Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ORGANİK KİMYA-Senelik36+0-2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Bilgesu Onur SUCU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıCanlı organizmada ve laboratuvar ortamında meydana gelen kimyasal tepkimeleri ve organik bileşiklerin özelliklerini değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Organik kimyaya giriş, C-C bağları,Asitlik-Bazlık,Fonksiyonel gruplar-Organik bileşiklerin adlandırılması,Alkanlar ve radikalik yer değiştirme reaksiyonları,Alkenler,Eliminasyon ve katılma reaksiyonları,Alkinler,Alkil halojenürler, nükleofilik sübstitüsyon reaksiyonları,Aromatiklik ve aromatik sübtitüsyon reaksiyonları,Alkoller ve fenoller,Aminler,Karbonil bileşikleri (aldehit ve ketonlar) Karbonil gruplarına nükleofilik katılma reaksiyonları
,Karboksilli asitler ve türevleri, ve reaksiyonları,Aminoasitler ve proteinler, karbohidratlar, Nükleik asitler : DNA ve RNA ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Canlı organizmalarda meydana gelen kimyasal reaksiyonları ve organik reaksiyonların özelliklerini değerlendirir.10, 12, 16, 19, 9C
İzomerlik kavramını, yapı izomerisini, geometrik izomeriyi tanımlar.10, 12, 16, 19, 9C
Eliminasyon ve sübstitüsyon reaksiyonlarını değerlendirir.10, 12, 16, 19, 9C
Organik reaksiyonlara ait mekanizmaları analiz eder.10, 12, 16, 19, 9C
Organik bileşikleri sınıflandırarak adlandırır.10, 12, 16, 19, 9C
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Organik kimyaya giriş, C-C bağlarıDers notları
2Asitlik-BazlıkDers notları
3Fonksiyonel gruplar-Organik bileşiklerin adlandırılmasıDers notları
4Alkanlar ve radikalik yer değiştirme reaksiyonlarıDers notları
5AlkenlerDers notları
6Eliminasyon ve katılma reaksiyonlarıDers notları
7AlkinlerDers notları
8Alkil halojenürler, nükleofilik sübstitüsyon reaksiyonlarıDers notları
9Aromatiklik ve aromatik sübtitüsyon reaksiyonlarıDers notları
10Alkoller ve fenollerDers notları
11AminlerDers notları
12Karbonil bileşikleri (aldehit ve ketonlar) Karbonil gruplarına nükleofilik katılma reaksiyonları
Ders notları
13Karboksilli asitler ve türevleri, ve reaksiyonlarıDers notları
14Aminoasitler ve proteinler, karbohidratlar, Nükleik asitler : DNA ve RNA Ders notları
Kaynak
Organik Kimya Ders Notları öğrencilere verilecektir. Fessenden, R.J., Fessenden, J.S. and Logue, M.W. (2001) Organik Kimya. Güneş Kitabevi, Ankara.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
X
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
X
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
X
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati12336
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı21224
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)60
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ORGANİK KİMYA-Senelik36+0-2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Bilgesu Onur SUCU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıCanlı organizmada ve laboratuvar ortamında meydana gelen kimyasal tepkimeleri ve organik bileşiklerin özelliklerini değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Organik kimyaya giriş, C-C bağları,Asitlik-Bazlık,Fonksiyonel gruplar-Organik bileşiklerin adlandırılması,Alkanlar ve radikalik yer değiştirme reaksiyonları,Alkenler,Eliminasyon ve katılma reaksiyonları,Alkinler,Alkil halojenürler, nükleofilik sübstitüsyon reaksiyonları,Aromatiklik ve aromatik sübtitüsyon reaksiyonları,Alkoller ve fenoller,Aminler,Karbonil bileşikleri (aldehit ve ketonlar) Karbonil gruplarına nükleofilik katılma reaksiyonları
,Karboksilli asitler ve türevleri, ve reaksiyonları,Aminoasitler ve proteinler, karbohidratlar, Nükleik asitler : DNA ve RNA ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Canlı organizmalarda meydana gelen kimyasal reaksiyonları ve organik reaksiyonların özelliklerini değerlendirir.10, 12, 16, 19, 9C
İzomerlik kavramını, yapı izomerisini, geometrik izomeriyi tanımlar.10, 12, 16, 19, 9C
Eliminasyon ve sübstitüsyon reaksiyonlarını değerlendirir.10, 12, 16, 19, 9C
Organik reaksiyonlara ait mekanizmaları analiz eder.10, 12, 16, 19, 9C
Organik bileşikleri sınıflandırarak adlandırır.10, 12, 16, 19, 9C
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Organik kimyaya giriş, C-C bağlarıDers notları
2Asitlik-BazlıkDers notları
3Fonksiyonel gruplar-Organik bileşiklerin adlandırılmasıDers notları
4Alkanlar ve radikalik yer değiştirme reaksiyonlarıDers notları
5AlkenlerDers notları
6Eliminasyon ve katılma reaksiyonlarıDers notları
7AlkinlerDers notları
8Alkil halojenürler, nükleofilik sübstitüsyon reaksiyonlarıDers notları
9Aromatiklik ve aromatik sübtitüsyon reaksiyonlarıDers notları
10Alkoller ve fenollerDers notları
11AminlerDers notları
12Karbonil bileşikleri (aldehit ve ketonlar) Karbonil gruplarına nükleofilik katılma reaksiyonları
Ders notları
13Karboksilli asitler ve türevleri, ve reaksiyonlarıDers notları
14Aminoasitler ve proteinler, karbohidratlar, Nükleik asitler : DNA ve RNA Ders notları
Kaynak
Organik Kimya Ders Notları öğrencilere verilecektir. Fessenden, R.J., Fessenden, J.S. and Logue, M.W. (2001) Organik Kimya. Güneş Kitabevi, Ankara.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
X
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
X
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
X
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05