Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ENFEKSİYON HASTALIKLARI | - | Senelik | 30+0 | - | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Recep ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mesut YILMAZ, Prof.Dr. Bahadır CEYLAN, Prof.Dr. Recep ÖZTÜRK, Dr.Öğr.Üye. Selda AYDIN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı tüm organ sistemlerinde gelişen enfeksiyon hastalıklarının etyoloji, patogenez, epidemiyoloji, klinik ve tanısını öğrenmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Enfeksiyon Hastalıklarına Giriş: Tanımlar, Terminoloji,Enfeksiyon Hastalıklarının Bulaşma Yolları ,Enfeksiyon Hastalıkları Patogenezi ,Toplum kökenli Enfeksiyon Hastalıklarını Önleme Ve Kontrolü ,Sağlık Hizmeti ilişkili Enfeksiyon Hastalıkları Önleme Ve Kontrolü,Enfeksiyon Hastalıklarında Anamnez Ve Fizik Muayene ,Enfeksiyon Hastalıklarına Semptomatik Yaklaşım ,Ateşli Döküntülü Hastaya Yaklaşım,Erişkinlerde Aşılama ilkeleri, Antimikrobik Madde Kullanımı Genel Esasları ,Ateş Patogenezi ve Ateş Tipleri,Transfüzyon ile Bulaşan Hastalıklar,Erişkinde İmmündüşkün Konak Enfeksiyonlarına Yaklaşım,Sepsise Yaklaşım,Erişkinde Üst Solunum Sistemi Enfeksiyonlarına Yaklaşım,İnfektif Endokardit: Etyopatogenez,Sistemik Enfeksiyonlar (Bruselloz, Salmonelloz,Leptospiros,Sıtma),Erişkinde Akut Enfeksiyöz İshale Yaklaşım,Erişkinde Akut Hepatitli Hastaya Yaklaşım,Erişkinde Üriner Sistem Enfeksiyonlarına Yaklaşım,Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlar: Klinik, Tanı, Korunma,MSS Enfeksiyonlarına Yaklaşım (Akut,Kronik Menenjitler),MSS Enfeksiyonlarına Yaklaşım (Ensefalitler Ve Beyin Apsesi),Erişkinde Kemik ve Eklem Enfeksiyonlarına Yaklaşım,Erişkinde Deri ve Yumuşak Doku Enfeksiyonlarına Yaklaşım; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.1. Enfeksiyon hastalıklarının temel kavramlarını ifade eder. | 16, 9 | A |
1.2. Ateş patogenezi ve klinik ateş tiplerini sıralar. | 16, 9 | A |
2.1. Enfeksiyon hastalıklarında ayırıcı tanı kriterlerini tanımlar. | 16, 9 | A |
2.2. Antimikrobiyallerin klinik kullanım prensiplerini sıralar. | 16, 9 | A |
2.3. Nozokomiyal enfeksiyonların önemi ve önleme stratejilerini tanımlar. | 16, 9 | A |
2.4. Erişkinde ve özel gruplarda aşılama şemalarını açıklar. | 16, 9 | A |
3. Kardiyovasküler ve solunum sistem enfeksiyonlarını sıralayabilecektir. | 16, 37, 4, 9 | A |
3.1. İnfektif endokardit patogenez ve kliniğini tanımlar. | 10, 16, 37, 9 | A |
3.2. Yetişkinlerde solunum sistemi enfeksiyonlarını tanır ve ayırt eder. | 4, 9 | A |
3.3. Sepsis ve septik şok kriterlerini karşılaştırır. | 10, 16, 9 | A |
4. Gastrointestinal sistem enfeksiyonlarını listeleyebilecektir. | 10, 16, 9 | A |
4.1. Besin zehirlenmelerinin klinik formlarını açıklar. | 10, 16, 9 | A |
4.2. Bruselloz ve enterik ateşin klinik bulgularını sıralar, korunma yöntemlerini bilir. | 10, 16, 9 | A |
4.3. Erişkinde enfeksiyöz ishale yaklaşımı bilir, hangi gruba antibiyotik verilmesi gerektiğini ayırt eder. | 10, 16, 9 | A |
4.4. Akut ve kronik viral hepatitleri ayırt eder ve çeşitli serolojik tabloları yorumlar. | 16, 9 | A |
5. Genitoüriner sistem enfeksiyonlarını sıralayabilecektir. | 16, 9 | A |
5.1. Cinsel yolla bulaşan hastalıkları ve etiyolojilerini tanımlar. | 16, 9 | A |
5.2. Üriner sistem enfeksiyonlarını ve tedavi yöntemlerini bilir. | 16, 9 | A |
6. Santral sinir sistem enfeksiyonlarını listeleyebilecektir. | 16, 9 | A |
6.1. Kuduzun klinik bulgularını anlatır ve kuduz profilaksisini bilir. | 16, 37, 9 | A |
6.2. Akut bakteriyel menenjitlere temel yaklaşımı açıklar, sağlık ocağı koşullarında nasıl davranacağını bilir. | 16, 9 | A |
6.3. Tetanozun klinik bulgularını açıklar ve kime nasıl profilaksi uygulanacağını yorumlar. | 16, 9 | A |
6.4. Sık rastlanan viral menenjitleri etkenlerini bilir. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Enfeksiyon Hastalıklarına Giriş: Tanımlar, Terminoloji | |
2 | Enfeksiyon Hastalıklarının Bulaşma Yolları | |
3 | Enfeksiyon Hastalıkları Patogenezi | |
4 | Toplum kökenli Enfeksiyon Hastalıklarını Önleme Ve Kontrolü | |
5 | Sağlık Hizmeti ilişkili Enfeksiyon Hastalıkları Önleme Ve Kontrolü | |
6 | Enfeksiyon Hastalıklarında Anamnez Ve Fizik Muayene | |
7 | Enfeksiyon Hastalıklarına Semptomatik Yaklaşım | |
8 | Ateşli Döküntülü Hastaya Yaklaşım | |
9 | Erişkinlerde Aşılama ilkeleri | |
10 | Antimikrobik Madde Kullanımı Genel Esasları | |
11 | Ateş Patogenezi ve Ateş Tipleri | |
12 | Transfüzyon ile Bulaşan Hastalıklar | |
13 | Erişkinde İmmündüşkün Konak Enfeksiyonlarına Yaklaşım | |
14 | Sepsise Yaklaşım | |
15 | Erişkinde Üst Solunum Sistemi Enfeksiyonlarına Yaklaşım | |
16 | İnfektif Endokardit: Etyopatogenez | |
17 | Sistemik Enfeksiyonlar (Bruselloz, Salmonelloz,Leptospiros,Sıtma) | |
18 | Erişkinde Akut Enfeksiyöz İshale Yaklaşım | |
19 | Erişkinde Akut Hepatitli Hastaya Yaklaşım | |
20 | Erişkinde Üriner Sistem Enfeksiyonlarına Yaklaşım | |
21 | Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlar: Klinik, Tanı, Korunma | |
22 | MSS Enfeksiyonlarına Yaklaşım (Akut,Kronik Menenjitler) | |
23 | MSS Enfeksiyonlarına Yaklaşım (Ensefalitler Ve Beyin Apsesi) | |
24 | Erişkinde Kemik ve Eklem Enfeksiyonlarına Yaklaşım | |
25 | Erişkinde Deri ve Yumuşak Doku Enfeksiyonlarına Yaklaşım |
Kaynak |
Öğretim üyesinin ders slaytları |
1. Enfeksiyon Hastalıkları. Halil Kurt, Sibel Gündeş, Mehmet Faruk Geyik (Editörler); Nobel Tıp Kitabevleri. 2. İnfeksiyon Hastalıkları ve Mikrobiyolojisi. Ayşe Willke Topçu, Güner Söyletir, Mehmet Doğanay (Editörler); Nobel Tıp Kitabevleri. 3. Medikal Tedavi. İsfendiyar Candan (Editör); ANTIP AŞ Yayınları. 4. Klinik Bilimlere Giriş 4 - İnfeksiyon Hastalıkları. İsfendiyar Candan, Doğanay Alper, Şinasi Yavuzer (Editörler); ANTIP AŞ Yayınları 5. Mandell, Douglas, and Bennett's Principles and Practice of Infectious Diseases. John E. Bennett, Raphael Dolin, Martin J. Blaser (Editors); Elsevier Saunders. 6. UpToDate (http://www.uptodate.com) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | X | |||||
2 | Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | X | |||||
3 | Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | X | |||||
4 | Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | X | |||||
5 | Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | X | |||||
6 | İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | X | |||||
7 | Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
8 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | X | |||||
9 | Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | X | |||||
10 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir | X | |||||
11 | Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır | X | |||||
13 | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
14 | Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır | X | |||||
15 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir. | X | |||||
16 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
18 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir. | ||||||
19 | Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
20 | Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ENFEKSİYON HASTALIKLARI | - | Senelik | 30+0 | - | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Recep ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mesut YILMAZ, Prof.Dr. Bahadır CEYLAN, Prof.Dr. Recep ÖZTÜRK, Dr.Öğr.Üye. Selda AYDIN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı tüm organ sistemlerinde gelişen enfeksiyon hastalıklarının etyoloji, patogenez, epidemiyoloji, klinik ve tanısını öğrenmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Enfeksiyon Hastalıklarına Giriş: Tanımlar, Terminoloji,Enfeksiyon Hastalıklarının Bulaşma Yolları ,Enfeksiyon Hastalıkları Patogenezi ,Toplum kökenli Enfeksiyon Hastalıklarını Önleme Ve Kontrolü ,Sağlık Hizmeti ilişkili Enfeksiyon Hastalıkları Önleme Ve Kontrolü,Enfeksiyon Hastalıklarında Anamnez Ve Fizik Muayene ,Enfeksiyon Hastalıklarına Semptomatik Yaklaşım ,Ateşli Döküntülü Hastaya Yaklaşım,Erişkinlerde Aşılama ilkeleri, Antimikrobik Madde Kullanımı Genel Esasları ,Ateş Patogenezi ve Ateş Tipleri,Transfüzyon ile Bulaşan Hastalıklar,Erişkinde İmmündüşkün Konak Enfeksiyonlarına Yaklaşım,Sepsise Yaklaşım,Erişkinde Üst Solunum Sistemi Enfeksiyonlarına Yaklaşım,İnfektif Endokardit: Etyopatogenez,Sistemik Enfeksiyonlar (Bruselloz, Salmonelloz,Leptospiros,Sıtma),Erişkinde Akut Enfeksiyöz İshale Yaklaşım,Erişkinde Akut Hepatitli Hastaya Yaklaşım,Erişkinde Üriner Sistem Enfeksiyonlarına Yaklaşım,Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlar: Klinik, Tanı, Korunma,MSS Enfeksiyonlarına Yaklaşım (Akut,Kronik Menenjitler),MSS Enfeksiyonlarına Yaklaşım (Ensefalitler Ve Beyin Apsesi),Erişkinde Kemik ve Eklem Enfeksiyonlarına Yaklaşım,Erişkinde Deri ve Yumuşak Doku Enfeksiyonlarına Yaklaşım; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.1. Enfeksiyon hastalıklarının temel kavramlarını ifade eder. | 16, 9 | A |
1.2. Ateş patogenezi ve klinik ateş tiplerini sıralar. | 16, 9 | A |
2.1. Enfeksiyon hastalıklarında ayırıcı tanı kriterlerini tanımlar. | 16, 9 | A |
2.2. Antimikrobiyallerin klinik kullanım prensiplerini sıralar. | 16, 9 | A |
2.3. Nozokomiyal enfeksiyonların önemi ve önleme stratejilerini tanımlar. | 16, 9 | A |
2.4. Erişkinde ve özel gruplarda aşılama şemalarını açıklar. | 16, 9 | A |
3. Kardiyovasküler ve solunum sistem enfeksiyonlarını sıralayabilecektir. | 16, 37, 4, 9 | A |
3.1. İnfektif endokardit patogenez ve kliniğini tanımlar. | 10, 16, 37, 9 | A |
3.2. Yetişkinlerde solunum sistemi enfeksiyonlarını tanır ve ayırt eder. | 4, 9 | A |
3.3. Sepsis ve septik şok kriterlerini karşılaştırır. | 10, 16, 9 | A |
4. Gastrointestinal sistem enfeksiyonlarını listeleyebilecektir. | 10, 16, 9 | A |
4.1. Besin zehirlenmelerinin klinik formlarını açıklar. | 10, 16, 9 | A |
4.2. Bruselloz ve enterik ateşin klinik bulgularını sıralar, korunma yöntemlerini bilir. | 10, 16, 9 | A |
4.3. Erişkinde enfeksiyöz ishale yaklaşımı bilir, hangi gruba antibiyotik verilmesi gerektiğini ayırt eder. | 10, 16, 9 | A |
4.4. Akut ve kronik viral hepatitleri ayırt eder ve çeşitli serolojik tabloları yorumlar. | 16, 9 | A |
5. Genitoüriner sistem enfeksiyonlarını sıralayabilecektir. | 16, 9 | A |
5.1. Cinsel yolla bulaşan hastalıkları ve etiyolojilerini tanımlar. | 16, 9 | A |
5.2. Üriner sistem enfeksiyonlarını ve tedavi yöntemlerini bilir. | 16, 9 | A |
6. Santral sinir sistem enfeksiyonlarını listeleyebilecektir. | 16, 9 | A |
6.1. Kuduzun klinik bulgularını anlatır ve kuduz profilaksisini bilir. | 16, 37, 9 | A |
6.2. Akut bakteriyel menenjitlere temel yaklaşımı açıklar, sağlık ocağı koşullarında nasıl davranacağını bilir. | 16, 9 | A |
