Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ-Senelik70+30-7
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüProf.Dr. İlknur KESKİN
Dersi VerenlerProf.Dr. İlknur KESKİN
Dersin Yardımcılarıİlknur Keskin
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilerin histoloji ve embriyoloji ile ilgili temel bilgileri edinmeleri ve konularla ilgili temel laboratuvar deneyimi kazanmalarıdır. --sağlıklı bir insan vücudundaki yapıları mikroskobik anatomi düzeyinde ayırt edebilir --moleküler, hücresel, doku ve organ düzeyinde morfoloji ve işlev kıyaslaması yapabilir --hastalıkları hücre biyolojisi ve histolojsi ile ilişkilendirebilir --embriyonik sürecin farklı aşamalarında meydana gelen temel organ yapıları ve fonksiyonlarındaki değişimleri açıklayabilir.
Dersin İçeriğiBu ders; Histolojiye giriş ve mikroskop tanıtımı,Mikroskoplar ve Mikroskobi teknikleri,İmmunohistokimya,Hücre Tipleri ve Hücre Zarı,Nukleus ve Nukleolus,Golgi-ER-Lizozom,Mitokondri-Ribozom,Hücre İskeleti,Histolojiye giriş (epitel, bağ-destek, kas ve sinir doku),Örtü Epiteli,Glandüler Epitel,Lab-epitel,Bağ Dokusu,Yağ Dokusu,Lab-Bağdokusu-yağ dokusu,Kıkırdak Dokusu,Kemik Dokusu,Lab-kıkırdak,Lab-kemik,Çizgili kas, Kalp kası, Düz kas ,Lab-kas,Nörohistoloji,Genel Embriyolojiye Giriş ve Terminoloji,Oogenez ,Spermatogenez,Fertilizasyon,İmplantasyon,Embriyonik Gelişimin 2. Haftası,Embriyonik Gelişimin 3. Haftası,Nörogenez,Organogenezis ,Ekstraembriyonik yapılar,Lab-Mikroskop kullanabilme ve Hücre gözlenmesi,Kemik Kıkırdak Gelişimi,Kas Sistemi Gelişimi,İskelet Sistemi Gelişimi,Ekstremite Gelişimi,Baş-Boyun Gelişimi,Yüz Gelişimi,Gelişimsel Anomaliler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sağlıklı bir insan vücudundaki yapıları mikroskobik anatomi düzeyinde değerlendirir (kas-iskelet sistemi, sinir sistemi, gastrointestinal sistem, kardiovasküler sitem, genitoüriner sistem, endokrin sistem). 14, 17, 37, 6, 9A, D
Moleküler, hücresel, doku ve organ düzeyinde morfolojik ve işlevsel olarak değerlendirir.14, 17, 37, 6, 9A, D
Hastalıkları hücre biyolojisi ve histolojsi ile değrlendirir.17, 4, 9A, D
Embriyonik sürecin farklı aşamalarında meydana gelen temel organ yapıları ve fonksiyonlarındaki değişimleri açıklayabilir.16, 19, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Histolojiye giriş ve mikroskop tanıtımı
2Mikroskoplar ve Mikroskobi teknikleri
3İmmunohistokimya
4Hücre Tipleri ve Hücre Zarı
5Nukleus ve Nukleolus
6Golgi-ER-Lizozom
7Mitokondri-Ribozom
8Hücre İskeleti
9Histolojiye giriş (epitel, bağ-destek, kas ve sinir doku)
10Örtü Epiteli,Glandüler Epitel
11Lab-epitel
12Bağ Dokusu,Yağ Dokusu
13Lab-Bağdokusu-yağ dokusu
14Kıkırdak Dokusu,Kemik Dokusu
15Lab-kıkırdak
16Lab-kemik
17Çizgili kas, Kalp kası, Düz kas
18Lab-kas
19Nörohistoloji
20Genel Embriyolojiye Giriş ve Terminoloji
21Oogenez ,Spermatogenez
22Fertilizasyon,İmplantasyon
23Embriyonik Gelişimin 2. Haftası
24Embriyonik Gelişimin 3. Haftası
25Nörogenez,Organogenezis
26Ekstraembriyonik yapılar
27Lab-Mikroskop kullanabilme ve Hücre gözlenmesi
28Kemik Kıkırdak Gelişimi
29Kas Sistemi Gelişimi
30İskelet Sistemi Gelişimi
31Ekstremite Gelişimi
32Baş-Boyun Gelişimi
33Yüz Gelişimi
34Gelişimsel Anomaliler
Kaynak
Junqueira's Basic Histology: Text and Atlas İnsan Embriyolojisi ve gelişim biyolojisi: Bruce M. Carlson

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
X
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
X
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
X
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
X
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
X
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati44288
Rehberli Problem Çözme248
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi10220
Okul Dışı Diğer Faaliyetler5420
Proje Sunumu / Seminer21020
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı5630
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı248
Toplam İş Yükü (Saat)204
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(204/30)7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ-Senelik70+30-7
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüProf.Dr. İlknur KESKİN
Dersi VerenlerProf.Dr. İlknur KESKİN
Dersin Yardımcılarıİlknur Keskin
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilerin histoloji ve embriyoloji ile ilgili temel bilgileri edinmeleri ve konularla ilgili temel laboratuvar deneyimi kazanmalarıdır. --sağlıklı bir insan vücudundaki yapıları mikroskobik anatomi düzeyinde ayırt edebilir --moleküler, hücresel, doku ve organ düzeyinde morfoloji ve işlev kıyaslaması yapabilir --hastalıkları hücre biyolojisi ve histolojsi ile ilişkilendirebilir --embriyonik sürecin farklı aşamalarında meydana gelen temel organ yapıları ve fonksiyonlarındaki değişimleri açıklayabilir.
Dersin İçeriğiBu ders; Histolojiye giriş ve mikroskop tanıtımı,Mikroskoplar ve Mikroskobi teknikleri,İmmunohistokimya,Hücre Tipleri ve Hücre Zarı,Nukleus ve Nukleolus,Golgi-ER-Lizozom,Mitokondri-Ribozom,Hücre İskeleti,Histolojiye giriş (epitel, bağ-destek, kas ve sinir doku),Örtü Epiteli,Glandüler Epitel,Lab-epitel,Bağ Dokusu,Yağ Dokusu,Lab-Bağdokusu-yağ dokusu,Kıkırdak Dokusu,Kemik Dokusu,Lab-kıkırdak,Lab-kemik,Çizgili kas, Kalp kası, Düz kas ,Lab-kas,Nörohistoloji,Genel Embriyolojiye Giriş ve Terminoloji,Oogenez ,Spermatogenez,Fertilizasyon,İmplantasyon,Embriyonik Gelişimin 2. Haftası,Embriyonik Gelişimin 3. Haftası,Nörogenez,Organogenezis ,Ekstraembriyonik yapılar,Lab-Mikroskop kullanabilme ve Hücre gözlenmesi,Kemik Kıkırdak Gelişimi,Kas Sistemi Gelişimi,İskelet Sistemi Gelişimi,Ekstremite Gelişimi,Baş-Boyun Gelişimi,Yüz Gelişimi,Gelişimsel Anomaliler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sağlıklı bir insan vücudundaki yapıları mikroskobik anatomi düzeyinde değerlendirir (kas-iskelet sistemi, sinir sistemi, gastrointestinal sistem, kardiovasküler sitem, genitoüriner sistem, endokrin sistem). 14, 17, 37, 6, 9A, D
Moleküler, hücresel, doku ve organ düzeyinde morfolojik ve işlevsel olarak değerlendirir.14, 17, 37, 6, 9A, D
Hastalıkları hücre biyolojisi ve histolojsi ile değrlendirir.17, 4, 9A, D
Embriyonik sürecin farklı aşamalarında meydana gelen temel organ yapıları ve fonksiyonlarındaki değişimleri açıklayabilir.16, 19, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Histolojiye giriş ve mikroskop tanıtımı
2Mikroskoplar ve Mikroskobi teknikleri
3İmmunohistokimya
4Hücre Tipleri ve Hücre Zarı
5Nukleus ve Nukleolus
6Golgi-ER-Lizozom
7Mitokondri-Ribozom
8Hücre İskeleti
9Histolojiye giriş (epitel, bağ-destek, kas ve sinir doku)
10Örtü Epiteli,Glandüler Epitel
11Lab-epitel
12Bağ Dokusu,Yağ Dokusu
13Lab-Bağdokusu-yağ dokusu
14Kıkırdak Dokusu,Kemik Dokusu
15Lab-kıkırdak
16Lab-kemik
17Çizgili kas, Kalp kası, Düz kas
18Lab-kas
19Nörohistoloji
20Genel Embriyolojiye Giriş ve Terminoloji
21Oogenez ,Spermatogenez
22Fertilizasyon,İmplantasyon
23Embriyonik Gelişimin 2. Haftası
24Embriyonik Gelişimin 3. Haftası
25Nörogenez,Organogenezis
26Ekstraembriyonik yapılar
27Lab-Mikroskop kullanabilme ve Hücre gözlenmesi
28Kemik Kıkırdak Gelişimi
29Kas Sistemi Gelişimi
30İskelet Sistemi Gelişimi
31Ekstremite Gelişimi
32Baş-Boyun Gelişimi
33Yüz Gelişimi
34Gelişimsel Anomaliler
Kaynak
Junqueira's Basic Histology: Text and Atlas İnsan Embriyolojisi ve gelişim biyolojisi: Bruce M. Carlson

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
X
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
X
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
X
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
X
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
X
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05