Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI-Senelik10+0-1
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayhan TAŞTEKİN
Dersi VerenlerProf.Dr. İlke ÖZAHİ İPEK, Prof.Dr. Ayhan TAŞTEKİN, Prof.Dr. Sedat OKTEM, Dr.Öğr.Üye. Remzi ERKESİM, Prof.Dr. Servet Erdal ADAL, Prof.Dr. Mesut OKUR, Prof.Dr. Hikmet Tekin NACAROĞLU, Dr.Öğr.Üye. Muhittin Cengiz KAN, Dr.Öğr.Üye. Murat CÖMERT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı, çocuk hastada öykü alma, fizik muayene prensiplerini bilmek; yenidoğan ve çocukta sağlıklı büyüme gelişme ilkeleri konusunda bilgi sahibi olmak; immunolojik patogenez konusunu açıklamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Pediatride Öykü,Genel Fizik Muayene 1,2,Çocukta Sağ Kalım İlkeleri Ve Toplumda Çocuk Sağlığı Ölçütleri,Büyüme Ve Gelişme 1,2 ,Neonatolojiye Giriş Ve Temel Kavramlar,Pediatride Vital Bulgular,Aşırı Duyarlılık Reaksiyonları,Allerjik Sistem Hastalıklarında Öykü Ve Fizik Muayene; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocukta sağ kalım ilkeleri ve toplumda çocuk sağlığı ölçütlerini açıklar.9A
Pediatride öykü alma ve genel fizik muayene konularını bilir.9A
Pediatride vital bulgular, büyüme ve gelişme konularını açıklar.9A
Pediatride aşırı duyarlılık reaksiyonları konusunu bilir.9A
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pediatride Öykü
2Genel Fizik Muayene 1,2
3Çocukta Sağ Kalım İlkeleri Ve Toplumda Çocuk Sağlığı Ölçütleri
4Büyüme Ve Gelişme 1,2
5Neonatolojiye Giriş Ve Temel Kavramlar
6Pediatride Vital Bulgular
7Aşırı Duyarlılık Reaksiyonları
8Allerjik Sistem Hastalıklarında Öykü Ve Fizik Muayene
Kaynak
1. Nelson Essentials of Pediatrics 21th edt. Elsevier; 2019.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
X
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
X
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
X
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati5210
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı133
Genel Sınav ve Hazırlığı155
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)18
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(18/30)1
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI-Senelik10+0-1
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayhan TAŞTEKİN
Dersi VerenlerProf.Dr. İlke ÖZAHİ İPEK, Prof.Dr. Ayhan TAŞTEKİN, Prof.Dr. Sedat OKTEM, Dr.Öğr.Üye. Remzi ERKESİM, Prof.Dr. Servet Erdal ADAL, Prof.Dr. Mesut OKUR, Prof.Dr. Hikmet Tekin NACAROĞLU, Dr.Öğr.Üye. Muhittin Cengiz KAN, Dr.Öğr.Üye. Murat CÖMERT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı, çocuk hastada öykü alma, fizik muayene prensiplerini bilmek; yenidoğan ve çocukta sağlıklı büyüme gelişme ilkeleri konusunda bilgi sahibi olmak; immunolojik patogenez konusunu açıklamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Pediatride Öykü,Genel Fizik Muayene 1,2,Çocukta Sağ Kalım İlkeleri Ve Toplumda Çocuk Sağlığı Ölçütleri,Büyüme Ve Gelişme 1,2 ,Neonatolojiye Giriş Ve Temel Kavramlar,Pediatride Vital Bulgular,Aşırı Duyarlılık Reaksiyonları,Allerjik Sistem Hastalıklarında Öykü Ve Fizik Muayene; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocukta sağ kalım ilkeleri ve toplumda çocuk sağlığı ölçütlerini açıklar.9A
Pediatride öykü alma ve genel fizik muayene konularını bilir.9A
Pediatride vital bulgular, büyüme ve gelişme konularını açıklar.9A
Pediatride aşırı duyarlılık reaksiyonları konusunu bilir.9A
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pediatride Öykü
2Genel Fizik Muayene 1,2
3Çocukta Sağ Kalım İlkeleri Ve Toplumda Çocuk Sağlığı Ölçütleri
4Büyüme Ve Gelişme 1,2
5Neonatolojiye Giriş Ve Temel Kavramlar
6Pediatride Vital Bulgular
7Aşırı Duyarlılık Reaksiyonları
8Allerjik Sistem Hastalıklarında Öykü Ve Fizik Muayene
Kaynak
1. Nelson Essentials of Pediatrics 21th edt. Elsevier; 2019.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
X
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
X
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
X
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05