Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SEÇ.BEYİN VE SİNİR CERRAHİSİ-Senelik0+60-3
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj (Seçmeli)
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Nejat AKALAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Nejat AKALAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıNöroşirurji alanındaki hastalıklara temel yaklaşımı ve nörolojik muayene ile tanı koymayı, nöroradyolojik tetkiklerin doğru kullanılması ve yorumlanmasını, cerrahi endikasyonları ve yöntemleri öğrenmek, acil müdahale gerektiren nöroşirürjikal tabloları ayırdetmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; İntrakranial Anevrizmalar,İntrakranial Tümörler ve Cerrahisi,,Spinal Travma,Periferik Sinir Yaralanmaları,Kafa Travmaları,Lomber Disk Hernisi,Servikal Disk Hernisi,Kafa içi basınç artış sendromu ve tedavi prensipleri,Pediatrik Nöroşirurji,Fonksiyonel Nöroşirurji; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İntrakraniyal lezyonların özelliklerini bilir ve ayırıcı tanısını yapar. Nöroşirurji adli vakalarına yaklaşımı ve kayıt altına nasıl alınacağını bilir.
2. Kafa travmalarında serebral resüsitasyon yapar ve sekonder yaralanma önlemlerini alır.
3. Çocuklarda görülen spinal konjenital anomalileri tanımlar ve hidrosefalinin tanı ve tedavi yöntemlerini açıklar.
4. Beyin ve Sinir Cerrahisinde kullanılan invaziv yöntemlerin endikasyonlarını tanımlar ve uygulamalarını yapar.
5. Birinci basamakta tedavi edebileceği ya da sevk edeceği hastaların ayırımını yapar.
6. Acil müdahale gerektiren hastalarının uygun tedavisini ve takibini yapar.
7. Ameliyathane koşullarına hazırlanmayı, cerrahi alan antisepsisini sağlar.
8. Nöroşirürji hastalıklarında kullanılan uluslararası sınıflandırmaları özetler.
9. Spinal travmalı bir hastaya yaklaşımı, instabilite kriterlerini, hastanın doğru transport şekillerini ve adli yaklaşım kritelerini özetler.
10. Periferik sinir yaralanmalarında ve nöropatilerde tanı ve tedavi şekillerini, cerrahi ve medikal tedavi endikasyonlarını açıklar.
11. Fonksiyonel nöroşirürjiyi tanımlar, teknolojideki yenilikleri ve uygulama alanlarını özetler.
12. Nörovasküler anatomiyi, sık görülen cerrahi hastalıklarını, özel tanı kriterlerini ve ilk basamak tedavisini özetler. Nörovasküler cerrahi ve Endovasküler Girişimsel Radyoloji tedavi şekillerini özetler.
13. Sorumluluğunu aldığı hastayı sunar, dosyasını hazırlar, ameliyatına girer, ekip ile tartışır.
14. Hasta ve hasta yakınları ile etkili iletişim kurar, ekip ile uyum içerisinde çalışır.
15. Kayıtları doğru ve güvenilir şekilde tutar, verileri analiz eder, yorumlar ve hasta sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır.
16. Kendisinin ve ekibinin sağlığı, çevre ve iş güvenliği, birey ve halk sağlığı konusunda sorumluluk alır.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İntrakranial Anevrizmalar
2İntrakranial Tümörler ve Cerrahisi,
3Spinal Travma
4Periferik Sinir Yaralanmaları
5Kafa Travmaları
6Lomber Disk Hernisi
7Servikal Disk Hernisi
8Kafa içi basınç artış sendromu ve tedavi prensipleri
9Pediatrik Nöroşirurji
10Fonksiyonel Nöroşirurji
Kaynak
Ders Slaytları, Nöroşirurji El Kitabı(greenberg)
Temel Nöroşirurji( TND 2 cilt)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati30260
Rehberli Problem Çözme91090
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı177
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)157
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(157/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SEÇ.BEYİN VE SİNİR CERRAHİSİ-Senelik0+60-3
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj (Seçmeli)
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Nejat AKALAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Nejat AKALAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıNöroşirurji alanındaki hastalıklara temel yaklaşımı ve nörolojik muayene ile tanı koymayı, nöroradyolojik tetkiklerin doğru kullanılması ve yorumlanmasını, cerrahi endikasyonları ve yöntemleri öğrenmek, acil müdahale gerektiren nöroşirürjikal tabloları ayırdetmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; İntrakranial Anevrizmalar,İntrakranial Tümörler ve Cerrahisi,,Spinal Travma,Periferik Sinir Yaralanmaları,Kafa Travmaları,Lomber Disk Hernisi,Servikal Disk Hernisi,Kafa içi basınç artış sendromu ve tedavi prensipleri,Pediatrik Nöroşirurji,Fonksiyonel Nöroşirurji; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İntrakraniyal lezyonların özelliklerini bilir ve ayırıcı tanısını yapar. Nöroşirurji adli vakalarına yaklaşımı ve kayıt altına nasıl alınacağını bilir.
2. Kafa travmalarında serebral resüsitasyon yapar ve sekonder yaralanma önlemlerini alır.
3. Çocuklarda görülen spinal konjenital anomalileri tanımlar ve hidrosefalinin tanı ve tedavi yöntemlerini açıklar.
4. Beyin ve Sinir Cerrahisinde kullanılan invaziv yöntemlerin endikasyonlarını tanımlar ve uygulamalarını yapar.
5. Birinci basamakta tedavi edebileceği ya da sevk edeceği hastaların ayırımını yapar.
6. Acil müdahale gerektiren hastalarının uygun tedavisini ve takibini yapar.
7. Ameliyathane koşullarına hazırlanmayı, cerrahi alan antisepsisini sağlar.
8. Nöroşirürji hastalıklarında kullanılan uluslararası sınıflandırmaları özetler.
9. Spinal travmalı bir hastaya yaklaşımı, instabilite kriterlerini, hastanın doğru transport şekillerini ve adli yaklaşım kritelerini özetler.
10. Periferik sinir yaralanmalarında ve nöropatilerde tanı ve tedavi şekillerini, cerrahi ve medikal tedavi endikasyonlarını açıklar.
11. Fonksiyonel nöroşirürjiyi tanımlar, teknolojideki yenilikleri ve uygulama alanlarını özetler.
12. Nörovasküler anatomiyi, sık görülen cerrahi hastalıklarını, özel tanı kriterlerini ve ilk basamak tedavisini özetler. Nörovasküler cerrahi ve Endovasküler Girişimsel Radyoloji tedavi şekillerini özetler.
13. Sorumluluğunu aldığı hastayı sunar, dosyasını hazırlar, ameliyatına girer, ekip ile tartışır.
14. Hasta ve hasta yakınları ile etkili iletişim kurar, ekip ile uyum içerisinde çalışır.
15. Kayıtları doğru ve güvenilir şekilde tutar, verileri analiz eder, yorumlar ve hasta sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır.
16. Kendisinin ve ekibinin sağlığı, çevre ve iş güvenliği, birey ve halk sağlığı konusunda sorumluluk alır.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İntrakranial Anevrizmalar
2İntrakranial Tümörler ve Cerrahisi,
3Spinal Travma
4Periferik Sinir Yaralanmaları
5Kafa Travmaları
6Lomber Disk Hernisi
7Servikal Disk Hernisi
8Kafa içi basınç artış sendromu ve tedavi prensipleri
9Pediatrik Nöroşirurji
10Fonksiyonel Nöroşirurji
Kaynak
Ders Slaytları, Nöroşirurji El Kitabı(greenberg)
Temel Nöroşirurji( TND 2 cilt)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05