Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ORTOPEDİ VE TRAVMATOLOJİ STAJI-Senelik40+45-5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mehmet Akif ÇAÇAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Ahmet Murat BÜLBÜL, Prof.Dr. Semih AYANOĞLU, Doç.Dr. Adnan KARA, Prof.Dr. İbrahim AZBOY, Dr.Öğr.Üye. Mehmet Akif ÇAÇAN, Prof.Dr. Cem Coşkun AVCI, Öğr.Gör.Dr. Fatih ARSLANOĞLU
Dersin Yardımcıları• Prof. Dr. Ahmet Murat BÜLBÜL • Doç. Dr. Mehmet ERDİL • Doç. Dr. Semih AYANOĞLU • Doç. Dr. Ersin KUYUCU • Doç. Dr. Musa Uğur MERMERKAYA • Doç. Dr. İbrahim AZBOY • Dr. Öğr. Üyesi Adnan KARA • Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Akif ÇAÇAN • Dr. Fatih ARSLANOĞLU • Dr. Yasin GÜLER
Dersin AmacıHekimlik meslek hayatında karşılaşacağı çeşitli durumlarda ortopedi uygulama yöntemleri ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması. Ortopedi acil durumlara tanı koyulması ve gerekli acil müdahelelerin yapılması. Sık görülen ortopedik hastalıkların tanısı ve ilgili birime sevkinin sağlanması, ortopedik acil uygulamaların (atel yapılması, kolar takılması, amputat taşınması gibi) öğrenilmesi Kas iskelet sistemi hastalıklarına dair genel kavramları ve tanımları öğretmek, kas iskelet sistemi temel fizyolojik ve biyomekanik kavramları öğretmek, kas iskelet sisteminin doğumsal, gelişimsel, dejeneratif, infeksiyöz, inflamatuar ve metabolik hastalıklarının ve ayrıca nöromuskuler kavşak hastalıklarının oluşum mekanizmaları, hastalık nedenleri, hastalıkların klinik özellikleri, bu hastalıklarda tanıda kullanılan laboratuvar ve görüntüleme yöntemleri, bu hastalıklardan korunma, hastalıkları önleme ve medikal tedavi ve rehabilitasyon yaklaşımları hakkında temel teorik bilginin öğretilmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca kas iskelet sistemi hastalıklarında sık kullanılan nonsteroidal antiinflamatuar ilaçlar ile gut hastalığı tedavisinde kullanılan ilaçlar ve nöromusküler bloke edici ilaçların farmakolojisini öğretmektir. Bu amaca yönelik olarak kas iskelet sistemi genel yapısı ve ardından fonksiyonu gözden geçirilecek, bu sistemi etkileyen bozuklukların mekanizması ve bu bozuklukların tespit yöntemlerinin öğrenilmesi hedeflenmiştir. Teorik dersler ve ilgili bilişsel hedeflerin öğrenilmesini kolaylaştıracak probleme dayalı öğretim dersleri ile beraber öğrencilerin temel ortopedik hastalıkların tanısı ve tedavisine yönelik yaklaşımlara hakim olması amaçlanmıştır. Öncelikle kas iskelet sistemi yapısı hatırlatılarak fonksiyonel anatomiye geçiş, kas iskelet sistemi muayenesi ile birlikte hastalıkların anlatılması ile sürecin entegrasyonu hedeflenmiştir. Staj sonunda öğrenciler kas iskelet sisteminin ayrıntılı muayenesini yapabilecek ve elde ettikleri bulguları yorumlayabileceklerdir. Aynı zamanda acil olarak sınıflandırılan ortopedik hastalıkların ilk gelişlerinde müdahele edebilecek ve ilgili yan dal ortopedi bölümüne sevk edecek bilgiye sahip olmalarıdır. Kas iskelet sistemini etkileyen inflamatuar hastalıkların belirti ve bulguları, oluşum nedenleri, risk faktörleri ve etiyopatogenez, komplikasyonları, ayrıcı tanısı, tanıda kullanılan laboratuar ve radyolojik testler, tedavi ve kullanılan ilaçlarve prognozları hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Ortopedik hastalıkların tanı ve tedavisi konusunda bilgi sahibi olup travma hastasına yaklaşımı öğrenecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ortopedi ve travmatolojiye giriş,Ortopedik anamnez,Kemik, eklem ve yumuşak doku hastalıkları,Ortopedik tedavi şekilleri, ortopedik implantlar,Kırıklar ve çıkıklar,Kırık ve yumuşak doku iyileşmesi,Spor yaralanmaları: yumuşak doku sorunları- tendon ve ligament patolojileri,Ayak ayak bileği hastalıkları,Ortopedi oryante radyolojik görüntüleme,Diz eklemi hastalıkları: tanı ve tedavisi,Diz eklemi hastalıkları: tanı ve tedavisi,Osteokondroz ve avaskül nekrozu,Tenosinovitler,Aksayan çocuk,Çocuk istismarı,Pediatrik ortopedi,Nöromusküler hastalıklar,Kalça eklemi hastalıkları, Bel ağrısı tanı ve tedavisi,Vertebra deformite ve kırıkları,Kemik tümörleri,Yumuşak doku tümörleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci;
1) ortopedi ve travmatolojinin tanımını ve uygulama alanını açıklar
2) ortopedik hastadan anamnez alır kas iskelet sistemi muayenesini uygular
3) kas iskelet sistemi histolojisi ve anatomisini açıklar
4) kırık ve yumuşak doku iyileşmesini bilir
5) spor yaralanmalarını tanır acil müdahalesini yapar
6) kas iskelet sisteminin görüntüleme yöntemlerini bilir klinik patolojileri tanır
7) osteokondrozları tanır ayırıcı tanılarını yapar
8) septik artriti tanır ve acil tedavisini uygular
9) kompartman sendromunu tanır ilk tedavisini uygular
10) osteoporozun tanımını bilir tedavi yöntemlerini bilir ve uygular
11) çocuk istismarını tanır ve bu konuda gerekli önlemleri alır
12) bel ağrısında acil etiyolojileri tanır ve tedavisini uygular
13) kalça çıkığı tanımını bilir, kilinik muayene yöntemlerini bilir, görüntüleme yöntemlerini bilir
14) konjenital kas iskelet sistemi deformitelerini tanır
15) Multitravma hastalarının tanımını ve tedavi yöntemlerini bilir
16) kemik ve yumuşak doku tümörlerini tanımını bilir, görüntüleme yöntemlerini uygular, biyopsi yöntemlerini bilir
17) multitravma hastasına yaklaşımı tanır ilk tanı ve tedavi basamaklarını uygular
18) kırık ve çıkık tanımını yapar gerekli görüntüleme yöntemlerini yapıp geçici stabilizasyon yöntemlerini uygular
19) aksayan çocuğun ayırıcı tanısını yapıp acil tedavisini uygular
20) osteoartritin tanısını ve tedavi yöntemlerini açıklar
21) kas iskelet sistemi enfeksiyonlarını tanır etiyolojik ajanları tanır , kültür alma koşullarını bilir ve uygular, uygun antibiyotik tedavi yöntemini bilir ve uygular
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ortopedi ve travmatolojiye giriş
2Ortopedik anamnez
3Kemik, eklem ve yumuşak doku hastalıkları
4Ortopedik tedavi şekilleri, ortopedik implantlar
5Kırıklar ve çıkıklar
6Kırık ve yumuşak doku iyileşmesi
7Spor yaralanmaları: yumuşak doku sorunları- tendon ve ligament patolojileri
8Ayak ayak bileği hastalıkları
9Ortopedi oryante radyolojik görüntüleme
10Diz eklemi hastalıkları: tanı ve tedavisi
11Diz eklemi hastalıkları: tanı ve tedavisi
12Osteokondroz ve avaskül nekrozu
13Tenosinovitler
14Aksayan çocuk
15Çocuk istismarı
16Pediatrik ortopedi
17Nöromusküler hastalıklar
18Kalça eklemi hastalıkları
19 Bel ağrısı tanı ve tedavisi
20Vertebra deformite ve kırıkları
21Kemik tümörleri
22Yumuşak doku tümörleri
Kaynak
1. Ortopedi ve Travmatoloji Kitabı, Bülbül A, Erdil M, 1.baskı, İstanbul Tıp Kitabevi, 2016. 2. Miller’s review of orthopaedics,7.edition, 2015. 3. Turek's Orthopaedics – Principles and their Applications (7th Edition),2016. 4. AAOS comprehensive orthopaedic review. Liebermann J. AAOS,2009. 5. Orthopaedic Knowledge Update 12.AAOS. Jonathan N. Grauer,2017. 6. Tachdjian's Pediatric Orthopaedics: From the Texas Scottish Rite Hospital for Children,5th Edition,2013.
Campbell’s Operative Orthopedics 12th edition Miller review of orthopedics 6th edition

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
X
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
X
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
X
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
X
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
X
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
X
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
X
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
X
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
X
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
X
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
X
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
X
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
X
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ORTOPEDİ VE TRAVMATOLOJİ STAJI-Senelik40+45-5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mehmet Akif ÇAÇAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Ahmet Murat BÜLBÜL, Prof.Dr. Semih AYANOĞLU, Doç.Dr. Adnan KARA, Prof.Dr. İbrahim AZBOY, Dr.Öğr.Üye. Mehmet Akif ÇAÇAN, Prof.Dr. Cem Coşkun AVCI, Öğr.Gör.Dr. Fatih ARSLANOĞLU
Dersin Yardımcıları• Prof. Dr. Ahmet Murat BÜLBÜL • Doç. Dr. Mehmet ERDİL • Doç. Dr. Semih AYANOĞLU • Doç. Dr. Ersin KUYUCU • Doç. Dr. Musa Uğur MERMERKAYA • Doç. Dr. İbrahim AZBOY • Dr. Öğr. Üyesi Adnan KARA • Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Akif ÇAÇAN • Dr. Fatih ARSLANOĞLU • Dr. Yasin GÜLER
Dersin AmacıHekimlik meslek hayatında karşılaşacağı çeşitli durumlarda ortopedi uygulama yöntemleri ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması. Ortopedi acil durumlara tanı koyulması ve gerekli acil müdahelelerin yapılması. Sık görülen ortopedik hastalıkların tanısı ve ilgili birime sevkinin sağlanması, ortopedik acil uygulamaların (atel yapılması, kolar takılması, amputat taşınması gibi) öğrenilmesi Kas iskelet sistemi hastalıklarına dair genel kavramları ve tanımları öğretmek, kas iskelet sistemi temel fizyolojik ve biyomekanik kavramları öğretmek, kas iskelet sisteminin doğumsal, gelişimsel, dejeneratif, infeksiyöz, inflamatuar ve metabolik hastalıklarının ve ayrıca nöromuskuler kavşak hastalıklarının oluşum mekanizmaları, hastalık nedenleri, hastalıkların klinik özellikleri, bu hastalıklarda tanıda kullanılan laboratuvar ve görüntüleme yöntemleri, bu hastalıklardan korunma, hastalıkları önleme ve medikal tedavi ve rehabilitasyon yaklaşımları hakkında temel teorik bilginin öğretilmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca kas iskelet sistemi hastalıklarında sık kullanılan nonsteroidal antiinflamatuar ilaçlar ile gut hastalığı tedavisinde kullanılan ilaçlar ve nöromusküler bloke edici ilaçların farmakolojisini öğretmektir. Bu amaca yönelik olarak kas iskelet sistemi genel yapısı ve ardından fonksiyonu gözden geçirilecek, bu sistemi etkileyen bozuklukların mekanizması ve bu bozuklukların tespit yöntemlerinin öğrenilmesi hedeflenmiştir. Teorik dersler ve ilgili bilişsel hedeflerin öğrenilmesini kolaylaştıracak probleme dayalı öğretim dersleri ile beraber öğrencilerin temel ortopedik hastalıkların tanısı ve tedavisine yönelik yaklaşımlara hakim olması amaçlanmıştır. Öncelikle kas iskelet sistemi yapısı hatırlatılarak fonksiyonel anatomiye geçiş, kas iskelet sistemi muayenesi ile birlikte hastalıkların anlatılması ile sürecin entegrasyonu hedeflenmiştir. Staj sonunda öğrenciler kas iskelet sisteminin ayrıntılı muayenesini yapabilecek ve elde ettikleri bulguları yorumlayabileceklerdir. Aynı zamanda acil olarak sınıflandırılan ortopedik hastalıkların ilk gelişlerinde müdahele edebilecek ve ilgili yan dal ortopedi bölümüne sevk edecek bilgiye sahip olmalarıdır. Kas iskelet sistemini etkileyen inflamatuar hastalıkların belirti ve bulguları, oluşum nedenleri, risk faktörleri ve etiyopatogenez, komplikasyonları, ayrıcı tanısı, tanıda kullanılan laboratuar ve radyolojik testler, tedavi ve kullanılan ilaçlarve prognozları hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Ortopedik hastalıkların tanı ve tedavisi konusunda bilgi sahibi olup travma hastasına yaklaşımı öğrenecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ortopedi ve travmatolojiye giriş,Ortopedik anamnez,Kemik, eklem ve yumuşak doku hastalıkları,Ortopedik tedavi şekilleri, ortopedik implantlar,Kırıklar ve çıkıklar,Kırık ve yumuşak doku iyileşmesi,Spor yaralanmaları: yumuşak doku sorunları- tendon ve ligament patolojileri,Ayak ayak bileği hastalıkları,Ortopedi oryante radyolojik görüntüleme,Diz eklemi hastalıkları: tanı ve tedavisi,Diz eklemi hastalıkları: tanı ve tedavisi,Osteokondroz ve avaskül nekrozu,Tenosinovitler,Aksayan çocuk,Çocuk istismarı,Pediatrik ortopedi,Nöromusküler hastalıklar,Kalça eklemi hastalıkları, Bel ağrısı tanı ve tedavisi,Vertebra deformite ve kırıkları,Kemik tümörleri,Yumuşak doku tümörleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci;
1) ortopedi ve travmatolojinin tanımını ve uygulama alanını açıklar
2) ortopedik hastadan anamnez alır kas iskelet sistemi muayenesini uygular
3) kas iskelet sistemi histolojisi ve anatomisini açıklar
4) kırık ve yumuşak doku iyileşmesini bilir
5) spor yaralanmalarını tanır acil müdahalesini yapar
6) kas iskelet sisteminin görüntüleme yöntemlerini bilir klinik patolojileri tanır
7) osteokondrozları tanır ayırıcı tanılarını yapar
8) septik artriti tanır ve acil tedavisini uygular
9) kompartman sendromunu tanır ilk tedavisini uygular
10) osteoporozun tanımını bilir tedavi yöntemlerini bilir ve uygular
11) çocuk istismarını tanır ve bu konuda gerekli önlemleri alır
12) bel ağrısında acil etiyolojileri tanır ve tedavisini uygular
13) kalça çıkığı tanımını bilir, kilinik muayene yöntemlerini bilir, görüntüleme yöntemlerini bilir
14) konjenital kas iskelet sistemi deformitelerini tanır
15) Multitravma hastalarının tanımını ve tedavi yöntemlerini bilir
16) kemik ve yumuşak doku tümörlerini tanımını bilir, görüntüleme yöntemlerini uygular, biyopsi yöntemlerini bilir
17) multitravma hastasına yaklaşımı tanır ilk tanı ve tedavi basamaklarını uygular
18) kırık ve çıkık tanımını yapar gerekli görüntüleme yöntemlerini yapıp geçici stabilizasyon yöntemlerini uygular
19) aksayan çocuğun ayırıcı tanısını yapıp acil tedavisini uygular
20) osteoartritin tanısını ve tedavi yöntemlerini açıklar
21) kas iskelet sistemi enfeksiyonlarını tanır etiyolojik ajanları tanır , kültür alma koşullarını bilir ve uygular, uygun antibiyotik tedavi yöntemini bilir ve uygular
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ortopedi ve travmatolojiye giriş
2Ortopedik anamnez
3Kemik, eklem ve yumuşak doku hastalıkları
4Ortopedik tedavi şekilleri, ortopedik implantlar
5Kırıklar ve çıkıklar
6Kırık ve yumuşak doku iyileşmesi
7Spor yaralanmaları: yumuşak doku sorunları- tendon ve ligament patolojileri
8Ayak ayak bileği hastalıkları
9Ortopedi oryante radyolojik görüntüleme
10Diz eklemi hastalıkları: tanı ve tedavisi
11Diz eklemi hastalıkları: tanı ve tedavisi
12Osteokondroz ve avaskül nekrozu
13Tenosinovitler
14Aksayan çocuk
15Çocuk istismarı
16Pediatrik ortopedi
17Nöromusküler hastalıklar
18Kalça eklemi hastalıkları
19 Bel ağrısı tanı ve tedavisi
20Vertebra deformite ve kırıkları
21Kemik tümörleri
22Yumuşak doku tümörleri
Kaynak
1. Ortopedi ve Travmatoloji Kitabı, Bülbül A, Erdil M, 1.baskı, İstanbul Tıp Kitabevi, 2016. 2. Miller’s review of orthopaedics,7.edition, 2015. 3. Turek's Orthopaedics – Principles and their Applications (7th Edition),2016. 4. AAOS comprehensive orthopaedic review. Liebermann J. AAOS,2009. 5. Orthopaedic Knowledge Update 12.AAOS. Jonathan N. Grauer,2017. 6. Tachdjian's Pediatric Orthopaedics: From the Texas Scottish Rite Hospital for Children,5th Edition,2013.
Campbell’s Operative Orthopedics 12th edition Miller review of orthopedics 6th edition

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
X
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
X
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
X
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
X
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
X
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
X
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
X
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
X
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
X
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
X
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
X
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
X
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
X
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05