Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GENEL CERRAHİ STAJI-Senelik48+96-9
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Fazlı Cem GEZEN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Yaşar ÖZDENKAYA, Prof.Dr. Mustafa ÖNCEL, Prof.Dr. Fazlı Cem GEZEN, Doç.Dr. Mustafa Celalettin HAKSAL, Prof.Dr. Murat DAYANGAÇ, Prof.Dr. Onur YAPRAK, Dr.Öğr.Üye. Çağlar MÜNEVVEROĞLU, Dr.Öğr.Üye. Nevin SAKOĞLU, Doç.Dr. Naciye Çiğdem ARSLAN, Dr.Öğr.Üye. Halil Suat AYYILDIZ, Doç.Dr. Pelin BASIM, Dr.Öğr.Üye. Uygar DÜZCİ, Doç.Dr. Osman CİVİL, Prof.Dr. Ahmet YILMAZ, Prof.Dr. Naci KARACAOĞLAN, Prof.Dr. Aysun ŞİMŞEK, Doç.Dr. Refik BADEMCİ, Doç.Dr. Tuba MERT, Dr.Öğr.Üye. Miraç İlker PALA, Doç.Dr. Gökhan YILMAZ, Doç.Dr. Mehmet ŞEKER, Prof.Dr. Tuğrul ÖRMECİ, Dr.Öğr.Üye. Abdulkadir EREN
Dersin Yardımcıları• Prof. Dr. Mustafa ÖNCEL • Prof. Dr. Akif TAN • Prof. Dr. Müjgan Evren ÇALIŞKAN • Prof. Dr. Fazlı Cem GEZEN • Prof. Dr. Murat DAYANGAÇ • Prof. Dr. Rıza RIZALAR • Prof. Dr. Onur YAPRAK • Prof. Dr. Yaşar KURT • Prof. Dr. İlker SÜCÜLLÜ • Doç.Dr. Osman CİVİL • Doç.Dr. Nuri OKKABAZ • Doç.Dr. Çiğdem ARSLAN • Doç. Dr. Üyesi Gökhan ERTUĞRUL • Doç.Dr. Üyesi Mustafa Celalettin HAKSAL • Doç. Dr. Üyesi Yaşar ÖZDENKAYA • Doç.Dr. Üyesi Ahmet YILMAZ • Dr. Öğr. Üyesi Halil Suat AYYILDIZ • Dr. Öğr. Üyesi Çağlar MÜNEVVEROĞLU • Dr.Öğr. Üyesi Nevin SAKOĞLU • Dr. Öğr. Üyesi Uygar DÜZCİ • Dr. Öğr. Üyesi Pelin BASIM
Dersin AmacıGenel cerrahi ile ilgili genel bilgileri vermek, cerrahi hastalıkların patofizyolojik temellerinin anlaşılması, teşhis ve cerrahi tedavilerinin anlatılması, preoperatif-postoperatif ve yaralı bireylerin tedavi esaslarının öğretilmesi
Dersin İçeriğiBu ders; Ameliyata Hazırlık İlkeleri , Ameliyat Sonrası Komplikasyonlar ,Yara İyileşmesi Ve Bakımı ,Cerrahi ve Beslenme,Cerrahi Onkolojide Temel Prensipler,Cerrahi Hastada Sıvı - Elektrolit Asit - Baz Dengesi,Laparoskopik Cerrahi İlkeleri Ve Uygulamalar,Pankreatitler,Safra Kesesi Safra Yolları Hastalıkları ,Mide ve Duodenum Hastalıkları ,Özofagus, Diafragma Ve Hiatus Hastalıkları,Üst GİS Kanamaları ,Karaciğerin Yer Kaplayan Lezyonları,Mide Tümörleri,Pankreas Tümörleri ve Periampuller Neoplaziler,Abdominal İnsizyonlar ve Küçük Cerrahi Girişimler ,Tiroid, Paratiroid, Adrenal Bez Hastalıkları ve Cerrahisi,İnflamatuar Barsak Hastalıkları ,Morbid Obezite Cerrahisi ,Selim Anorektal Hastalıklar,Kolorektal Polipler ve Polip-Kanser Süreci - Kolorektal Kanserler ,Kanser Dışı Kolon Hastalıkları ,Malign Meme Hastalıkları ,Akut Karın Sendromu ,Tiroid Kanseri Ve Multiple Endokrin Neoplaziler ,İnce Barsak Hastalıkları ,İntestinal Obstrüksiyonlar ,Selim Meme Hastalıkları,Yanık,Alt GİS Kanamaları ,Hemostaz, Cerrahi Kanama Transfüzyon ,Karın Duvarı Yırtıkları Ve Kasık Fıtıkları ,Karın Travmaları,Apendiks Hastalıkları,Yenidoğanda Görülen Batın Önduvarı Ve Diafragma Defektleri,Yenidoğan Ve Çocuklarda Görülen İntestinal Sistem Obstrüktif Hastalıkları ,Çocuklarda Görülen İnguinoskrotal Bölge Patolojileri ,Çocuklarda Üriner Sistemin Cerrahi Düzeltme Gerektiren Hastalıkları ,Çocuklarda Baş-Boyun ve Solunum Yollarında Cerrahi Gerektiren Patolojiler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Derslerin sonunda öğrenci; Genel cerrahi ile ilgili genel bilgileri almış olacaklar Cerrahi hastalıkların patofizyolojik temellerini öğrenmiş olacaklar Cerrahi hastalıkların teşhisini öğrenmiş olacaklar Cerrahi hastalıkların tedavileri kavramış olacaklar Preoperatif ve postoperatif tedavi esaslarını bilmiş olacaklar Travmalı hastaya tedavi yaklaşımlarını öğrenmiş olacaklar
Bilgi - Yara iyileşmesi ile ilgili fizyoloji bilgilerini; karaciğer, safra yolları, kolorektal sistem, mide ve duodenum, apendiks, tiroid, paratiroid ve adrenal bez ile ilgili anatomi, fizyoloji ve histoloji bilgilerini; diafragma, hiatus, ince barsaklar, kolon, anorektal bölge, karın duvarı ve meme ile ilgili anatomi bilgilerini hatırlar. Boyunda kitle, karında kitle, akut karın, ileus, sarılık ve anemi durumlarında, etkili iletişim yollarını kullanarak aldığı anamnez, fizik muayene ve tetkikler ile ayırıcı tanı listesi oluşturur. Meme, tiroid, paratiroid, adrenal bezler, anorektal bölge, gastrointestinal sistem ve hepatopankreatikobiliyer sistemle ilgili hastalıkların ve karın duvarı defektlerinin sık rastlanan klinik, laboratuvar ve patolojik bulgularını açıklar ve yorumlar. Meme kanseri, kolorektal kanser ve hepatosellüler kanser ile ilgili genel epidemiyolojik özellikleri ve koruyucu hekimlik uygulamalarını açıklar. Kolorektal kanserler, karaciğer kanserleri ve periampuller kanserler, gastrointestinal sistem kanserleri ve motilite bozuklukları, perianal abse, tiroid kanseri, akalazya, akut ve kronik pankreatit, akut apandisit, akut kolesistit, hipertiroidi, hipoparatiroidi, feokromasitoma, divertiküler hastalık, jinekomasti ve lenfödem durumlarını anamnez, fizik muayene bulguları ile ön tanı olarak akıl eder ve uzmanına yönlendirir. Akut karın, ileus, alt ve üst gastrointestinal sistem kanaması, sıvı ve elektrolit denge bozuklukları, şok, kolorektal kanserler, gastrointestinal sistem kanserleri ve motilite bozukluklari, perianal abse, anal prolapsus, tiroid kanseri, akalazya, akut ve kronik pankreatit, akut apandisit, akut kolesistit, hipertiroidi, hipoparatiroidi, feokromasitoma, divertiküler hastalık, anal fistül, jinekomasti, meme başı akıntısı, lenfödem, karın duvarı ve kasık fıtıkları için ileri tetkik ve sevk kriterlerini açıklar.
Beceri - Anal fissür, hemoroid, anal abse, anal prolapsus, peptik ülser, demir eksikliği anemisi, cerrahi alan enfeksiyonları, meme enfeksiyonları, hipotiroidi, hipertiroidi, hipoparatiroidi için tanı koyar, risk faktörlerini açıklayarak danışmanlık ve izlemini yapar. Tedavisi düzenlenmiş olan hipertiroidi, hipotiroidi ve hipoparatiroidinin birinci basamak düzeyinde izlemini yapar. Obezite, guatr, gastroözofajiyal reflü ve peptik ülser hastalıklarının risk faktörlerini ve sıklıklarının azaltılmasına yönelik önlemleri açıklar ve danışmanlık hizmeti verir. Obezite konusunda topluma örnek olması gerektiğini ve obezite ile savaşın önemini benimser. Hipotiroidi, hipertiroidi,hipoparatiroidi, gastroözofajiyal reflü hastalığı, peptik ülser, demir eksikliği anemisi, hemoroid, anal fissür, guatr ve dehidratasyon tanısını uygun tanısal testleri seçerek koyar ve tedavisini akılcı ilaç kullanımı ilkeleri kapsamında planlar. Yaşamı tehdit eden akut karın, ileus, alt ve üst gastrointestinal sistem kanaması, sıvı ve elektrolit denge bozuklukları, şok ve karın travmaları için tanı koyar ve acil tedavisini gerçekleştirerek gereğinde uzmana yönlendirir. Karın duvarı ve kasık fıtıklarının klinik özelliklerini açıklar ve acil tedavisini planlar. Dehidratasyon, demir eksikliği anemisi, hemoroid, anal fissür, guatr, gastroözofajiyal reflü ve peptik ülser için tanı koyar ve tedavisini gerçekleştirir. Meme, tiroid (servikal bölge), anorektal bölge ve karın bölgesi ile fıtık bölgelerinin muayenesini yapar. Bu staj sonunda öğrenciler şu temel hekimlik uygulamalarını yaparlar; Digital rektal muayene yapar, baş-boyun muayenesi yapar, karın muayenesi yapar, yüzeyel sütür atar ve alır, yara ve yanık bakımını bilir, kendi kendine meme muayenesini öğretir. Genel durum ve vital bulguların değerlendirmesini yapar, tarama ve tanısal amaçlı inceleme sonuçlarını yorumlar, travma şiddet skorlamasını değerlendirir.
Tutum - Tanı yöntemlerini basitten karmaşığa basamaklar halinde kullanır. Hekimlik uygulamalarını yaparken güncel literatürü takip etmesi gerektiği bilincindedir ve okuduğu bilimsel makalenin nasıl değerlendirildiği konusunda fikir sahibi olur. Onkolojik cerrahi ve transplantasyonda, hastalıkların tanı ve tedavi süreçlerinde ve tedavi sonrası izleminde multidisipliner yaklaşımın önemini kavrar. Aile hekimliği hizmetini yürütürken bildirimi zorunlu hastalıklar olan viral hepatitler ve ekinokokkozu birinci basamak düzeyinde, tanır, bildirimini yapar.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ameliyata Hazırlık İlkeleri , Ameliyat Sonrası Komplikasyonlar
2Yara İyileşmesi Ve Bakımı
3Cerrahi ve Beslenme
4Cerrahi Onkolojide Temel Prensipler
5Cerrahi Hastada Sıvı - Elektrolit Asit - Baz Dengesi
6Laparoskopik Cerrahi İlkeleri Ve Uygulamalar
7Pankreatitler
8Safra Kesesi Safra Yolları Hastalıkları
9Mide ve Duodenum Hastalıkları
10Özofagus, Diafragma Ve Hiatus Hastalıkları
11Üst GİS Kanamaları
12Karaciğerin Yer Kaplayan Lezyonları
13Mide Tümörleri
14Pankreas Tümörleri ve Periampuller Neoplaziler
15Abdominal İnsizyonlar ve Küçük Cerrahi Girişimler
16Tiroid, Paratiroid, Adrenal Bez Hastalıkları ve Cerrahisi
17İnflamatuar Barsak Hastalıkları
18Morbid Obezite Cerrahisi
19Selim Anorektal Hastalıklar
20Kolorektal Polipler ve Polip-Kanser Süreci - Kolorektal Kanserler
21Kanser Dışı Kolon Hastalıkları
22Malign Meme Hastalıkları
23Akut Karın Sendromu
24Tiroid Kanseri Ve Multiple Endokrin Neoplaziler
25İnce Barsak Hastalıkları
26İntestinal Obstrüksiyonlar
27Selim Meme Hastalıkları
28Yanık
29Alt GİS Kanamaları
30Hemostaz, Cerrahi Kanama Transfüzyon
31Karın Duvarı Yırtıkları Ve Kasık Fıtıkları
32Karın Travmaları
33Apendiks Hastalıkları
34Yenidoğanda Görülen Batın Önduvarı Ve Diafragma Defektleri
35Yenidoğan Ve Çocuklarda Görülen İntestinal Sistem Obstrüktif Hastalıkları
36Çocuklarda Görülen İnguinoskrotal Bölge Patolojileri
37Çocuklarda Üriner Sistemin Cerrahi Düzeltme Gerektiren Hastalıkları
38Çocuklarda Baş-Boyun ve Solunum Yollarında Cerrahi Gerektiren Patolojiler
Kaynak
Temel Cerrahi, İskender Sayek schwartz genel cerrahi 10. baskı -Cerrahi anatomi ve teknik. Nobel Tıp Kitabevleri, 2010.Skandalakis, John Elias, et al.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
X
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
X
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
X
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
X
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
X
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
X
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
X
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
X
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
X
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
X
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
X
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
X
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
X
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GENEL CERRAHİ STAJI-Senelik48+96-9
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Fazlı Cem GEZEN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Yaşar ÖZDENKAYA, Prof.Dr. Mustafa ÖNCEL, Prof.Dr. Fazlı Cem GEZEN, Doç.Dr. Mustafa Celalettin HAKSAL, Prof.Dr. Murat DAYANGAÇ, Prof.Dr. Onur YAPRAK, Dr.Öğr.Üye. Çağlar MÜNEVVEROĞLU, Dr.Öğr.Üye. Nevin SAKOĞLU, Doç.Dr. Naciye Çiğdem ARSLAN, Dr.Öğr.Üye. Halil Suat AYYILDIZ, Doç.Dr. Pelin BASIM, Dr.Öğr.Üye. Uygar DÜZCİ, Doç.Dr. Osman CİVİL, Prof.Dr. Ahmet YILMAZ, Prof.Dr. Naci KARACAOĞLAN, Prof.Dr. Aysun ŞİMŞEK, Doç.Dr. Refik BADEMCİ, Doç.Dr. Tuba MERT, Dr.Öğr.Üye. Miraç İlker PALA, Doç.Dr. Gökhan YILMAZ, Doç.Dr. Mehmet ŞEKER, Prof.Dr. Tuğrul ÖRMECİ, Dr.Öğr.Üye. Abdulkadir EREN
Dersin Yardımcıları• Prof. Dr. Mustafa ÖNCEL • Prof. Dr. Akif TAN • Prof. Dr. Müjgan Evren ÇALIŞKAN • Prof. Dr. Fazlı Cem GEZEN • Prof. Dr. Murat DAYANGAÇ • Prof. Dr. Rıza RIZALAR • Prof. Dr. Onur YAPRAK • Prof. Dr. Yaşar KURT • Prof. Dr. İlker SÜCÜLLÜ • Doç.Dr. Osman CİVİL • Doç.Dr. Nuri OKKABAZ • Doç.Dr. Çiğdem ARSLAN • Doç. Dr. Üyesi Gökhan ERTUĞRUL • Doç.Dr. Üyesi Mustafa Celalettin HAKSAL • Doç. Dr. Üyesi Yaşar ÖZDENKAYA • Doç.Dr. Üyesi Ahmet YILMAZ • Dr. Öğr. Üyesi Halil Suat AYYILDIZ • Dr. Öğr. Üyesi Çağlar MÜNEVVEROĞLU • Dr.Öğr. Üyesi Nevin SAKOĞLU • Dr. Öğr. Üyesi Uygar DÜZCİ • Dr. Öğr. Üyesi Pelin BASIM
Dersin AmacıGenel cerrahi ile ilgili genel bilgileri vermek, cerrahi hastalıkların patofizyolojik temellerinin anlaşılması, teşhis ve cerrahi tedavilerinin anlatılması, preoperatif-postoperatif ve yaralı bireylerin tedavi esaslarının öğretilmesi
Dersin İçeriğiBu ders; Ameliyata Hazırlık İlkeleri , Ameliyat Sonrası Komplikasyonlar ,Yara İyileşmesi Ve Bakımı ,Cerrahi ve Beslenme,Cerrahi Onkolojide Temel Prensipler,Cerrahi Hastada Sıvı - Elektrolit Asit - Baz Dengesi,Laparoskopik Cerrahi İlkeleri Ve Uygulamalar,Pankreatitler,Safra Kesesi Safra Yolları Hastalıkları ,Mide ve Duodenum Hastalıkları ,Özofagus, Diafragma Ve Hiatus Hastalıkları,Üst GİS Kanamaları ,Karaciğerin Yer Kaplayan Lezyonları,Mide Tümörleri,Pankreas Tümörleri ve Periampuller Neoplaziler,Abdominal İnsizyonlar ve Küçük Cerrahi Girişimler ,Tiroid, Paratiroid, Adrenal Bez Hastalıkları ve Cerrahisi,İnflamatuar Barsak Hastalıkları ,Morbid Obezite Cerrahisi ,Selim Anorektal Hastalıklar,Kolorektal Polipler ve Polip-Kanser Süreci - Kolorektal Kanserler ,Kanser Dışı Kolon Hastalıkları ,Malign Meme Hastalıkları ,Akut Karın Sendromu ,Tiroid Kanseri Ve Multiple Endokrin Neoplaziler ,İnce Barsak Hastalıkları ,İntestinal Obstrüksiyonlar ,Selim Meme Hastalıkları,Yanık,Alt GİS Kanamaları ,Hemostaz, Cerrahi Kanama Transfüzyon ,Karın Duvarı Yırtıkları Ve Kasık Fıtıkları ,Karın Travmaları,Apendiks Hastalıkları,Yenidoğanda Görülen Batın Önduvarı Ve Diafragma Defektleri,Yenidoğan Ve Çocuklarda Görülen İntestinal Sistem Obstrüktif Hastalıkları ,Çocuklarda Görülen İnguinoskrotal Bölge Patolojileri ,Çocuklarda Üriner Sistemin Cerrahi Düzeltme Gerektiren Hastalıkları ,Çocuklarda Baş-Boyun ve Solunum Yollarında Cerrahi Gerektiren Patolojiler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Derslerin sonunda öğrenci; Genel cerrahi ile ilgili genel bilgileri almış olacaklar Cerrahi hastalıkların patofizyolojik temellerini öğrenmiş olacaklar Cerrahi hastalıkların teşhisini öğrenmiş olacaklar Cerrahi hastalıkların tedavileri kavramış olacaklar Preoperatif ve postoperatif tedavi esaslarını bilmiş olacaklar Travmalı hastaya tedavi yaklaşımlarını öğrenmiş olacaklar
Bilgi - Yara iyileşmesi ile ilgili fizyoloji bilgilerini; karaciğer, safra yolları, kolorektal sistem, mide ve duodenum, apendiks, tiroid, paratiroid ve adrenal bez ile ilgili anatomi, fizyoloji ve histoloji bilgilerini; diafragma, hiatus, ince barsaklar, kolon, anorektal bölge, karın duvarı ve meme ile ilgili anatomi bilgilerini hatırlar. Boyunda kitle, karında kitle, akut karın, ileus, sarılık ve anemi durumlarında, etkili iletişim yollarını kullanarak aldığı anamnez, fizik muayene ve tetkikler ile ayırıcı tanı listesi oluşturur. Meme, tiroid, paratiroid, adrenal bezler, anorektal bölge, gastrointestinal sistem ve hepatopankreatikobiliyer sistemle ilgili hastalıkların ve karın duvarı defektlerinin sık rastlanan klinik, laboratuvar ve patolojik bulgularını açıklar ve yorumlar. Meme kanseri, kolorektal kanser ve hepatosellüler kanser ile ilgili genel epidemiyolojik özellikleri ve koruyucu hekimlik uygulamalarını açıklar. Kolorektal kanserler, karaciğer kanserleri ve periampuller kanserler, gastrointestinal sistem kanserleri ve motilite bozuklukları, perianal abse, tiroid kanseri, akalazya, akut ve kronik pankreatit, akut apandisit, akut kolesistit, hipertiroidi, hipoparatiroidi, feokromasitoma, divertiküler hastalık, jinekomasti ve lenfödem durumlarını anamnez, fizik muayene bulguları ile ön tanı olarak akıl eder ve uzmanına yönlendirir. Akut karın, ileus, alt ve üst gastrointestinal sistem kanaması, sıvı ve elektrolit denge bozuklukları, şok, kolorektal kanserler, gastrointestinal sistem kanserleri ve motilite bozukluklari, perianal abse, anal prolapsus, tiroid kanseri, akalazya, akut ve kronik pankreatit, akut apandisit, akut kolesistit, hipertiroidi, hipoparatiroidi, feokromasitoma, divertiküler hastalık, anal fistül, jinekomasti, meme başı akıntısı, lenfödem, karın duvarı ve kasık fıtıkları için ileri tetkik ve sevk kriterlerini açıklar.
Beceri - Anal fissür, hemoroid, anal abse, anal prolapsus, peptik ülser, demir eksikliği anemisi, cerrahi alan enfeksiyonları, meme enfeksiyonları, hipotiroidi, hipertiroidi, hipoparatiroidi için tanı koyar, risk faktörlerini açıklayarak danışmanlık ve izlemini yapar. Tedavisi düzenlenmiş olan hipertiroidi, hipotiroidi ve hipoparatiroidinin birinci basamak düzeyinde izlemini yapar. Obezite, guatr, gastroözofajiyal reflü ve peptik ülser hastalıklarının risk faktörlerini ve sıklıklarının azaltılmasına yönelik önlemleri açıklar ve danışmanlık hizmeti verir. Obezite konusunda topluma örnek olması gerektiğini ve obezite ile savaşın önemini benimser. Hipotiroidi, hipertiroidi,hipoparatiroidi, gastroözofajiyal reflü hastalığı, peptik ülser, demir eksikliği anemisi, hemoroid, anal fissür, guatr ve dehidratasyon tanısını uygun tanısal testleri seçerek koyar ve tedavisini akılcı ilaç kullanımı ilkeleri kapsamında planlar. Yaşamı tehdit eden akut karın, ileus, alt ve üst gastrointestinal sistem kanaması, sıvı ve elektrolit denge bozuklukları, şok ve karın travmaları için tanı koyar ve acil tedavisini gerçekleştirerek gereğinde uzmana yönlendirir. Karın duvarı ve kasık fıtıklarının klinik özelliklerini açıklar ve acil tedavisini planlar. Dehidratasyon, demir eksikliği anemisi, hemoroid, anal fissür, guatr, gastroözofajiyal reflü ve peptik ülser için tanı koyar ve tedavisini gerçekleştirir. Meme, tiroid (servikal bölge), anorektal bölge ve karın bölgesi ile fıtık bölgelerinin muayenesini yapar. Bu staj sonunda öğrenciler şu temel hekimlik uygulamalarını yaparlar; Digital rektal muayene yapar, baş-boyun muayenesi yapar, karın muayenesi yapar, yüzeyel sütür atar ve alır, yara ve yanık bakımını bilir, kendi kendine meme muayenesini öğretir. Genel durum ve vital bulguların değerlendirmesini yapar, tarama ve tanısal amaçlı inceleme sonuçlarını yorumlar, travma şiddet skorlamasını değerlendirir.
Tutum - Tanı yöntemlerini basitten karmaşığa basamaklar halinde kullanır. Hekimlik uygulamalarını yaparken güncel literatürü takip etmesi gerektiği bilincindedir ve okuduğu bilimsel makalenin nasıl değerlendirildiği konusunda fikir sahibi olur. Onkolojik cerrahi ve transplantasyonda, hastalıkların tanı ve tedavi süreçlerinde ve tedavi sonrası izleminde multidisipliner yaklaşımın önemini kavrar. Aile hekimliği hizmetini yürütürken bildirimi zorunlu hastalıklar olan viral hepatitler ve ekinokokkozu birinci basamak düzeyinde, tanır, bildirimini yapar.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ameliyata Hazırlık İlkeleri , Ameliyat Sonrası Komplikasyonlar
2Yara İyileşmesi Ve Bakımı
3Cerrahi ve Beslenme
4Cerrahi Onkolojide Temel Prensipler
5Cerrahi Hastada Sıvı - Elektrolit Asit - Baz Dengesi
6Laparoskopik Cerrahi İlkeleri Ve Uygulamalar
7Pankreatitler
8Safra Kesesi Safra Yolları Hastalıkları
9Mide ve Duodenum Hastalıkları
10Özofagus, Diafragma Ve Hiatus Hastalıkları
11Üst GİS Kanamaları
12Karaciğerin Yer Kaplayan Lezyonları
13Mide Tümörleri
14Pankreas Tümörleri ve Periampuller Neoplaziler
15Abdominal İnsizyonlar ve Küçük Cerrahi Girişimler
16Tiroid, Paratiroid, Adrenal Bez Hastalıkları ve Cerrahisi
17İnflamatuar Barsak Hastalıkları
18Morbid Obezite Cerrahisi
19Selim Anorektal Hastalıklar
20Kolorektal Polipler ve Polip-Kanser Süreci - Kolorektal Kanserler
21Kanser Dışı Kolon Hastalıkları
22Malign Meme Hastalıkları
23Akut Karın Sendromu
24Tiroid Kanseri Ve Multiple Endokrin Neoplaziler
25İnce Barsak Hastalıkları
26İntestinal Obstrüksiyonlar
27Selim Meme Hastalıkları
28Yanık
29Alt GİS Kanamaları
30Hemostaz, Cerrahi Kanama Transfüzyon
31Karın Duvarı Yırtıkları Ve Kasık Fıtıkları
32Karın Travmaları
33Apendiks Hastalıkları
34Yenidoğanda Görülen Batın Önduvarı Ve Diafragma Defektleri
35Yenidoğan Ve Çocuklarda Görülen İntestinal Sistem Obstrüktif Hastalıkları
36Çocuklarda Görülen İnguinoskrotal Bölge Patolojileri
37Çocuklarda Üriner Sistemin Cerrahi Düzeltme Gerektiren Hastalıkları
38Çocuklarda Baş-Boyun ve Solunum Yollarında Cerrahi Gerektiren Patolojiler
Kaynak
Temel Cerrahi, İskender Sayek schwartz genel cerrahi 10. baskı -Cerrahi anatomi ve teknik. Nobel Tıp Kitabevleri, 2010.Skandalakis, John Elias, et al.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
X
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
X
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
X
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
X
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
X
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
X
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
X
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
X
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
X
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
X
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
X
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
X
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
X
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05