Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AKADEMİK İLETİŞİM BECERİLERİ II | - | Senelik | 64+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Mehmet SAYLIK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Mehmet SAYLIK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Tıbbi Meslek İngilizcesinin temel yapı ve kelimelerini öğretip, öğrencilerin mesleki ve akademik araştırmalarını yapmaya destek vermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; VİRÜSLER,TOKSOPLAZMOZ,KIZAMIK,MENENJİT,KARACİĞER NAKLİ,GLİOBLASTOMA,KANSER,AMNİYOTİK SIVI ,CERRAHİ,PRADER-WILLI SENDROMU,PULMONER EMBOLİZM,KADINLARDA KALP HASTALIĞI,ÇİÇEK HASTALIĞI,GERİATRİ,TEKRAR,GRİP VİRÜSÜNÜ ETKİSİZLEŞTİRME - TOKSİK ŞOK SENDROMU,BAKTERİFİYOFAJ TERAPİSİ- NANO TEKNOLOJİ ve TIP,SIRT AĞRISI- ÖJENİK,YAPAY KALP- ABDOMİNAL AORT ANEVRİZMASI,BAŞA YAPILAN SAĞLIKLI ŞOKLAR- ACININ BİYOLOJİSİ,SARI NOKTA HASTALIĞI,EPİDEMİYOLOJİ,SABAH RAHATSIZLIĞI- BROKOLİ KANSERİ YENER- AĞRIYI ANLAMAK,KAN NAKLİ- İNME,KUŞ GRİBİ - YENİ ORGAN YETİŞTİRMEK,DOĞUM KUSURLARI,OTOİMMÜN RAHATSIZLIĞI – SİROZ,ÇAĞDAŞ BİR SALGIN – MİDE KANSERİ,HELİKOBAKTER PİLORİ – FITIK,TEKRAR; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İngilizce’nin ileri yapılarını kavrayacak ve daha rahat kullanabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
1.1. Öğrenci sözlü ve yazılı olarak kendini rahatlıkla ifade eder. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
1.2. Hem günlük hem akademik İngilizceyi kullandığında, katıldığı diyaloglara ve yazdığı metinlere istediği rengi rahatlıkla verir. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
1.3. Tıbbi akademik metinleri ve konuşmaları, uzunluğu ve zorluğu fark etmeksizin kullanır. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
2. Dili kullanarak kendi akademik alanında araştırma yapabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
2.1. Alanıyla ilgili literatür taraması yapar. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
2.2. Alanıyla ilgili yazılmış makaleleri takip eder. | 10, 16, 9 | A, D, E |
2.3. Alanıyla ilgili makalelerin kritiğini yapar. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
3. Dili, akademik hayatında yazma becerileri çerçevesinde kullanabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
3.1. Alanıyla ilgili kendi araştırmalarının ürünü olan makalelerini İngilizce olarak yazar. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
3.2. İngilizce’yi uluslararası konferans ve seminerlerde sunum yapmak, soru sormak ve cevaplamak, herhangi bir savunmak veya karşı çıkmak için kullanır. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
3.3. İngilizceyi alanıyla ilgili çevirilerde kullanır. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | VİRÜSLER | |
2 | TOKSOPLAZMOZ | |
3 | KIZAMIK | |
4 | MENENJİT | |
5 | KARACİĞER NAKLİ | |
6 | GLİOBLASTOMA | |
7 | KANSER | |
8 | AMNİYOTİK SIVI | |
9 | CERRAHİ | |
10 | PRADER-WILLI SENDROMU | |
11 | PULMONER EMBOLİZM | |
12 | KADINLARDA KALP HASTALIĞI | |
13 | ÇİÇEK HASTALIĞI | |
14 | GERİATRİ | |
15 | TEKRAR | |
16 | GRİP VİRÜSÜNÜ ETKİSİZLEŞTİRME - TOKSİK ŞOK SENDROMU | |
17 | BAKTERİFİYOFAJ TERAPİSİ- NANO TEKNOLOJİ ve TIP | |
18 | SIRT AĞRISI- ÖJENİK | |
19 | YAPAY KALP- ABDOMİNAL AORT ANEVRİZMASI | |
20 | BAŞA YAPILAN SAĞLIKLI ŞOKLAR- ACININ BİYOLOJİSİ | |
21 | SARI NOKTA HASTALIĞI | |
22 | EPİDEMİYOLOJİ | |
23 | SABAH RAHATSIZLIĞI- BROKOLİ KANSERİ YENER- AĞRIYI ANLAMAK | |
24 | KAN NAKLİ- İNME | |
25 | KUŞ GRİBİ - YENİ ORGAN YETİŞTİRMEK | |
26 | DOĞUM KUSURLARI | |
27 | OTOİMMÜN RAHATSIZLIĞI – SİROZ | |
28 | ÇAĞDAŞ BİR SALGIN – MİDE KANSERİ | |
29 | HELİKOBAKTER PİLORİ – FITIK | |
30 | TEKRAR |
Kaynak |
Öğretim elemanının derlediği materyaller, Internet kaynakları |
Webmd, Healthline, Mayo Clinic, ve diğer bazı Internet kaynakları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
8 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir | ||||||
11 | Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır | ||||||
13 | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
14 | Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır | ||||||
15 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir. | ||||||
16 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | X | |||||
17 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
18 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir. | ||||||
19 | Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
20 | Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 4 | 2 | 8 | |||
