Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİYOKİMYA-Senelik76+8-6
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Neslin EMEKLİ
Dersi VerenlerProf.Dr. Neslin EMEKLİ, Prof.Dr. Türkan YİĞİTBAŞI, Dr.Öğr.Üye. Çağrı ÇAKICI, Dr.Öğr.Üye. Derya CANSIZ
Dersin YardımcılarıProf.Dr. Neslin EMEKLİ, Doç.Dr. Türkan YİĞİTBAŞI
Dersin AmacıBesinlerle alınan makromoleküller hücrede yapı ve fonksiyon yönünden görev alırlar. Bu kurulun amacı hücrenin sağlıklı yaşaması için gerekliliği kanıta dayalı biyokimyasal reaksiyonlarla ispatlanmış olan; biyolojik aminleri, enzimler ve enzimlerin etkin maddesi olan vitaminler ve mineralleri, hormonları, amonyak ve üre sentesini anlatmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; II.Kurul Başlangıç/Yaşamın Moleküler Anlamı,Karbonhidrat metabolisması ,Enerji deposu: Glikojen yapım ve yıkımı,Glukuronik Asit Yolu,Enerji Üretimi I: Glikoliz,Enerji Üretimi II: Sitrik Asid Döngüsü,Pentoz Fosfat Yolu,Glukoneojenez,Glukozun Metabolik Kontrolu,Spektrofotometre,Kanda Glukoz Ölçümü,Lipidlere giriş,III.Kurul Başlangıç/Trigliserid, fosfolipid ve eikozonoidler,Kolesterol, Steroid ve İzoprenler,Lipoproteinler,Yağ asidi sentezi,Beta oksidasyon,Oksidatif Fosforilasyon,Kanda Lipid Ölçülmesi ,Membranlar ve Taşınma,IV.Kurul Başlangıç/Biyolojik Oksidasyon- Antioksidanlar ,Amino Asidler ve Taşınması,Amino Asid Sentezi ve Amonyağın Uzaklaştırılması,Aminoasid Tanıtıcı Reaksiyonlar ,Üre Döngüsü,Biyolojik Aminler,Enzimler I,Enzimler II,Vitaminlerin Yapısı,Vitaminlerin Etki Mekanizması ,İnorganik Moleküller I ,İnorganik Moleküller II,Sinyal İletimi ,V.Kurul Başlangıç/Hormonlar ve Yapısı,Hormonların Etki Mekanizması,Proteinlerin Yapısı ve Fonksiyonları,Proteinlerin Sınıflandırılması ,Hemoglobin ve Kollagen,Kanda Protein Ölçülmesi ,Nükleik Asidler ,Tampon Sistemler,Vücut Sıvıları,Su Metabolizması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Makromoleküllerin (karbonhidrat, protein, lipid, nükleik asid)vitamin ve minerallerin yapısını ve fonksiyonlarını açıklar16, 17, 19, 9A, D, E, G
1.1.Monosakkarit, disakkarit ve polisakkaritlerin tanımlama ve genel özelliklerini açıklar16, 17, 19, 9A, D, E, G
1.2.Lipidler ve yağ asidleri, lipoproteinler, sfingolipidler, steroidler yapısını ve genel özelliklerini açıklar16, 17, 19, 9A, D, E, G
1.3.Amino asidler ve özelliklerini, proteinlerin yapısını, proteinlerin sınıflandırılmasını açıklar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
1.4.Hormonlar ve yapısını, hormonların etki mekanizmasını tanımlar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
1.5.Vitamin ve minerallerin yapısını genel özelliklerini açıklar16, 17, 19, 9A, D, E, G
2.Makromoleküllerin insan vücudundaki yapısal ve fonksiyonel önemini açıklayabilecek ve hastalıklarla ilişkilerini tartışabilecektir. 16, 17, 19, 9A, D, E, G
2.1.Metabolik yollardaki enzim eksikliklerinin neden olduğu hastalıkları açıklar. 16, 17, 19, 9A, D, E, G
2.2.Üre sentezindeki enzim eksikliklerini açıklar. 16, 17, 19, 9A, D, E, G
2.3.Lipid ve glikojen depo hastalıklarını tanımlar. 16, 17, 19, 9A, D, E, G
2.4.Glukozun metabolik kontrolu ve glukoz metabolizma bozukluklarını ve ateroskleroz gibi ilişkili olduğu metabolic bozuklukları açıklar. 16, 17, 19, 9A, D, E, G
3.Makromoleküllerden enerji elde edilmesi ile ilgili anabolik ve katabolik yolları ve bu yollardaki kontrol basamaklarını açıklar 16, 17, 19, 9A, D, E, G
3.1.Bioenerji, glikojen yapım ve yıkımı, glikoliz, glikooneojenez, sitrik asid döngüsü, pentoz fosfat yolu, oksidatif fosforilasyon konularını açıklar. 16, 17, 19, 9A, D, E, G
3.2.Yağ asidlerinin oksidasyonu, ketojenezy lipojenez gibi yağ metabolizması ile ilişkili konuları açıklar 16, 17, 19, 9A, D, E, G
3.3.Tüm metabolik yollar arasındaki kesişme noktalarını kavrar ve enerji metabolizmasını açıklar 16, 17, 19, 9A, D, E, G
3.4.Makromoleküllerin metabolik kontrol mekanizmalarını bu kontrol basamaklarında enzimve hormonların etkisini ve ilişkilerini açıklar. Sinyal ileti sistemlerini açıklar. 16, 17, 19, 9A, D, E, G
3.5.Enerji metabolizması ile beslenme ilişkisini açıklar16, 17, 19, 9A, D, E, G
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1II.Kurul Başlangıç/Yaşamın Moleküler AnlamıMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
2Karbonhidrat metabolisması Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
3Enerji deposu: Glikojen yapım ve yıkımıMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
4Glukuronik Asit YoluMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
5Enerji Üretimi I: GlikolizMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
6Enerji Üretimi II: Sitrik Asid DöngüsüMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
7Pentoz Fosfat YoluMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
8GlukoneojenezMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
9Glukozun Metabolik KontroluMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
10SpektrofotometreMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
11Kanda Glukoz ÖlçümüMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
12Lipidlere girişMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
13III.Kurul Başlangıç/Trigliserid, fosfolipid ve eikozonoidlerMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
14Kolesterol, Steroid ve İzoprenlerMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
15LipoproteinlerMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
16Yağ asidi senteziMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
17Beta oksidasyonMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
18Oksidatif FosforilasyonMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
19Kanda Lipid Ölçülmesi Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
20Membranlar ve TaşınmaMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
21IV.Kurul Başlangıç/Biyolojik Oksidasyon- Antioksidanlar Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
22Amino Asidler ve TaşınmasıMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
23Amino Asid Sentezi ve Amonyağın UzaklaştırılmasıMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
24Aminoasid Tanıtıcı Reaksiyonlar Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
25Üre DöngüsüMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
26Biyolojik AminlerMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
27Enzimler IMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
28Enzimler IIMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
29Vitaminlerin YapısıMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
30Vitaminlerin Etki Mekanizması Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
31İnorganik Moleküller I Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
32İnorganik Moleküller IIMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
33Sinyal İletimi Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
34V.Kurul Başlangıç/Hormonlar ve YapısıMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
35Hormonların Etki MekanizmasıMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
36Proteinlerin Yapısı ve FonksiyonlarıMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
37Proteinlerin Sınıflandırılması Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
38Hemoglobin ve KollagenMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
39Kanda Protein Ölçülmesi Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
40Nükleik Asidler Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
41Tampon SistemlerMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
42Vücut SıvılarıMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
43Su MetabolizmasıMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
Kaynak
1.Temel ve Uygulamalı Biyokimya(Nesrin Emekli), 2.Biyokimya (Fügen Gürdöl ve Evin Ademoğlu), 3.Biyokimya Laboratuvarı(Türkan Yiğitbaşı,Nesrin Emekli).
4.Harper's Biochemistry, 5.Lehninger Principles of Biochemistry, 6.Henry's Clinical Diagnosis and Management by Laboratory Methods.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
X
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
X
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
X
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
X
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
X
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
X
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
X
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
X
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
X
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİYOKİMYA-Senelik76+8-6
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Neslin EMEKLİ
Dersi VerenlerProf.Dr. Neslin EMEKLİ, Prof.Dr. Türkan YİĞİTBAŞI, Dr.Öğr.Üye. Çağrı ÇAKICI, Dr.Öğr.Üye. Derya CANSIZ
Dersin YardımcılarıProf.Dr. Neslin EMEKLİ, Doç.Dr. Türkan YİĞİTBAŞI
Dersin AmacıBesinlerle alınan makromoleküller hücrede yapı ve fonksiyon yönünden görev alırlar. Bu kurulun amacı hücrenin sağlıklı yaşaması için gerekliliği kanıta dayalı biyokimyasal reaksiyonlarla ispatlanmış olan; biyolojik aminleri, enzimler ve enzimlerin etkin maddesi olan vitaminler ve mineralleri, hormonları, amonyak ve üre sentesini anlatmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; II.Kurul Başlangıç/Yaşamın Moleküler Anlamı,Karbonhidrat metabolisması ,Enerji deposu: Glikojen yapım ve yıkımı,Glukuronik Asit Yolu,Enerji Üretimi I: Glikoliz,Enerji Üretimi II: Sitrik Asid Döngüsü,Pentoz Fosfat Yolu,Glukoneojenez,Glukozun Metabolik Kontrolu,Spektrofotometre,Kanda Glukoz Ölçümü,Lipidlere giriş,III.Kurul Başlangıç/Trigliserid, fosfolipid ve eikozonoidler,Kolesterol, Steroid ve İzoprenler,Lipoproteinler,Yağ asidi sentezi,Beta oksidasyon,Oksidatif Fosforilasyon,Kanda Lipid Ölçülmesi ,Membranlar ve Taşınma,IV.Kurul Başlangıç/Biyolojik Oksidasyon- Antioksidanlar ,Amino Asidler ve Taşınması,Amino Asid Sentezi ve Amonyağın Uzaklaştırılması,Aminoasid Tanıtıcı Reaksiyonlar ,Üre Döngüsü,Biyolojik Aminler,Enzimler I,Enzimler II,Vitaminlerin Yapısı,Vitaminlerin Etki Mekanizması ,İnorganik Moleküller I ,İnorganik Moleküller II,Sinyal İletimi ,V.Kurul Başlangıç/Hormonlar ve Yapısı,Hormonların Etki Mekanizması,Proteinlerin Yapısı ve Fonksiyonları,Proteinlerin Sınıflandırılması ,Hemoglobin ve Kollagen,Kanda Protein Ölçülmesi ,Nükleik Asidler ,Tampon Sistemler,Vücut Sıvıları,Su Metabolizması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Makromoleküllerin (karbonhidrat, protein, lipid, nükleik asid)vitamin ve minerallerin yapısını ve fonksiyonlarını açıklar16, 17, 19, 9A, D, E, G
1.1.Monosakkarit, disakkarit ve polisakkaritlerin tanımlama ve genel özelliklerini açıklar16, 17, 19, 9A, D, E, G
1.2.Lipidler ve yağ asidleri, lipoproteinler, sfingolipidler, steroidler yapısını ve genel özelliklerini açıklar16, 17, 19, 9A, D, E, G
1.3.Amino asidler ve özelliklerini, proteinlerin yapısını, proteinlerin sınıflandırılmasını açıklar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
1.4.Hormonlar ve yapısını, hormonların etki mekanizmasını tanımlar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
1.5.Vitamin ve minerallerin yapısını genel özelliklerini açıklar16, 17, 19, 9A, D, E, G
2.Makromoleküllerin insan vücudundaki yapısal ve fonksiyonel önemini açıklayabilecek ve hastalıklarla ilişkilerini tartışabilecektir. 16, 17, 19, 9A, D, E, G
2.1.Metabolik yollardaki enzim eksikliklerinin neden olduğu hastalıkları açıklar. 16, 17, 19, 9A, D, E, G
2.2.Üre sentezindeki enzim eksikliklerini açıklar. 16, 17, 19, 9A, D, E, G
2.3.Lipid ve glikojen depo hastalıklarını tanımlar. 16, 17, 19, 9A, D, E, G
2.4.Glukozun metabolik kontrolu ve glukoz metabolizma bozukluklarını ve ateroskleroz gibi ilişkili olduğu metabolic bozuklukları açıklar. 16, 17, 19, 9A, D, E, G
3.Makromoleküllerden enerji elde edilmesi ile ilgili anabolik ve katabolik yolları ve bu yollardaki kontrol basamaklarını açıklar 16, 17, 19, 9A, D, E, G
3.1.Bioenerji, glikojen yapım ve yıkımı, glikoliz, glikooneojenez, sitrik asid döngüsü, pentoz fosfat yolu, oksidatif fosforilasyon konularını açıklar. 16, 17, 19, 9A, D, E, G
3.2.Yağ asidlerinin oksidasyonu, ketojenezy lipojenez gibi yağ metabolizması ile ilişkili konuları açıklar 16, 17, 19, 9A, D, E, G
3.3.Tüm metabolik yollar arasındaki kesişme noktalarını kavrar ve enerji metabolizmasını açıklar 16, 17, 19, 9A, D, E, G
3.4.Makromoleküllerin metabolik kontrol mekanizmalarını bu kontrol basamaklarında enzimve hormonların etkisini ve ilişkilerini açıklar. Sinyal ileti sistemlerini açıklar. 16, 17, 19, 9A, D, E, G
3.5.Enerji metabolizması ile beslenme ilişkisini açıklar16, 17, 19, 9A, D, E, G
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1II.Kurul Başlangıç/Yaşamın Moleküler AnlamıMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
2Karbonhidrat metabolisması Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
3Enerji deposu: Glikojen yapım ve yıkımıMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
4Glukuronik Asit YoluMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
5Enerji Üretimi I: GlikolizMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
6Enerji Üretimi II: Sitrik Asid DöngüsüMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
7Pentoz Fosfat YoluMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
8GlukoneojenezMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
9Glukozun Metabolik KontroluMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
10SpektrofotometreMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
11Kanda Glukoz ÖlçümüMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
12Lipidlere girişMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
13III.Kurul Başlangıç/Trigliserid, fosfolipid ve eikozonoidlerMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
14Kolesterol, Steroid ve İzoprenlerMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
15LipoproteinlerMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
16Yağ asidi senteziMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
17Beta oksidasyonMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
18Oksidatif FosforilasyonMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
19Kanda Lipid Ölçülmesi Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
20Membranlar ve TaşınmaMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
21IV.Kurul Başlangıç/Biyolojik Oksidasyon- Antioksidanlar Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
22Amino Asidler ve TaşınmasıMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
23Amino Asid Sentezi ve Amonyağın UzaklaştırılmasıMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
24Aminoasid Tanıtıcı Reaksiyonlar Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
25Üre DöngüsüMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
26Biyolojik AminlerMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
27Enzimler IMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
28Enzimler IIMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
29Vitaminlerin YapısıMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
30Vitaminlerin Etki Mekanizması Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
31İnorganik Moleküller I Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
32İnorganik Moleküller IIMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
33Sinyal İletimi Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
34V.Kurul Başlangıç/Hormonlar ve YapısıMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
35Hormonların Etki MekanizmasıMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
36Proteinlerin Yapısı ve FonksiyonlarıMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
37Proteinlerin Sınıflandırılması Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
38Hemoglobin ve KollagenMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
39Kanda Protein Ölçülmesi Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
40Nükleik Asidler Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
41Tampon SistemlerMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
42Vücut SıvılarıMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
43Su MetabolizmasıMebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır
Kaynak
1.Temel ve Uygulamalı Biyokimya(Nesrin Emekli), 2.Biyokimya (Fügen Gürdöl ve Evin Ademoğlu), 3.Biyokimya Laboratuvarı(Türkan Yiğitbaşı,Nesrin Emekli).
4.Harper's Biochemistry, 5.Lehninger Principles of Biochemistry, 6.Henry's Clinical Diagnosis and Management by Laboratory Methods.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
X
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
X
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
X
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
X
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
X
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
X
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
X
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
X
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
X
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05