Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SEÇ.AİLE HEKİMLİĞİ-Senelik0+80-4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj (Seçmeli)
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Hülya AKAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Ali MERT
Dersin YardımcılarıBu seçmeli ders iki hafta süren ve teorik sunum, tartışma oturumları ve aile sağlığı merkezlerinde uygulama fırsatı sunan bir staj olup amacı öğrencilerin : Basamaklı sağlık sistemi yapılanması içinde aile hekimliğinin işlevinin, sınırlarının ve sevk koşullarının açıklanabilmesi ve bir disiplin olarak aile hekimliğinin çekirdek yeterliliklerinin hasta yönetiminde uygulanabilmesidir. Stajın değerlendirilmesi staj karnesini de kapsayan portfolyo ile yapılmaktadır
Dersin AmacıBasamaklı sağlık sistemi yapılanması içinde aile hekimliğinin işlevinin, sınırlarının ve sevk koşullarının açıklanabilmesi ve bir disiplin olarak aile hekimliğinin çekirdek yeterliliklerinin hasta yönetiminde uygulanabilmesi
Dersin İçeriğiBu ders; Aile Hekimliğinin tarihçesi
Aile Hekimliğinin temel ilkeleri
,Aile hekimliğinde düzenlenen sağlık raporları ve dikkat edilmesi gereken durumlar,Aile hekimliğinde periyodik muayene,Aile hekimliğinde kronik hastalık yönetimi,Aile Sağlığı Merkezi Rotasyonu: Staj karnesine göre uygulamalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Aile hekimliği disiplinin çekirdek yeterliliklerini açıklayabilir
Birinci basamak sağlık hizmetlerinin görevlerini sayabilir
Sağlık sistemi içinde basamaklar arası koordinasyonun nasıl sağlandığını ve sağlık sorunları yönetimindeki işlevini açıklayabilir
Aile hekimliğinde sık rastlanan sağlık sorunlarını aile hekimliği çekirdek yeterlilikleri çerçevesinde yönetebilir
Aile Hekimliğinde sağlık raporu düzenleyebilir
Aile hekimliğinde ölüm raporu düzenleyebilir
Kendine bağlı popülasyona göre aylık aşı gereksinimini hesaplayabilir
Aile hekimliğinde koruyucu hekimlik uygulamalarını yapabilir
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Aile Hekimliğinin tarihçesi
Aile Hekimliğinin temel ilkeleri
Okuma: Family Medicine, Rakel
2Aile hekimliğinde düzenlenen sağlık raporları ve dikkat edilmesi gereken durumlarYok
3Aile hekimliğinde periyodik muayeneReading and presentation preparation: USPSTF, Canadian Preventive Task Force, Aile Hekimliğinde Periyodik Muayene Rehberi
4Aile hekimliğinde kronik hastalık yönetimiYok
5Aile Sağlığı Merkezi Rotasyonu: Staj karnesine göre uygulamalar
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
X
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
X
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
X
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
X
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
X
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
X
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
X
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
X
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
X
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SEÇ.AİLE HEKİMLİĞİ-Senelik0+80-4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj (Seçmeli)
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Hülya AKAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Ali MERT
Dersin YardımcılarıBu seçmeli ders iki hafta süren ve teorik sunum, tartışma oturumları ve aile sağlığı merkezlerinde uygulama fırsatı sunan bir staj olup amacı öğrencilerin : Basamaklı sağlık sistemi yapılanması içinde aile hekimliğinin işlevinin, sınırlarının ve sevk koşullarının açıklanabilmesi ve bir disiplin olarak aile hekimliğinin çekirdek yeterliliklerinin hasta yönetiminde uygulanabilmesidir. Stajın değerlendirilmesi staj karnesini de kapsayan portfolyo ile yapılmaktadır
Dersin AmacıBasamaklı sağlık sistemi yapılanması içinde aile hekimliğinin işlevinin, sınırlarının ve sevk koşullarının açıklanabilmesi ve bir disiplin olarak aile hekimliğinin çekirdek yeterliliklerinin hasta yönetiminde uygulanabilmesi
Dersin İçeriğiBu ders; Aile Hekimliğinin tarihçesi
Aile Hekimliğinin temel ilkeleri
,Aile hekimliğinde düzenlenen sağlık raporları ve dikkat edilmesi gereken durumlar,Aile hekimliğinde periyodik muayene,Aile hekimliğinde kronik hastalık yönetimi,Aile Sağlığı Merkezi Rotasyonu: Staj karnesine göre uygulamalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Aile hekimliği disiplinin çekirdek yeterliliklerini açıklayabilir
Birinci basamak sağlık hizmetlerinin görevlerini sayabilir
Sağlık sistemi içinde basamaklar arası koordinasyonun nasıl sağlandığını ve sağlık sorunları yönetimindeki işlevini açıklayabilir
Aile hekimliğinde sık rastlanan sağlık sorunlarını aile hekimliği çekirdek yeterlilikleri çerçevesinde yönetebilir
Aile Hekimliğinde sağlık raporu düzenleyebilir
Aile hekimliğinde ölüm raporu düzenleyebilir
Kendine bağlı popülasyona göre aylık aşı gereksinimini hesaplayabilir
Aile hekimliğinde koruyucu hekimlik uygulamalarını yapabilir
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Aile Hekimliğinin tarihçesi
Aile Hekimliğinin temel ilkeleri
Okuma: Family Medicine, Rakel
2Aile hekimliğinde düzenlenen sağlık raporları ve dikkat edilmesi gereken durumlarYok
3Aile hekimliğinde periyodik muayeneReading and presentation preparation: USPSTF, Canadian Preventive Task Force, Aile Hekimliğinde Periyodik Muayene Rehberi
4Aile hekimliğinde kronik hastalık yönetimiYok
5Aile Sağlığı Merkezi Rotasyonu: Staj karnesine göre uygulamalar
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
X
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
X
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
X
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
X
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
X
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
X
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
X
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
X
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
X
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05