Rehberli Problem Çözme | 4 | 2 | 8 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 2 | 8 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 8 | 2 | 16 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 4 | 2 | 8 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 4 | 2 | 8 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 8 | 3 | 24 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 8 | 4 | 32 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 4 | 2 | 8 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AKADEMİK İLETİŞİM BECERİLERİ II | - | Senelik | 64+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Mehmet SAYLIK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Mehmet SAYLIK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Tıbbi Meslek İngilizcesinin temel yapı ve kelimelerini öğretip, öğrencilerin mesleki ve akademik araştırmalarını yapmaya destek vermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; VİRÜSLER,TOKSOPLAZMOZ,KIZAMIK,MENENJİT,KARACİĞER NAKLİ,GLİOBLASTOMA,KANSER,AMNİYOTİK SIVI ,CERRAHİ,PRADER-WILLI SENDROMU,PULMONER EMBOLİZM,KADINLARDA KALP HASTALIĞI,ÇİÇEK HASTALIĞI,GERİATRİ,TEKRAR,GRİP VİRÜSÜNÜ ETKİSİZLEŞTİRME - TOKSİK ŞOK SENDROMU,BAKTERİFİYOFAJ TERAPİSİ- NANO TEKNOLOJİ ve TIP,SIRT AĞRISI- ÖJENİK,YAPAY KALP- ABDOMİNAL AORT ANEVRİZMASI,BAŞA YAPILAN SAĞLIKLI ŞOKLAR- ACININ BİYOLOJİSİ,SARI NOKTA HASTALIĞI,EPİDEMİYOLOJİ,SABAH RAHATSIZLIĞI- BROKOLİ KANSERİ YENER- AĞRIYI ANLAMAK,KAN NAKLİ- İNME,KUŞ GRİBİ - YENİ ORGAN YETİŞTİRMEK,DOĞUM KUSURLARI,OTOİMMÜN RAHATSIZLIĞI – SİROZ,ÇAĞDAŞ BİR SALGIN – MİDE KANSERİ,HELİKOBAKTER PİLORİ – FITIK,TEKRAR; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İngilizce’nin ileri yapılarını kavrayacak ve daha rahat kullanabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
1.1. Öğrenci sözlü ve yazılı olarak kendini rahatlıkla ifade eder. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
1.2. Hem günlük hem akademik İngilizceyi kullandığında, katıldığı diyaloglara ve yazdığı metinlere istediği rengi rahatlıkla verir. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
1.3. Tıbbi akademik metinleri ve konuşmaları, uzunluğu ve zorluğu fark etmeksizin kullanır. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
2. Dili kullanarak kendi akademik alanında araştırma yapabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
2.1. Alanıyla ilgili literatür taraması yapar. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
2.2. Alanıyla ilgili yazılmış makaleleri takip eder. | 10, 16, 9 | A, D, E |
2.3. Alanıyla ilgili makalelerin kritiğini yapar. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
3. Dili, akademik hayatında yazma becerileri çerçevesinde kullanabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
3.1. Alanıyla ilgili kendi araştırmalarının ürünü olan makalelerini İngilizce olarak yazar. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
3.2. İngilizce’yi uluslararası konferans ve seminerlerde sunum yapmak, soru sormak ve cevaplamak, herhangi bir savunmak veya karşı çıkmak için kullanır. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
3.3. İngilizceyi alanıyla ilgili çevirilerde kullanır. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | VİRÜSLER | |
2 | TOKSOPLAZMOZ | |
3 | KIZAMIK | |
4 | MENENJİT | |
5 | KARACİĞER NAKLİ | |
6 | GLİOBLASTOMA | |
7 | KANSER | |
8 | AMNİYOTİK SIVI | |
9 | CERRAHİ | |
10 | PRADER-WILLI SENDROMU | |
11 | PULMONER EMBOLİZM | |
12 | KADINLARDA KALP HASTALIĞI | |
13 | ÇİÇEK HASTALIĞI | |
14 | GERİATRİ | |
15 | TEKRAR | |
16 | GRİP VİRÜSÜNÜ ETKİSİZLEŞTİRME - TOKSİK ŞOK SENDROMU | |
17 | BAKTERİFİYOFAJ TERAPİSİ- NANO TEKNOLOJİ ve TIP | |
18 | SIRT AĞRISI- ÖJENİK | |
19 | YAPAY KALP- ABDOMİNAL AORT ANEVRİZMASI | |
20 | BAŞA YAPILAN SAĞLIKLI ŞOKLAR- ACININ BİYOLOJİSİ | |
21 | SARI NOKTA HASTALIĞI | |
22 | EPİDEMİYOLOJİ | |
23 | SABAH RAHATSIZLIĞI- BROKOLİ KANSERİ YENER- AĞRIYI ANLAMAK | |
24 | KAN NAKLİ- İNME | |
25 | KUŞ GRİBİ - YENİ ORGAN YETİŞTİRMEK | |
26 | DOĞUM KUSURLARI | |
27 | OTOİMMÜN RAHATSIZLIĞI – SİROZ | |
28 | ÇAĞDAŞ BİR SALGIN – MİDE KANSERİ | |
29 | HELİKOBAKTER PİLORİ – FITIK | |
30 | TEKRAR |
Kaynak |
Öğretim elemanının derlediği materyaller, Internet kaynakları |
Webmd, Healthline, Mayo Clinic, ve diğer bazı Internet kaynakları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
8 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir | ||||||
11 | Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır | ||||||
13 | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
14 | Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır | ||||||
15 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir. | ||||||
16 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | X | |||||
17 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
18 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir. | ||||||
19 | Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
20 | Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |