Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ BECERİ VE BİLİMSEL ARAŞ.PROJ.-III-Senelik59+42-4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ayşe İSTANBULLU TOSUN
Dersi VerenlerProf.Dr. Mesut YILMAZ, Dr.Öğr.Üye. Mustafa DÜGER, Dr.Öğr.Üye. Gözde ÜLFER, Dr.Öğr.Üye. Serhat KORAN, Prof.Dr. Ali BÜYÜKASLAN, Dr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU, Doç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ, Doç.Dr. Yeşim ESGİN, Prof.Dr. Sergülen DERVİŞOĞLU, Doç.Dr. Nesrin HELVACI YILMAZ, Doç.Dr. Özge ARICI DÜZ, Prof.Dr. Pelin KARAASLAN, Öğr.Gör. AYŞEGÜL ERGİN
Dersin YardımcılarıProf.Dr. Mesut YILMAZ, Dr.Öğr.Üyesi Ayşe İstanbullu Tosun, Dr.Öğr.Üyesi Gözde Ülfer, Dr.Öğr.Üyesi Serhat Koran
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilere temel laboratuvar araç ve tekniklerini kullanabilme becerisini kazandırma ve temel klinik becerileri maket uygulaması yaparak edinmesini sağlamaktır. Ayrıca, bir bilimsel araştırmanın veya bir projenin planlanması ve yürütülmesi konularında temel bilgi ve beceri sahibi olmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Örnek alımı ve kültür uygulama ,Preparat hazırlama, gram boyama ve mikroskobik inceleme ,Klinik laboratuvar işleyişi ve genel kavramlar,Glukometre ile kan şekeri ölçümü,Hücre kültürü laboratuvar düzeni,Hücre kültürü uygulaması,Yara pansumanı,Nazogastrik kateter takma-çıkarma ,Kadın ve erkekte idrar sondası takma-çıkarma ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Biyokimya alanında kullanılan araç ve gereçlerin nasıl çalıştığını açıklar.
Hücre kültürüyle ilgili temel kavramları anlatır.
Mikrobiyoloji laboratuvarını tanır ve temel uygulamaları açıklar.
Acil ilk yardım tekniklerini uygular.
Yaptığı çalışmanın yorumunu yapar ve raporunu yazar.
Laboratuvarda kalite ve kontrol eğitimini kavrar ve benimser.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Örnek alımı ve kültür uygulama
2Preparat hazırlama, gram boyama ve mikroskobik inceleme
3Klinik laboratuvar işleyişi ve genel kavramlar
4Glukometre ile kan şekeri ölçümü
5Hücre kültürü laboratuvar düzeni
6Hücre kültürü uygulaması
7Yara pansumanı
8Nazogastrik kateter takma-çıkarma
9Kadın ve erkekte idrar sondası takma-çıkarma
Kaynak
Öğretim üyesinin notu, sözlü yönlendirmesi ve mesleki beceri klavuzu.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
X
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
X
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
X
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
X
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
X
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
X
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
X
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
X
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
X
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
X
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
X
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
X
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
X
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ BECERİ VE BİLİMSEL ARAŞ.PROJ.-III-Senelik59+42-4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ayşe İSTANBULLU TOSUN
Dersi VerenlerProf.Dr. Mesut YILMAZ, Dr.Öğr.Üye. Mustafa DÜGER, Dr.Öğr.Üye. Gözde ÜLFER, Dr.Öğr.Üye. Serhat KORAN, Prof.Dr. Ali BÜYÜKASLAN, Dr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU, Doç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ, Doç.Dr. Yeşim ESGİN, Prof.Dr. Sergülen DERVİŞOĞLU, Doç.Dr. Nesrin HELVACI YILMAZ, Doç.Dr. Özge ARICI DÜZ, Prof.Dr. Pelin KARAASLAN, Öğr.Gör. AYŞEGÜL ERGİN
Dersin YardımcılarıProf.Dr. Mesut YILMAZ, Dr.Öğr.Üyesi Ayşe İstanbullu Tosun, Dr.Öğr.Üyesi Gözde Ülfer, Dr.Öğr.Üyesi Serhat Koran
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilere temel laboratuvar araç ve tekniklerini kullanabilme becerisini kazandırma ve temel klinik becerileri maket uygulaması yaparak edinmesini sağlamaktır. Ayrıca, bir bilimsel araştırmanın veya bir projenin planlanması ve yürütülmesi konularında temel bilgi ve beceri sahibi olmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Örnek alımı ve kültür uygulama ,Preparat hazırlama, gram boyama ve mikroskobik inceleme ,Klinik laboratuvar işleyişi ve genel kavramlar,Glukometre ile kan şekeri ölçümü,Hücre kültürü laboratuvar düzeni,Hücre kültürü uygulaması,Yara pansumanı,Nazogastrik kateter takma-çıkarma ,Kadın ve erkekte idrar sondası takma-çıkarma ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Biyokimya alanında kullanılan araç ve gereçlerin nasıl çalıştığını açıklar.
Hücre kültürüyle ilgili temel kavramları anlatır.
Mikrobiyoloji laboratuvarını tanır ve temel uygulamaları açıklar.
Acil ilk yardım tekniklerini uygular.
Yaptığı çalışmanın yorumunu yapar ve raporunu yazar.
Laboratuvarda kalite ve kontrol eğitimini kavrar ve benimser.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Örnek alımı ve kültür uygulama
2Preparat hazırlama, gram boyama ve mikroskobik inceleme
3Klinik laboratuvar işleyişi ve genel kavramlar
4Glukometre ile kan şekeri ölçümü
5Hücre kültürü laboratuvar düzeni
6Hücre kültürü uygulaması
7Yara pansumanı
8Nazogastrik kateter takma-çıkarma
9Kadın ve erkekte idrar sondası takma-çıkarma
Kaynak
Öğretim üyesinin notu, sözlü yönlendirmesi ve mesleki beceri klavuzu.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
X
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
X
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
X
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
X
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
X
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
X
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
X
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
X
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
X
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
X
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
X
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
X
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
X
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05