Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI STAJI-Senelik140+34-6
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mehmet Yücel AĞARGÜN
Dersi VerenlerProf.Dr. Mehmet Yücel AĞARGÜN, Dr.Öğr.Üye. Sema ATEŞ
Dersin Yardımcıları• Prof.Dr. Mehmet Yücel AĞARGÜN • Dr.Öğr.Üyesi Alperen KILIÇ • Öğr.Gör.Sema ATEŞ
Dersin Amacı Psikiyatrik hastalıklara temel yaklaşım, psikiyatrik muayene ile tanı koyma ve psikiyatrik tedavilerin öğretilmesi.
Dersin İçeriğiBu ders; Psikiyatrik Belirti ve Bulgular / Anamnez Alma
,Deliryum,Psikofarmakoloji,GTA a bağlı Psikiyatrik Bozukluklar,Kognitif Bozukluklar,Alkol ve Madde Kullanım Bozuklukları ,Şizofreni,Diğer Psikotik Bozukluklar,Konsültasyon ve Liyezon Psikiyatrisi,Obsesif Kompulsif Bozukluk,Kişilik Bozuklukları ,Travma ile ilişkili Bozuklukları,Anksiyete Bozuklukları,Depresif Bozukluklar ,Somatoform Bozukluklar,Bipolar Bozukluk,Cinsel İşlev Bozuklukları,Dissosiatif Bozukluklar,EKT ve Diğer Somatik Tedaviler,Dürtü Kontrol Bozuklukları,Diğer Duygulanım Bozuklukları,İlaç Etkileşimleri,Antidepresanlar ,Yeme Bozuklukları,Adli Psikiyatri,Duygu Durum Düzenleyicileri,Antipsikotikler,Suisid,Uyku Bozuklukları,Parasuicidler,Acil Psikiyatri ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilgi - MSS ve Limbik sistem ile İlgili anatomi, fizyoloji, histoloji bilgilerini hatırlar. Etkili iletişim yollarının kullanarak aldığı anamnez, fizik muayene ve tetkikler ile ayırıcı tanı listesi oluşturur. Sinir Sistemiyle ilgili semptomların fizyopatolojisi, nedenleri ve diğer sistemlerle ilişkilerini açıklar. Ruhsal Hastalıkların sık rastlanan klinik, laboratuvar ve patolojik bulgularını açıklar ve yorumlar. Ruhsal hastalıklarla İlgili genel epidemiyolojik özellikler ve koruyucu hekimlik uygulamarını açıklar. Anksiyete Bozuklukları, Depresyon , Psikotik Bozukluklar ve Kognitif Bozuklukları anamnez, fizik muayene bulguları ile ön tanı olarak akıl eder. Psikotik bozukluk, Bipolar bozukluk , Kişilik bozuklukları, Kognitif Bozuklukları, Somatoform bozukluklar ve Konversiyon bozuklukları, Yeme bozuklukları, Cinsel işlev bozuklukları, OKB, Panik bozukluk, TSSB ;YAB sahip hastaları , alkol ve madde kullanımıyla ilgili bozukluklar, Suisid girişimi ve riskli durumları Uzmanına yönlendirir. Deliryum, Depresyon ve Panik Bozukluk hastalıklarında tanı testlerinin sonuçlarını yorumlayarak tanı koyar, risk faktörlerini açıklayarak danışmanlık ve izlemini yapar ve sıklıklarının azaltılmasına yönelik önlemleri açıklar. Tedavisi düzenlenmiş olan Depresyon, anksiyete bozuklukları ve kognitif bozukluklar hastalıklarının birinci basamak düzeyinde izlemini yapar. Depresyon, Anksiyete bozuklukları, psikotik bozukluklar, deliryum hastalıkları tanısını uygun tanısal testleri seçerek koyar ve tedavisini akılcı ilaç kullanımı ilkeleri kapsamında planlar. OKB, TTSB,sosyal fobi, fobik bozukluklar, Alkol madde Bağımlılığı, Kişilik bozuklukları, şizofreni , yeme bozuklukları, cinsel işlev bozuklukları, somatoform ve konversiyon bozuklukları, hastalıkları tanısını, fizik muayene ve uygun tanısal testleri seçerek koyar. Depresyon, anksiyete bozuklukları, deliryum ve psikotik bzouklukları hastalıklarının tedavi yöntemlerini, temel ilaçların özelliklerini ve ciddi yan etkilerini açıklar. Yaşamı tehdit eden deliryum ve ağır suisid tehlikesi olan major depresyon, ağır kişilik bozukluğu, ağır anoreksi hastalıkların klinik özelliklerini açıklar ve acil tedavisini planlar. Şizofeni, Ağır major Depresyon, Bipolar bozukluk (akut atak dönmeleri),Yeme bozuklukları (Anoreksiya), Panik bozukluk, alkol madde bağımlılı ve yoksunluğu, cinsel işlev bozuklukları Hastaları uygun şekilde, uygun birime sevk edebilmeli, ilkelerini açıklar. Adli psikiyatrik hastalıkların yönetir.
Beceri - Ruhsal durum muayenesini yapar. Hastanın duygun durumunu, bilişsel yetilerini , gerçeği değerlendirme, yargılama ve soyutlama kapasitesini ölçer.
Tutum - Tanı yöntemlerini basitten karmaşığa basamaklar halinde kullanır. Akılcı ilaç kullanımı ilkelerini uygular. Hastalar, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. Hekimlik hizmeti verirken insan ve hasta haklarını gözetir ve kişisel verilerin korunması ilkelerini benimser. Psikotik bozukluklar, Yeme Bozuklukları, deliryum, Anksiyete bozuklukları, Depresyon, Stresle ilgili Uyum Bozuklukları, Somatoform bozukluklar ve konversiyon, Demans Hastalıkların tanı, tedavi izleminde multidisipliner yaklaşımın önemini kavrar. Gerçeği değerlendirmesi bozuk olan hastaların hukuki sorumluluklarını açıklar.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Psikiyatrik Belirti ve Bulgular / Anamnez Alma
2Deliryum
3Psikofarmakoloji
4GTA a bağlı Psikiyatrik Bozukluklar
5Kognitif Bozukluklar
6Alkol ve Madde Kullanım Bozuklukları
7Şizofreni
8Diğer Psikotik Bozukluklar
9Konsültasyon ve Liyezon Psikiyatrisi
10Obsesif Kompulsif Bozukluk
11Kişilik Bozuklukları
12Travma ile ilişkili Bozuklukları
13Anksiyete Bozuklukları
14Depresif Bozukluklar
15Somatoform Bozukluklar
16Bipolar Bozukluk
17Cinsel İşlev Bozuklukları
18Dissosiatif Bozukluklar
19EKT ve Diğer Somatik Tedaviler
20Dürtü Kontrol Bozuklukları
21Diğer Duygulanım Bozuklukları
22İlaç Etkileşimleri
23Antidepresanlar
24Yeme Bozuklukları
25Adli Psikiyatri
26Duygu Durum Düzenleyicileri
27Antipsikotikler
28Suisid
29Uyku Bozuklukları
30Parasuicidler
31Acil Psikiyatri
Kaynak
1. Stahl’ın Temel Psikofarmakolojisi 2. Ruh Sağlığı Ve Bozuklukları-Orhan ÖZTÜRK 3. Kaplan And Sadock's Synopsis Of Psychiatry 4. Temel Ve Klinik Psikiyatri- Oğuz KARAMUSTAFALIOĞLU

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI STAJI-Senelik140+34-6
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mehmet Yücel AĞARGÜN
Dersi VerenlerProf.Dr. Mehmet Yücel AĞARGÜN, Dr.Öğr.Üye. Sema ATEŞ
Dersin Yardımcıları• Prof.Dr. Mehmet Yücel AĞARGÜN • Dr.Öğr.Üyesi Alperen KILIÇ • Öğr.Gör.Sema ATEŞ
Dersin Amacı Psikiyatrik hastalıklara temel yaklaşım, psikiyatrik muayene ile tanı koyma ve psikiyatrik tedavilerin öğretilmesi.
Dersin İçeriğiBu ders; Psikiyatrik Belirti ve Bulgular / Anamnez Alma
,Deliryum,Psikofarmakoloji,GTA a bağlı Psikiyatrik Bozukluklar,Kognitif Bozukluklar,Alkol ve Madde Kullanım Bozuklukları ,Şizofreni,Diğer Psikotik Bozukluklar,Konsültasyon ve Liyezon Psikiyatrisi,Obsesif Kompulsif Bozukluk,Kişilik Bozuklukları ,Travma ile ilişkili Bozuklukları,Anksiyete Bozuklukları,Depresif Bozukluklar ,Somatoform Bozukluklar,Bipolar Bozukluk,Cinsel İşlev Bozuklukları,Dissosiatif Bozukluklar,EKT ve Diğer Somatik Tedaviler,Dürtü Kontrol Bozuklukları,Diğer Duygulanım Bozuklukları,İlaç Etkileşimleri,Antidepresanlar ,Yeme Bozuklukları,Adli Psikiyatri,Duygu Durum Düzenleyicileri,Antipsikotikler,Suisid,Uyku Bozuklukları,Parasuicidler,Acil Psikiyatri ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilgi - MSS ve Limbik sistem ile İlgili anatomi, fizyoloji, histoloji bilgilerini hatırlar. Etkili iletişim yollarının kullanarak aldığı anamnez, fizik muayene ve tetkikler ile ayırıcı tanı listesi oluşturur. Sinir Sistemiyle ilgili semptomların fizyopatolojisi, nedenleri ve diğer sistemlerle ilişkilerini açıklar. Ruhsal Hastalıkların sık rastlanan klinik, laboratuvar ve patolojik bulgularını açıklar ve yorumlar. Ruhsal hastalıklarla İlgili genel epidemiyolojik özellikler ve koruyucu hekimlik uygulamarını açıklar. Anksiyete Bozuklukları, Depresyon , Psikotik Bozukluklar ve Kognitif Bozuklukları anamnez, fizik muayene bulguları ile ön tanı olarak akıl eder. Psikotik bozukluk, Bipolar bozukluk , Kişilik bozuklukları, Kognitif Bozuklukları, Somatoform bozukluklar ve Konversiyon bozuklukları, Yeme bozuklukları, Cinsel işlev bozuklukları, OKB, Panik bozukluk, TSSB ;YAB sahip hastaları , alkol ve madde kullanımıyla ilgili bozukluklar, Suisid girişimi ve riskli durumları Uzmanına yönlendirir. Deliryum, Depresyon ve Panik Bozukluk hastalıklarında tanı testlerinin sonuçlarını yorumlayarak tanı koyar, risk faktörlerini açıklayarak danışmanlık ve izlemini yapar ve sıklıklarının azaltılmasına yönelik önlemleri açıklar. Tedavisi düzenlenmiş olan Depresyon, anksiyete bozuklukları ve kognitif bozukluklar hastalıklarının birinci basamak düzeyinde izlemini yapar. Depresyon, Anksiyete bozuklukları, psikotik bozukluklar, deliryum hastalıkları tanısını uygun tanısal testleri seçerek koyar ve tedavisini akılcı ilaç kullanımı ilkeleri kapsamında planlar. OKB, TTSB,sosyal fobi, fobik bozukluklar, Alkol madde Bağımlılığı, Kişilik bozuklukları, şizofreni , yeme bozuklukları, cinsel işlev bozuklukları, somatoform ve konversiyon bozuklukları, hastalıkları tanısını, fizik muayene ve uygun tanısal testleri seçerek koyar. Depresyon, anksiyete bozuklukları, deliryum ve psikotik bzouklukları hastalıklarının tedavi yöntemlerini, temel ilaçların özelliklerini ve ciddi yan etkilerini açıklar. Yaşamı tehdit eden deliryum ve ağır suisid tehlikesi olan major depresyon, ağır kişilik bozukluğu, ağır anoreksi hastalıkların klinik özelliklerini açıklar ve acil tedavisini planlar. Şizofeni, Ağır major Depresyon, Bipolar bozukluk (akut atak dönmeleri),Yeme bozuklukları (Anoreksiya), Panik bozukluk, alkol madde bağımlılı ve yoksunluğu, cinsel işlev bozuklukları Hastaları uygun şekilde, uygun birime sevk edebilmeli, ilkelerini açıklar. Adli psikiyatrik hastalıkların yönetir.
Beceri - Ruhsal durum muayenesini yapar. Hastanın duygun durumunu, bilişsel yetilerini , gerçeği değerlendirme, yargılama ve soyutlama kapasitesini ölçer.
Tutum - Tanı yöntemlerini basitten karmaşığa basamaklar halinde kullanır. Akılcı ilaç kullanımı ilkelerini uygular. Hastalar, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. Hekimlik hizmeti verirken insan ve hasta haklarını gözetir ve kişisel verilerin korunması ilkelerini benimser. Psikotik bozukluklar, Yeme Bozuklukları, deliryum, Anksiyete bozuklukları, Depresyon, Stresle ilgili Uyum Bozuklukları, Somatoform bozukluklar ve konversiyon, Demans Hastalıkların tanı, tedavi izleminde multidisipliner yaklaşımın önemini kavrar. Gerçeği değerlendirmesi bozuk olan hastaların hukuki sorumluluklarını açıklar.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Psikiyatrik Belirti ve Bulgular / Anamnez Alma
2Deliryum
3Psikofarmakoloji
4GTA a bağlı Psikiyatrik Bozukluklar
5Kognitif Bozukluklar
6Alkol ve Madde Kullanım Bozuklukları
7Şizofreni
8Diğer Psikotik Bozukluklar
9Konsültasyon ve Liyezon Psikiyatrisi
10Obsesif Kompulsif Bozukluk
11Kişilik Bozuklukları
12Travma ile ilişkili Bozuklukları
13Anksiyete Bozuklukları
14Depresif Bozukluklar
15Somatoform Bozukluklar
16Bipolar Bozukluk
17Cinsel İşlev Bozuklukları
18Dissosiatif Bozukluklar
19EKT ve Diğer Somatik Tedaviler
20Dürtü Kontrol Bozuklukları
21Diğer Duygulanım Bozuklukları
22İlaç Etkileşimleri
23Antidepresanlar
24Yeme Bozuklukları
25Adli Psikiyatri
26Duygu Durum Düzenleyicileri
27Antipsikotikler
28Suisid
29Uyku Bozuklukları
30Parasuicidler
31Acil Psikiyatri
Kaynak
1. Stahl’ın Temel Psikofarmakolojisi 2. Ruh Sağlığı Ve Bozuklukları-Orhan ÖZTÜRK 3. Kaplan And Sadock's Synopsis Of Psychiatry 4. Temel Ve Klinik Psikiyatri- Oğuz KARAMUSTAFALIOĞLU

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05