Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİĞE GİRİŞ | - | Bahar Dönemi | 109+24 | - | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Özlem GÜVEN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Özlem GÜVEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kurulun amacı; enfeksiyon hastalıklarının etkenlerinin mikrobiyolojik özelliklerini, patogenezi ve klinik sonuçlarını açıklamak; bu hastalıkların önlenme ve kontrolünde uygulanan temel prensipleri açıklamak; mikrobiyoloji ve patoloji laboratuvarlarının işleyişi konusunda temel bilgi sahibi olmak; ilaçların genel farmakokinetik, farmakodinamik, farmakogenetik özeliklerini kavramak; çocuk hastada öykü alma, fizik muayene prensipleri ile sağlıklı büyüme, gelişme ilkeleri konusunda bilgi sahibi olmak; toplum sağlığını değerlendirmek amacıyla kullanılan epidemiyolojik ve demografik yöntemler konusunda bilgi vermek; koruyucu hekimlik ve geliştirici sağlık hizmet ilkelerini açıklamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hücre ve dokunun hasarlayıcı etkene verdiği cevabı, tiplerini, nedenleri, mekanizmaları , morfolojik ve temel klinik sonuçları ile örnekler eşliğinde açıklar. | 10, 16, 9 | A |
İltihabı tanımlayarak, tiplerini, patogenezini ve sonuçlarını açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Hücre içi birikimleri patogenezi, örnekleri ile açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Enfeksiyon hastalıklarının etkene göre değişen giriş yollarını, patogenezini ve patolojik özelliklerini,önleme ve kontrolünün temel prensiplerini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Sıvı, elektrolit ve hemodinamik dengeyi hatırlar ve bozukluklarının patogenezi ve klinik sonuçlarını açıklar. | 14, 16, 17, 9 | A |
Yenidoğana ait temel kavramlar hakkında bilgi sahibidir. | 10, 16, 9 | A |
Enfeksiyon hastasına klinik yaklaşımın temel prensiplerini anlatır. | 10, 16, 9 | A |
Ateşli ve döküntülü hastanın ayırıcı tanısını sıralar. | 16, 9 | A |
Enfeksiyon etkeni olabilen bakterileri tanımlar, yaptıkları hastalıkları mikrobiyolojik ve patolojik özellikleri ile açıklar. | 14, 16, 17, 9 | A |
İlaçların genel farmakokinetik, farmakodinamik, farmakogenetik özeliklerini anlatır. | 16, 9 | A |
Antimikrobiyal ilaçları gruplayarak, etki mekanizması, farmakokinetik, farmakodinamik, farmakogenetik özellikleri, toksik etkilerini, ilaç etkileşimlerini ve klinik kullanımını açıklar. | 14, 16, 17, 9 | A |
Otakoidlerin etki mekanizmasını, farmakokinetiğini,toksik etkilerini, ilaç etkileşimlerini ve klinik kullanımını açıklar. | 14, 16, 17, 9 | A |
Çocuk hastada öykü alma, fizik muayene yapmanın prensiplerini bilir ve vital bulguları sıralar. | 17 | A |
Yenidoğan ve çocukta sağlıklı büyüme gelişme ilkeleri konusunda bilgi sahibidir, toplum ölçütlerini sıralar. | 16, 9 | A |
Çocuk hastalarda immunolojik patogenez konusunda bilgi sahibidir, aşırı duyarlılık reaksiyonlarını sıralayabilir, alerjik sistem hastalıklarında öykü ve muayenenin temel basamaklarını sayar. | 16, 9 | A |
Mikrobiyoloji ve patoloji laboratuvarlarının işleyişi konusunda temel bilgi sahibidir | 14, 16, 17, 9 | A |
Erişkin ve çocuklarda aşılama esaslarını bilir. | 14, 16, 17, 9 | A |
Antimikrobik madde kullanımı genel esaslarını bilir ve bu esaslara uygun davranır. | 14, 16, 17, 9 | A |
Mikrobiyolojik örneğin mikroskobisi ve kültürünü uygular ve temel yorumları yapar | 14, 16, 17, 9 | A |
Toplum sağlığını değerlendirmek amacıyla kullanılan epidemiyolojik ve demografik yöntemler konusunda bilgi verir; koruyucu hekimlik ve geliştirici sağlık hizmet ilkelerini açıklar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
Kaynak |
1. Jawetz, Melnick, & Adelberg’s Medical Microbiology 28th edt. McGraw-Hill Education; 2019. 2. Murray PR, Rosenthal KS, Pfaller MA. Medical microbiology. 8th ed. Philadelphia: Mosby/Elsevier; 2016. 3. Temel ve Uygulamalı Biyokimya(Nesrin Emekli) 4. Biyokimya (Fügen Gürdöl ve Evin Ademoğlu), 5. Biyokimya Laboratuvarı(Türkan Yiğitbaşı,Nesrin Emekli). 6. Harper's Biochemistry 7. Lehninger Principles of Biochemistry 8. Henry's Clinical Diagnosis and Management by Laboratory Methods. 9. Robbins Basic Pathology 10th edt. Elsevier; 2017 10. Mandell, Douglas, and Bennett's Principles and Practice of Infectious Diseases 9th edt. Elsevier; 2019. 11. Nelson Essentials of Pediatrics 21th edt. Elsevier; 2019. 12. Kanıta Dayalı İnsan Odaklı Sağlık Yönetimi. Osman Hayran, YÜCE Yayım, 2016. 13. Applied Demography and Public Health. Nazrul Hoque, Mary A. McGehee, Benjamin S. Bradshaw (Eds.), Springer, 2013. 14. Halk Sağlığı Temel Bilgiler. Çağatay Güler, Levent Akın, (Editörler), Hacettepe Üniversitesi Yayınları, 2006. 15. Epidemiology: Principles and Practical Guidelines. Jan Van den Broeck, Jonathan R. Brestoff, Eds., 2013, Springer. 16. Epidemiology and Demography in Public Health. Japhet Killewo (Ed. In Chief), H. Kristian Heggenhougen, Stella R. Quah (Eds.), 2010, Elsevier. 17. Modern Methods for Epidemiology. Yu-Kang Tu, Darren C. Greenwood (Eds.), Springer, 2012. 18. Sağlık Bilimlerinde Araştırma ve İstatistik Yöntemler. Osman Hayran, Hanefi Özbek, Nobel Tıp Kitabevleri, 2017. 19. Basic and Clinical Pharmacology. 14th edt. AccessMedicine; 2018. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | X | |||||
2 | Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | X | |||||
3 | Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | X | |||||
4 | Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | X | |||||
5 | Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | X | |||||
6 | İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | X | |||||
7 | Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
8 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | X | |||||
9 | Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | X | |||||
10 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir | ||||||
11 | Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır | X | |||||
13 | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
14 | Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır | ||||||
15 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir. | ||||||
16 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
18 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir. | ||||||
19 | Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
20 | Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİĞE GİRİŞ | - | Bahar Dönemi | 109+24 | - | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Özlem GÜVEN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Özlem GÜVEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kurulun amacı; enfeksiyon hastalıklarının etkenlerinin mikrobiyolojik özelliklerini, patogenezi ve klinik sonuçlarını açıklamak; bu hastalıkların önlenme ve kontrolünde uygulanan temel prensipleri açıklamak; mikrobiyoloji ve patoloji laboratuvarlarının işleyişi konusunda temel bilgi sahibi olmak; ilaçların genel farmakokinetik, farmakodinamik, farmakogenetik özeliklerini kavramak; çocuk hastada öykü alma, fizik muayene prensipleri ile sağlıklı büyüme, gelişme ilkeleri konusunda bilgi sahibi olmak; toplum sağlığını değerlendirmek amacıyla kullanılan epidemiyolojik ve demografik yöntemler konusunda bilgi vermek; koruyucu hekimlik ve geliştirici sağlık hizmet ilkelerini açıklamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hücre ve dokunun hasarlayıcı etkene verdiği cevabı, tiplerini, nedenleri, mekanizmaları , morfolojik ve temel klinik sonuçları ile örnekler eşliğinde açıklar. | 10, 16, 9 | A |
İltihabı tanımlayarak, tiplerini, patogenezini ve sonuçlarını açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Hücre içi birikimleri patogenezi, örnekleri ile açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Enfeksiyon hastalıklarının etkene göre değişen giriş yollarını, patogenezini ve patolojik özelliklerini,önleme ve kontrolünün temel prensiplerini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Sıvı, elektrolit ve hemodinamik dengeyi hatırlar ve bozukluklarının patogenezi ve klinik sonuçlarını açıklar. | 14, 16, 17, 9 | A |
Yenidoğana ait temel kavramlar hakkında bilgi sahibidir. | 10, 16, 9 | A |
Enfeksiyon hastasına klinik yaklaşımın temel prensiplerini anlatır. | 10, 16, 9 | A |
Ateşli ve döküntülü hastanın ayırıcı tanısını sıralar. | 16, 9 | A |
Enfeksiyon etkeni olabilen bakterileri tanımlar, yaptıkları hastalıkları mikrobiyolojik ve patolojik özellikleri ile açıklar. | 14, 16, 17, 9 | A |
İlaçların genel farmakokinetik, farmakodinamik, farmakogenetik özeliklerini anlatır. | 16, 9 | A |
Antimikrobiyal ilaçları gruplayarak, etki mekanizması, farmakokinetik, farmakodinamik, farmakogenetik özellikleri, toksik etkilerini, ilaç etkileşimlerini ve klinik kullanımını açıklar. | 14, 16, 17, 9 | A |
Otakoidlerin etki mekanizmasını, farmakokinetiğini,toksik etkilerini, ilaç etkileşimlerini ve klinik kullanımını açıklar. | 14, 16, 17, 9 | A |
Çocuk hastada öykü alma, fizik muayene yapmanın prensiplerini bilir ve vital bulguları sıralar. | 17 | A |
Yenidoğan ve çocukta sağlıklı büyüme gelişme ilkeleri konusunda bilgi sahibidir, toplum ölçütlerini sıralar. | 16, 9 | A |
Çocuk hastalarda immunolojik patogenez konusunda bilgi sahibidir, aşırı duyarlılık reaksiyonlarını sıralayabilir, alerjik sistem hastalıklarında öykü ve muayenenin temel basamaklarını sayar. | 16, 9 | A |
Mikrobiyoloji ve patoloji laboratuvarlarının işleyişi konusunda temel bilgi sahibidir | 14, 16, 17, 9 | A |
Erişkin ve çocuklarda aşılama esaslarını bilir. | 14, 16, 17, 9 | A |
Antimikrobik madde kullanımı genel esaslarını bilir ve bu esaslara uygun davranır. | 14, 16, 17, 9 | A |
Mikrobiyolojik örneğin mikroskobisi ve kültürünü uygular ve temel yorumları yapar | 14, 16, 17, 9 | A |
Toplum sağlığını değerlendirmek amacıyla kullanılan epidemiyolojik ve demografik yöntemler konusunda bilgi verir; koruyucu hekimlik ve geliştirici sağlık hizmet ilkelerini açıklar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
Kaynak |
1. Jawetz, Melnick, & Adelberg’s Medical Microbiology 28th edt. McGraw-Hill Education; 2019. 2. Murray PR, Rosenthal KS, Pfaller MA. Medical microbiology. 8th ed. Philadelphia: Mosby/Elsevier; 2016. 3. Temel ve Uygulamalı Biyokimya(Nesrin Emekli) 4. Biyokimya (Fügen Gürdöl ve Evin Ademoğlu), 5. Biyokimya Laboratuvarı(Türkan Yiğitbaşı,Nesrin Emekli). 6. Harper's Biochemistry 7. Lehninger Principles of Biochemistry 8. Henry's Clinical Diagnosis and Management by Laboratory Methods. 9. Robbins Basic Pathology 10th edt. Elsevier; 2017 10. Mandell, Douglas, and Bennett's Principles and Practice of Infectious Diseases 9th edt. Elsevier; 2019. 11. Nelson Essentials of Pediatrics 21th edt. Elsevier; 2019. 12. Kanıta Dayalı İnsan Odaklı Sağlık Yönetimi. Osman Hayran, YÜCE Yayım, 2016. 13. Applied Demography and Public Health. Nazrul Hoque, Mary A. McGehee, Benjamin S. Bradshaw (Eds.), Springer, 2013. 14. Halk Sağlığı Temel Bilgiler. Çağatay Güler, Levent Akın, (Editörler), Hacettepe Üniversitesi Yayınları, 2006. 15. Epidemiology: Principles and Practical Guidelines. Jan Van den Broeck, Jonathan R. Brestoff, Eds., 2013, Springer. 16. Epidemiology and Demography in Public Health. Japhet Killewo (Ed. In Chief), H. Kristian Heggenhougen, Stella R. Quah (Eds.), 2010, Elsevier. 17. Modern Methods for Epidemiology. Yu-Kang Tu, Darren C. Greenwood (Eds.), Springer, 2012. 18. Sağlık Bilimlerinde Araştırma ve İstatistik Yöntemler. Osman Hayran, Hanefi Özbek, Nobel Tıp Kitabevleri, 2017. 19. Basic and Clinical Pharmacology. 14th edt. AccessMedicine; 2018. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | X | |||||
2 | Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | X | |||||
3 | Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | X | |||||
4 | Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | X | |||||
5 | Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | X | |||||
6 | İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | X | |||||
7 | Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
8 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | X | |||||
9 | Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | X | |||||
10 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir | ||||||
11 | Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır | X | |||||
13 | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
14 | Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır | ||||||
15 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir. | ||||||
16 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
18 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir. | ||||||
19 | Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
20 | Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |