Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ | - | Senelik | 106+34 | - | 10 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İlknur KESKİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. İlknur KESKİN |
Dersin Yardımcıları | İlknur Keskin |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin derse dair temel teorileri bilmeleri ve laboratuvar becerilerini edinmeleridir Öğrenciler: --sağlıklı insan vücudunun mikroskobik anatomisini ayırt edebilecek --organ düzeyinde mikroskobik morfoloji ve işlevleri ilişkilendirebilecek --hücre biyolojisi, histoloji ve embriyonik gelişim ile hastalıklar arasında bağlantı kurar --embriyonik ve fetal yaşam sürecinin belirli aşamalarında organlarda meydana gelen yapı ve işlev değişimlerini açıklar |
Dersin İçeriği | Bu ders; konjenital malformasyonlar,vücut boşlukları,diyafram ve vücut boşluklarının embriyonik gelişimi,baş ve boyun embriyolojisi,kas-iskelet sistemi embriyolojisi,ekstremite gelişimi,kanın histolojisi,hematopoezis,kardiyovasküler sistem histolojisi,kardiyovasküler sistem embriyolojisi,lenfoid sistem histolojisi,lenfoid sistem embriyolojisi,solunum sistemi histolojisi,solunum sistemi embriyolojisi,sindirim sistemi histolojisi: ağız boşluğu,sindirim sistemi histolojisi: sindirim kanalı,sindirim sistemi histolojisi: sindirim kanalına bağlı bezler (tükrük bezleri, pankreas),sindirim sistemi histolojisi: sindirim kanalına bağlı bezler (karaciğer, safra kesesi),sindirim sistemi embriyolojisi,integümenter sistem histolojisi,integümenter sistem embriyolojisi,merkezi sinir sistemi histolojisi ,Periferik sinir sistemi,sinir sistemi gelişimi,göz histolojisi,kulak histolojisi,göz ve kulak gelişimi,dişi genital sistem histolojisi,erkek genital sistem histolojisi,üriner sistem histolojisi,dişi ve erkek genital sistem embriyolojisi,üriner sistem embriyolojisi ,endokrin sistem histoloji ,Endokrin sistem embriyolojisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.1 organ sistemlerinin genel sınıflandırmasını yapar | 9 | A |
1.2 özelleşmiş dokular ve bu dokulara ait hücrelerin morfoloji ve işlevlerini açıklar | 9 | A |
1.3 farklı hücreleri birbirinden ayırt eder | 14, 17 | |
1.4 hücrelerin kökenini tanır | 9 | A |
1.5 farklı dokuların mikro-yapı ve işlevlerini anlatır | 9 | A |
1.6 farklı dokuları oluşturan çeşitli hücreler arasındaki ayırt edici noktaları ve ince-yapıyı anlatır | 17, 9 | |
1.7 doku ve organ sistemlerinin histogenezlerini açıklar | 9 | A |
1.8 immün sisteme ait hücreleri ve bu hücrelerin immün yanıttaki görevlerini açıklar | 9 | A |
1.9 teratojenleri sınıflandırır ve konjenital malformasyonlar ile ilişkilendirir | 9 | A |
1.10 intrauterin yaşamda şekillenen tüm organ sistemlerininin oluşum süreçlerini açıklar | 9 | A |
1.11. embriyonik gelişimin klinik yönlerini sınıflandırır | 9 | A |
2.1 çeşitli dokulardaki farklı hücre tiplerini belirlemek için mikroskop fiziği prensiplerini kullanır | 17, 9 | |
2.2 çeşitli dokularda uygun boyama metodlarını ayırt eder | 17, 9 | |
2.3 çeşitli sistemlere ait farklı dokuların histolojik preparatlarını ayırt eder | 17, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | konjenital malformasyonlar | |
2 | vücut boşlukları | |
3 | diyafram ve vücut boşluklarının embriyonik gelişimi | |
4 | baş ve boyun embriyolojisi | |
5 | kas-iskelet sistemi embriyolojisi | |
6 | ekstremite gelişimi | |
7 | kanın histolojisi | |
8 | hematopoezis | |
9 | kardiyovasküler sistem histolojisi | |
10 | kardiyovasküler sistem embriyolojisi | |
11 | lenfoid sistem histolojisi | |
12 | lenfoid sistem embriyolojisi | |
13 | solunum sistemi histolojisi | |
14 | solunum sistemi embriyolojisi | |
15 | sindirim sistemi histolojisi: ağız boşluğu | |
16 | sindirim sistemi histolojisi: sindirim kanalı | |
17 | sindirim sistemi histolojisi: sindirim kanalına bağlı bezler (tükrük bezleri, pankreas) | |
18 | sindirim sistemi histolojisi: sindirim kanalına bağlı bezler (karaciğer, safra kesesi) | |
19 | sindirim sistemi embriyolojisi | |
20 | integümenter sistem histolojisi | |
21 | integümenter sistem embriyolojisi | |
22 | merkezi sinir sistemi histolojisi | |
23 | Periferik sinir sistemi | |
24 | sinir sistemi gelişimi | |
25 | göz histolojisi | |
26 | kulak histolojisi | |
27 | göz ve kulak gelişimi | |
28 | dişi genital sistem histolojisi | |
29 | erkek genital sistem histolojisi | |
30 | üriner sistem histolojisi | |
31 | dişi ve erkek genital sistem embriyolojisi | |
32 | üriner sistem embriyolojisi | |
33 | endokrin sistem histoloji | |
34 | Endokrin sistem embriyolojisi |
Kaynak |
Kierszenbaum A.: Histology & Cell Biology: An introduction to Pathology 2 ed. Mosby, USA. Ross M.: Histology: A Text and Atlas, 6 ed. Gartner L.P., Hiatt J.L.: Color Text Book of Histology. Second ed. SAUNDERS. Moore K.M., Persaud T.V.N. Çev. Ed: Yıldırım M., Okar İ., Dalçık H. Klinik Yönleri ile İnsan Embriyolojisi. 6. Ed. NOBEL TIP Sadler T.W: Langman's Medical Embryology, Eleventh Edition. Lippincott Williams & Wilkins, USA Schoenwolf G.C.: Larsen’s Human Embryology. 4. Ed. CHURCHILL LIVINGSTONE ELSEVIER |
Junqueira L.C., Carneiro J. Çev. Ed: Aytekin Y, Solakoğlu S.: Temel Histoloji. NOBEL TIP Stevens A., Human Histology, Third Ed. Gartner L.P., Hiatt J.L.: Color Atlas of Histology, Fifth Edition. Lippincott Williams & Wilkins, USA Welsch U. Çev. Ed.: Tekelioğlu M.: Sobotta Histoloji Atlası. BETA Moore K.M., Persaud T.V.N. Çev. Ed: Yıldırım M., Okar İ., Dalçık H. Klinik Yönleri ile İnsan Embriyolojisi. 6. Ed. NOBEL TIP Sadler T.W: Langman's Medical Embryology, Eleventh Edition. Lippincott Williams & Wilkins, USA |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | X | |||||
2 | Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | X | |||||
3 | Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | X | |||||
4 | Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | X | |||||
5 | Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | X | |||||
6 | İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
8 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | X | |||||
9 | Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | X | |||||
10 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir | X | |||||
11 | Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır | X | |||||
13 | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
14 | Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır | ||||||
15 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir. | X | |||||
16 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | X | |||||
17 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
18 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
19 | Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
20 | Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ | - | Senelik | 106+34 | - | 10 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İlknur KESKİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. İlknur KESKİN |
Dersin Yardımcıları | İlknur Keskin |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin derse dair temel teorileri bilmeleri ve laboratuvar becerilerini edinmeleridir Öğrenciler: --sağlıklı insan vücudunun mikroskobik anatomisini ayırt edebilecek --organ düzeyinde mikroskobik morfoloji ve işlevleri ilişkilendirebilecek --hücre biyolojisi, histoloji ve embriyonik gelişim ile hastalıklar arasında bağlantı kurar --embriyonik ve fetal yaşam sürecinin belirli aşamalarında organlarda meydana gelen yapı ve işlev değişimlerini açıklar |
Dersin İçeriği | Bu ders; konjenital malformasyonlar,vücut boşlukları,diyafram ve vücut boşluklarının embriyonik gelişimi,baş ve boyun embriyolojisi,kas-iskelet sistemi embriyolojisi,ekstremite gelişimi,kanın histolojisi,hematopoezis,kardiyovasküler sistem histolojisi,kardiyovasküler sistem embriyolojisi,lenfoid sistem histolojisi,lenfoid sistem embriyolojisi,solunum sistemi histolojisi,solunum sistemi embriyolojisi,sindirim sistemi histolojisi: ağız boşluğu,sindirim sistemi histolojisi: sindirim kanalı,sindirim sistemi histolojisi: sindirim kanalına bağlı bezler (tükrük bezleri, pankreas),sindirim sistemi histolojisi: sindirim kanalına bağlı bezler (karaciğer, safra kesesi),sindirim sistemi embriyolojisi,integümenter sistem histolojisi,integümenter sistem embriyolojisi,merkezi sinir sistemi histolojisi ,Periferik sinir sistemi,sinir sistemi gelişimi,göz histolojisi,kulak histolojisi,göz ve kulak gelişimi,dişi genital sistem histolojisi,erkek genital sistem histolojisi,üriner sistem histolojisi,dişi ve erkek genital sistem embriyolojisi,üriner sistem embriyolojisi ,endokrin sistem histoloji ,Endokrin sistem embriyolojisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.1 organ sistemlerinin genel sınıflandırmasını yapar | 9 | A |
1.2 özelleşmiş dokular ve bu dokulara ait hücrelerin morfoloji ve işlevlerini açıklar | 9 | A |
1.3 farklı hücreleri birbirinden ayırt eder | 14, 17 | |
1.4 hücrelerin kökenini tanır | 9 | A |
1.5 farklı dokuların mikro-yapı ve işlevlerini anlatır | 9 | A |
1.6 farklı dokuları oluşturan çeşitli hücreler arasındaki ayırt edici noktaları ve ince-yapıyı anlatır | 17, 9 | |
1.7 doku ve organ sistemlerinin histogenezlerini açıklar | 9 | A |
1.8 immün sisteme ait hücreleri ve bu hücrelerin immün yanıttaki görevlerini açıklar | 9 | A |
1.9 teratojenleri sınıflandırır ve konjenital malformasyonlar ile ilişkilendirir | 9 | A |
1.10 intrauterin yaşamda şekillenen tüm organ sistemlerininin oluşum süreçlerini açıklar | 9 | A |
1.11. embriyonik gelişimin klinik yönlerini sınıflandırır | 9 | A |
2.1 çeşitli dokulardaki farklı hücre tiplerini belirlemek için mikroskop fiziği prensiplerini kullanır | 17, 9 | |
2.2 çeşitli dokularda uygun boyama metodlarını ayırt eder | 17, 9 | |
2.3 çeşitli sistemlere ait farklı dokuların histolojik preparatlarını ayırt eder | 17, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | konjenital malformasyonlar | |
2 | vücut boşlukları | |
3 | diyafram ve vücut boşluklarının embriyonik gelişimi | |
4 | baş ve boyun embriyolojisi | |
5 | kas-iskelet sistemi embriyolojisi | |
6 | ekstremite gelişimi | |
7 | kanın histolojisi | |
8 | hematopoezis | |
9 | kardiyovasküler sistem histolojisi | |
10 | kardiyovasküler sistem embriyolojisi | |
11 | lenfoid sistem histolojisi | |
12 | lenfoid sistem embriyolojisi | |
13 | solunum sistemi histolojisi | |
14 | solunum sistemi embriyolojisi | |
15 | sindirim sistemi histolojisi: ağız boşluğu | |
16 | sindirim sistemi histolojisi: sindirim kanalı | |
17 | sindirim sistemi histolojisi: sindirim kanalına bağlı bezler (tükrük bezleri, pankreas) | |
18 | sindirim sistemi histolojisi: sindirim kanalına bağlı bezler (karaciğer, safra kesesi) | |
19 | sindirim sistemi embriyolojisi | |
20 | integümenter sistem histolojisi | |
21 | integümenter sistem embriyolojisi | |
22 | merkezi sinir sistemi histolojisi | |
23 | Periferik sinir sistemi | |
24 | sinir sistemi gelişimi | |
25 | göz histolojisi | |
26 | kulak histolojisi | |
27 | göz ve kulak gelişimi | |
28 | dişi genital sistem histolojisi | |
29 | erkek genital sistem histolojisi | |
30 | üriner sistem histolojisi | |
31 | dişi ve erkek genital sistem embriyolojisi | |
32 | üriner sistem embriyolojisi | |
33 | endokrin sistem histoloji | |
34 | Endokrin sistem embriyolojisi |
Kaynak |
Kierszenbaum A.: Histology & Cell Biology: An introduction to Pathology 2 ed. Mosby, USA. Ross M.: Histology: A Text and Atlas, 6 ed. Gartner L.P., Hiatt J.L.: Color Text Book of Histology. Second ed. SAUNDERS. Moore K.M., Persaud T.V.N. Çev. Ed: Yıldırım M., Okar İ., Dalçık H. Klinik Yönleri ile İnsan Embriyolojisi. 6. Ed. NOBEL TIP Sadler T.W: Langman's Medical Embryology, Eleventh Edition. Lippincott Williams & Wilkins, USA Schoenwolf G.C.: Larsen’s Human Embryology. 4. Ed. CHURCHILL LIVINGSTONE ELSEVIER |
Junqueira L.C., Carneiro J. Çev. Ed: Aytekin Y, Solakoğlu S.: Temel Histoloji. NOBEL TIP Stevens A., Human Histology, Third Ed. Gartner L.P., Hiatt J.L.: Color Atlas of Histology, Fifth Edition. Lippincott Williams & Wilkins, USA Welsch U. Çev. Ed.: Tekelioğlu M.: Sobotta Histoloji Atlası. BETA Moore K.M., Persaud T.V.N. Çev. Ed: Yıldırım M., Okar İ., Dalçık H. Klinik Yönleri ile İnsan Embriyolojisi. 6. Ed. NOBEL TIP Sadler T.W: Langman's Medical Embryology, Eleventh Edition. Lippincott Williams & Wilkins, USA |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | X | |||||
2 | Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | X | |||||
3 | Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | X | |||||
4 | Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | X | |||||
5 | Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | X | |||||
6 | İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
8 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | X | |||||
9 | Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | X | |||||
10 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir | X | |||||
11 | Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır | X | |||||
13 | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
14 | Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır | ||||||
15 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir. | X | |||||
16 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | X | |||||
17 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
18 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
19 | Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
20 | Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |