Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİYOKİMYA | - | Senelik | 76+8 | - | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Neslin EMEKLİ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Neslin EMEKLİ, Prof.Dr. Türkan YİĞİTBAŞI, Dr.Öğr.Üye. Çağrı ÇAKICI, Dr.Öğr.Üye. Derya CANSIZ |
Dersin Yardımcıları | Prof.Dr. Neslin EMEKLİ, Doç.Dr. Türkan YİĞİTBAŞI |
Dersin Amacı | Besinlerle alınan makromoleküller hücrede yapı ve fonksiyon yönünden görev alırlar. Bu kurulun amacı hücrenin sağlıklı yaşaması için gerekliliği kanıta dayalı biyokimyasal reaksiyonlarla ispatlanmış olan; biyolojik aminleri, enzimler ve enzimlerin etkin maddesi olan vitaminler ve mineralleri, hormonları, amonyak ve üre sentesini anlatmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; II.Kurul Başlangıç/Yaşamın Moleküler Anlamı,Karbonhidrat metabolisması ,Enerji deposu: Glikojen yapım ve yıkımı,Glukuronik Asit Yolu,Enerji Üretimi I: Glikoliz,Enerji Üretimi II: Sitrik Asid Döngüsü,Pentoz Fosfat Yolu,Glukoneojenez,Glukozun Metabolik Kontrolu,Spektrofotometre,Kanda Glukoz Ölçümü,Lipidlere giriş,III.Kurul Başlangıç/Trigliserid, fosfolipid ve eikozonoidler,Kolesterol, Steroid ve İzoprenler,Lipoproteinler,Yağ asidi sentezi,Beta oksidasyon,Oksidatif Fosforilasyon,Kanda Lipid Ölçülmesi ,Membranlar ve Taşınma,IV.Kurul Başlangıç/Biyolojik Oksidasyon- Antioksidanlar ,Amino Asidler ve Taşınması,Amino Asid Sentezi ve Amonyağın Uzaklaştırılması,Aminoasid Tanıtıcı Reaksiyonlar ,Üre Döngüsü,Biyolojik Aminler,Enzimler I,Enzimler II,Vitaminlerin Yapısı,Vitaminlerin Etki Mekanizması ,İnorganik Moleküller I ,İnorganik Moleküller II,Sinyal İletimi ,V.Kurul Başlangıç/Hormonlar ve Yapısı,Hormonların Etki Mekanizması,Proteinlerin Yapısı ve Fonksiyonları,Proteinlerin Sınıflandırılması ,Hemoglobin ve Kollagen,Kanda Protein Ölçülmesi ,Nükleik Asidler ,Tampon Sistemler,Vücut Sıvıları,Su Metabolizması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Makromoleküllerin (karbonhidrat, protein, lipid, nükleik asid)vitamin ve minerallerin yapısını ve fonksiyonlarını açıklar | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
1.1.Monosakkarit, disakkarit ve polisakkaritlerin tanımlama ve genel özelliklerini açıklar | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
1.2.Lipidler ve yağ asidleri, lipoproteinler, sfingolipidler, steroidler yapısını ve genel özelliklerini açıklar | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
1.3.Amino asidler ve özelliklerini, proteinlerin yapısını, proteinlerin sınıflandırılmasını açıklar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
1.4.Hormonlar ve yapısını, hormonların etki mekanizmasını tanımlar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
1.5.Vitamin ve minerallerin yapısını genel özelliklerini açıklar | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
2.Makromoleküllerin insan vücudundaki yapısal ve fonksiyonel önemini açıklayabilecek ve hastalıklarla ilişkilerini tartışabilecektir. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
2.1.Metabolik yollardaki enzim eksikliklerinin neden olduğu hastalıkları açıklar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
2.2.Üre sentezindeki enzim eksikliklerini açıklar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
2.3.Lipid ve glikojen depo hastalıklarını tanımlar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
2.4.Glukozun metabolik kontrolu ve glukoz metabolizma bozukluklarını ve ateroskleroz gibi ilişkili olduğu metabolic bozuklukları açıklar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
3.Makromoleküllerden enerji elde edilmesi ile ilgili anabolik ve katabolik yolları ve bu yollardaki kontrol basamaklarını açıklar | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
3.1.Bioenerji, glikojen yapım ve yıkımı, glikoliz, glikooneojenez, sitrik asid döngüsü, pentoz fosfat yolu, oksidatif fosforilasyon konularını açıklar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
3.2.Yağ asidlerinin oksidasyonu, ketojenezy lipojenez gibi yağ metabolizması ile ilişkili konuları açıklar | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
3.3.Tüm metabolik yollar arasındaki kesişme noktalarını kavrar ve enerji metabolizmasını açıklar | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
3.4.Makromoleküllerin metabolik kontrol mekanizmalarını bu kontrol basamaklarında enzimve hormonların etkisini ve ilişkilerini açıklar. Sinyal ileti sistemlerini açıklar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
3.5.Enerji metabolizması ile beslenme ilişkisini açıklar | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | II.Kurul Başlangıç/Yaşamın Moleküler Anlamı | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
2 | Karbonhidrat metabolisması | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
3 | Enerji deposu: Glikojen yapım ve yıkımı | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
4 | Glukuronik Asit Yolu | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
5 | Enerji Üretimi I: Glikoliz | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
6 | Enerji Üretimi II: Sitrik Asid Döngüsü | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
7 | Pentoz Fosfat Yolu | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
8 | Glukoneojenez | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
9 | Glukozun Metabolik Kontrolu | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
10 | Spektrofotometre | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
11 | Kanda Glukoz Ölçümü | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
12 | Lipidlere giriş | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
13 | III.Kurul Başlangıç/Trigliserid, fosfolipid ve eikozonoidler | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
14 | Kolesterol, Steroid ve İzoprenler | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
15 | Lipoproteinler | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
16 | Yağ asidi sentezi | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
17 | Beta oksidasyon | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
18 | Oksidatif Fosforilasyon | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
19 | Kanda Lipid Ölçülmesi | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
20 | Membranlar ve Taşınma | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
21 | IV.Kurul Başlangıç/Biyolojik Oksidasyon- Antioksidanlar | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
22 | Amino Asidler ve Taşınması | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
23 | Amino Asid Sentezi ve Amonyağın Uzaklaştırılması | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
24 | Aminoasid Tanıtıcı Reaksiyonlar | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
25 | Üre Döngüsü | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
26 | Biyolojik Aminler | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
27 | Enzimler I | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
28 | Enzimler II | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
29 | Vitaminlerin Yapısı | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
30 | Vitaminlerin Etki Mekanizması | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
31 | İnorganik Moleküller I | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
32 | İnorganik Moleküller II | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
33 | Sinyal İletimi | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
34 | V.Kurul Başlangıç/Hormonlar ve Yapısı | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
35 | Hormonların Etki Mekanizması | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
36 | Proteinlerin Yapısı ve Fonksiyonları | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
37 | Proteinlerin Sınıflandırılması | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
38 | Hemoglobin ve Kollagen | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
39 | Kanda Protein Ölçülmesi | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
40 | Nükleik Asidler | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
41 | Tampon Sistemler | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
42 | Vücut Sıvıları | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
43 | Su Metabolizması | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
Kaynak |
1.Temel ve Uygulamalı Biyokimya(Nesrin Emekli), 2.Biyokimya (Fügen Gürdöl ve Evin Ademoğlu), 3.Biyokimya Laboratuvarı(Türkan Yiğitbaşı,Nesrin Emekli). |
4.Harper's Biochemistry, 5.Lehninger Principles of Biochemistry, 6.Henry's Clinical Diagnosis and Management by Laboratory Methods. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | X | |||||
2 | Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | X | |||||
3 | Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | X | |||||
4 | Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | X | |||||
5 | Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
8 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | X | |||||
9 | Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | X | |||||
10 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir | X | |||||
11 | Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır | X | |||||
13 | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
14 | Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır | X | |||||
15 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir. | X | |||||
16 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
18 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
19 | Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
20 | Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİYOKİMYA | - | Senelik | 76+8 | - | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Neslin EMEKLİ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Neslin EMEKLİ, Prof.Dr. Türkan YİĞİTBAŞI, Dr.Öğr.Üye. Çağrı ÇAKICI, Dr.Öğr.Üye. Derya CANSIZ |
Dersin Yardımcıları | Prof.Dr. Neslin EMEKLİ, Doç.Dr. Türkan YİĞİTBAŞI |
Dersin Amacı | Besinlerle alınan makromoleküller hücrede yapı ve fonksiyon yönünden görev alırlar. Bu kurulun amacı hücrenin sağlıklı yaşaması için gerekliliği kanıta dayalı biyokimyasal reaksiyonlarla ispatlanmış olan; biyolojik aminleri, enzimler ve enzimlerin etkin maddesi olan vitaminler ve mineralleri, hormonları, amonyak ve üre sentesini anlatmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; II.Kurul Başlangıç/Yaşamın Moleküler Anlamı,Karbonhidrat metabolisması ,Enerji deposu: Glikojen yapım ve yıkımı,Glukuronik Asit Yolu,Enerji Üretimi I: Glikoliz,Enerji Üretimi II: Sitrik Asid Döngüsü,Pentoz Fosfat Yolu,Glukoneojenez,Glukozun Metabolik Kontrolu,Spektrofotometre,Kanda Glukoz Ölçümü,Lipidlere giriş,III.Kurul Başlangıç/Trigliserid, fosfolipid ve eikozonoidler,Kolesterol, Steroid ve İzoprenler,Lipoproteinler,Yağ asidi sentezi,Beta oksidasyon,Oksidatif Fosforilasyon,Kanda Lipid Ölçülmesi ,Membranlar ve Taşınma,IV.Kurul Başlangıç/Biyolojik Oksidasyon- Antioksidanlar ,Amino Asidler ve Taşınması,Amino Asid Sentezi ve Amonyağın Uzaklaştırılması,Aminoasid Tanıtıcı Reaksiyonlar ,Üre Döngüsü,Biyolojik Aminler,Enzimler I,Enzimler II,Vitaminlerin Yapısı,Vitaminlerin Etki Mekanizması ,İnorganik Moleküller I ,İnorganik Moleküller II,Sinyal İletimi ,V.Kurul Başlangıç/Hormonlar ve Yapısı,Hormonların Etki Mekanizması,Proteinlerin Yapısı ve Fonksiyonları,Proteinlerin Sınıflandırılması ,Hemoglobin ve Kollagen,Kanda Protein Ölçülmesi ,Nükleik Asidler ,Tampon Sistemler,Vücut Sıvıları,Su Metabolizması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Makromoleküllerin (karbonhidrat, protein, lipid, nükleik asid)vitamin ve minerallerin yapısını ve fonksiyonlarını açıklar | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
1.1.Monosakkarit, disakkarit ve polisakkaritlerin tanımlama ve genel özelliklerini açıklar | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
1.2.Lipidler ve yağ asidleri, lipoproteinler, sfingolipidler, steroidler yapısını ve genel özelliklerini açıklar | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
1.3.Amino asidler ve özelliklerini, proteinlerin yapısını, proteinlerin sınıflandırılmasını açıklar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
1.4.Hormonlar ve yapısını, hormonların etki mekanizmasını tanımlar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
1.5.Vitamin ve minerallerin yapısını genel özelliklerini açıklar | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
2.Makromoleküllerin insan vücudundaki yapısal ve fonksiyonel önemini açıklayabilecek ve hastalıklarla ilişkilerini tartışabilecektir. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
2.1.Metabolik yollardaki enzim eksikliklerinin neden olduğu hastalıkları açıklar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
2.2.Üre sentezindeki enzim eksikliklerini açıklar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
2.3.Lipid ve glikojen depo hastalıklarını tanımlar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
2.4.Glukozun metabolik kontrolu ve glukoz metabolizma bozukluklarını ve ateroskleroz gibi ilişkili olduğu metabolic bozuklukları açıklar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
3.Makromoleküllerden enerji elde edilmesi ile ilgili anabolik ve katabolik yolları ve bu yollardaki kontrol basamaklarını açıklar | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
3.1.Bioenerji, glikojen yapım ve yıkımı, glikoliz, glikooneojenez, sitrik asid döngüsü, pentoz fosfat yolu, oksidatif fosforilasyon konularını açıklar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
3.2.Yağ asidlerinin oksidasyonu, ketojenezy lipojenez gibi yağ metabolizması ile ilişkili konuları açıklar | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
3.3.Tüm metabolik yollar arasındaki kesişme noktalarını kavrar ve enerji metabolizmasını açıklar | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
3.4.Makromoleküllerin metabolik kontrol mekanizmalarını bu kontrol basamaklarında enzimve hormonların etkisini ve ilişkilerini açıklar. Sinyal ileti sistemlerini açıklar. | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
3.5.Enerji metabolizması ile beslenme ilişkisini açıklar | 16, 17, 19, 9 | A, D, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | II.Kurul Başlangıç/Yaşamın Moleküler Anlamı | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
2 | Karbonhidrat metabolisması | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
3 | Enerji deposu: Glikojen yapım ve yıkımı | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
4 | Glukuronik Asit Yolu | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
5 | Enerji Üretimi I: Glikoliz | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
6 | Enerji Üretimi II: Sitrik Asid Döngüsü | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
7 | Pentoz Fosfat Yolu | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
8 | Glukoneojenez | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
9 | Glukozun Metabolik Kontrolu | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
10 | Spektrofotometre | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
11 | Kanda Glukoz Ölçümü | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
12 | Lipidlere giriş | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
13 | III.Kurul Başlangıç/Trigliserid, fosfolipid ve eikozonoidler | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
14 | Kolesterol, Steroid ve İzoprenler | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
15 | Lipoproteinler | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
16 | Yağ asidi sentezi | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
17 | Beta oksidasyon | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
18 | Oksidatif Fosforilasyon | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
19 | Kanda Lipid Ölçülmesi | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
20 | Membranlar ve Taşınma | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
21 | IV.Kurul Başlangıç/Biyolojik Oksidasyon- Antioksidanlar | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
22 | Amino Asidler ve Taşınması | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
23 | Amino Asid Sentezi ve Amonyağın Uzaklaştırılması | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
24 | Aminoasid Tanıtıcı Reaksiyonlar | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
25 | Üre Döngüsü | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
26 | Biyolojik Aminler | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
27 | Enzimler I | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
28 | Enzimler II | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
29 | Vitaminlerin Yapısı | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
30 | Vitaminlerin Etki Mekanizması | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
31 | İnorganik Moleküller I | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
32 | İnorganik Moleküller II | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
33 | Sinyal İletimi | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
34 | V.Kurul Başlangıç/Hormonlar ve Yapısı | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
35 | Hormonların Etki Mekanizması | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
36 | Proteinlerin Yapısı ve Fonksiyonları | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
37 | Proteinlerin Sınıflandırılması | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
38 | Hemoglobin ve Kollagen | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
39 | Kanda Protein Ölçülmesi | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
40 | Nükleik Asidler | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
41 | Tampon Sistemler | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
42 | Vücut Sıvıları | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
43 | Su Metabolizması | Mebisde öğrenciye konu ile ilgili bilgi yazılmıştır |
Kaynak |
1.Temel ve Uygulamalı Biyokimya(Nesrin Emekli), 2.Biyokimya (Fügen Gürdöl ve Evin Ademoğlu), 3.Biyokimya Laboratuvarı(Türkan Yiğitbaşı,Nesrin Emekli). |
4.Harper's Biochemistry, 5.Lehninger Principles of Biochemistry, 6.Henry's Clinical Diagnosis and Management by Laboratory Methods. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | X | |||||
2 | Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | X | |||||
3 | Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | X | |||||
4 | Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | X | |||||
5 | Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
8 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | X | |||||
9 | Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | X | |||||
10 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir | X | |||||
11 | Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır | X | |||||
13 | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
14 | Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır | X | |||||
15 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir. | X | |||||
16 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
18 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
19 | Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
20 | Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |