Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RASYONEL FARMAKOTERAPİ STAJI | - | Senelik | 25+55 | - | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Staj |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL, Doç.Dr. Volkan AYDIN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; Rasyonel farmakoterapi stajına giriş ve öğrenim hedefleri ,Rasyonel farmakoterapinin temel ilkeleri,Reçetelemenin temel kavramları,Modül: Akut sinüzit-Giriş,Alternatif tedavi eniyileme analizi,Uygulama: Reçete Yazımı ,Modül: Akut sinüzitte tedavisinde problemin tanımlanması, tedavi hedefleri, ilaç dışı tedavi ,Modül: akut sinüzit tedavisinde kullanılan ilaçların klinik farmakolojisi ,Gebelik ve emzirmede ilaç kullanımı,Yaşlılarda ilaç kullanımı,Modül: Akut sinüzitte K-ilaç listesi hazırlama ve K-ilaç seçme ,İlaç etkileşimleri ,Uygulama: Reçete yazımı geri bildirim,Modül: Akut sinüzitte reçete yazımı ve tedavi izlemi uygulamaları,Renal ve hepatik bozukluklarda ilaç kullanımı ,Eşdeğer ilaçlar,Modül: Hipertansiyonda problemin tanımlanması, tedavi hedefleri, ilaç dışı tedavi ,Modül: Esansiyel hipertansiyon tedavisinde kullanılan ilaçların klinik farmakolojisi ,Farmakovijilans ve ilaç güvenliği ,Uygulama: Advers olay bildirimi ,Modül: Esansiyel hipertansiyonda K-ilaç listesi hazırlama ve K-ilaç seçme ,Çocuklarda ilaç kullanımı ,Self-medikasyon,Esansiyel hipertansiyonda reçete yazımı ve tedavi izlemi uygulamaları ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Rasyonel farmakoterapi stajına giriş ve öğrenim hedefleri | |
2 | Rasyonel farmakoterapinin temel ilkeleri | |
3 | Reçetelemenin temel kavramları | |
4 | Modül: Akut sinüzit-Giriş | |
5 | Alternatif tedavi eniyileme analizi | |
6 | Uygulama: Reçete Yazımı | |
7 | Modül: Akut sinüzitte tedavisinde problemin tanımlanması, tedavi hedefleri, ilaç dışı tedavi | |
8 | Modül: akut sinüzit tedavisinde kullanılan ilaçların klinik farmakolojisi | |
9 | Gebelik ve emzirmede ilaç kullanımı | |
10 | Yaşlılarda ilaç kullanımı | |
11 | Modül: Akut sinüzitte K-ilaç listesi hazırlama ve K-ilaç seçme | |
12 | İlaç etkileşimleri | |
13 | Uygulama: Reçete yazımı geri bildirim | |
14 | Modül: Akut sinüzitte reçete yazımı ve tedavi izlemi uygulamaları | |
15 | Renal ve hepatik bozukluklarda ilaç kullanımı | |
16 | Eşdeğer ilaçlar | |
17 | Modül: Hipertansiyonda problemin tanımlanması, tedavi hedefleri, ilaç dışı tedavi | |
18 | Modül: Esansiyel hipertansiyon tedavisinde kullanılan ilaçların klinik farmakolojisi | |
19 | Farmakovijilans ve ilaç güvenliği | |
20 | Uygulama: Advers olay bildirimi | |
21 | Modül: Esansiyel hipertansiyonda K-ilaç listesi hazırlama ve K-ilaç seçme | |
22 | Çocuklarda ilaç kullanımı | |
23 | Self-medikasyon | |
24 | Esansiyel hipertansiyonda reçete yazımı ve tedavi izlemi uygulamaları |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
8 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir | ||||||
11 | Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır | ||||||
13 | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
14 | Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır | ||||||
15 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir. | ||||||
16 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
18 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir. | ||||||
19 | Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
20 | Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RASYONEL FARMAKOTERAPİ STAJI | - | Senelik | 25+55 | - | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Staj |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL, Doç.Dr. Volkan AYDIN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; Rasyonel farmakoterapi stajına giriş ve öğrenim hedefleri ,Rasyonel farmakoterapinin temel ilkeleri,Reçetelemenin temel kavramları,Modül: Akut sinüzit-Giriş,Alternatif tedavi eniyileme analizi,Uygulama: Reçete Yazımı ,Modül: Akut sinüzitte tedavisinde problemin tanımlanması, tedavi hedefleri, ilaç dışı tedavi ,Modül: akut sinüzit tedavisinde kullanılan ilaçların klinik farmakolojisi ,Gebelik ve emzirmede ilaç kullanımı,Yaşlılarda ilaç kullanımı,Modül: Akut sinüzitte K-ilaç listesi hazırlama ve K-ilaç seçme ,İlaç etkileşimleri ,Uygulama: Reçete yazımı geri bildirim,Modül: Akut sinüzitte reçete yazımı ve tedavi izlemi uygulamaları,Renal ve hepatik bozukluklarda ilaç kullanımı ,Eşdeğer ilaçlar,Modül: Hipertansiyonda problemin tanımlanması, tedavi hedefleri, ilaç dışı tedavi ,Modül: Esansiyel hipertansiyon tedavisinde kullanılan ilaçların klinik farmakolojisi ,Farmakovijilans ve ilaç güvenliği ,Uygulama: Advers olay bildirimi ,Modül: Esansiyel hipertansiyonda K-ilaç listesi hazırlama ve K-ilaç seçme ,Çocuklarda ilaç kullanımı ,Self-medikasyon,Esansiyel hipertansiyonda reçete yazımı ve tedavi izlemi uygulamaları ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Rasyonel farmakoterapi stajına giriş ve öğrenim hedefleri | |
2 | Rasyonel farmakoterapinin temel ilkeleri | |
3 | Reçetelemenin temel kavramları | |
4 | Modül: Akut sinüzit-Giriş | |
5 | Alternatif tedavi eniyileme analizi | |
6 | Uygulama: Reçete Yazımı | |
7 | Modül: Akut sinüzitte tedavisinde problemin tanımlanması, tedavi hedefleri, ilaç dışı tedavi | |
8 | Modül: akut sinüzit tedavisinde kullanılan ilaçların klinik farmakolojisi | |
9 | Gebelik ve emzirmede ilaç kullanımı | |
10 | Yaşlılarda ilaç kullanımı | |
11 | Modül: Akut sinüzitte K-ilaç listesi hazırlama ve K-ilaç seçme | |
12 | İlaç etkileşimleri | |
13 | Uygulama: Reçete yazımı geri bildirim | |
14 | Modül: Akut sinüzitte reçete yazımı ve tedavi izlemi uygulamaları | |
15 | Renal ve hepatik bozukluklarda ilaç kullanımı | |
16 | Eşdeğer ilaçlar | |
17 | Modül: Hipertansiyonda problemin tanımlanması, tedavi hedefleri, ilaç dışı tedavi | |
18 | Modül: Esansiyel hipertansiyon tedavisinde kullanılan ilaçların klinik farmakolojisi | |
19 | Farmakovijilans ve ilaç güvenliği | |
20 | Uygulama: Advers olay bildirimi | |
21 | Modül: Esansiyel hipertansiyonda K-ilaç listesi hazırlama ve K-ilaç seçme | |
22 | Çocuklarda ilaç kullanımı | |
23 | Self-medikasyon | |
24 | Esansiyel hipertansiyonda reçete yazımı ve tedavi izlemi uygulamaları |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
8 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir | ||||||
11 | Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır | ||||||
13 | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
14 | Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır | ||||||
15 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir. | ||||||
16 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
18 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir. | ||||||
19 | Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
20 | Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |