Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KULAK, BURUN VE BOĞAZ HASTALIKLARI STAJI-Senelik30+61-5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Hasan DEMİRHAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Celil USLU, Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU, Prof.Dr. Hasan DEMİRHAN, Prof.Dr. Tolga KANDOĞAN, Dr.Öğr.Üye. Mustafa Said TEKİN, Dr.Öğr.Üye. Celal GÜNAY, Dr.Öğr.Üye. Hanifi KAYA, Dr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ, Dr.Öğr.Üye. Necdet ÖZÇELİK, Prof.Dr. Erkan SOYLU, Doç.Dr. Gökhan ALTIN, Dr.Öğr.Üye. Hüseyin ÖZCAN, Dr.Öğr.Üye. Erkan KILIÇ
Dersin Yardımcıları• Prof.Dr Yıldırım Ahmet BAYAZIT • Prof.Dr Celil USLU • Prof.Dr Bülent ŞERBETÇİOĞLU (Odyoloji) • Prof.Dr.Tolga KANDOĞAN • Doç.Dr.Hasan DEMİRHAN • Doç.Dr Muhammed Fatih EVCİMİK • Doç.Dr Erkan SOYLU • Dr. Öğr. Üyesi Gökhan ALTIN • Dr. Öğr. Üyesi Necdet ÖZÇELİK • Dr. Öğr. Üyesi Celal GÜNAY • Dr. Öğr. Üyesi Hanifi KAYA • Dr.Muhammed Yusuf DURNA • Uzm.Ody.Dr Oğuz YILMAZ (Odyoloji)
Dersin AmacıHekimlik meslek hayatında Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş Boyun Cerrahisi uygulamaları, radyolojik ve odyolojik tetkiklerin doğru kullanılması ve yorumlanması, acil kulak burun boğaz hastalarına yaklaşımı ve cerrahi endikasyon yöntemlerini uygulanması ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması.
Dersin İçeriğiBu ders; KBB'de muayene Yöntemleri,Odyolojik prensipler,İşitmenin Fizyolojisi,İşitme Kaybıyla Seyreden Hastalıklar,Denge Nasıl Sağlanır,Dengeyi Etkileyen Hastalıklar,Tükürük bezi hastalıkları,Obstrüktif Uyku Apne Sendromu,Burun ve Paranazal Sinüs Anatomisi,Kulak ağrısı ve eksternal otit,Akut otitis medya,KOM komplikasyonları,Seröz otitis medya,Ani işitme kaybı,Fasyal paraliziler,Rinne‐Weber ve Schwabach testleri uygulayabilme(uygulama),Baş‐boyun ve KBB muayenesi(uygulama),Burun tıkanıklıkları/ akıntıları,Sinüzitler,Sinüzit komplikasyonları,Epistaksis,Burna ön tampon koyabilme ve alabilme(uygulama),Benign paroksismal pozisyonel vertigo-Dix Hill pike testi ve Epley manevrası(uygulama),Benign paroksismal pozisyonel vertigo-Dix Hill pike testi ve Epley manevrası(uygulama),Ses kısıklığı,Derin boyun enfeksiyonları,Hava yolu problemlerine yaklaşım ,Trakeotomi,Boyun kitlelerine yaklaşım,Baş Boyun Kanserleri,Baş boyun travmaları,KBB Acilleri,Larinksin konjenital hastalıkları,Allerjik Rinit ve Tedavisi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1KBB'de muayene Yöntemleri
2Odyolojik prensipler
3İşitmenin Fizyolojisi
4İşitme Kaybıyla Seyreden Hastalıklar
5Denge Nasıl Sağlanır
6Dengeyi Etkileyen Hastalıklar
7Tükürük bezi hastalıkları
8Obstrüktif Uyku Apne Sendromu
9Burun ve Paranazal Sinüs Anatomisi
10Kulak ağrısı ve eksternal otit
11Akut otitis medya
12KOM komplikasyonları
13Seröz otitis medya
14Ani işitme kaybı
15Fasyal paraliziler
16Rinne‐Weber ve Schwabach testleri uygulayabilme(uygulama)
17Baş‐boyun ve KBB muayenesi(uygulama)
18Burun tıkanıklıkları/ akıntıları
19Sinüzitler
20Sinüzit komplikasyonları
21Epistaksis
22Burna ön tampon koyabilme ve alabilme(uygulama)
23Benign paroksismal pozisyonel vertigo-Dix Hill pike testi ve Epley manevrası(uygulama)
24Benign paroksismal pozisyonel vertigo-Dix Hill pike testi ve Epley manevrası(uygulama)
25Ses kısıklığı
26Derin boyun enfeksiyonları
27Hava yolu problemlerine yaklaşım
28Trakeotomi
29Boyun kitlelerine yaklaşım
30Baş Boyun Kanserleri
31Baş boyun travmaları
32KBB Acilleri
33Larinksin konjenital hastalıkları
34Allerjik Rinit ve Tedavisi
Kaynak
1. Can Koç, Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş Boyun Cerrahisi, İkinci baskı, Güneş Tıp Kitabevleri, Ankara,2013. 2. Jonas Johnson, Bailey's Head and Neck Surgery, Fifth edition, Wolters Kluwer Health/Lippicott Williams & Wilkins, 2013. 3. Nazım Korkut(çeviri editörü), Bailey Baş & Boyun Cerrahisi Otolaringoloji(Türkçe), Dördüncü baskı, Güneş Tıp Kitabevleri, Ankara, 2011. 4. K.J. Lee. K.J. Lee’s Essential Otolaryngology Head & Neck Surgery, Tenth Edition, Mc Graw Hill Medical, 2012.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KULAK, BURUN VE BOĞAZ HASTALIKLARI STAJI-Senelik30+61-5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Hasan DEMİRHAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Celil USLU, Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU, Prof.Dr. Hasan DEMİRHAN, Prof.Dr. Tolga KANDOĞAN, Dr.Öğr.Üye. Mustafa Said TEKİN, Dr.Öğr.Üye. Celal GÜNAY, Dr.Öğr.Üye. Hanifi KAYA, Dr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ, Dr.Öğr.Üye. Necdet ÖZÇELİK, Prof.Dr. Erkan SOYLU, Doç.Dr. Gökhan ALTIN, Dr.Öğr.Üye. Hüseyin ÖZCAN, Dr.Öğr.Üye. Erkan KILIÇ
Dersin Yardımcıları• Prof.Dr Yıldırım Ahmet BAYAZIT • Prof.Dr Celil USLU • Prof.Dr Bülent ŞERBETÇİOĞLU (Odyoloji) • Prof.Dr.Tolga KANDOĞAN • Doç.Dr.Hasan DEMİRHAN • Doç.Dr Muhammed Fatih EVCİMİK • Doç.Dr Erkan SOYLU • Dr. Öğr. Üyesi Gökhan ALTIN • Dr. Öğr. Üyesi Necdet ÖZÇELİK • Dr. Öğr. Üyesi Celal GÜNAY • Dr. Öğr. Üyesi Hanifi KAYA • Dr.Muhammed Yusuf DURNA • Uzm.Ody.Dr Oğuz YILMAZ (Odyoloji)
Dersin AmacıHekimlik meslek hayatında Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş Boyun Cerrahisi uygulamaları, radyolojik ve odyolojik tetkiklerin doğru kullanılması ve yorumlanması, acil kulak burun boğaz hastalarına yaklaşımı ve cerrahi endikasyon yöntemlerini uygulanması ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması.
Dersin İçeriğiBu ders; KBB'de muayene Yöntemleri,Odyolojik prensipler,İşitmenin Fizyolojisi,İşitme Kaybıyla Seyreden Hastalıklar,Denge Nasıl Sağlanır,Dengeyi Etkileyen Hastalıklar,Tükürük bezi hastalıkları,Obstrüktif Uyku Apne Sendromu,Burun ve Paranazal Sinüs Anatomisi,Kulak ağrısı ve eksternal otit,Akut otitis medya,KOM komplikasyonları,Seröz otitis medya,Ani işitme kaybı,Fasyal paraliziler,Rinne‐Weber ve Schwabach testleri uygulayabilme(uygulama),Baş‐boyun ve KBB muayenesi(uygulama),Burun tıkanıklıkları/ akıntıları,Sinüzitler,Sinüzit komplikasyonları,Epistaksis,Burna ön tampon koyabilme ve alabilme(uygulama),Benign paroksismal pozisyonel vertigo-Dix Hill pike testi ve Epley manevrası(uygulama),Benign paroksismal pozisyonel vertigo-Dix Hill pike testi ve Epley manevrası(uygulama),Ses kısıklığı,Derin boyun enfeksiyonları,Hava yolu problemlerine yaklaşım ,Trakeotomi,Boyun kitlelerine yaklaşım,Baş Boyun Kanserleri,Baş boyun travmaları,KBB Acilleri,Larinksin konjenital hastalıkları,Allerjik Rinit ve Tedavisi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1KBB'de muayene Yöntemleri
2Odyolojik prensipler
3İşitmenin Fizyolojisi
4İşitme Kaybıyla Seyreden Hastalıklar
5Denge Nasıl Sağlanır
6Dengeyi Etkileyen Hastalıklar
7Tükürük bezi hastalıkları
8Obstrüktif Uyku Apne Sendromu
9Burun ve Paranazal Sinüs Anatomisi
10Kulak ağrısı ve eksternal otit
11Akut otitis medya
12KOM komplikasyonları
13Seröz otitis medya
14Ani işitme kaybı
15Fasyal paraliziler
16Rinne‐Weber ve Schwabach testleri uygulayabilme(uygulama)
17Baş‐boyun ve KBB muayenesi(uygulama)
18Burun tıkanıklıkları/ akıntıları
19Sinüzitler
20Sinüzit komplikasyonları
21Epistaksis
22Burna ön tampon koyabilme ve alabilme(uygulama)
23Benign paroksismal pozisyonel vertigo-Dix Hill pike testi ve Epley manevrası(uygulama)
24Benign paroksismal pozisyonel vertigo-Dix Hill pike testi ve Epley manevrası(uygulama)
25Ses kısıklığı
26Derin boyun enfeksiyonları
27Hava yolu problemlerine yaklaşım
28Trakeotomi
29Boyun kitlelerine yaklaşım
30Baş Boyun Kanserleri
31Baş boyun travmaları
32KBB Acilleri
33Larinksin konjenital hastalıkları
34Allerjik Rinit ve Tedavisi
Kaynak
1. Can Koç, Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş Boyun Cerrahisi, İkinci baskı, Güneş Tıp Kitabevleri, Ankara,2013. 2. Jonas Johnson, Bailey's Head and Neck Surgery, Fifth edition, Wolters Kluwer Health/Lippicott Williams & Wilkins, 2013. 3. Nazım Korkut(çeviri editörü), Bailey Baş & Boyun Cerrahisi Otolaringoloji(Türkçe), Dördüncü baskı, Güneş Tıp Kitabevleri, Ankara, 2011. 4. K.J. Lee. K.J. Lee’s Essential Otolaryngology Head & Neck Surgery, Tenth Edition, Mc Graw Hill Medical, 2012.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05