6.3. Tetanozun klinik bulgularını açıklar ve kime nasıl profilaksi uygulanacağını yorumlar. | 16, 9 | A |
6.4. Sık rastlanan viral menenjitleri etkenlerini bilir. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Enfeksiyon Hastalıklarına Giriş: Tanımlar, Terminoloji | |
2 | Enfeksiyon Hastalıklarının Bulaşma Yolları | |
3 | Enfeksiyon Hastalıkları Patogenezi | |
4 | Toplum kökenli Enfeksiyon Hastalıklarını Önleme Ve Kontrolü | |
5 | Sağlık Hizmeti ilişkili Enfeksiyon Hastalıkları Önleme Ve Kontrolü | |
6 | Enfeksiyon Hastalıklarında Anamnez Ve Fizik Muayene | |
7 | Enfeksiyon Hastalıklarına Semptomatik Yaklaşım | |
8 | Ateşli Döküntülü Hastaya Yaklaşım | |
9 | Erişkinlerde Aşılama ilkeleri | |
10 | Antimikrobik Madde Kullanımı Genel Esasları | |
11 | Ateş Patogenezi ve Ateş Tipleri | |
12 | Transfüzyon ile Bulaşan Hastalıklar | |
13 | Erişkinde İmmündüşkün Konak Enfeksiyonlarına Yaklaşım | |
14 | Sepsise Yaklaşım | |
15 | Erişkinde Üst Solunum Sistemi Enfeksiyonlarına Yaklaşım | |
16 | İnfektif Endokardit: Etyopatogenez | |
17 | Sistemik Enfeksiyonlar (Bruselloz, Salmonelloz,Leptospiros,Sıtma) | |
18 | Erişkinde Akut Enfeksiyöz İshale Yaklaşım | |
19 | Erişkinde Akut Hepatitli Hastaya Yaklaşım | |
20 | Erişkinde Üriner Sistem Enfeksiyonlarına Yaklaşım | |
21 | Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlar: Klinik, Tanı, Korunma | |
22 | MSS Enfeksiyonlarına Yaklaşım (Akut,Kronik Menenjitler) | |
23 | MSS Enfeksiyonlarına Yaklaşım (Ensefalitler Ve Beyin Apsesi) | |
24 | Erişkinde Kemik ve Eklem Enfeksiyonlarına Yaklaşım | |
25 | Erişkinde Deri ve Yumuşak Doku Enfeksiyonlarına Yaklaşım |
Kaynak |
Öğretim üyesinin ders slaytları |
1. Enfeksiyon Hastalıkları. Halil Kurt, Sibel Gündeş, Mehmet Faruk Geyik (Editörler); Nobel Tıp Kitabevleri. 2. İnfeksiyon Hastalıkları ve Mikrobiyolojisi. Ayşe Willke Topçu, Güner Söyletir, Mehmet Doğanay (Editörler); Nobel Tıp Kitabevleri. 3. Medikal Tedavi. İsfendiyar Candan (Editör); ANTIP AŞ Yayınları. 4. Klinik Bilimlere Giriş 4 - İnfeksiyon Hastalıkları. İsfendiyar Candan, Doğanay Alper, Şinasi Yavuzer (Editörler); ANTIP AŞ Yayınları 5. Mandell, Douglas, and Bennett's Principles and Practice of Infectious Diseases. John E. Bennett, Raphael Dolin, Martin J. Blaser (Editors); Elsevier Saunders. 6. UpToDate (http://www.uptodate.com) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | X | |||||
2 | Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | X | |||||
3 | Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | X | |||||
4 | Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | X | |||||
5 | Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | X | |||||
6 | İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | X | |||||
7 | Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
8 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | X | |||||
9 | Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | X | |||||
10 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir | X | |||||
11 | Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır | X | |||||
13 | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
14 | Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır | X | |||||
15 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir. | X | |||||
16 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
18 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir. | ||||||
19 | Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
20 | Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |