Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİYOFİZİK-Senelik26+0-2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bahar GÜNTEKİN
Dersi VerenlerProf.Dr. Bahar GÜNTEKİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin temel amacı öğrencilere Biyofiziğin temel içeriğini ve metotlarını açık ve anlaşılır bir şekilde sunmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Fizik ve Alt Dalları, Fiziksel Büyüklükler, SI Birim Sistemi,Biyofiziğe Giriş, Biyofiziğin Tanımı, Fizik İle Biyofiziğin Farklılıkları ve Ortak Noktaları,Biyolojik Moleküllerin Konformasyonuna Etki Eden Kuvvetler,Hücre Zarı Yapısı, Görevleri, Önemi Ve Hücre Zarı Geçirgenliği,Taşınım Sistemleri, Fick Difüzyon Yasası,Vücutta Bulunan İyonlar, İyon Kanalları, Yapısı, Çeşitleri Ve Görevleri,Denge Potansiyeli, Nernst Denklemi, Membran İstirahat Potansiyeli, Aksiyon Potansiyeli,Biyoelektrisiteye Giriş,Elektrofizyolojik Teknikler: TEVC ve Patch Clamp Teknikleri, EEG, EMG,EKG, ERG,İskelet kas hücrelerinin yapısı, hücrelerin kasılma mekanizması,Kas biyofiziği ve dinamiği,Düz kas-kalp kası- iskelet kası kasılma mekanizmaları arasındaki farklar,Elektromyografi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İnsan vucudunun hareketini fiziksel kurallari göz önünde bulundurarak tanımlar10, 14A
Biyofiziğin tanımını bilir, Fizik Dalı ile arasında neden sonuç ilişkisi kurar10, 14A
Hücre yapısını, hücre zarınının fiziksel özelliklerini, iyon hareketlerinin fizik kurallarına göre işleyen yapısını tanımlar. 10, 14A
Sinir ve kas hücrelerinde aksiyon potansiyelini ve oluşum süreçlerinin nasıl geliştiğini tanımlar, farklı aksiyon potansiyelleri oluşum süreçlerini karşılaştırır.10, 14A
Elektromanyetik dalgaların Tıpta kullanım alanlarını ve radyasonun insan vücuduna etkilerini bilir10, 14A
İnsan vücudunda açığa çıkan biyoelektrik sinyallerin oluşma mekanizmasını bilir, kayıt yöntemlerini karşılaştırır.10, 14A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Fizik ve Alt Dalları, Fiziksel Büyüklükler, SI Birim SistemiDersten önce verilen ders notlarını okuma
2Biyofiziğe Giriş, Biyofiziğin Tanımı, Fizik İle Biyofiziğin Farklılıkları ve Ortak NoktalarıDersten önce verilen ders notlarını okuma
3Biyolojik Moleküllerin Konformasyonuna Etki Eden KuvvetlerDersten önce verilen ders notlarını okuma
4Hücre Zarı Yapısı, Görevleri, Önemi Ve Hücre Zarı GeçirgenliğiDersten önce verilen ders notlarını okuma
5Taşınım Sistemleri, Fick Difüzyon YasasıDersten önce verilen ders notlarını okuma
6Vücutta Bulunan İyonlar, İyon Kanalları, Yapısı, Çeşitleri Ve GörevleriDersten önce verilen ders notlarını okuma
7Denge Potansiyeli, Nernst Denklemi, Membran İstirahat Potansiyeli, Aksiyon PotansiyeliDersten önce verilen ders notlarını okuma
8Biyoelektrisiteye GirişDersten önce verilen ders notlarını okuma
9Elektrofizyolojik Teknikler: TEVC ve Patch Clamp Teknikleri, EEG, EMG,EKG, ERGDersten önce verilen ders notlarını okuma
10İskelet kas hücrelerinin yapısı, hücrelerin kasılma mekanizmasıDersten önce verilen ders notlarını okuma
11Kas biyofiziği ve dinamiğiDersten önce verilen ders notlarını okuma
12Düz kas-kalp kası- iskelet kası kasılma mekanizmaları arasındaki farklarDersten önce verilen ders notlarını okuma
13Elektromyografi Dersten önce verilen ders notlarını okuma
Kaynak
power point sunumları
Biyofizik Ders Kitabı, Prof. Dr. Ferit Pehlivan. Hacattepe Taş kitapevi Nörobiyofizik, Ferhan Esen-Hamza Esen.Ankara Nobel Tıp kitapevi, Biophysics, Rolan Glaser

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
X
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
X
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİYOFİZİK-Senelik26+0-2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bahar GÜNTEKİN
Dersi VerenlerProf.Dr. Bahar GÜNTEKİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin temel amacı öğrencilere Biyofiziğin temel içeriğini ve metotlarını açık ve anlaşılır bir şekilde sunmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Fizik ve Alt Dalları, Fiziksel Büyüklükler, SI Birim Sistemi,Biyofiziğe Giriş, Biyofiziğin Tanımı, Fizik İle Biyofiziğin Farklılıkları ve Ortak Noktaları,Biyolojik Moleküllerin Konformasyonuna Etki Eden Kuvvetler,Hücre Zarı Yapısı, Görevleri, Önemi Ve Hücre Zarı Geçirgenliği,Taşınım Sistemleri, Fick Difüzyon Yasası,Vücutta Bulunan İyonlar, İyon Kanalları, Yapısı, Çeşitleri Ve Görevleri,Denge Potansiyeli, Nernst Denklemi, Membran İstirahat Potansiyeli, Aksiyon Potansiyeli,Biyoelektrisiteye Giriş,Elektrofizyolojik Teknikler: TEVC ve Patch Clamp Teknikleri, EEG, EMG,EKG, ERG,İskelet kas hücrelerinin yapısı, hücrelerin kasılma mekanizması,Kas biyofiziği ve dinamiği,Düz kas-kalp kası- iskelet kası kasılma mekanizmaları arasındaki farklar,Elektromyografi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İnsan vucudunun hareketini fiziksel kurallari göz önünde bulundurarak tanımlar10, 14A
Biyofiziğin tanımını bilir, Fizik Dalı ile arasında neden sonuç ilişkisi kurar10, 14A
Hücre yapısını, hücre zarınının fiziksel özelliklerini, iyon hareketlerinin fizik kurallarına göre işleyen yapısını tanımlar. 10, 14A
Sinir ve kas hücrelerinde aksiyon potansiyelini ve oluşum süreçlerinin nasıl geliştiğini tanımlar, farklı aksiyon potansiyelleri oluşum süreçlerini karşılaştırır.10, 14A
Elektromanyetik dalgaların Tıpta kullanım alanlarını ve radyasonun insan vücuduna etkilerini bilir10, 14A
İnsan vücudunda açığa çıkan biyoelektrik sinyallerin oluşma mekanizmasını bilir, kayıt yöntemlerini karşılaştırır.10, 14A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Fizik ve Alt Dalları, Fiziksel Büyüklükler, SI Birim SistemiDersten önce verilen ders notlarını okuma
2Biyofiziğe Giriş, Biyofiziğin Tanımı, Fizik İle Biyofiziğin Farklılıkları ve Ortak NoktalarıDersten önce verilen ders notlarını okuma
3Biyolojik Moleküllerin Konformasyonuna Etki Eden KuvvetlerDersten önce verilen ders notlarını okuma
4Hücre Zarı Yapısı, Görevleri, Önemi Ve Hücre Zarı GeçirgenliğiDersten önce verilen ders notlarını okuma
5Taşınım Sistemleri, Fick Difüzyon YasasıDersten önce verilen ders notlarını okuma
6Vücutta Bulunan İyonlar, İyon Kanalları, Yapısı, Çeşitleri Ve GörevleriDersten önce verilen ders notlarını okuma
7Denge Potansiyeli, Nernst Denklemi, Membran İstirahat Potansiyeli, Aksiyon PotansiyeliDersten önce verilen ders notlarını okuma
8Biyoelektrisiteye GirişDersten önce verilen ders notlarını okuma
9Elektrofizyolojik Teknikler: TEVC ve Patch Clamp Teknikleri, EEG, EMG,EKG, ERGDersten önce verilen ders notlarını okuma
10İskelet kas hücrelerinin yapısı, hücrelerin kasılma mekanizmasıDersten önce verilen ders notlarını okuma
11Kas biyofiziği ve dinamiğiDersten önce verilen ders notlarını okuma
12Düz kas-kalp kası- iskelet kası kasılma mekanizmaları arasındaki farklarDersten önce verilen ders notlarını okuma
13Elektromyografi Dersten önce verilen ders notlarını okuma
Kaynak
power point sunumları
Biyofizik Ders Kitabı, Prof. Dr. Ferit Pehlivan. Hacattepe Taş kitapevi Nörobiyofizik, Ferhan Esen-Hamza Esen.Ankara Nobel Tıp kitapevi, Biophysics, Rolan Glaser

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
X
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
X
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05