Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI STAJI | - | Senelik | 140+34 | - | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Staj |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mehmet Yücel AĞARGÜN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mehmet Yücel AĞARGÜN, Dr.Öğr.Üye. Sema ATEŞ, Doç.Dr. Taha Can TUMAN |
Dersin Yardımcıları | • Prof.Dr. Mehmet Yücel AĞARGÜN • Dr.Öğr.Üyesi Alperen KILIÇ • Öğr.Gör.Sema ATEŞ |
Dersin Amacı | Psikiyatrik hastalıklara temel yaklaşım, psikiyatrik muayene ile tanı koyma ve psikiyatrik tedavilerin öğretilmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Psikiyatrik Belirti ve Bulgular / Anamnez Alma ,Deliryum,Psikofarmakoloji,GTA a bağlı Psikiyatrik Bozukluklar,Kognitif Bozukluklar,Alkol ve Madde Kullanım Bozuklukları ,Şizofreni,Diğer Psikotik Bozukluklar,Konsültasyon ve Liyezon Psikiyatrisi,Obsesif Kompulsif Bozukluk,Kişilik Bozuklukları ,Travma ile ilişkili Bozuklukları,Anksiyete Bozuklukları,Depresif Bozukluklar ,Somatoform Bozukluklar,Bipolar Bozukluk,Cinsel İşlev Bozuklukları,Dissosiatif Bozukluklar,EKT ve Diğer Somatik Tedaviler,Dürtü Kontrol Bozuklukları,Diğer Duygulanım Bozuklukları,İlaç Etkileşimleri,Antidepresanlar ,Yeme Bozuklukları,Adli Psikiyatri,Duygu Durum Düzenleyicileri,Antipsikotikler,Suisid,Uyku Bozuklukları,Parasuicidler,Acil Psikiyatri ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilgi - MSS ve Limbik sistem ile İlgili anatomi, fizyoloji, histoloji bilgilerini hatırlar. Etkili iletişim yollarının kullanarak aldığı anamnez, fizik muayene ve tetkikler ile ayırıcı tanı listesi oluşturur. Sinir Sistemiyle ilgili semptomların fizyopatolojisi, nedenleri ve diğer sistemlerle ilişkilerini açıklar. Ruhsal Hastalıkların sık rastlanan klinik, laboratuvar ve patolojik bulgularını açıklar ve yorumlar. Ruhsal hastalıklarla İlgili genel epidemiyolojik özellikler ve koruyucu hekimlik uygulamarını açıklar. Anksiyete Bozuklukları, Depresyon , Psikotik Bozukluklar ve Kognitif Bozuklukları anamnez, fizik muayene bulguları ile ön tanı olarak akıl eder. Psikotik bozukluk, Bipolar bozukluk , Kişilik bozuklukları, Kognitif Bozuklukları, Somatoform bozukluklar ve Konversiyon bozuklukları, Yeme bozuklukları, Cinsel işlev bozuklukları, OKB, Panik bozukluk, TSSB ;YAB sahip hastaları , alkol ve madde kullanımıyla ilgili bozukluklar, Suisid girişimi ve riskli durumları Uzmanına yönlendirir. Deliryum, Depresyon ve Panik Bozukluk hastalıklarında tanı testlerinin sonuçlarını yorumlayarak tanı koyar, risk faktörlerini açıklayarak danışmanlık ve izlemini yapar ve sıklıklarının azaltılmasına yönelik önlemleri açıklar. Tedavisi düzenlenmiş olan Depresyon, anksiyete bozuklukları ve kognitif bozukluklar hastalıklarının birinci basamak düzeyinde izlemini yapar. Depresyon, Anksiyete bozuklukları, psikotik bozukluklar, deliryum hastalıkları tanısını uygun tanısal testleri seçerek koyar ve tedavisini akılcı ilaç kullanımı ilkeleri kapsamında planlar. OKB, TTSB,sosyal fobi, fobik bozukluklar, Alkol madde Bağımlılığı, Kişilik bozuklukları, şizofreni , yeme bozuklukları, cinsel işlev bozuklukları, somatoform ve konversiyon bozuklukları, hastalıkları tanısını, fizik muayene ve uygun tanısal testleri seçerek koyar. Depresyon, anksiyete bozuklukları, deliryum ve psikotik bzouklukları hastalıklarının tedavi yöntemlerini, temel ilaçların özelliklerini ve ciddi yan etkilerini açıklar. Yaşamı tehdit eden deliryum ve ağır suisid tehlikesi olan major depresyon, ağır kişilik bozukluğu, ağır anoreksi hastalıkların klinik özelliklerini açıklar ve acil tedavisini planlar. Şizofeni, Ağır major Depresyon, Bipolar bozukluk (akut atak dönmeleri),Yeme bozuklukları (Anoreksiya), Panik bozukluk, alkol madde bağımlılı ve yoksunluğu, cinsel işlev bozuklukları Hastaları uygun şekilde, uygun birime sevk edebilmeli, ilkelerini açıklar. Adli psikiyatrik hastalıkların yönetir. | ||
Beceri - Ruhsal durum muayenesini yapar. Hastanın duygun durumunu, bilişsel yetilerini , gerçeği değerlendirme, yargılama ve soyutlama kapasitesini ölçer. | ||
Tutum - Tanı yöntemlerini basitten karmaşığa basamaklar halinde kullanır. Akılcı ilaç kullanımı ilkelerini uygular. Hastalar, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. Hekimlik hizmeti verirken insan ve hasta haklarını gözetir ve kişisel verilerin korunması ilkelerini benimser. Psikotik bozukluklar, Yeme Bozuklukları, deliryum, Anksiyete bozuklukları, Depresyon, Stresle ilgili Uyum Bozuklukları, Somatoform bozukluklar ve konversiyon, Demans Hastalıkların tanı, tedavi izleminde multidisipliner yaklaşımın önemini kavrar. Gerçeği değerlendirmesi bozuk olan hastaların hukuki sorumluluklarını açıklar. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Psikiyatrik Belirti ve Bulgular / Anamnez Alma | |
2 | Deliryum | |
3 | Psikofarmakoloji | |
4 | GTA a bağlı Psikiyatrik Bozukluklar | |
5 | Kognitif Bozukluklar | |
6 | Alkol ve Madde Kullanım Bozuklukları | |
7 | Şizofreni | |
8 | Diğer Psikotik Bozukluklar | |
9 | Konsültasyon ve Liyezon Psikiyatrisi | |
10 | Obsesif Kompulsif Bozukluk | |
11 | Kişilik Bozuklukları | |
12 | Travma ile ilişkili Bozuklukları | |
13 | Anksiyete Bozuklukları | |
14 | Depresif Bozukluklar | |
15 | Somatoform Bozukluklar | |
16 | Bipolar Bozukluk | |
17 | Cinsel İşlev Bozuklukları | |
18 | Dissosiatif Bozukluklar | |
19 | EKT ve Diğer Somatik Tedaviler | |
20 | Dürtü Kontrol Bozuklukları | |
21 | Diğer Duygulanım Bozuklukları | |
22 | İlaç Etkileşimleri | |
23 | Antidepresanlar | |
24 | Yeme Bozuklukları | |
25 | Adli Psikiyatri | |
26 | Duygu Durum Düzenleyicileri | |
27 | Antipsikotikler | |
28 | Suisid | |
29 | Uyku Bozuklukları | |
30 | Parasuicidler | |
31 | Acil Psikiyatri |
Kaynak |
1. Stahl’ın Temel Psikofarmakolojisi 2. Ruh Sağlığı Ve Bozuklukları-Orhan ÖZTÜRK 3. Kaplan And Sadock's Synopsis Of Psychiatry 4. Temel Ve Klinik Psikiyatri- Oğuz KARAMUSTAFALIOĞLU |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
8 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir | ||||||
11 | Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır | ||||||
13 | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
14 | Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır | ||||||
15 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir. | ||||||
16 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
18 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir. | ||||||
19 | Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
20 | Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI STAJI | - | Senelik | 140+34 | - | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Staj |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mehmet Yücel AĞARGÜN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mehmet Yücel AĞARGÜN, Dr.Öğr.Üye. Sema ATEŞ, Doç.Dr. Taha Can TUMAN |
Dersin Yardımcıları | • Prof.Dr. Mehmet Yücel AĞARGÜN • Dr.Öğr.Üyesi Alperen KILIÇ • Öğr.Gör.Sema ATEŞ |
Dersin Amacı | Psikiyatrik hastalıklara temel yaklaşım, psikiyatrik muayene ile tanı koyma ve psikiyatrik tedavilerin öğretilmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Psikiyatrik Belirti ve Bulgular / Anamnez Alma ,Deliryum,Psikofarmakoloji,GTA a bağlı Psikiyatrik Bozukluklar,Kognitif Bozukluklar,Alkol ve Madde Kullanım Bozuklukları ,Şizofreni,Diğer Psikotik Bozukluklar,Konsültasyon ve Liyezon Psikiyatrisi,Obsesif Kompulsif Bozukluk,Kişilik Bozuklukları ,Travma ile ilişkili Bozuklukları,Anksiyete Bozuklukları,Depresif Bozukluklar ,Somatoform Bozukluklar,Bipolar Bozukluk,Cinsel İşlev Bozuklukları,Dissosiatif Bozukluklar,EKT ve Diğer Somatik Tedaviler,Dürtü Kontrol Bozuklukları,Diğer Duygulanım Bozuklukları,İlaç Etkileşimleri,Antidepresanlar ,Yeme Bozuklukları,Adli Psikiyatri,Duygu Durum Düzenleyicileri,Antipsikotikler,Suisid,Uyku Bozuklukları,Parasuicidler,Acil Psikiyatri ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilgi - MSS ve Limbik sistem ile İlgili anatomi, fizyoloji, histoloji bilgilerini hatırlar. Etkili iletişim yollarının kullanarak aldığı anamnez, fizik muayene ve tetkikler ile ayırıcı tanı listesi oluşturur. Sinir Sistemiyle ilgili semptomların fizyopatolojisi, nedenleri ve diğer sistemlerle ilişkilerini açıklar. Ruhsal Hastalıkların sık rastlanan klinik, laboratuvar ve patolojik bulgularını açıklar ve yorumlar. Ruhsal hastalıklarla İlgili genel epidemiyolojik özellikler ve koruyucu hekimlik uygulamarını açıklar. Anksiyete Bozuklukları, Depresyon , Psikotik Bozukluklar ve Kognitif Bozuklukları anamnez, fizik muayene bulguları ile ön tanı olarak akıl eder. Psikotik bozukluk, Bipolar bozukluk , Kişilik bozuklukları, Kognitif Bozuklukları, Somatoform bozukluklar ve Konversiyon bozuklukları, Yeme bozuklukları, Cinsel işlev bozuklukları, OKB, Panik bozukluk, TSSB ;YAB sahip hastaları , alkol ve madde kullanımıyla ilgili bozukluklar, Suisid girişimi ve riskli durumları Uzmanına yönlendirir. Deliryum, Depresyon ve Panik Bozukluk hastalıklarında tanı testlerinin sonuçlarını yorumlayarak tanı koyar, risk faktörlerini açıklayarak danışmanlık ve izlemini yapar ve sıklıklarının azaltılmasına yönelik önlemleri açıklar. Tedavisi düzenlenmiş olan Depresyon, anksiyete bozuklukları ve kognitif bozukluklar hastalıklarının birinci basamak düzeyinde izlemini yapar. Depresyon, Anksiyete bozuklukları, psikotik bozukluklar, deliryum hastalıkları tanısını uygun tanısal testleri seçerek koyar ve tedavisini akılcı ilaç kullanımı ilkeleri kapsamında planlar. OKB, TTSB,sosyal fobi, fobik bozukluklar, Alkol madde Bağımlılığı, Kişilik bozuklukları, şizofreni , yeme bozuklukları, cinsel işlev bozuklukları, somatoform ve konversiyon bozuklukları, hastalıkları tanısını, fizik muayene ve uygun tanısal testleri seçerek koyar. Depresyon, anksiyete bozuklukları, deliryum ve psikotik bzouklukları hastalıklarının tedavi yöntemlerini, temel ilaçların özelliklerini ve ciddi yan etkilerini açıklar. Yaşamı tehdit eden deliryum ve ağır suisid tehlikesi olan major depresyon, ağır kişilik bozukluğu, ağır anoreksi hastalıkların klinik özelliklerini açıklar ve acil tedavisini planlar. Şizofeni, Ağır major Depresyon, Bipolar bozukluk (akut atak dönmeleri),Yeme bozuklukları (Anoreksiya), Panik bozukluk, alkol madde bağımlılı ve yoksunluğu, cinsel işlev bozuklukları Hastaları uygun şekilde, uygun birime sevk edebilmeli, ilkelerini açıklar. Adli psikiyatrik hastalıkların yönetir. | ||
Beceri - Ruhsal durum muayenesini yapar. Hastanın duygun durumunu, bilişsel yetilerini , gerçeği değerlendirme, yargılama ve soyutlama kapasitesini ölçer. | ||
Tutum - Tanı yöntemlerini basitten karmaşığa basamaklar halinde kullanır. Akılcı ilaç kullanımı ilkelerini uygular. Hastalar, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. Hekimlik hizmeti verirken insan ve hasta haklarını gözetir ve kişisel verilerin korunması ilkelerini benimser. Psikotik bozukluklar, Yeme Bozuklukları, deliryum, Anksiyete bozuklukları, Depresyon, Stresle ilgili Uyum Bozuklukları, Somatoform bozukluklar ve konversiyon, Demans Hastalıkların tanı, tedavi izleminde multidisipliner yaklaşımın önemini kavrar. Gerçeği değerlendirmesi bozuk olan hastaların hukuki sorumluluklarını açıklar. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Psikiyatrik Belirti ve Bulgular / Anamnez Alma | |
2 | Deliryum | |
3 | Psikofarmakoloji | |
4 | GTA a bağlı Psikiyatrik Bozukluklar | |
5 | Kognitif Bozukluklar | |
6 | Alkol ve Madde Kullanım Bozuklukları | |
7 | Şizofreni | |
8 | Diğer Psikotik Bozukluklar | |
9 | Konsültasyon ve Liyezon Psikiyatrisi | |
10 | Obsesif Kompulsif Bozukluk | |
11 | Kişilik Bozuklukları | |
12 | Travma ile ilişkili Bozuklukları | |
13 | Anksiyete Bozuklukları | |
14 | Depresif Bozukluklar | |
15 | Somatoform Bozukluklar | |
16 | Bipolar Bozukluk | |
17 | Cinsel İşlev Bozuklukları | |
18 | Dissosiatif Bozukluklar | |
19 | EKT ve Diğer Somatik Tedaviler | |
20 | Dürtü Kontrol Bozuklukları | |
21 | Diğer Duygulanım Bozuklukları | |
22 | İlaç Etkileşimleri | |
23 | Antidepresanlar | |
24 | Yeme Bozuklukları | |
25 | Adli Psikiyatri | |
26 | Duygu Durum Düzenleyicileri | |
27 | Antipsikotikler | |
28 | Suisid | |
29 | Uyku Bozuklukları | |
30 | Parasuicidler | |
31 | Acil Psikiyatri |
Kaynak |
1. Stahl’ın Temel Psikofarmakolojisi 2. Ruh Sağlığı Ve Bozuklukları-Orhan ÖZTÜRK 3. Kaplan And Sadock's Synopsis Of Psychiatry 4. Temel Ve Klinik Psikiyatri- Oğuz KARAMUSTAFALIOĞLU |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
8 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir | ||||||
11 | Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır | ||||||
13 | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
14 | Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır | ||||||
15 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir. | ||||||
16 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
18 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir. | ||||||
19 | Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
20 | Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |