Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÜROGENİTAL SİSTEM | - | Bahar Dönemi | 106+14 | - | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu kurulda; Patoloji, Farmakoloji, Pediatri, İç hastalıkları, Enfeksiyon hastalıkları, Radyoloji, Jinekoloji ve Obstetri ve Üroloji bilimlerinin katkıalrı ile öğrencilerin ürogenital sistem hastalıkları hakkında yeterli bilgie ulaşabilmesi amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kadın ve Doğum Hast.-Kadın Hastalıkları ve Doğum Anatomi Giriş,Kadın ve Doğum Hast.-İnsan üreme Fizyolojisi,Kadın ve Doğum Hast.-Kadın Genital Sistem ve Gonadların Embriyolojisi,Kadın ve Doğum Hast.-Kadın hayatının evreleri ve puberte,Patoloji-Vulva-vajen hastalıkları patolojisi,Patoloji-Serviks hastalıkları patolojisi,Kadın ve Doğum Hast.- Normal Doğum Mekanizması,Kadın ve Doğum Hast.-Situs Pozisyon Habitus,İç Hastalıkları-3-BÖBREK FONKSİYONLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ,İç Hastalıkları-ÖDEM,Çocuk Hastalıkları-Üriner Sistem Hastalıkları Öykü ve Fizik Muayene,Farmakoloji-Androjenler, Anabolik Steroidler ve Antiandrojenik İlaçlar,Farmakoloji-Kadın Cinsiyet Hormanları, oksitosik ilaçlar, Kontraseptif İlaçlar,Patoloji-Uterus ve tuba uterina hastalıkları patolojisi,İLETİŞİM BECERİSİ,İç Hastalıkları-AKUT BÖBREK HASARI,Kadın ve Doğum Hast.-Siklus ve Mensturasyon,Çocuk Hastalıkları-Çocuklarda Asit Baz Dengesi Bozuklukları,Çocuk Hastalıkları-Böbreğin Kalıtsal Hastalıkları,İç Hastalıkları-İDRAR OLUŞUMU VE BÖBREK FONKSİYONLARI,İç Hastalıkları-BÖBREK HASTALIKLARINDA SEMPTOMLAR,Patoloji-Over tümörleri patolojisi,Enfeksiyon Hastalıkları-1-Erişkinde üriner sistem enfeksiyonlarına yaklaşım,Enfeksiyon Hastalıkları-Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlar:Klinik,tanı,korunma,Çocuk Hastalıkları-Çocuklarda sıvı-elektrolit dengesi ve bozuklukları,Kadın ve Doğum Hast.-Jinekolojide öykü,muayene ve tanısal yöntemler,Kadın ve Doğum Hast.-Gebelik tanısı ve antenatal bakım,İç Hastalıkları-HİPERTANSİYON PATOFİZYOLOJİ, TANIM VE ÖLÇÜMÜ,Kadın ve Doğum Hast.-Jinekolojide ağrı, akıntı ve anormal kanamalar,Kadın ve Doğum Hast.-Gebelikte Sistematik Hastalıklar,Kadın ve Doğum Hast.-Gebelik Maternal Değişim ve Puerperyum Fizyolojisi,Farmakoloji-Diüretikler,Kadın ve Doğum Hast.-Kadın Genital Sistem Enfeksiyonları,Kadın ve Doğum Hast.-Anternatal Bakım ve Gebelik Komplikasyonları ,Patoloji-Gestasyonel trofoblastik hastalıklar,İç Hastalıkları-DİYABETİK NEFROPATİ,İç Hastalıkları-RENAL TUBULOİNTERSTİSYEL HASTALIKLAR,Kadın ve Doğum Hast.-Alt genital traktus neoplazileri: etyoloji ve patogenez,Kadın ve Doğum Hast.-Uterus ve over neoplazileri: etyoloji vepatogenez,İç Hastalıkları-GEBELİK VE BÖBREK,Patoloji-Glomerüler hastalıkların patolojisi,Kadın ve Doğum Hast.-Obstetrike Öykü,muayene,tanı ve tarama testleri,Kadın ve Doğum Hast.-4Gebelik endokrinolojisi, fetüs ve plasentanın gelişimi,İç Hastalıkları-GLOMERÜLER HASTALIKLARIN TEMEL ÖZELLİKLERİ -Yrd.Doç.Dr.Abdullah ŞUMNU,Patoloji Laboratuvarı-Kadın genital sistem patolojisi LAB,Üroloji-Ürogenital Hastalıklarda Semptomatoloji ,Üroloji-İşeme Bozuklukları,Patoloji-Böbrek Kist ve Tümörleri,Çocuk Hastalıkları-Renal Tübüler Hastalıklar,Çocuk Hastalıkları-Hematüri-Proteinüri-Ödem,Patoloji-Tubülointerstisyel hastalıkların patolojisi ve Hidronefroz,Patoloji-Böbrek damar hastalıkları patolojisi,Radyoloji-Ürogenital Sistem Radyolojisi,Patoloji-Prostat Hastalıkları Patolojisi,Patoloji-Mesane Hastalıkları Patolojisi,Üroloji-Cinsel Fonksiyon Bozuklukları ,Üroloji-Ürogenital Tümörlere Klinik ve Laboratuvar Yaklaşım,Patoloji-Testis ve Epididim Hastalıkları Patolojisi ,Patoloji Laboratuvarı/Erkek genital ve üriner sistem hastalıkları patolojisi LAB,Üroloji-Endoürolojik Girişimler ve Enstrümanlar ,Radyoloji-Nükleer Tıp-Nefrolojik ve Ürolojik Hastalıklarda Nükleer Tıp Uygulamaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Ürogenital sistem anatomisi | 10, 13, 16, 37, 4, 9 | A |
2. Doğum fizyolojisi | 14, 18, 3, 9 | |
3. Normal doğum | 14, 18, 3, 9 | |
4. Ürolojik sistem anomalileri | 14, 18, 3, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kadın ve Doğum Hast.-Kadın Hastalıkları ve Doğum Anatomi Giriş | |
2 | Kadın ve Doğum Hast.-İnsan üreme Fizyolojisi | |
3 | Kadın ve Doğum Hast.-Kadın Genital Sistem ve Gonadların Embriyolojisi | |
4 | Kadın ve Doğum Hast.-Kadın hayatının evreleri ve puberte | |
5 | Patoloji-Vulva-vajen hastalıkları patolojisi | |
6 | Patoloji-Serviks hastalıkları patolojisi | |
7 | Kadın ve Doğum Hast.- Normal Doğum Mekanizması | |
8 | Kadın ve Doğum Hast.-Situs Pozisyon Habitus | |
9 | İç Hastalıkları-3-BÖBREK FONKSİYONLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ | |
10 | İç Hastalıkları-ÖDEM | |
11 | Çocuk Hastalıkları-Üriner Sistem Hastalıkları Öykü ve Fizik Muayene | |
12 | Farmakoloji-Androjenler, Anabolik Steroidler ve Antiandrojenik İlaçlar | |
13 | Farmakoloji-Kadın Cinsiyet Hormanları, oksitosik ilaçlar, Kontraseptif İlaçlar | |
14 | Patoloji-Uterus ve tuba uterina hastalıkları patolojisi | |
15 | İLETİŞİM BECERİSİ | |
16 | İç Hastalıkları-AKUT BÖBREK HASARI | |
17 | Kadın ve Doğum Hast.-Siklus ve Mensturasyon | |
18 | Çocuk Hastalıkları-Çocuklarda Asit Baz Dengesi Bozuklukları | |
19 | Çocuk Hastalıkları-Böbreğin Kalıtsal Hastalıkları | |
20 | İç Hastalıkları-İDRAR OLUŞUMU VE BÖBREK FONKSİYONLARI | |
21 | İç Hastalıkları-BÖBREK HASTALIKLARINDA SEMPTOMLAR | |
22 | Patoloji-Over tümörleri patolojisi | |
23 | Enfeksiyon Hastalıkları-1-Erişkinde üriner sistem enfeksiyonlarına yaklaşım | |
24 | Enfeksiyon Hastalıkları-Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlar:Klinik,tanı,korunma | |
25 | Çocuk Hastalıkları-Çocuklarda sıvı-elektrolit dengesi ve bozuklukları | |
26 | Kadın ve Doğum Hast.-Jinekolojide öykü,muayene ve tanısal yöntemler | |
27 | Kadın ve Doğum Hast.-Gebelik tanısı ve antenatal bakım | |
28 | İç Hastalıkları-HİPERTANSİYON PATOFİZYOLOJİ, TANIM VE ÖLÇÜMÜ | |
29 | Kadın ve Doğum Hast.-Jinekolojide ağrı, akıntı ve anormal kanamalar | |
30 | Kadın ve Doğum Hast.-Gebelikte Sistematik Hastalıklar | |
31 | Kadın ve Doğum Hast.-Gebelik Maternal Değişim ve Puerperyum Fizyolojisi | |
32 | Farmakoloji-Diüretikler | |
33 | Kadın ve Doğum Hast.-Kadın Genital Sistem Enfeksiyonları | |
34 | Kadın ve Doğum Hast.-Anternatal Bakım ve Gebelik Komplikasyonları | |
35 | Patoloji-Gestasyonel trofoblastik hastalıklar | |
36 | İç Hastalıkları-DİYABETİK NEFROPATİ | |
37 | İç Hastalıkları-RENAL TUBULOİNTERSTİSYEL HASTALIKLAR | |
38 | Kadın ve Doğum Hast.-Alt genital traktus neoplazileri: etyoloji ve patogenez | |
39 | Kadın ve Doğum Hast.-Uterus ve over neoplazileri: etyoloji vepatogenez | |
40 | İç Hastalıkları-GEBELİK VE BÖBREK | |
41 | Patoloji-Glomerüler hastalıkların patolojisi | |
42 | Kadın ve Doğum Hast.-Obstetrike Öykü,muayene,tanı ve tarama testleri | |
43 | Kadın ve Doğum Hast.-4Gebelik endokrinolojisi, fetüs ve plasentanın gelişimi | |
44 | İç Hastalıkları-GLOMERÜLER HASTALIKLARIN TEMEL ÖZELLİKLERİ -Yrd.Doç.Dr.Abdullah ŞUMNU | |
45 | Patoloji Laboratuvarı-Kadın genital sistem patolojisi LAB | |
46 | Üroloji-Ürogenital Hastalıklarda Semptomatoloji | |
47 | Üroloji-İşeme Bozuklukları | |
48 | Patoloji-Böbrek Kist ve Tümörleri | |
49 | Çocuk Hastalıkları-Renal Tübüler Hastalıklar | |
50 | Çocuk Hastalıkları-Hematüri-Proteinüri-Ödem | |
51 | Patoloji-Tubülointerstisyel hastalıkların patolojisi ve Hidronefroz | |
52 | Patoloji-Böbrek damar hastalıkları patolojisi | |
53 | Radyoloji-Ürogenital Sistem Radyolojisi | |
54 | Patoloji-Prostat Hastalıkları Patolojisi | |
55 | Patoloji-Mesane Hastalıkları Patolojisi | |
56 | Üroloji-Cinsel Fonksiyon Bozuklukları | |
57 | Üroloji-Ürogenital Tümörlere Klinik ve Laboratuvar Yaklaşım | |
58 | Patoloji-Testis ve Epididim Hastalıkları Patolojisi | |
59 | Patoloji Laboratuvarı/Erkek genital ve üriner sistem hastalıkları patolojisi LAB | |
60 | Üroloji-Endoürolojik Girişimler ve Enstrümanlar | |
61 | Radyoloji-Nükleer Tıp-Nefrolojik ve Ürolojik Hastalıklarda Nükleer Tıp Uygulamaları |
Kaynak |
Ders çıktıları, video sunumlar, vaka sunumları |
- |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
8 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir | ||||||
11 | Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır | ||||||
13 | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
14 | Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır | ||||||
15 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir. | ||||||
16 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
18 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir. | ||||||
19 | Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
20 | Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÜROGENİTAL SİSTEM | - | Bahar Dönemi | 106+14 | - | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu kurulda; Patoloji, Farmakoloji, Pediatri, İç hastalıkları, Enfeksiyon hastalıkları, Radyoloji, Jinekoloji ve Obstetri ve Üroloji bilimlerinin katkıalrı ile öğrencilerin ürogenital sistem hastalıkları hakkında yeterli bilgie ulaşabilmesi amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kadın ve Doğum Hast.-Kadın Hastalıkları ve Doğum Anatomi Giriş,Kadın ve Doğum Hast.-İnsan üreme Fizyolojisi,Kadın ve Doğum Hast.-Kadın Genital Sistem ve Gonadların Embriyolojisi,Kadın ve Doğum Hast.-Kadın hayatının evreleri ve puberte,Patoloji-Vulva-vajen hastalıkları patolojisi,Patoloji-Serviks hastalıkları patolojisi,Kadın ve Doğum Hast.- Normal Doğum Mekanizması,Kadın ve Doğum Hast.-Situs Pozisyon Habitus,İç Hastalıkları-3-BÖBREK FONKSİYONLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ,İç Hastalıkları-ÖDEM,Çocuk Hastalıkları-Üriner Sistem Hastalıkları Öykü ve Fizik Muayene,Farmakoloji-Androjenler, Anabolik Steroidler ve Antiandrojenik İlaçlar,Farmakoloji-Kadın Cinsiyet Hormanları, oksitosik ilaçlar, Kontraseptif İlaçlar,Patoloji-Uterus ve tuba uterina hastalıkları patolojisi,İLETİŞİM BECERİSİ,İç Hastalıkları-AKUT BÖBREK HASARI,Kadın ve Doğum Hast.-Siklus ve Mensturasyon,Çocuk Hastalıkları-Çocuklarda Asit Baz Dengesi Bozuklukları,Çocuk Hastalıkları-Böbreğin Kalıtsal Hastalıkları,İç Hastalıkları-İDRAR OLUŞUMU VE BÖBREK FONKSİYONLARI,İç Hastalıkları-BÖBREK HASTALIKLARINDA SEMPTOMLAR,Patoloji-Over tümörleri patolojisi,Enfeksiyon Hastalıkları-1-Erişkinde üriner sistem enfeksiyonlarına yaklaşım,Enfeksiyon Hastalıkları-Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlar:Klinik,tanı,korunma,Çocuk Hastalıkları-Çocuklarda sıvı-elektrolit dengesi ve bozuklukları,Kadın ve Doğum Hast.-Jinekolojide öykü,muayene ve tanısal yöntemler,Kadın ve Doğum Hast.-Gebelik tanısı ve antenatal bakım,İç Hastalıkları-HİPERTANSİYON PATOFİZYOLOJİ, TANIM VE ÖLÇÜMÜ,Kadın ve Doğum Hast.-Jinekolojide ağrı, akıntı ve anormal kanamalar,Kadın ve Doğum Hast.-Gebelikte Sistematik Hastalıklar,Kadın ve Doğum Hast.-Gebelik Maternal Değişim ve Puerperyum Fizyolojisi,Farmakoloji-Diüretikler,Kadın ve Doğum Hast.-Kadın Genital Sistem Enfeksiyonları,Kadın ve Doğum Hast.-Anternatal Bakım ve Gebelik Komplikasyonları ,Patoloji-Gestasyonel trofoblastik hastalıklar,İç Hastalıkları-DİYABETİK NEFROPATİ,İç Hastalıkları-RENAL TUBULOİNTERSTİSYEL HASTALIKLAR,Kadın ve Doğum Hast.-Alt genital traktus neoplazileri: etyoloji ve patogenez,Kadın ve Doğum Hast.-Uterus ve over neoplazileri: etyoloji vepatogenez,İç Hastalıkları-GEBELİK VE BÖBREK,Patoloji-Glomerüler hastalıkların patolojisi,Kadın ve Doğum Hast.-Obstetrike Öykü,muayene,tanı ve tarama testleri,Kadın ve Doğum Hast.-4Gebelik endokrinolojisi, fetüs ve plasentanın gelişimi,İç Hastalıkları-GLOMERÜLER HASTALIKLARIN TEMEL ÖZELLİKLERİ -Yrd.Doç.Dr.Abdullah ŞUMNU,Patoloji Laboratuvarı-Kadın genital sistem patolojisi LAB,Üroloji-Ürogenital Hastalıklarda Semptomatoloji ,Üroloji-İşeme Bozuklukları,Patoloji-Böbrek Kist ve Tümörleri,Çocuk Hastalıkları-Renal Tübüler Hastalıklar,Çocuk Hastalıkları-Hematüri-Proteinüri-Ödem,Patoloji-Tubülointerstisyel hastalıkların patolojisi ve Hidronefroz,Patoloji-Böbrek damar hastalıkları patolojisi,Radyoloji-Ürogenital Sistem Radyolojisi,Patoloji-Prostat Hastalıkları Patolojisi,Patoloji-Mesane Hastalıkları Patolojisi,Üroloji-Cinsel Fonksiyon Bozuklukları ,Üroloji-Ürogenital Tümörlere Klinik ve Laboratuvar Yaklaşım,Patoloji-Testis ve Epididim Hastalıkları Patolojisi ,Patoloji Laboratuvarı/Erkek genital ve üriner sistem hastalıkları patolojisi LAB,Üroloji-Endoürolojik Girişimler ve Enstrümanlar ,Radyoloji-Nükleer Tıp-Nefrolojik ve Ürolojik Hastalıklarda Nükleer Tıp Uygulamaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Ürogenital sistem anatomisi | 10, 13, 16, 37, 4, 9 | A |
2. Doğum fizyolojisi | 14, 18, 3, 9 | |
3. Normal doğum | 14, 18, 3, 9 | |
4. Ürolojik sistem anomalileri | 14, 18, 3, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kadın ve Doğum Hast.-Kadın Hastalıkları ve Doğum Anatomi Giriş | |
2 | Kadın ve Doğum Hast.-İnsan üreme Fizyolojisi | |
3 | Kadın ve Doğum Hast.-Kadın Genital Sistem ve Gonadların Embriyolojisi | |
4 | Kadın ve Doğum Hast.-Kadın hayatının evreleri ve puberte | |
5 | Patoloji-Vulva-vajen hastalıkları patolojisi | |
6 | Patoloji-Serviks hastalıkları patolojisi | |
7 | Kadın ve Doğum Hast.- Normal Doğum Mekanizması | |
8 | Kadın ve Doğum Hast.-Situs Pozisyon Habitus | |
9 | İç Hastalıkları-3-BÖBREK FONKSİYONLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ | |
10 | İç Hastalıkları-ÖDEM | |
11 | Çocuk Hastalıkları-Üriner Sistem Hastalıkları Öykü ve Fizik Muayene | |
12 | Farmakoloji-Androjenler, Anabolik Steroidler ve Antiandrojenik İlaçlar | |
13 | Farmakoloji-Kadın Cinsiyet Hormanları, oksitosik ilaçlar, Kontraseptif İlaçlar | |
14 | Patoloji-Uterus ve tuba uterina hastalıkları patolojisi | |
15 | İLETİŞİM BECERİSİ | |
16 | İç Hastalıkları-AKUT BÖBREK HASARI | |
17 | Kadın ve Doğum Hast.-Siklus ve Mensturasyon | |
18 | Çocuk Hastalıkları-Çocuklarda Asit Baz Dengesi Bozuklukları | |
19 | Çocuk Hastalıkları-Böbreğin Kalıtsal Hastalıkları | |
20 | İç Hastalıkları-İDRAR OLUŞUMU VE BÖBREK FONKSİYONLARI | |
21 | İç Hastalıkları-BÖBREK HASTALIKLARINDA SEMPTOMLAR | |
22 | Patoloji-Over tümörleri patolojisi | |
23 | Enfeksiyon Hastalıkları-1-Erişkinde üriner sistem enfeksiyonlarına yaklaşım | |
24 | Enfeksiyon Hastalıkları-Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlar:Klinik,tanı,korunma | |
25 | Çocuk Hastalıkları-Çocuklarda sıvı-elektrolit dengesi ve bozuklukları | |
26 | Kadın ve Doğum Hast.-Jinekolojide öykü,muayene ve tanısal yöntemler | |
27 | Kadın ve Doğum Hast.-Gebelik tanısı ve antenatal bakım | |
28 | İç Hastalıkları-HİPERTANSİYON PATOFİZYOLOJİ, TANIM VE ÖLÇÜMÜ | |
29 | Kadın ve Doğum Hast.-Jinekolojide ağrı, akıntı ve anormal kanamalar | |
30 | Kadın ve Doğum Hast.-Gebelikte Sistematik Hastalıklar | |
31 | Kadın ve Doğum Hast.-Gebelik Maternal Değişim ve Puerperyum Fizyolojisi | |
32 | Farmakoloji-Diüretikler | |
33 | Kadın ve Doğum Hast.-Kadın Genital Sistem Enfeksiyonları | |
34 | Kadın ve Doğum Hast.-Anternatal Bakım ve Gebelik Komplikasyonları | |
35 | Patoloji-Gestasyonel trofoblastik hastalıklar | |
36 | İç Hastalıkları-DİYABETİK NEFROPATİ | |
37 | İç Hastalıkları-RENAL TUBULOİNTERSTİSYEL HASTALIKLAR | |
38 | Kadın ve Doğum Hast.-Alt genital traktus neoplazileri: etyoloji ve patogenez | |
39 | Kadın ve Doğum Hast.-Uterus ve over neoplazileri: etyoloji vepatogenez | |
40 | İç Hastalıkları-GEBELİK VE BÖBREK | |
41 | Patoloji-Glomerüler hastalıkların patolojisi | |
42 | Kadın ve Doğum Hast.-Obstetrike Öykü,muayene,tanı ve tarama testleri | |
43 | Kadın ve Doğum Hast.-4Gebelik endokrinolojisi, fetüs ve plasentanın gelişimi | |
44 | İç Hastalıkları-GLOMERÜLER HASTALIKLARIN TEMEL ÖZELLİKLERİ -Yrd.Doç.Dr.Abdullah ŞUMNU | |
45 | Patoloji Laboratuvarı-Kadın genital sistem patolojisi LAB | |
46 | Üroloji-Ürogenital Hastalıklarda Semptomatoloji | |
47 | Üroloji-İşeme Bozuklukları | |
48 | Patoloji-Böbrek Kist ve Tümörleri | |
49 | Çocuk Hastalıkları-Renal Tübüler Hastalıklar | |
50 | Çocuk Hastalıkları-Hematüri-Proteinüri-Ödem | |
51 | Patoloji-Tubülointerstisyel hastalıkların patolojisi ve Hidronefroz | |
52 | Patoloji-Böbrek damar hastalıkları patolojisi | |
53 | Radyoloji-Ürogenital Sistem Radyolojisi | |
54 | Patoloji-Prostat Hastalıkları Patolojisi | |
55 | Patoloji-Mesane Hastalıkları Patolojisi | |
56 | Üroloji-Cinsel Fonksiyon Bozuklukları | |
57 | Üroloji-Ürogenital Tümörlere Klinik ve Laboratuvar Yaklaşım | |
58 | Patoloji-Testis ve Epididim Hastalıkları Patolojisi | |
59 | Patoloji Laboratuvarı/Erkek genital ve üriner sistem hastalıkları patolojisi LAB | |
60 | Üroloji-Endoürolojik Girişimler ve Enstrümanlar | |
61 | Radyoloji-Nükleer Tıp-Nefrolojik ve Ürolojik Hastalıklarda Nükleer Tıp Uygulamaları |
Kaynak |
Ders çıktıları, video sunumlar, vaka sunumları |
- |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
8 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir | ||||||
11 | Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır | ||||||
13 | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
14 | Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır | ||||||
15 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir. | ||||||
16 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
18 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir. | ||||||
19 | Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
20 | Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |