Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SEÇ.KALP VE DAMAR CERRAHİSİ-Senelik0+80-4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj (Seçmeli)
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Halil TÜRKOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Halil TÜRKOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYaşlanan nüfus ve artan tedavi imkanlarıyla birlikte büyüyen kardiyovasküler sistem hastaları popülasyonunun sık gözlenen problemleri ile ilgili farkındalığı arttırmak ve atlandığı takdirde ölümle sonuçlanacak hastalıkların kavranmasını sağlamak.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Kardiyovasküler sistem hastalıklarına giriş ve epidemiyolojik veriler,2. Kardiyovasküler sistem hastalıklarında anamnez ve fizik muayene,3. Hasta hazırlama ve değerlendirme,4. Ateroskleroz tanımı, süreci ve oluşumuna zemin hazırlayan risk faktörleri,5. Stabil iskemik kalp hastalığı tanı ve tedavi yaklaşımları,6. Periferik vasküler hastalıklar,7. Kateter laboratuarı ziyareti ve hasta hazırlığı,8. Akut koroner sendromlar (STEMI),9. Akut koroner sendromlar (NSTEMI),10. Temel EKG bilgisi,11. Göğüs ağrısı ile gelen hastaya yaklaşım ve akut koroner sendromlarda EKG değerlendirmesi (OTD),12. Kardiyovasküler cerrahi öncesi risk değerlendirmesi ve preoperatif hazırlık,13. Koroner arter hastalığında cerrahi tedavi,14. Akut kalp yetersizliği ve kardiyojenik şok,15. Kronik kalp yetersizliği takip ve tedavisi,Miyokardit,Kardiyomiyopatiler,Kalp nakli ve ventrikül destekleyici cihazlar ,Nefes darlığı ve diğer kalp yetersizliği semptomlarıyla gelen hastaya yaklaşım ,Kapak hastalıkları,Akut romatizmal ateş ve infektif endokardit ,Kapak tamiri ve protez kapaklar,Hipertansiyon ,Aort diseksiyonu ve aort anevrizmaları ,Kan basıncı ölçümü ve hipertansif hastada tanılama süreci (interaktif grup çalışması) ,Kronik venöz yetersizlik ve varis cerrahisi ,Derin ven trombozu ve pulmoner embolizm ,Pulmoner hipertansiyon ,Göğüs röntgeninin yorumlanması ve ekokardiyografik değerlendirme ,Taşiaritmiler,Bradiaritmiler,Atriyal fibrilasyon ,Senkop ve ani kardiyak ölüm ,EKG örnekleriyle aritmisi olan hastaya yaklaşım (OTD) ,Konjenital kalp hastalıklarında cerrahi tedavi -1 ,Akut ve kritik ekstremite iskemisinde tanı ve tedavi ,Perikard hastalıkları ve kardiyak tümörler ,Sistemik hastalıkların kardiyovasküler sistem üzerindeki etkileri ,Yapısal kalp hastalıklarında perkütan tedavi seçenekleri ,Toraks Travmaları ,Kardiyolojide kullanılan farmakolojik ajanlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu stajın sonunda öğrenciler;
Kalp hastalıklarının sıklığını ve küresel yükünü ve hangi hastalıklar için ve nasıl primer koruma yapılması gerektiğini bilirler.18, 9A, D, E
2- Kalp hastalıkların temel semptomlarından (göğüs ağrısı, nefes darlığı, çarpıntı, bayılma) yola çıkarak anamnez, fizik muayene, EKG ve Telekardiyografi gibi yöntemleri kullanarak ayırıcı tanıya yönelebilirler.10, 12, 13, 16, 19, 4, 9A, D
3- Ateroskleroz ve iskemik kalp hastalığının hazırlayıcı faktörlerini bilirler.4, 9A, D
4- Stabil iskemik kalp hastalığının medikal tedavisini, takip sürecini ve revaskülarizasyonun ne zaman gerektiğini bilirler.12, 19, 9A, D
5- Periferik vasküler hastalıklar ile ilgili fizik muayene bulgularından hareket ederek ön tanı koyup, acil tedavi gereksinimi olduğunu belirleyerek ilgili hekime yönlendirme yapabilirle.13, 18, 4, 5, 6, 9A, D
6- Akut koroner sendromlu (STEMI ve Non-STEMI) bir hastayla karşılaştıklarında vital bulgular başta olmak üzere temel fizik muayene bulgularını ve EKG’yi değerlendirip, ilk tedaviyi uygulayabilirler. Hangi durumda acil revaskülarizasyon gerektiğini bilirler.13, 16, 4, 5, 6, 8, 9A, D
7- Normal EKG’nin kriterlerini bilirler. İskemik EKG değişikliklerini tanırlar. Taşikardiler ve bradikardiler ile ilgili fikir yürütebilirler.12, 13, 16, 9A, D
8- Telekardiyografide kardiyovasküler sisteme ait temel bulguları (orta hat değerlendirmesi ve akciğer konjesyonu bulguları) tanırlar.4, 6, 9A, D
9- Kardiyovasküler cerrahi için temel kardiyovasküler anatomiyi bilirler.6, 9A, D
10- Koroner arter by-pass greftleme, kapak hastalıkları ve sık gözlenen konjenital kalp hastalıklarının düzeltilmesi ile ilgili endikasyonları bilirler.13, 14, 16, 9A, D
11- Kardiyovasküler cerrahide ameliyat öncesi değerlendirme ve cerrahi yöntemler hakkında fikir sahibidirler. Erken post-operatif dönemde sık gözlenen istenmeyen olayları tanırlar.16, 2, 38, 4, 6, 9A, D
12- Kalp yetersizliği semptom ve bulgularını bilirler. Akut kalp yetersizliğini tanıyıp, sınıflandırarak ilk tedavisini uygulayabilirler.12, 13, 19, 38, 4, 6, 9A, D
13- Kardiyojenik şoku tanırlar.4, 9A, D
14- Kronik kalp yetersizliğinin takip sürecini ve medikal tedavisini bilirler. Kalp yetersizliği dekompansasyonuna sebep olabilecek etkenleri bilirler.10, 13, 14, 16, 23, 4, 9A, D
15- Kapak hastalıklarının fizik muayene bulgularını ve en sık nedenlerini bilirler. Ekokardiyografi ile değerlendirme gerekip gerekmediğini bilirler.14, 16, 17, 37, 4, 6, 9A, D
16- Akut romatizmal ateşi tanıyıp kriterlerini sayabilirler. Temel tedavisini ve sekonder profilaksisini bilirler.14, 16, 9A, D
17- Enfektif endokardit tanı kriterlerini, ne zaman enfektif endokarditten şüphelenileceğini ve hangi hastalara profilaksi gerektiğini bilirler.14, 16, 9A, D
18- Protez kapaklar, kalp nakli, ventrikül destekleyici cihazlar ve yapısal kalp hastalıklarında perkütan tedavi seçenekleri ile ilgili fikir sahibidirler.11, 37, 9A
19- Hipertansiyon tanı kriterlerini, sınıflamasını bilir. Yaşam tarzı değişikliklerini ve hangi hastalara bunun yanında medikal tedavi başlanması gerektiğini bilirler. Hipertansiyon hastası takip edebilirler.12, 14, 15, 19, 20, 38, 4, 9A, D
20- Hangi durumlarda sekonder hipertansiyondan şüphelenmesi gerektiğini bilirler.13, 14, 16, 4, 9A, D
21- Hipertansiyonda kanıta dayalı kullanılan temel farmasötik ajanları bilirler. Çoklu fayda prensibi doğrultusunda kullanımına karar verebilirler.13, 14, 20, 4, 9A, D
22- Hipertansif acilleri tanırlar. Temel tetkikleri ve tedavi seçeneklerini bilirler.13, 14, 19, 4, 9A, D
23- Aort disseksiyonundan şüphelenip aciliyet değerlendirmesi yapabilirler.13, 16, 5, 9A, D
24- Derin ven trombozu ve pulmoner emboliden şüphelenip ne zaman temel tetkikleri isteyeceklerini bilirler. Pulmoner embolizmde yüksek riskli hastayı, düşük riskliden ayırabilirler. Kimlere DVT profilaksisi yapılması gerektiğini bilirler.13, 14, 16, 20, 23, 38, 9A, D
25- Pulmoner hipertansiyondan şüphelenirler. Pulmoner hipertansiyon ile en sık ilişkilendirilebilecek hastalıkları bilirler.14, 9A
26- Taşiaritmiler ve bradiaritmiler ile ilgili ön tanı koyabilirler. Acil kardiyoversiyon, defibrilasyon ve kalp pili yerleştirilmesi gerekliliğini belirleyebilirler.13, 14, 4, 8, 9A, D
27- Atriyal fibrilasyonlu hastalar içinde inme riski yüksek olanları tanırlar ve antikoagülasyon gereksinimi ve alternatifleri hususunda fikir sahibidirler.13, 14, 9A, D
28- Senkop nedeni olabilecek temel kardiyovasküler sistem hastalıklarını bilirler. Anamnez (tanılı ani kardiyak ölüm ile ilişkili olabilecek hastalık ya da aile öyküsü) ve fizik muayene ve bazı özel EKG verilerinden yola çıkarak hangi hastada ani kardiyak ölüm riskinin daha yüksek olduğu konusunda fikir sahibidirler.13, 14, 4, 9A, D
29- Kardiyomiyopatileri sınıflandırabilirler. Hangi tiplerde ani kardiyak ölüm riski olduğunu ve kimlere aile taraması yapılması gerektiğini bilirler.10, 14, 9A
30- Anamnez, fizik muayene ve temel biyokimyasal belirteçlerle miyokardit ve perikardit için ön tanı koyabilirler. Kardiyak tamponatı tanırlar ve ne zaman acil iğne perikardiyosentez gerektiğini bilirler.13, 14, 4, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
21. Kardiyovasküler sistem hastalıklarına giriş ve epidemiyolojik veriler
32. Kardiyovasküler sistem hastalıklarında anamnez ve fizik muayene
43. Hasta hazırlama ve değerlendirme
54. Ateroskleroz tanımı, süreci ve oluşumuna zemin hazırlayan risk faktörleri
65. Stabil iskemik kalp hastalığı tanı ve tedavi yaklaşımları
76. Periferik vasküler hastalıklar
87. Kateter laboratuarı ziyareti ve hasta hazırlığı
98. Akut koroner sendromlar (STEMI)
109. Akut koroner sendromlar (NSTEMI)
1110. Temel EKG bilgisi
1211. Göğüs ağrısı ile gelen hastaya yaklaşım ve akut koroner sendromlarda EKG değerlendirmesi (OTD)
1312. Kardiyovasküler cerrahi öncesi risk değerlendirmesi ve preoperatif hazırlık
1413. Koroner arter hastalığında cerrahi tedavi
1514. Akut kalp yetersizliği ve kardiyojenik şok
1615. Kronik kalp yetersizliği takip ve tedavisi
17Miyokardit
18Kardiyomiyopatiler
19Kalp nakli ve ventrikül destekleyici cihazlar
20Nefes darlığı ve diğer kalp yetersizliği semptomlarıyla gelen hastaya yaklaşım
21Kapak hastalıkları
23Akut romatizmal ateş ve infektif endokardit
24Kapak tamiri ve protez kapaklar
26Hipertansiyon
28Aort diseksiyonu ve aort anevrizmaları
29Kan basıncı ölçümü ve hipertansif hastada tanılama süreci (interaktif grup çalışması)
30Kronik venöz yetersizlik ve varis cerrahisi
31Derin ven trombozu ve pulmoner embolizm
32Pulmoner hipertansiyon
33Göğüs röntgeninin yorumlanması ve ekokardiyografik değerlendirme
34Taşiaritmiler
35Bradiaritmiler
36Atriyal fibrilasyon
37Senkop ve ani kardiyak ölüm
38EKG örnekleriyle aritmisi olan hastaya yaklaşım (OTD)
39Konjenital kalp hastalıklarında cerrahi tedavi -1
41Akut ve kritik ekstremite iskemisinde tanı ve tedavi
42Perikard hastalıkları ve kardiyak tümörler
43Sistemik hastalıkların kardiyovasküler sistem üzerindeki etkileri
44Yapısal kalp hastalıklarında perkütan tedavi seçenekleri
46Toraks Travmaları
47Kardiyolojide kullanılan farmakolojik ajanlar
Kaynak
Öğretim üyelerinin kendi ders notları. Ölçme-Değerlendirme Yöntemleri: Staj öncesi değerlendirme sınavı yapılır. Staj sırasında küçük değerlendirme sınavları yapılabilir. Her ders kurulu sonunda teorik ve sözlü sınav yapılır. Sözlü sınav önceden belirlenmiş soruların 3 öğretim üyesinden oluşan bir jüri tarafından sorulması ile yapılır.
Önerilen Kaynaklar: Braunwald’s Heart Disease: A Textbook of Cardiovascular Medicine, 10th ed. 2014. (Expert Consult) Kirklin/Barratt-Boyes Cardiac Surgery, 4th ed. 2013. (Expert Consult) Manual Of Cardiovascular Medicine, Brian P. Griffin, 4th ed. 2012. (Lippincott, Williams & Wilkins)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
X
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
X
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
X
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
X
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
X
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
X
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
X
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
X
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
X
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
X
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
X
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
X
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati10550
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi248
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer248
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı10220
Genel Sınav ve Hazırlığı10220
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)106
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SEÇ.KALP VE DAMAR CERRAHİSİ-Senelik0+80-4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj (Seçmeli)
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Halil TÜRKOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Halil TÜRKOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYaşlanan nüfus ve artan tedavi imkanlarıyla birlikte büyüyen kardiyovasküler sistem hastaları popülasyonunun sık gözlenen problemleri ile ilgili farkındalığı arttırmak ve atlandığı takdirde ölümle sonuçlanacak hastalıkların kavranmasını sağlamak.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Kardiyovasküler sistem hastalıklarına giriş ve epidemiyolojik veriler,2. Kardiyovasküler sistem hastalıklarında anamnez ve fizik muayene,3. Hasta hazırlama ve değerlendirme,4. Ateroskleroz tanımı, süreci ve oluşumuna zemin hazırlayan risk faktörleri,5. Stabil iskemik kalp hastalığı tanı ve tedavi yaklaşımları,6. Periferik vasküler hastalıklar,7. Kateter laboratuarı ziyareti ve hasta hazırlığı,8. Akut koroner sendromlar (STEMI),9. Akut koroner sendromlar (NSTEMI),10. Temel EKG bilgisi,11. Göğüs ağrısı ile gelen hastaya yaklaşım ve akut koroner sendromlarda EKG değerlendirmesi (OTD),12. Kardiyovasküler cerrahi öncesi risk değerlendirmesi ve preoperatif hazırlık,13. Koroner arter hastalığında cerrahi tedavi,14. Akut kalp yetersizliği ve kardiyojenik şok,15. Kronik kalp yetersizliği takip ve tedavisi,Miyokardit,Kardiyomiyopatiler,Kalp nakli ve ventrikül destekleyici cihazlar ,Nefes darlığı ve diğer kalp yetersizliği semptomlarıyla gelen hastaya yaklaşım ,Kapak hastalıkları,Akut romatizmal ateş ve infektif endokardit ,Kapak tamiri ve protez kapaklar,Hipertansiyon ,Aort diseksiyonu ve aort anevrizmaları ,Kan basıncı ölçümü ve hipertansif hastada tanılama süreci (interaktif grup çalışması) ,Kronik venöz yetersizlik ve varis cerrahisi ,Derin ven trombozu ve pulmoner embolizm ,Pulmoner hipertansiyon ,Göğüs röntgeninin yorumlanması ve ekokardiyografik değerlendirme ,Taşiaritmiler,Bradiaritmiler,Atriyal fibrilasyon ,Senkop ve ani kardiyak ölüm ,EKG örnekleriyle aritmisi olan hastaya yaklaşım (OTD) ,Konjenital kalp hastalıklarında cerrahi tedavi -1 ,Akut ve kritik ekstremite iskemisinde tanı ve tedavi ,Perikard hastalıkları ve kardiyak tümörler ,Sistemik hastalıkların kardiyovasküler sistem üzerindeki etkileri ,Yapısal kalp hastalıklarında perkütan tedavi seçenekleri ,Toraks Travmaları ,Kardiyolojide kullanılan farmakolojik ajanlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu stajın sonunda öğrenciler;
Kalp hastalıklarının sıklığını ve küresel yükünü ve hangi hastalıklar için ve nasıl primer koruma yapılması gerektiğini bilirler.18, 9A, D, E
2- Kalp hastalıkların temel semptomlarından (göğüs ağrısı, nefes darlığı, çarpıntı, bayılma) yola çıkarak anamnez, fizik muayene, EKG ve Telekardiyografi gibi yöntemleri kullanarak ayırıcı tanıya yönelebilirler.10, 12, 13, 16, 19, 4, 9A, D
3- Ateroskleroz ve iskemik kalp hastalığının hazırlayıcı faktörlerini bilirler.4, 9A, D
4- Stabil iskemik kalp hastalığının medikal tedavisini, takip sürecini ve revaskülarizasyonun ne zaman gerektiğini bilirler.12, 19, 9A, D
5- Periferik vasküler hastalıklar ile ilgili fizik muayene bulgularından hareket ederek ön tanı koyup, acil tedavi gereksinimi olduğunu belirleyerek ilgili hekime yönlendirme yapabilirle.13, 18, 4, 5, 6, 9A, D
6- Akut koroner sendromlu (STEMI ve Non-STEMI) bir hastayla karşılaştıklarında vital bulgular başta olmak üzere temel fizik muayene bulgularını ve EKG’yi değerlendirip, ilk tedaviyi uygulayabilirler. Hangi durumda acil revaskülarizasyon gerektiğini bilirler.13, 16, 4, 5, 6, 8, 9A, D
7- Normal EKG’nin kriterlerini bilirler. İskemik EKG değişikliklerini tanırlar. Taşikardiler ve bradikardiler ile ilgili fikir yürütebilirler.12, 13, 16, 9A, D
8- Telekardiyografide kardiyovasküler sisteme ait temel bulguları (orta hat değerlendirmesi ve akciğer konjesyonu bulguları) tanırlar.4, 6, 9A, D
9- Kardiyovasküler cerrahi için temel kardiyovasküler anatomiyi bilirler.6, 9A, D
10- Koroner arter by-pass greftleme, kapak hastalıkları ve sık gözlenen konjenital kalp hastalıklarının düzeltilmesi ile ilgili endikasyonları bilirler.13, 14, 16, 9A, D
11- Kardiyovasküler cerrahide ameliyat öncesi değerlendirme ve cerrahi yöntemler hakkında fikir sahibidirler. Erken post-operatif dönemde sık gözlenen istenmeyen olayları tanırlar.16, 2, 38, 4, 6, 9A, D
12- Kalp yetersizliği semptom ve bulgularını bilirler. Akut kalp yetersizliğini tanıyıp, sınıflandırarak ilk tedavisini uygulayabilirler.12, 13, 19, 38, 4, 6, 9A, D
13- Kardiyojenik şoku tanırlar.4, 9A, D
14- Kronik kalp yetersizliğinin takip sürecini ve medikal tedavisini bilirler. Kalp yetersizliği dekompansasyonuna sebep olabilecek etkenleri bilirler.10, 13, 14, 16, 23, 4, 9A, D
15- Kapak hastalıklarının fizik muayene bulgularını ve en sık nedenlerini bilirler. Ekokardiyografi ile değerlendirme gerekip gerekmediğini bilirler.14, 16, 17, 37, 4, 6, 9A, D
16- Akut romatizmal ateşi tanıyıp kriterlerini sayabilirler. Temel tedavisini ve sekonder profilaksisini bilirler.14, 16, 9A, D
17- Enfektif endokardit tanı kriterlerini, ne zaman enfektif endokarditten şüphelenileceğini ve hangi hastalara profilaksi gerektiğini bilirler.14, 16, 9A, D
18- Protez kapaklar, kalp nakli, ventrikül destekleyici cihazlar ve yapısal kalp hastalıklarında perkütan tedavi seçenekleri ile ilgili fikir sahibidirler.11, 37, 9A
19- Hipertansiyon tanı kriterlerini, sınıflamasını bilir. Yaşam tarzı değişikliklerini ve hangi hastalara bunun yanında medikal tedavi başlanması gerektiğini bilirler. Hipertansiyon hastası takip edebilirler.12, 14, 15, 19, 20, 38, 4, 9A, D
20- Hangi durumlarda sekonder hipertansiyondan şüphelenmesi gerektiğini bilirler.13, 14, 16, 4, 9A, D
21- Hipertansiyonda kanıta dayalı kullanılan temel farmasötik ajanları bilirler. Çoklu fayda prensibi doğrultusunda kullanımına karar verebilirler.13, 14, 20, 4, 9A, D
22- Hipertansif acilleri tanırlar. Temel tetkikleri ve tedavi seçeneklerini bilirler.13, 14, 19, 4, 9A, D
23- Aort disseksiyonundan şüphelenip aciliyet değerlendirmesi yapabilirler.13, 16, 5, 9A, D
24- Derin ven trombozu ve pulmoner emboliden şüphelenip ne zaman temel tetkikleri isteyeceklerini bilirler. Pulmoner embolizmde yüksek riskli hastayı, düşük riskliden ayırabilirler. Kimlere DVT profilaksisi yapılması gerektiğini bilirler.13, 14, 16, 20, 23, 38, 9A, D
25- Pulmoner hipertansiyondan şüphelenirler. Pulmoner hipertansiyon ile en sık ilişkilendirilebilecek hastalıkları bilirler.14, 9A
26- Taşiaritmiler ve bradiaritmiler ile ilgili ön tanı koyabilirler. Acil kardiyoversiyon, defibrilasyon ve kalp pili yerleştirilmesi gerekliliğini belirleyebilirler.13, 14, 4, 8, 9A, D
27- Atriyal fibrilasyonlu hastalar içinde inme riski yüksek olanları tanırlar ve antikoagülasyon gereksinimi ve alternatifleri hususunda fikir sahibidirler.13, 14, 9A, D
28- Senkop nedeni olabilecek temel kardiyovasküler sistem hastalıklarını bilirler. Anamnez (tanılı ani kardiyak ölüm ile ilişkili olabilecek hastalık ya da aile öyküsü) ve fizik muayene ve bazı özel EKG verilerinden yola çıkarak hangi hastada ani kardiyak ölüm riskinin daha yüksek olduğu konusunda fikir sahibidirler.13, 14, 4, 9A, D
29- Kardiyomiyopatileri sınıflandırabilirler. Hangi tiplerde ani kardiyak ölüm riski olduğunu ve kimlere aile taraması yapılması gerektiğini bilirler.10, 14, 9A
30- Anamnez, fizik muayene ve temel biyokimyasal belirteçlerle miyokardit ve perikardit için ön tanı koyabilirler. Kardiyak tamponatı tanırlar ve ne zaman acil iğne perikardiyosentez gerektiğini bilirler.13, 14, 4, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
21. Kardiyovasküler sistem hastalıklarına giriş ve epidemiyolojik veriler
32. Kardiyovasküler sistem hastalıklarında anamnez ve fizik muayene
43. Hasta hazırlama ve değerlendirme
54. Ateroskleroz tanımı, süreci ve oluşumuna zemin hazırlayan risk faktörleri
65. Stabil iskemik kalp hastalığı tanı ve tedavi yaklaşımları
76. Periferik vasküler hastalıklar
87. Kateter laboratuarı ziyareti ve hasta hazırlığı
98. Akut koroner sendromlar (STEMI)
109. Akut koroner sendromlar (NSTEMI)
1110. Temel EKG bilgisi
1211. Göğüs ağrısı ile gelen hastaya yaklaşım ve akut koroner sendromlarda EKG değerlendirmesi (OTD)
1312. Kardiyovasküler cerrahi öncesi risk değerlendirmesi ve preoperatif hazırlık
1413. Koroner arter hastalığında cerrahi tedavi
1514. Akut kalp yetersizliği ve kardiyojenik şok
1615. Kronik kalp yetersizliği takip ve tedavisi
17Miyokardit
18Kardiyomiyopatiler
19Kalp nakli ve ventrikül destekleyici cihazlar
20Nefes darlığı ve diğer kalp yetersizliği semptomlarıyla gelen hastaya yaklaşım
21Kapak hastalıkları
23Akut romatizmal ateş ve infektif endokardit
24Kapak tamiri ve protez kapaklar
26Hipertansiyon
28Aort diseksiyonu ve aort anevrizmaları
29Kan basıncı ölçümü ve hipertansif hastada tanılama süreci (interaktif grup çalışması)
30Kronik venöz yetersizlik ve varis cerrahisi
31Derin ven trombozu ve pulmoner embolizm
32Pulmoner hipertansiyon
33Göğüs röntgeninin yorumlanması ve ekokardiyografik değerlendirme
34Taşiaritmiler
35Bradiaritmiler
36Atriyal fibrilasyon
37Senkop ve ani kardiyak ölüm
38EKG örnekleriyle aritmisi olan hastaya yaklaşım (OTD)
39Konjenital kalp hastalıklarında cerrahi tedavi -1
41Akut ve kritik ekstremite iskemisinde tanı ve tedavi
42Perikard hastalıkları ve kardiyak tümörler
43Sistemik hastalıkların kardiyovasküler sistem üzerindeki etkileri
44Yapısal kalp hastalıklarında perkütan tedavi seçenekleri
46Toraks Travmaları
47Kardiyolojide kullanılan farmakolojik ajanlar
Kaynak
Öğretim üyelerinin kendi ders notları. Ölçme-Değerlendirme Yöntemleri: Staj öncesi değerlendirme sınavı yapılır. Staj sırasında küçük değerlendirme sınavları yapılabilir. Her ders kurulu sonunda teorik ve sözlü sınav yapılır. Sözlü sınav önceden belirlenmiş soruların 3 öğretim üyesinden oluşan bir jüri tarafından sorulması ile yapılır.
Önerilen Kaynaklar: Braunwald’s Heart Disease: A Textbook of Cardiovascular Medicine, 10th ed. 2014. (Expert Consult) Kirklin/Barratt-Boyes Cardiac Surgery, 4th ed. 2013. (Expert Consult) Manual Of Cardiovascular Medicine, Brian P. Griffin, 4th ed. 2012. (Lippincott, Williams & Wilkins)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
X
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
X
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
X
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
X
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
X
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
X
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
X
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
X
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
X
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
X
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
X
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
X
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05