Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİYOFİZİK | - | Senelik | 24+0 | - | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bahar GÜNTEKİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Bahar GÜNTEKİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı öğrencilere kas-iskelet sistemi ve sinir sistemi biyofiziğinin temel içeriğini ve metotlarını açık ve anlaşılır bir şekilde sunmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sinir hücrelerinin genel yapısı, sinir hücresinin zar yapısı ve özellikleri,Nöronlarda aksiyon potansiyeli, Sinyal iletimi, nörotransmitter maddeler ve bunların hücre üzerinde doğrudan ve dolaylı yolla etkileri,Kas biyofiziği ve dinamiği,İskelet kas hücrelerinin yapısı, hücrelerin kasılma mekanizması, düz kas-kalp kası- iskelet kası kasılma mekanizmaları arasındaki farklar,EMG,Sinir sistemi genel organizasyonu,Sinir Sisteminde sinyal iletimi, Nerst denklemi,Goldman denklemi,Görme biyofiziği ve optik kanunları,İşitme Biyofiziği ve ses dalgaları,Radyasyon Biyofiziği: Işığın ikili (parçacık ve dalga) doğası,Elektromanyetik Spektrum: Kozmik Işınlar, Gama Işınları, X Işınları, Ultraviyole, Görünür Işınlar, Kızıl ötesi, mikrodalga ve radyo dalgaları,CT, X-ray çalışma prensipleri,MR, fMRI, PET çalışma prensipleri,EEG, Olaya İlişkin Potansiyeller,EEG, Olaya İlişkin Osilasyonlar,Dolaşım Biyofiziği:Akımın Sürekliliği Kanunu;Bernoulli Eşitliği;Poiseuille Kanunu;Laminer Akım;Türbülan Akım;Laplace Yasası;Dolaşımdaki Hidrostatik Faktör ,Kalp Kası Aksiyon Potansiyalleri; EKG ,Kardiyovasküler Tıpta Görüntüleme: foton etkileşimleri; elektron etkileşimleri; pozitron etkileşimleri; ultrasonda görüntüleme modları; Doppler,Solunum Biyofiziği,Uyku EEG'si,Sinir Sistemi Elektriksel Manyetik Stimulasyonu:Düz akım-Doğru Akım-Galvanik Akım;Frekanslarına Göre Akım Türleri;Merkezi Sinir Sistemi Stimulasyonu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
3.Görme Biyofiziği | 10, 14, 16, 19, 9 | A |
4.İşitme Biyofiziği | 10, 14, 16, 19, 9 | A |
1. Sinir hücrelerinin genel yapısını, sinir hücresinin zar yapısı ve özelliklerini, nöronlarda bulunan iyon kanallarını ve çeşitlerini, bu iyon kanalları üzerinden oluşan aksiyon potansiyelinin nasıl oluştuğunu, EEG kayıt alma yöntemini öğrenebilecektir. | 12, 14, 16, 19, 9 | |
2. Kas Biyofiziği ve dinamiği, iskelet kas hücrelerinin yapısını, kayan flament teorisinde rol oynayan molekülleri, iskelet kas hücrelerinde meydana gelen aksiyon potansiyellerini, nöromusküler kavşak üzerinden kas hücrelerinin uyarılmasını anlayarak, EMG kayıt alma yöntemini ve kullanım alanlarını tanıyarak, sinir ve kas hücreleri arasındaki haberleşmenin nasıl oluştuğuna dair bilgi sahibi olacaktır. | 10, 14, 16, 19, 20, 9 | A |
5. Yapısal ve Fonksiyonel nörogörüntüleme teknikleri, MR, X-ray, PET, fMRI, EEG-ERP, EEG Olaya İlişkin Osilasyonlar | 10, 14, 16, 19, 9 | A |
6. Radyasyonun tanımını, radyasyonun çeşitlerini, elektromanyetik spektrumu, X-Ray ve CT çalışma prensipler | 10, 14, 16, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sinir hücrelerinin genel yapısı, sinir hücresinin zar yapısı ve özellikleri | Dersten önce verilen ders notlarını okuma |
2 | Nöronlarda aksiyon potansiyeli, Sinyal iletimi, nörotransmitter maddeler ve bunların hücre üzerinde doğrudan ve dolaylı yolla etkileri | Dersten önce verilen ders notlarını okuma |
3 | Kas biyofiziği ve dinamiği | Dersten önce verilen ders notlarını okuma |
4 | İskelet kas hücrelerinin yapısı, hücrelerin kasılma mekanizması, düz kas-kalp kası- iskelet kası kasılma mekanizmaları arasındaki farklar | Dersten önce verilen ders notlarını okuma |
5 | EMG | Dersten önce verilen ders notlarını okuma |
6 | Sinir sistemi genel organizasyonu | Dersten önce verilen ders notlarını okuma |
7 | Sinir Sisteminde sinyal iletimi, Nerst denklemi,Goldman denklemi | Dersten önce verilen ders notlarını okuma |
8 | Görme biyofiziği ve optik kanunları | Dersten önce verilen ders notlarını okuma |
9 | İşitme Biyofiziği ve ses dalgaları | Dersten önce verilen ders notlarını okuma |
10 | Radyasyon Biyofiziği: Işığın ikili (parçacık ve dalga) doğası | Dersten önce verilen ders notlarını okuma |
11 | Elektromanyetik Spektrum: Kozmik Işınlar, Gama Işınları, X Işınları, Ultraviyole, Görünür Işınlar, Kızıl ötesi, mikrodalga ve radyo dalgaları | Dersten önce verilen ders notlarını okuma |
12 | CT, X-ray çalışma prensipleri | Dersten önce verilen ders notlarını okuma |
13 | MR, fMRI, PET çalışma prensipleri | Dersten önce verilen ders notlarını okuma |
14 | EEG, Olaya İlişkin Potansiyeller | Dersten önce verilen ders notlarını okuma |
15 | EEG, Olaya İlişkin Osilasyonlar | Dersten önce verilen ders notlarını okuma |
16 | Dolaşım Biyofiziği:Akımın Sürekliliği Kanunu;Bernoulli Eşitliği;Poiseuille Kanunu;Laminer Akım;Türbülan Akım;Laplace Yasası;Dolaşımdaki Hidrostatik Faktör | |
17 | Kalp Kası Aksiyon Potansiyalleri; EKG | |
18 | Kardiyovasküler Tıpta Görüntüleme: foton etkileşimleri; elektron etkileşimleri; pozitron etkileşimleri; ultrasonda görüntüleme modları; Doppler | |
19 | Solunum Biyofiziği | |
20 | Uyku EEG'si | |
21 | Sinir Sistemi Elektriksel Manyetik Stimulasyonu:Düz akım-Doğru Akım-Galvanik Akım;Frekanslarına Göre Akım Türleri;Merkezi Sinir Sistemi Stimulasyonu |
Kaynak |
Ders notu öğrencilere verilecektir |
Biyofizik, Ferit Pehlivan, Hacettepe Taş Kitapevi. Nörobiyofizik, Ferhan Esen-Hamza Esen, Ankara Nobel Tıp Kitapevi, Biopysics Roland Glaser |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | X | |||||
2 | Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | X | |||||
3 | Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | X | |||||
5 | Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | X | |||||
6 | İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | X | |||||
7 | Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
8 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir | ||||||
11 | Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır | ||||||
13 | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
14 | Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır | ||||||
15 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir. | ||||||
16 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
18 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir. | ||||||
19 | Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
20 | Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİYOFİZİK | - | Senelik | 24+0 | - | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bahar GÜNTEKİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Bahar GÜNTEKİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı öğrencilere kas-iskelet sistemi ve sinir sistemi biyofiziğinin temel içeriğini ve metotlarını açık ve anlaşılır bir şekilde sunmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sinir hücrelerinin genel yapısı, sinir hücresinin zar yapısı ve özellikleri,Nöronlarda aksiyon potansiyeli, Sinyal iletimi, nörotransmitter maddeler ve bunların hücre üzerinde doğrudan ve dolaylı yolla etkileri,Kas biyofiziği ve dinamiği,İskelet kas hücrelerinin yapısı, hücrelerin kasılma mekanizması, düz kas-kalp kası- iskelet kası kasılma mekanizmaları arasındaki farklar,EMG,Sinir sistemi genel organizasyonu,Sinir Sisteminde sinyal iletimi, Nerst denklemi,Goldman denklemi,Görme biyofiziği ve optik kanunları,İşitme Biyofiziği ve ses dalgaları,Radyasyon Biyofiziği: Işığın ikili (parçacık ve dalga) doğası,Elektromanyetik Spektrum: Kozmik Işınlar, Gama Işınları, X Işınları, Ultraviyole, Görünür Işınlar, Kızıl ötesi, mikrodalga ve radyo dalgaları,CT, X-ray çalışma prensipleri,MR, fMRI, PET çalışma prensipleri,EEG, Olaya İlişkin Potansiyeller,EEG, Olaya İlişkin Osilasyonlar,Dolaşım Biyofiziği:Akımın Sürekliliği Kanunu;Bernoulli Eşitliği;Poiseuille Kanunu;Laminer Akım;Türbülan Akım;Laplace Yasası;Dolaşımdaki Hidrostatik Faktör ,Kalp Kası Aksiyon Potansiyalleri; EKG ,Kardiyovasküler Tıpta Görüntüleme: foton etkileşimleri; elektron etkileşimleri; pozitron etkileşimleri; ultrasonda görüntüleme modları; Doppler,Solunum Biyofiziği,Uyku EEG'si,Sinir Sistemi Elektriksel Manyetik Stimulasyonu:Düz akım-Doğru Akım-Galvanik Akım;Frekanslarına Göre Akım Türleri;Merkezi Sinir Sistemi Stimulasyonu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
3.Görme Biyofiziği | 10, 14, 16, 19, 9 | A |
4.İşitme Biyofiziği | 10, 14, 16, 19, 9 | A |
1. Sinir hücrelerinin genel yapısını, sinir hücresinin zar yapısı ve özelliklerini, nöronlarda bulunan iyon kanallarını ve çeşitlerini, bu iyon kanalları üzerinden oluşan aksiyon potansiyelinin nasıl oluştuğunu, EEG kayıt alma yöntemini öğrenebilecektir. | 12, 14, 16, 19, 9 | |
2. Kas Biyofiziği ve dinamiği, iskelet kas hücrelerinin yapısını, kayan flament teorisinde rol oynayan molekülleri, iskelet kas hücrelerinde meydana gelen aksiyon potansiyellerini, nöromusküler kavşak üzerinden kas hücrelerinin uyarılmasını anlayarak, EMG kayıt alma yöntemini ve kullanım alanlarını tanıyarak, sinir ve kas hücreleri arasındaki haberleşmenin nasıl oluştuğuna dair bilgi sahibi olacaktır. | 10, 14, 16, 19, 20, 9 | A |
5. Yapısal ve Fonksiyonel nörogörüntüleme teknikleri, MR, X-ray, PET, fMRI, EEG-ERP, EEG Olaya İlişkin Osilasyonlar | 10, 14, 16, 19, 9 | A |
6. Radyasyonun tanımını, radyasyonun çeşitlerini, elektromanyetik spektrumu, X-Ray ve CT çalışma prensipler | 10, 14, 16, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sinir hücrelerinin genel yapısı, sinir hücresinin zar yapısı ve özellikleri | Dersten önce verilen ders notlarını okuma |
2 | Nöronlarda aksiyon potansiyeli, Sinyal iletimi, nörotransmitter maddeler ve bunların hücre üzerinde doğrudan ve dolaylı yolla etkileri | Dersten önce verilen ders notlarını okuma |
3 | Kas biyofiziği ve dinamiği | Dersten önce verilen ders notlarını okuma |
4 | İskelet kas hücrelerinin yapısı, hücrelerin kasılma mekanizması, düz kas-kalp kası- iskelet kası kasılma mekanizmaları arasındaki farklar | Dersten önce verilen ders notlarını okuma |
5 | EMG | Dersten önce verilen ders notlarını okuma |
6 | Sinir sistemi genel organizasyonu | Dersten önce verilen ders notlarını okuma |
7 | Sinir Sisteminde sinyal iletimi, Nerst denklemi,Goldman denklemi | Dersten önce verilen ders notlarını okuma |
8 | Görme biyofiziği ve optik kanunları | Dersten önce verilen ders notlarını okuma |
9 | İşitme Biyofiziği ve ses dalgaları | Dersten önce verilen ders notlarını okuma |
10 | Radyasyon Biyofiziği: Işığın ikili (parçacık ve dalga) doğası | Dersten önce verilen ders notlarını okuma |
11 | Elektromanyetik Spektrum: Kozmik Işınlar, Gama Işınları, X Işınları, Ultraviyole, Görünür Işınlar, Kızıl ötesi, mikrodalga ve radyo dalgaları | Dersten önce verilen ders notlarını okuma |
12 | CT, X-ray çalışma prensipleri | Dersten önce verilen ders notlarını okuma |
13 | MR, fMRI, PET çalışma prensipleri | Dersten önce verilen ders notlarını okuma |
14 | EEG, Olaya İlişkin Potansiyeller | Dersten önce verilen ders notlarını okuma |
15 | EEG, Olaya İlişkin Osilasyonlar | Dersten önce verilen ders notlarını okuma |
16 | Dolaşım Biyofiziği:Akımın Sürekliliği Kanunu;Bernoulli Eşitliği;Poiseuille Kanunu;Laminer Akım;Türbülan Akım;Laplace Yasası;Dolaşımdaki Hidrostatik Faktör | |
17 | Kalp Kası Aksiyon Potansiyalleri; EKG | |
18 | Kardiyovasküler Tıpta Görüntüleme: foton etkileşimleri; elektron etkileşimleri; pozitron etkileşimleri; ultrasonda görüntüleme modları; Doppler | |
19 | Solunum Biyofiziği | |
20 | Uyku EEG'si | |
21 | Sinir Sistemi Elektriksel Manyetik Stimulasyonu:Düz akım-Doğru Akım-Galvanik Akım;Frekanslarına Göre Akım Türleri;Merkezi Sinir Sistemi Stimulasyonu |
Kaynak |
Ders notu öğrencilere verilecektir |
Biyofizik, Ferit Pehlivan, Hacettepe Taş Kitapevi. Nörobiyofizik, Ferhan Esen-Hamza Esen, Ankara Nobel Tıp Kitapevi, Biopysics Roland Glaser |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | X | |||||
2 | Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | X | |||||
3 | Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | X | |||||
5 | Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | X | |||||
6 | İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | X | |||||
7 | Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
8 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir | ||||||
11 | Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır | ||||||
13 | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
14 | Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır | ||||||
15 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir. | ||||||
16 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
18 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir. | ||||||
19 | Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
20 | Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |