Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TIBBİ PATOLOJİ-Senelik33+6-2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Sergülen DERVİŞOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Sergülen DERVİŞOĞLU, Doç.Dr. Aslı ÇAKIR, Dr.Öğr.Üye. Elif KUZUCULAR, Prof.Dr. Bahar MÜEZZİNOĞLU, Öğr.Gör.Dr. Rukiye Nilgün ERDOĞAN, Dr.Öğr.Üye. Ferhat ÖZDEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı, hücre, doku hasarı ve onarım mekanizmalarını ve kliniğini, iltihabı açıklamak; enfeksiyon hastalıkları ve hemodinamik denge bozukluklarının patogenezi ve klinik sonuçlarını tanımlamak; patoloji laboratuvarının işleyişi konusunda temel bilgi sahibi olmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Patolojiye Giriş Ve Laboratuvar Teknikleri 1,2,Hücre Zedelenmesi: Genel Mekanizmalar,Hücresel Adaptasyon Bozuklukları-1,2 ,Hücre İçi Birikimler,Hücre Ölümü-1,2,3 Apoptoz, Nekroz, Piroptoz
Hücresel Yaşlanma,Sıvı Elektrolit Ve Kan Dolaşımı Bozuklukları-1,2,3,İltihap Tanımı, Tipleri Ve Patogenezi-1-4,İyileşme Ve Onarım-1,2,İmmunopatoloji-1-6,Enfeksiyon Hastalıkları Patolojisine Giriş1,2,Bakteriyel Hastalıkların Patolojisi 1-3,LAB: Patolojiye Giriş Pratiği ,LAB: Hücre Zedelenmesi –Adaptasyon ,LAB: Hemodinamik Bozukluklar Ve İltihap ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hücre ve dokunun hasarlayıcı etkene verdiği cevabı, tiplerini, nedenleri, mekanizmaları , morfolojik ve temel klinik sonuçları ile örnekler eşliğinde açıklar.16, 17, 9A
İltihabı tanımlayarak, tiplerini, patogenezini ve sonuçlarını açıklar.16, 17, 9A
Hücre içi birikimleri patogenezi, örnekleri ile açıklar.16, 17, 9A
Enfeksiyon hastalıklarının patogenezini açıklar.16, 17, 9A
Sıvı, elektrolit ve hemodinamik dengeyi hatırlar ve bozukluklarının patogenezi ve klinik sonuçlarını açıklar.16, 17, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Patolojiye Giriş Ve Laboratuvar Teknikleri 1,2
2Hücre Zedelenmesi: Genel Mekanizmalar
3Hücresel Adaptasyon Bozuklukları-1,2
4Hücre İçi Birikimler
5Hücre Ölümü-1,2,3 Apoptoz, Nekroz, Piroptoz
Hücresel Yaşlanma
6Sıvı Elektrolit Ve Kan Dolaşımı Bozuklukları-1,2,3
7İltihap Tanımı, Tipleri Ve Patogenezi-1-4
8İyileşme Ve Onarım-1,2
9İmmunopatoloji-1-6
10Enfeksiyon Hastalıkları Patolojisine Giriş1,2
11Bakteriyel Hastalıkların Patolojisi 1-3
12LAB: Patolojiye Giriş Pratiği
13LAB: Hücre Zedelenmesi –Adaptasyon
14LAB: Hemodinamik Bozukluklar Ve İltihap
Kaynak
1. Robbins Basic Pathology 10th edt. Elsevier; 2019

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
X
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati6636
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı236
Genel Sınav ve Hazırlığı2612
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)54
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(54/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TIBBİ PATOLOJİ-Senelik33+6-2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Sergülen DERVİŞOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Sergülen DERVİŞOĞLU, Doç.Dr. Aslı ÇAKIR, Dr.Öğr.Üye. Elif KUZUCULAR, Prof.Dr. Bahar MÜEZZİNOĞLU, Öğr.Gör.Dr. Rukiye Nilgün ERDOĞAN, Dr.Öğr.Üye. Ferhat ÖZDEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı, hücre, doku hasarı ve onarım mekanizmalarını ve kliniğini, iltihabı açıklamak; enfeksiyon hastalıkları ve hemodinamik denge bozukluklarının patogenezi ve klinik sonuçlarını tanımlamak; patoloji laboratuvarının işleyişi konusunda temel bilgi sahibi olmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Patolojiye Giriş Ve Laboratuvar Teknikleri 1,2,Hücre Zedelenmesi: Genel Mekanizmalar,Hücresel Adaptasyon Bozuklukları-1,2 ,Hücre İçi Birikimler,Hücre Ölümü-1,2,3 Apoptoz, Nekroz, Piroptoz
Hücresel Yaşlanma,Sıvı Elektrolit Ve Kan Dolaşımı Bozuklukları-1,2,3,İltihap Tanımı, Tipleri Ve Patogenezi-1-4,İyileşme Ve Onarım-1,2,İmmunopatoloji-1-6,Enfeksiyon Hastalıkları Patolojisine Giriş1,2,Bakteriyel Hastalıkların Patolojisi 1-3,LAB: Patolojiye Giriş Pratiği ,LAB: Hücre Zedelenmesi –Adaptasyon ,LAB: Hemodinamik Bozukluklar Ve İltihap ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hücre ve dokunun hasarlayıcı etkene verdiği cevabı, tiplerini, nedenleri, mekanizmaları , morfolojik ve temel klinik sonuçları ile örnekler eşliğinde açıklar.16, 17, 9A
İltihabı tanımlayarak, tiplerini, patogenezini ve sonuçlarını açıklar.16, 17, 9A
Hücre içi birikimleri patogenezi, örnekleri ile açıklar.16, 17, 9A
Enfeksiyon hastalıklarının patogenezini açıklar.16, 17, 9A
Sıvı, elektrolit ve hemodinamik dengeyi hatırlar ve bozukluklarının patogenezi ve klinik sonuçlarını açıklar.16, 17, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Patolojiye Giriş Ve Laboratuvar Teknikleri 1,2
2Hücre Zedelenmesi: Genel Mekanizmalar
3Hücresel Adaptasyon Bozuklukları-1,2
4Hücre İçi Birikimler
5Hücre Ölümü-1,2,3 Apoptoz, Nekroz, Piroptoz
Hücresel Yaşlanma
6Sıvı Elektrolit Ve Kan Dolaşımı Bozuklukları-1,2,3
7İltihap Tanımı, Tipleri Ve Patogenezi-1-4
8İyileşme Ve Onarım-1,2
9İmmunopatoloji-1-6
10Enfeksiyon Hastalıkları Patolojisine Giriş1,2
11Bakteriyel Hastalıkların Patolojisi 1-3
12LAB: Patolojiye Giriş Pratiği
13LAB: Hücre Zedelenmesi –Adaptasyon
14LAB: Hemodinamik Bozukluklar Ve İltihap
Kaynak
1. Robbins Basic Pathology 10th edt. Elsevier; 2019

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
X
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05