Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ANATOMİ-Senelik165+58-14
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL
Dersi VerenlerProf.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Alper ATASEVER, Prof.Dr. Tuğrul ÖRMECİ
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Bahar Tekin
Dersin AmacıKas, sinir sistemi ve duyu organları, dolaşım, solunum, sindirim, ürogenital sistemlerin anatomisi hakkında bilgi vermek ve pratik uygulamalar yapmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sinir sistemi hakında genel bilgi, Fossa axillaris, Plexus brachialis,Pectoral bölge, glandula mammaria, sırt bölgesi, Üst ekstremite kasları, damarları, lenfatikleri,Plexus brachialis klinik anatomisi, Plexus lumbalis, Plexus sacralis, Karın arka duvarı ve gluteal bölge,Uyluk bölgesi ve canalis femoralis, Fossa poplitea, Bacak ve ayak kasları, Alt ekstremite damarları, lenfatikleri,Plexus lumbalis ve plexus sacralis’in klinik anatomisi, Plexus cervicalis, Boyun ve ense kasları, Baş derisi, Yüz ve çiğneme kasları, Yüz sinirleri,Sinir sistemine giriş, Medulla spinalis, Çıkan-İnen yollar, Medulla spinalis sendromları, Beyin sapı, Kranial sinirler 1-6,Kranial sinirler 7-12, Diencephalon, Cerebellum, Limbik sistem, Telencephalon,Beyin ventrikülleri, BOS, MSS zarları, Göz-Kulak,Otonom sinir sistemi, MSS damarları,Beyin venöz sinüsleri, Serebrovasküler hastalıklar, Beyin sapı sendromları,Kardiyovasküler sistem giriş, Perikardium ve kalp, Lenfatik sistem, Thorax duvarı,Baş-boyun arterleri,Baş-boyun venleri, Boyun üçgenleri, Fossa infratemporalis, Fossa pterygopalatina ve içerikleri, Baş-boyun-gövde ve ekstremite lenfatikleri,Mediastinum, Diaphragma, Aorta thoracica, Azygos sistemi,Burun boşluğu paranasal sinuslar, Larynx, Trachea, Pleura, Akciğerler,Ağız boşluğu ve Tükürük bezleri, Karın ön duvarı ve canalis inguinalis, Pharynx, Oesophagus, Mide, İnce bağırsak, Kalın bağırsak, Periton, Karaciğer, safra kesesi ve safra yolları,Abdomen arterleri ve sinirleri, Pankreas ve dalak, Portal sistem,Endokrin sistem, Böbrek ve üreter anatomisi, Mesane ve üretra anatomisi, Pelvis damarları,,Erkek genital sistem anatomisi,Kadın genital sistem anatomisi,Pelvis-perineum anatomisi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
2.1.İskelet kasları anatomisini tanır14, 17, 9A, D
1. Kas, sinir sistemi ve duyu organları, dolaşım, solunum, sindirim, ürogenital sistemler ile ilgili temel terim ve oluşumları açıklayabilecektir.14, 17, 9A, D
1.1. İskelet kaslarını ve sinirlerini tanır ve gösterir14, 17, 9A, D
1.2. Sinir sistemi ve duyu organları ile ilgili terimleri açıklar ve oluşumları gösterir14, 17, 9A, D
1.3. Dolaşım sistemi ile ilgili terimleri açıklar ve oluşumları gösterir14, 17, 9A, D
1.4. Solunum sistemi ile ilgili terimleri açıklar ve oluşumları gösterir14, 17, 9A, D
1.5. Sindirim sistemi ile ilgili terimleri açıklar ve oluşumları gösterir14, 17, 9A, D
1.6. Ürogenital sistem ile ilgili terimleri açıklar ve oluşumları gösterir14, 17, 9A, D
2. İnsan vücudunu oluşturan sistemleri açıklayabilecek ve ilişkilendirebilecektir14, 17, 9A, D
2.2. Sinir sistemi ve duyu organlarının anatomisini açıklar ve yorumlar14, 17, 9A, D
2.3. Dolaşım sistemi anatomisini tanır14, 17, 9A, D
2.4. Solunum sistemi anatomisini tanır14, 17, 9A, D
2.5. Sindirim sistemi anatomisini tanır14, 17, 9A, D
2.6. Ürogenital sistem anatomisini ayırt eder14, 17, 9A, D
3. İnsan vücudunu oluşturan sistemler hakkında pratik uygulamalar yapabilecektir.14, 17, 9A, D
3.1. Bütün iskelet kaslarını tanır, fonksiyonlarını açıklar14, 17, 9A, D
3.2. Merkezi ve periferik sinir sistemleri ile otonom sinir sistemine ve duyu organlarına ait oluşumları tanır14, 17, 9A, D
3.3. Kalbin yerini, kalple ilgili oluşumları, arter ve venleri gösterir14, 17, 9A, D
3.4. Üst ve alt solunum yolu organlarını gösterir14, 17, 9A, D
3.5. Ağız boşluğundaki yapıları ve sindirim kanalını oluşturan organları gösterir14, 17, 9A, D
3.6. Böbrek, mesane, üreter ve üretrayı ayırt eder, erkek ve kadın genital organlarını karşılaştırır14, 17, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sinir sistemi hakında genel bilgi, Fossa axillaris, Plexus brachialis
2Pectoral bölge, glandula mammaria, sırt bölgesi, Üst ekstremite kasları, damarları, lenfatikleri
3Plexus brachialis klinik anatomisi, Plexus lumbalis, Plexus sacralis, Karın arka duvarı ve gluteal bölge
4Uyluk bölgesi ve canalis femoralis, Fossa poplitea, Bacak ve ayak kasları, Alt ekstremite damarları, lenfatikleri
5Plexus lumbalis ve plexus sacralis’in klinik anatomisi, Plexus cervicalis, Boyun ve ense kasları, Baş derisi, Yüz ve çiğneme kasları, Yüz sinirleri
6Sinir sistemine giriş, Medulla spinalis, Çıkan-İnen yollar, Medulla spinalis sendromları, Beyin sapı, Kranial sinirler 1-6
7Kranial sinirler 7-12, Diencephalon, Cerebellum, Limbik sistem, Telencephalon
8Beyin ventrikülleri, BOS, MSS zarları, Göz-Kulak
9Otonom sinir sistemi, MSS damarları
10Beyin venöz sinüsleri, Serebrovasküler hastalıklar, Beyin sapı sendromları
11Kardiyovasküler sistem giriş, Perikardium ve kalp, Lenfatik sistem, Thorax duvarı
12Baş-boyun arterleri
13Baş-boyun venleri, Boyun üçgenleri, Fossa infratemporalis, Fossa pterygopalatina ve içerikleri, Baş-boyun-gövde ve ekstremite lenfatikleri
14Mediastinum, Diaphragma, Aorta thoracica, Azygos sistemi
15Burun boşluğu paranasal sinuslar, Larynx, Trachea, Pleura, Akciğerler
16Ağız boşluğu ve Tükürük bezleri, Karın ön duvarı ve canalis inguinalis, Pharynx, Oesophagus, Mide, İnce bağırsak, Kalın bağırsak, Periton, Karaciğer, safra kesesi ve safra yolları
17Abdomen arterleri ve sinirleri, Pankreas ve dalak, Portal sistem
18Endokrin sistem, Böbrek ve üreter anatomisi, Mesane ve üretra anatomisi, Pelvis damarları,
19Erkek genital sistem anatomisi
20Kadın genital sistem anatomisi
21Pelvis-perineum anatomisi
Kaynak
Öğrenciye verilir
1-Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994 2-Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997. 3- Gray’s Anatomy, Susan Standring et. al. 4-Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993 5-Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003. 6-Arıncı K, Elhan A. Anatomi I, II. Güneş kitabevi, Ankara, 2003. 7-Moore K, AF. Dalley: Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams &Wilkins Company, Philadelphia, 1999 8-Taner D. Fonksiyonel Anatomi ekstremiteler ve sırt bölgesi 9-Taner D. Fonksiyonel Nöroanatomi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
X
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
X
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
X
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
X
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
X
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
X
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
X
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
X
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
X
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
X
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
X
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
X
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ANATOMİ-Senelik165+58-14
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL
Dersi VerenlerProf.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Alper ATASEVER, Prof.Dr. Tuğrul ÖRMECİ
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Bahar Tekin
Dersin AmacıKas, sinir sistemi ve duyu organları, dolaşım, solunum, sindirim, ürogenital sistemlerin anatomisi hakkında bilgi vermek ve pratik uygulamalar yapmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sinir sistemi hakında genel bilgi, Fossa axillaris, Plexus brachialis,Pectoral bölge, glandula mammaria, sırt bölgesi, Üst ekstremite kasları, damarları, lenfatikleri,Plexus brachialis klinik anatomisi, Plexus lumbalis, Plexus sacralis, Karın arka duvarı ve gluteal bölge,Uyluk bölgesi ve canalis femoralis, Fossa poplitea, Bacak ve ayak kasları, Alt ekstremite damarları, lenfatikleri,Plexus lumbalis ve plexus sacralis’in klinik anatomisi, Plexus cervicalis, Boyun ve ense kasları, Baş derisi, Yüz ve çiğneme kasları, Yüz sinirleri,Sinir sistemine giriş, Medulla spinalis, Çıkan-İnen yollar, Medulla spinalis sendromları, Beyin sapı, Kranial sinirler 1-6,Kranial sinirler 7-12, Diencephalon, Cerebellum, Limbik sistem, Telencephalon,Beyin ventrikülleri, BOS, MSS zarları, Göz-Kulak,Otonom sinir sistemi, MSS damarları,Beyin venöz sinüsleri, Serebrovasküler hastalıklar, Beyin sapı sendromları,Kardiyovasküler sistem giriş, Perikardium ve kalp, Lenfatik sistem, Thorax duvarı,Baş-boyun arterleri,Baş-boyun venleri, Boyun üçgenleri, Fossa infratemporalis, Fossa pterygopalatina ve içerikleri, Baş-boyun-gövde ve ekstremite lenfatikleri,Mediastinum, Diaphragma, Aorta thoracica, Azygos sistemi,Burun boşluğu paranasal sinuslar, Larynx, Trachea, Pleura, Akciğerler,Ağız boşluğu ve Tükürük bezleri, Karın ön duvarı ve canalis inguinalis, Pharynx, Oesophagus, Mide, İnce bağırsak, Kalın bağırsak, Periton, Karaciğer, safra kesesi ve safra yolları,Abdomen arterleri ve sinirleri, Pankreas ve dalak, Portal sistem,Endokrin sistem, Böbrek ve üreter anatomisi, Mesane ve üretra anatomisi, Pelvis damarları,,Erkek genital sistem anatomisi,Kadın genital sistem anatomisi,Pelvis-perineum anatomisi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
2.1.İskelet kasları anatomisini tanır14, 17, 9A, D
1. Kas, sinir sistemi ve duyu organları, dolaşım, solunum, sindirim, ürogenital sistemler ile ilgili temel terim ve oluşumları açıklayabilecektir.14, 17, 9A, D
1.1. İskelet kaslarını ve sinirlerini tanır ve gösterir14, 17, 9A, D
1.2. Sinir sistemi ve duyu organları ile ilgili terimleri açıklar ve oluşumları gösterir14, 17, 9A, D
1.3. Dolaşım sistemi ile ilgili terimleri açıklar ve oluşumları gösterir14, 17, 9A, D
1.4. Solunum sistemi ile ilgili terimleri açıklar ve oluşumları gösterir14, 17, 9A, D
1.5. Sindirim sistemi ile ilgili terimleri açıklar ve oluşumları gösterir14, 17, 9A, D
1.6. Ürogenital sistem ile ilgili terimleri açıklar ve oluşumları gösterir14, 17, 9A, D
2. İnsan vücudunu oluşturan sistemleri açıklayabilecek ve ilişkilendirebilecektir14, 17, 9A, D
2.2. Sinir sistemi ve duyu organlarının anatomisini açıklar ve yorumlar14, 17, 9A, D
2.3. Dolaşım sistemi anatomisini tanır14, 17, 9A, D
2.4. Solunum sistemi anatomisini tanır14, 17, 9A, D
2.5. Sindirim sistemi anatomisini tanır14, 17, 9A, D
2.6. Ürogenital sistem anatomisini ayırt eder14, 17, 9A, D
3. İnsan vücudunu oluşturan sistemler hakkında pratik uygulamalar yapabilecektir.14, 17, 9A, D
3.1. Bütün iskelet kaslarını tanır, fonksiyonlarını açıklar14, 17, 9A, D
3.2. Merkezi ve periferik sinir sistemleri ile otonom sinir sistemine ve duyu organlarına ait oluşumları tanır14, 17, 9A, D
3.3. Kalbin yerini, kalple ilgili oluşumları, arter ve venleri gösterir14, 17, 9A, D
3.4. Üst ve alt solunum yolu organlarını gösterir14, 17, 9A, D
3.5. Ağız boşluğundaki yapıları ve sindirim kanalını oluşturan organları gösterir14, 17, 9A, D
3.6. Böbrek, mesane, üreter ve üretrayı ayırt eder, erkek ve kadın genital organlarını karşılaştırır14, 17, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sinir sistemi hakında genel bilgi, Fossa axillaris, Plexus brachialis
2Pectoral bölge, glandula mammaria, sırt bölgesi, Üst ekstremite kasları, damarları, lenfatikleri
3Plexus brachialis klinik anatomisi, Plexus lumbalis, Plexus sacralis, Karın arka duvarı ve gluteal bölge
4Uyluk bölgesi ve canalis femoralis, Fossa poplitea, Bacak ve ayak kasları, Alt ekstremite damarları, lenfatikleri
5Plexus lumbalis ve plexus sacralis’in klinik anatomisi, Plexus cervicalis, Boyun ve ense kasları, Baş derisi, Yüz ve çiğneme kasları, Yüz sinirleri
6Sinir sistemine giriş, Medulla spinalis, Çıkan-İnen yollar, Medulla spinalis sendromları, Beyin sapı, Kranial sinirler 1-6
7Kranial sinirler 7-12, Diencephalon, Cerebellum, Limbik sistem, Telencephalon
8Beyin ventrikülleri, BOS, MSS zarları, Göz-Kulak
9Otonom sinir sistemi, MSS damarları
10Beyin venöz sinüsleri, Serebrovasküler hastalıklar, Beyin sapı sendromları
11Kardiyovasküler sistem giriş, Perikardium ve kalp, Lenfatik sistem, Thorax duvarı
12Baş-boyun arterleri
13Baş-boyun venleri, Boyun üçgenleri, Fossa infratemporalis, Fossa pterygopalatina ve içerikleri, Baş-boyun-gövde ve ekstremite lenfatikleri
14Mediastinum, Diaphragma, Aorta thoracica, Azygos sistemi
15Burun boşluğu paranasal sinuslar, Larynx, Trachea, Pleura, Akciğerler
16Ağız boşluğu ve Tükürük bezleri, Karın ön duvarı ve canalis inguinalis, Pharynx, Oesophagus, Mide, İnce bağırsak, Kalın bağırsak, Periton, Karaciğer, safra kesesi ve safra yolları
17Abdomen arterleri ve sinirleri, Pankreas ve dalak, Portal sistem
18Endokrin sistem, Böbrek ve üreter anatomisi, Mesane ve üretra anatomisi, Pelvis damarları,
19Erkek genital sistem anatomisi
20Kadın genital sistem anatomisi
21Pelvis-perineum anatomisi
Kaynak
Öğrenciye verilir
1-Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994 2-Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997. 3- Gray’s Anatomy, Susan Standring et. al. 4-Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993 5-Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003. 6-Arıncı K, Elhan A. Anatomi I, II. Güneş kitabevi, Ankara, 2003. 7-Moore K, AF. Dalley: Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams &Wilkins Company, Philadelphia, 1999 8-Taner D. Fonksiyonel Anatomi ekstremiteler ve sırt bölgesi 9-Taner D. Fonksiyonel Nöroanatomi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
X
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
X
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
X
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
X
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
X
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
X
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
X
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
X
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
X
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
X
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
X
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
X
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05