Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AKADEMİK İLETİŞİM BECERİLERİ I | - | Senelik | 64+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Mehmet SAYLIK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Mehmet SAYLIK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Tıbbi Meslek İngilizce’nin temel yapı ve kelimelerini öğretip, öğrencilerin mesleki ve akademik araştırmalarını yapmaya destek vermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; ORGANLARIMIZ,YÜREK,BEYİN,KEMİKLER,KULAK,GÖZ,SİNDİRİM SİSTEMİ,SOLUNUM SİSTEMİ,DOLAŞIM SİSTEMİ,BOŞALTIM SİSTEMİ,BAĞIŞIKLIK SİSTEMİ,VİRÜSLER ve MİKROPLAR,KASLAR,BURUN,TEKRAR,HORMONLAR,ENDOKRİN SİSTEMİ - AKCİĞERLER,ANTİOKSİDANTLAR – PIHTILAŞMA ÖNLEYİCİ İLAÇLAR & BİLİNÇ KAYBOLMASI,RAHİM AĞZI KANSERİ – DERİ,KAN TEMİZLEME,GRİP - SİNİR SİSTEMİ,KAS SİSTEMİ - İNSAN İSKELETİ,ENZYMES – DİVERTİKÜL,HİPOTİROİDİZM - İNSAN GÖZÜ,LENF SİSTEMİ – DALAK,İNSAN YÜREĞİ - İNSAN KANI,DİL ALANLARI - TOPLUMSAL ŞİDDET,SİNÜZİT - YORGUNLUK HİSSİ,VİZÜEL AGNOZİ - İNSAN VÜCUDU,TEKRAR; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İngilizce’nin ileri yapılarını kavrayacak ve daha rahat kullanabilecek. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
1.1. Öğrenci sözlü ve yazılı olarak kendini rahatlıkla ifade edebilecek. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
1.2. Hem günlük hem akademik İngilizce kullandığında, katıldığı diyaloglara ve yazdığı metinlere istediği rengi rahatlıkla verebilecek. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
1.3. Tıbbi akademik metinleri ve konuşmaları, uzunluğu ve zorluğu fark etmeksizin anlayabilecek. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
2. Dili kullanarak kendi akademik alanında araştırma yapabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
2.1. Alanıyla ilgili literatür taraması yapabilecek. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
2.2. Alanıyla ilgili yazılmış makaleleri takip edebilecek. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
2.3. Alanıyla ilgili makalelerin kritiğini yapabilecek. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
3. Dili, akademik hayatında yazma becerileri çerçevesinde kullanabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
3.1. Alanıyla ilgili kendi araştırmalarının ürünü olan makalelerini İngilizce olarak yazabilecektir. | 11, 16, 6, 9 | A, D, E |
3.2. İngilizce’yi uluslararası konferans ve seminerlerde sunum yapmak, soru sormak ve cevaplamak, herhangi bir savunmak veya karşı çıkmak için kullanır. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
3.3. İngilizce’yi alanıyla ilgili çevirilerde kullanır. | 10, 16, 6 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ORGANLARIMIZ | |
2 | YÜREK | |
3 | BEYİN | |
4 | KEMİKLER | |
5 | KULAK | |
6 | GÖZ | |
7 | SİNDİRİM SİSTEMİ | |
8 | SOLUNUM SİSTEMİ | |
9 | DOLAŞIM SİSTEMİ | |
10 | BOŞALTIM SİSTEMİ | |
11 | BAĞIŞIKLIK SİSTEMİ | |
12 | VİRÜSLER ve MİKROPLAR | |
13 | KASLAR | |
14 | BURUN | |
15 | TEKRAR | |
16 | HORMONLAR | |
17 | ENDOKRİN SİSTEMİ - AKCİĞERLER | |
18 | ANTİOKSİDANTLAR – PIHTILAŞMA ÖNLEYİCİ İLAÇLAR & BİLİNÇ KAYBOLMASI | |
19 | RAHİM AĞZI KANSERİ – DERİ | |
20 | KAN TEMİZLEME | |
21 | GRİP - SİNİR SİSTEMİ | |
22 | KAS SİSTEMİ - İNSAN İSKELETİ | |
23 | ENZYMES – DİVERTİKÜL | |
24 | HİPOTİROİDİZM - İNSAN GÖZÜ | |
25 | LENF SİSTEMİ – DALAK | |
26 | İNSAN YÜREĞİ - İNSAN KANI | |
27 | DİL ALANLARI - TOPLUMSAL ŞİDDET | |
28 | SİNÜZİT - YORGUNLUK HİSSİ | |
29 | VİZÜEL AGNOZİ - İNSAN VÜCUDU | |
30 | TEKRAR |
Kaynak |
Öğretim elemanının derlediği materyaller ve Internet kaynakları |
Webmd, Healthline, Mayo Clinic, ve diğer bazı Internet kaynakları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
8 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir | ||||||
11 | Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır | ||||||
13 | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
14 | Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır | ||||||
15 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir. | ||||||
16 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | X | |||||
17 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
18 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir. | ||||||
19 | Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
20 | Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 4 | 2 | 8 | |||
Rehberli Problem Çözme | 4 | 2 | 8 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 2 | 8 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 8 | 2 | 16 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 4 | 2 | 8 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 4 | 2 | 8 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 8 | 3 | 24 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 8 | 4 | 32 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 4 | 2 | 8 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AKADEMİK İLETİŞİM BECERİLERİ I | - | Senelik | 64+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Mehmet SAYLIK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Mehmet SAYLIK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Tıbbi Meslek İngilizce’nin temel yapı ve kelimelerini öğretip, öğrencilerin mesleki ve akademik araştırmalarını yapmaya destek vermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; ORGANLARIMIZ,YÜREK,BEYİN,KEMİKLER,KULAK,GÖZ,SİNDİRİM SİSTEMİ,SOLUNUM SİSTEMİ,DOLAŞIM SİSTEMİ,BOŞALTIM SİSTEMİ,BAĞIŞIKLIK SİSTEMİ,VİRÜSLER ve MİKROPLAR,KASLAR,BURUN,TEKRAR,HORMONLAR,ENDOKRİN SİSTEMİ - AKCİĞERLER,ANTİOKSİDANTLAR – PIHTILAŞMA ÖNLEYİCİ İLAÇLAR & BİLİNÇ KAYBOLMASI,RAHİM AĞZI KANSERİ – DERİ,KAN TEMİZLEME,GRİP - SİNİR SİSTEMİ,KAS SİSTEMİ - İNSAN İSKELETİ,ENZYMES – DİVERTİKÜL,HİPOTİROİDİZM - İNSAN GÖZÜ,LENF SİSTEMİ – DALAK,İNSAN YÜREĞİ - İNSAN KANI,DİL ALANLARI - TOPLUMSAL ŞİDDET,SİNÜZİT - YORGUNLUK HİSSİ,VİZÜEL AGNOZİ - İNSAN VÜCUDU,TEKRAR; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İngilizce’nin ileri yapılarını kavrayacak ve daha rahat kullanabilecek. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
1.1. Öğrenci sözlü ve yazılı olarak kendini rahatlıkla ifade edebilecek. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
1.2. Hem günlük hem akademik İngilizce kullandığında, katıldığı diyaloglara ve yazdığı metinlere istediği rengi rahatlıkla verebilecek. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
1.3. Tıbbi akademik metinleri ve konuşmaları, uzunluğu ve zorluğu fark etmeksizin anlayabilecek. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
2. Dili kullanarak kendi akademik alanında araştırma yapabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
2.1. Alanıyla ilgili literatür taraması yapabilecek. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
2.2. Alanıyla ilgili yazılmış makaleleri takip edebilecek. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
2.3. Alanıyla ilgili makalelerin kritiğini yapabilecek. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
3. Dili, akademik hayatında yazma becerileri çerçevesinde kullanabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
3.1. Alanıyla ilgili kendi araştırmalarının ürünü olan makalelerini İngilizce olarak yazabilecektir. | 11, 16, 6, 9 | A, D, E |
3.2. İngilizce’yi uluslararası konferans ve seminerlerde sunum yapmak, soru sormak ve cevaplamak, herhangi bir savunmak veya karşı çıkmak için kullanır. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
3.3. İngilizce’yi alanıyla ilgili çevirilerde kullanır. | 10, 16, 6 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ORGANLARIMIZ | |
2 | YÜREK | |
3 | BEYİN | |
4 | KEMİKLER | |
5 | KULAK | |
6 | GÖZ | |
7 | SİNDİRİM SİSTEMİ | |
8 | SOLUNUM SİSTEMİ | |
9 | DOLAŞIM SİSTEMİ | |
10 | BOŞALTIM SİSTEMİ | |
11 | BAĞIŞIKLIK SİSTEMİ | |
12 | VİRÜSLER ve MİKROPLAR | |
13 | KASLAR | |
14 | BURUN | |
15 | TEKRAR | |
16 | HORMONLAR | |
17 | ENDOKRİN SİSTEMİ - AKCİĞERLER | |
18 | ANTİOKSİDANTLAR – PIHTILAŞMA ÖNLEYİCİ İLAÇLAR & BİLİNÇ KAYBOLMASI | |
19 | RAHİM AĞZI KANSERİ – DERİ | |
20 | KAN TEMİZLEME | |
21 | GRİP - SİNİR SİSTEMİ | |
22 | KAS SİSTEMİ - İNSAN İSKELETİ | |
23 | ENZYMES – DİVERTİKÜL | |
24 | HİPOTİROİDİZM - İNSAN GÖZÜ | |
25 | LENF SİSTEMİ – DALAK | |
26 | İNSAN YÜREĞİ - İNSAN KANI | |
27 | DİL ALANLARI - TOPLUMSAL ŞİDDET | |
28 | SİNÜZİT - YORGUNLUK HİSSİ | |
29 | VİZÜEL AGNOZİ - İNSAN VÜCUDU | |
30 | TEKRAR |
Kaynak |
Öğretim elemanının derlediği materyaller ve Internet kaynakları |
Webmd, Healthline, Mayo Clinic, ve diğer bazı Internet kaynakları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
8 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir | ||||||
11 | Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır | ||||||
13 | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
14 | Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır | ||||||
15 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir. | ||||||
16 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | X | |||||
17 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
18 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir. | ||||||
19 | Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
20 | Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |