Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GÖĞÜS HASTALIKLARI VE GÖĞÜS CERRAHİSİ STAJI | - | Senelik | 50+30 | - | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Staj |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Muhammed Emin AKKOYUNLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Erdoğan KUNTER, Prof.Dr. Mustafa Kürşat ÖZVARAN, Prof.Dr. Mehmet Zeki GÜNLÜOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Mustafa DÜGER, Prof.Dr. Mehmet BAYRAM, Dr.Öğr.Üye. Abdullah KANSU, Prof.Dr. Muhammed Emin AKKOYUNLU, Doç.Dr. Mahmut SUBAŞI |
Dersin Yardımcıları | • Prof. Dr. Erdoğan KUNTER • Prof. Dr. Kürşat ÖZVARAN • Prof. Dr. Mehmet Zeki • GÜNLÜOĞLU • Prof. Dr. Mehmet BAYRAM • Prof. Dr. Muhammed Emin AKKOYUNLU • Dr. Öğr. Üyesi Abdullah KANSU • Dr. Öğr. Üyesi Mustafa DÜGER |
Dersin Amacı | Göğüs hastalıklarında klinik bulguların ve laboratuvar bulgularının yorumlanarak göğüs hastalıklarında tanı, ayırıcı tanı ve tedavisi hakkında fikir sahibi olmak, acil durumları yönetebilmek ve korumaya yönelik yaklaşımları düzenleyebilmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Göğüs Hastalıkları Semptomlar,Göğüs Hastalıkları Fizik Muayene,Radyoloji,Tanı Yöntemleri,Pnömoni,Kan Gazı Değerlendirme,Pulmoner Emboli,Uyku ve OSAS,Sigara,KOAH,Astım,Bronşektazi-Abse,Solunum Fonksiyon Tesleri,ARDS ve Solunum Yetmezlikleri ,Pulmoner Hipertansiyon,Sarkoidoz,Tüberküloz,Plevral Efüzyon,Akciğer Kanseri, İntersitisyel Akciğer Hastalıkları,Mesleki Akciğer Hastalıkları,Pnömotoraks,Göğüs Cerrahisi Acilleri (Travma),Göğüs Cerrahisi Acilleri (Yabancı Cisim),Covid-19; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Göğüs Hastalıkları Semptomlar | |
2 | Göğüs Hastalıkları Fizik Muayene | |
3 | Radyoloji | |
4 | Tanı Yöntemleri | |
5 | Pnömoni | |
6 | Kan Gazı Değerlendirme | |
7 | Pulmoner Emboli | |
8 | Uyku ve OSAS | |
9 | Sigara | |
10 | KOAH | |
11 | Astım | |
12 | Bronşektazi-Abse | |
13 | Solunum Fonksiyon Tesleri | |
14 | ARDS ve Solunum Yetmezlikleri | |
15 | Pulmoner Hipertansiyon | |
16 | Sarkoidoz | |
17 | Tüberküloz | |
18 | Plevral Efüzyon | |
19 | Akciğer Kanseri | |
20 | İntersitisyel Akciğer Hastalıkları | |
21 | Mesleki Akciğer Hastalıkları | |
22 | Pnömotoraks | |
23 | Göğüs Cerrahisi Acilleri (Travma) | |
24 | Göğüs Cerrahisi Acilleri (Yabancı Cisim) | |
25 | Covid-19 |
Kaynak |
1. Türk Toraks Derneği, Göğüs Cerrahisi Stajyer Kitabı Aşağıdaki elektronik adresten, ücretsiz olarak indirilebilir (http://www.toraks.org.tr/uploadFiles/book/file/112201616223-Tamami.pdf) 2. Solunum Hastalıkları:Editörler: Akın KAYA-Lütfü ÇÖPLÜ (Poyraz Tıbbi Yayıncılık) 3. Clinıcal Medicine (Kumar-Clark: Editörler) Kitabının Solunum Hastalıkları Bölümü (Yazarlar. Ekrem Cengiz SEYHAN. Zeki GÜNLÜOĞLU) 4. Göğüs Hastalıkları El Kitabı. Editörler Tefik ÖZLÜ.Muzaffer METİNTAŞ |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
8 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir | ||||||
11 | Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır | ||||||
13 | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
14 | Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır | ||||||
15 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir. | ||||||
16 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
18 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir. | ||||||
19 | Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
20 | Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GÖĞÜS HASTALIKLARI VE GÖĞÜS CERRAHİSİ STAJI | - | Senelik | 50+30 | - | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Staj |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Muhammed Emin AKKOYUNLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Erdoğan KUNTER, Prof.Dr. Mustafa Kürşat ÖZVARAN, Prof.Dr. Mehmet Zeki GÜNLÜOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Mustafa DÜGER, Prof.Dr. Mehmet BAYRAM, Dr.Öğr.Üye. Abdullah KANSU, Prof.Dr. Muhammed Emin AKKOYUNLU, Doç.Dr. Mahmut SUBAŞI |
Dersin Yardımcıları | • Prof. Dr. Erdoğan KUNTER • Prof. Dr. Kürşat ÖZVARAN • Prof. Dr. Mehmet Zeki • GÜNLÜOĞLU • Prof. Dr. Mehmet BAYRAM • Prof. Dr. Muhammed Emin AKKOYUNLU • Dr. Öğr. Üyesi Abdullah KANSU • Dr. Öğr. Üyesi Mustafa DÜGER |
Dersin Amacı | Göğüs hastalıklarında klinik bulguların ve laboratuvar bulgularının yorumlanarak göğüs hastalıklarında tanı, ayırıcı tanı ve tedavisi hakkında fikir sahibi olmak, acil durumları yönetebilmek ve korumaya yönelik yaklaşımları düzenleyebilmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Göğüs Hastalıkları Semptomlar,Göğüs Hastalıkları Fizik Muayene,Radyoloji,Tanı Yöntemleri,Pnömoni,Kan Gazı Değerlendirme,Pulmoner Emboli,Uyku ve OSAS,Sigara,KOAH,Astım,Bronşektazi-Abse,Solunum Fonksiyon Tesleri,ARDS ve Solunum Yetmezlikleri ,Pulmoner Hipertansiyon,Sarkoidoz,Tüberküloz,Plevral Efüzyon,Akciğer Kanseri, İntersitisyel Akciğer Hastalıkları,Mesleki Akciğer Hastalıkları,Pnömotoraks,Göğüs Cerrahisi Acilleri (Travma),Göğüs Cerrahisi Acilleri (Yabancı Cisim),Covid-19; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Göğüs Hastalıkları Semptomlar | |
2 | Göğüs Hastalıkları Fizik Muayene | |
3 | Radyoloji | |
4 | Tanı Yöntemleri | |
5 | Pnömoni | |
6 | Kan Gazı Değerlendirme | |
7 | Pulmoner Emboli | |
8 | Uyku ve OSAS | |
9 | Sigara | |
10 | KOAH | |
11 | Astım | |
12 | Bronşektazi-Abse | |
13 | Solunum Fonksiyon Tesleri | |
14 | ARDS ve Solunum Yetmezlikleri | |
15 | Pulmoner Hipertansiyon | |
16 | Sarkoidoz | |
17 | Tüberküloz | |
18 | Plevral Efüzyon | |
19 | Akciğer Kanseri | |
20 | İntersitisyel Akciğer Hastalıkları | |
21 | Mesleki Akciğer Hastalıkları | |
22 | Pnömotoraks | |
23 | Göğüs Cerrahisi Acilleri (Travma) | |
24 | Göğüs Cerrahisi Acilleri (Yabancı Cisim) | |
25 | Covid-19 |
Kaynak |
1. Türk Toraks Derneği, Göğüs Cerrahisi Stajyer Kitabı Aşağıdaki elektronik adresten, ücretsiz olarak indirilebilir (http://www.toraks.org.tr/uploadFiles/book/file/112201616223-Tamami.pdf) 2. Solunum Hastalıkları:Editörler: Akın KAYA-Lütfü ÇÖPLÜ (Poyraz Tıbbi Yayıncılık) 3. Clinıcal Medicine (Kumar-Clark: Editörler) Kitabının Solunum Hastalıkları Bölümü (Yazarlar. Ekrem Cengiz SEYHAN. Zeki GÜNLÜOĞLU) 4. Göğüs Hastalıkları El Kitabı. Editörler Tefik ÖZLÜ.Muzaffer METİNTAŞ |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
8 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir | ||||||
11 | Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır | ||||||
13 | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
14 | Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır | ||||||
15 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir. | ||||||
16 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
18 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir. | ||||||
19 | Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
20 | Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |