Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÜROLOJİ STAJI-Senelik23+64-5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Rahim HORUZ
Dersi VerenlerProf.Dr. Selami ALBAYRAK, Prof.Dr. Rahim HORUZ, Prof.Dr. Bülent ERKURT, Doç.Dr. Bülent ALTAY, Dr.Öğr.Üye. Mustafa Yücel BOZ, Dr.Öğr.Üye. Mustafa SOYTAŞ, Dr.Öğr.Üye. Gökhan ÇALIK
Dersin Yardımcıları• Prof. Dr. Selami ALBAYRAK • Prof. Dr. Ziya AKBULUT • Prof. Dr. Zeki BAYRAKTAR • Prof. Dr. Rahim HORUZ • Doç. Dr. Bülent ERKURT • Doç. Dr. Bülent ALTAY • Dr. Öğr. Üyesi Vahit GÜZELBURÇ • Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Yücel BOZ • Dr.Öğr.Üye.Gökhan ÇALIK
Dersin AmacıErişkin ve çocuk hasta grubunda sık görülen ve önemli morbidite ve mortalite nedeni olan ürolojik hastalıklarını bilen, birinci basamak sağlık hizmeti sırasında bu hastalıkların UÇEP öğrenim düzeylerine paralel tanı ve tedavisi ile acil müdahaleyi gerçekleştirebilen, gerektiğinde üst basamak kuruma yönlendirebilen, korunma yolları ve risk faktörleri ile ilgili danışmanlık verebilen, güncel literatürü takip eden, bilimsel düşünen ve her aşamada etik kurallara uygun davranan hekimler yetiştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ürolojide Görüntüleme Yöntemleri ,İşeme Fizyolojisi ve İnkontinans,Ürolojik Aciller ,Ürogenital Travmalar,Semptomatoloji ve Klinik Değerlendirme ,Vezikoüreterel Reflü

,Erkekte İnfertilite ve Tedavisi ,Böbrek Tümörleri,Üriner Sistem Doğumsal Anomalileri
,Böbrek Üstü Bezi Hastalıkları ,İnmemiş Testis ve Diğer Skrotum Kapsamı Hastalıkları,Üriner Sistem Enfeksiyonları (Non-SpesifikEnfeksiyonlar),Mesane Tümörleri / Üst Üriner Sistem Ürotelyal Tümörleri,Erektil Fonksiyon/Disfonksiyon,Ürolojik Cerrahi Anotomi,Ürolojik Enstrümentasyon_Endoüroloji,Testis Tümörleri

,Üriner Sistem Taş Hastalığı (Etiyopatogenez),Üriner Sistem Taş Hastalığı (Cerrahi Tedavi ve Medikal Tedavi),Birinci Basamak Hekimlerin Ürolojik Tanı ve Tedavide Bilmesi Gerekenler(Genel Özet),Prostat Karsinomu (Etiyoloji,Patogenez,Tanı),Benign Prostat Hiperplazisi,Üriner Sistem Enfeksiyonları (SpesifikEnfeksiyonlar); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilgi - Ürogenital sistemin anatomisini ve fizyolojik mekanizmalarını anımsar. Sık karşılaşılan ürolojik hastalıklarda temel semptomları ve ürolojik muayene bulguları ile gerekli tanı araçlarını kullanarak ayırıcı tanıyı değerlendirir. Birinci basamak sağlık hizmeti sırasında Benign prostat hipertrofisi , Böbreğin kistik hastalıkları, Böbrek anomalileri, Böbrek tümörleri, Pelvik kitleler, Varikosel ,Cinsel işlev bozuklukları, Mesane kanseri , Prostat kanseri , Testis tümörü hastalıklarının ön tanısını akıl eder, ayırıcı tanısını yapar ve ilgili üroloji uzmanına yönlendirir. Kronik böbrek yetmezliği hastalarını birinci basamak sağlık hizmeti kapsamında yönetir ve birinci basamak şartlarında danışmanlık ve izlemini yapar. Üriner sistem enfeksiyonlarının ve Cinsel yolla bulaşan enfeksiyonların tanısını koyar ve tedavisini planlar. Kronik böbrek yetmezliği , Akut böbrek yetmezliği , Genito-üriner sistem travması , Testis torsiyonu, Obstrüktif üropati ve Üriner sistem taş hastalığının acil tedavisini planlar. Mesane kanseri, Prostat kanseri, Testis tümörü, Genital enfeksiyonlar, Üriner sistem enfeksiyonları, Cinsel yolla bulaşan enfeksiyonlar, Kronik böbrek yetmezliği ve Akut böbrek yetmezliği hastalıkları açısından koruyucu hekimliğin önemini benimser. Ürolojik muayeneyi karmaşık olmayan ve sık karşılaşılan durumlarda/olgularda tam ve ayrıntılı yapar ve sistemik fizik muayene bulguları ile ilişkilendirir.
Beceri - Karmaşık olmayan olgularda İdrar sondası takabilmeli, parmakla rektal muayene yapar.
Tutum - Tanı yöntemlerini basitten karmaşığa basamaklar halinde kullanır. Hastalar, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. Hekimlik hizmeti verirken insan ve hasta haklarını gözetir, kişisel verilerin korunması ilkelerini benimser.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ürolojide Görüntüleme Yöntemleri
2İşeme Fizyolojisi ve İnkontinans
3Ürolojik Aciller
4Ürogenital Travmalar
5Semptomatoloji ve Klinik Değerlendirme
6Vezikoüreterel Reflü

7Erkekte İnfertilite ve Tedavisi
8Böbrek Tümörleri
9Üriner Sistem Doğumsal Anomalileri
10Böbrek Üstü Bezi Hastalıkları
11İnmemiş Testis ve Diğer Skrotum Kapsamı Hastalıkları
12Üriner Sistem Enfeksiyonları (Non-SpesifikEnfeksiyonlar)
13Mesane Tümörleri / Üst Üriner Sistem Ürotelyal Tümörleri
14Erektil Fonksiyon/Disfonksiyon
15Ürolojik Cerrahi Anotomi
16Ürolojik Enstrümentasyon_Endoüroloji
17Testis Tümörleri

18Üriner Sistem Taş Hastalığı (Etiyopatogenez)
19Üriner Sistem Taş Hastalığı (Cerrahi Tedavi ve Medikal Tedavi)
20Birinci Basamak Hekimlerin Ürolojik Tanı ve Tedavide Bilmesi Gerekenler(Genel Özet)
21Prostat Karsinomu (Etiyoloji,Patogenez,Tanı)
22Benign Prostat Hiperplazisi
23Üriner Sistem Enfeksiyonları (SpesifikEnfeksiyonlar)
Kaynak
1. Öğretim Görevlilerinin Staj Ders Notları 2. Genel Üroloji, Smith ve Tanago, Nobel Tıp Kitabevi, 2014 3. Campbell - Walsh Üroloji, 10. Baskı, Güneş Tıp Kitabevi, 2014

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÜROLOJİ STAJI-Senelik23+64-5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Rahim HORUZ
Dersi VerenlerProf.Dr. Selami ALBAYRAK, Prof.Dr. Rahim HORUZ, Prof.Dr. Bülent ERKURT, Doç.Dr. Bülent ALTAY, Dr.Öğr.Üye. Mustafa Yücel BOZ, Dr.Öğr.Üye. Mustafa SOYTAŞ, Dr.Öğr.Üye. Gökhan ÇALIK
Dersin Yardımcıları• Prof. Dr. Selami ALBAYRAK • Prof. Dr. Ziya AKBULUT • Prof. Dr. Zeki BAYRAKTAR • Prof. Dr. Rahim HORUZ • Doç. Dr. Bülent ERKURT • Doç. Dr. Bülent ALTAY • Dr. Öğr. Üyesi Vahit GÜZELBURÇ • Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Yücel BOZ • Dr.Öğr.Üye.Gökhan ÇALIK
Dersin AmacıErişkin ve çocuk hasta grubunda sık görülen ve önemli morbidite ve mortalite nedeni olan ürolojik hastalıklarını bilen, birinci basamak sağlık hizmeti sırasında bu hastalıkların UÇEP öğrenim düzeylerine paralel tanı ve tedavisi ile acil müdahaleyi gerçekleştirebilen, gerektiğinde üst basamak kuruma yönlendirebilen, korunma yolları ve risk faktörleri ile ilgili danışmanlık verebilen, güncel literatürü takip eden, bilimsel düşünen ve her aşamada etik kurallara uygun davranan hekimler yetiştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ürolojide Görüntüleme Yöntemleri ,İşeme Fizyolojisi ve İnkontinans,Ürolojik Aciller ,Ürogenital Travmalar,Semptomatoloji ve Klinik Değerlendirme ,Vezikoüreterel Reflü

,Erkekte İnfertilite ve Tedavisi ,Böbrek Tümörleri,Üriner Sistem Doğumsal Anomalileri
,Böbrek Üstü Bezi Hastalıkları ,İnmemiş Testis ve Diğer Skrotum Kapsamı Hastalıkları,Üriner Sistem Enfeksiyonları (Non-SpesifikEnfeksiyonlar),Mesane Tümörleri / Üst Üriner Sistem Ürotelyal Tümörleri,Erektil Fonksiyon/Disfonksiyon,Ürolojik Cerrahi Anotomi,Ürolojik Enstrümentasyon_Endoüroloji,Testis Tümörleri

,Üriner Sistem Taş Hastalığı (Etiyopatogenez),Üriner Sistem Taş Hastalığı (Cerrahi Tedavi ve Medikal Tedavi),Birinci Basamak Hekimlerin Ürolojik Tanı ve Tedavide Bilmesi Gerekenler(Genel Özet),Prostat Karsinomu (Etiyoloji,Patogenez,Tanı),Benign Prostat Hiperplazisi,Üriner Sistem Enfeksiyonları (SpesifikEnfeksiyonlar); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilgi - Ürogenital sistemin anatomisini ve fizyolojik mekanizmalarını anımsar. Sık karşılaşılan ürolojik hastalıklarda temel semptomları ve ürolojik muayene bulguları ile gerekli tanı araçlarını kullanarak ayırıcı tanıyı değerlendirir. Birinci basamak sağlık hizmeti sırasında Benign prostat hipertrofisi , Böbreğin kistik hastalıkları, Böbrek anomalileri, Böbrek tümörleri, Pelvik kitleler, Varikosel ,Cinsel işlev bozuklukları, Mesane kanseri , Prostat kanseri , Testis tümörü hastalıklarının ön tanısını akıl eder, ayırıcı tanısını yapar ve ilgili üroloji uzmanına yönlendirir. Kronik böbrek yetmezliği hastalarını birinci basamak sağlık hizmeti kapsamında yönetir ve birinci basamak şartlarında danışmanlık ve izlemini yapar. Üriner sistem enfeksiyonlarının ve Cinsel yolla bulaşan enfeksiyonların tanısını koyar ve tedavisini planlar. Kronik böbrek yetmezliği , Akut böbrek yetmezliği , Genito-üriner sistem travması , Testis torsiyonu, Obstrüktif üropati ve Üriner sistem taş hastalığının acil tedavisini planlar. Mesane kanseri, Prostat kanseri, Testis tümörü, Genital enfeksiyonlar, Üriner sistem enfeksiyonları, Cinsel yolla bulaşan enfeksiyonlar, Kronik böbrek yetmezliği ve Akut böbrek yetmezliği hastalıkları açısından koruyucu hekimliğin önemini benimser. Ürolojik muayeneyi karmaşık olmayan ve sık karşılaşılan durumlarda/olgularda tam ve ayrıntılı yapar ve sistemik fizik muayene bulguları ile ilişkilendirir.
Beceri - Karmaşık olmayan olgularda İdrar sondası takabilmeli, parmakla rektal muayene yapar.
Tutum - Tanı yöntemlerini basitten karmaşığa basamaklar halinde kullanır. Hastalar, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. Hekimlik hizmeti verirken insan ve hasta haklarını gözetir, kişisel verilerin korunması ilkelerini benimser.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ürolojide Görüntüleme Yöntemleri
2İşeme Fizyolojisi ve İnkontinans
3Ürolojik Aciller
4Ürogenital Travmalar
5Semptomatoloji ve Klinik Değerlendirme
6Vezikoüreterel Reflü

7Erkekte İnfertilite ve Tedavisi
8Böbrek Tümörleri
9Üriner Sistem Doğumsal Anomalileri
10Böbrek Üstü Bezi Hastalıkları
11İnmemiş Testis ve Diğer Skrotum Kapsamı Hastalıkları
12Üriner Sistem Enfeksiyonları (Non-SpesifikEnfeksiyonlar)
13Mesane Tümörleri / Üst Üriner Sistem Ürotelyal Tümörleri
14Erektil Fonksiyon/Disfonksiyon
15Ürolojik Cerrahi Anotomi
16Ürolojik Enstrümentasyon_Endoüroloji
17Testis Tümörleri

18Üriner Sistem Taş Hastalığı (Etiyopatogenez)
19Üriner Sistem Taş Hastalığı (Cerrahi Tedavi ve Medikal Tedavi)
20Birinci Basamak Hekimlerin Ürolojik Tanı ve Tedavide Bilmesi Gerekenler(Genel Özet)
21Prostat Karsinomu (Etiyoloji,Patogenez,Tanı)
22Benign Prostat Hiperplazisi
23Üriner Sistem Enfeksiyonları (SpesifikEnfeksiyonlar)
Kaynak
1. Öğretim Görevlilerinin Staj Ders Notları 2. Genel Üroloji, Smith ve Tanago, Nobel Tıp Kitabevi, 2014 3. Campbell - Walsh Üroloji, 10. Baskı, Güneş Tıp Kitabevi, 2014

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05