Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEÇ.ACİL TIP | - | Senelik | 0+60 | - | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Staj (Seçmeli) |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mesut YILMAZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mesut YILMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Acil servise başvuran dahili, cerrahi veya yaralanmalı hastalara genel yaklaşım ilkelerini öğrenecekler, ilk değerlendirme diyebileceğimiz triyaj sistemini tanıyacaklardır. Triyaj değerlendirmesi ile acil servise başvuran hastaların mevcut klinik durum ciddiyetlerinin saptanmasını ve acil müdahale anlamında hangi hastanın öncelikli olacağına karar verme sürecini yakından görmüş olacaklardır. Acil servise başvuran hastaların ön tanı, tetkik ve acil tedavi yönetim sürecini öğreneceklerdir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Triyaj nedir? Dünyada ve Türkiye'deki triyaj sistemleri nelerdir? ,Acil serviste multitravmalı hastaya genel yaklaşım ilkeleri ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Triyaj nedir? Dünyada ve Türkiye'deki triyaj sistemleri nelerdir? | 10, 16, 5 | E |
a. Triyaj tanımını yapar b. Dünyadaki triyaj sistemlerini açıklar c. Türkiye’deki triyaj sistemini açıklar | 10, 16, 5 | E |
2. Acil serviste multitravmalı hastaya genel yaklaşım ilkeleri | 10, 16, 5 | E |
a. Multitravmalı hastada Birincil bakı ilkelerini açıklar b. Multitravmalı hastada İkincil bakı ilkelerini açıklar c. Travmaya bağlı yaşamı tehdit eden klinik durumları açıklar ve acil tedavisini planlar | 10, 16, 5 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Triyaj nedir? Dünyada ve Türkiye'deki triyaj sistemleri nelerdir? | |
2 | Acil serviste multitravmalı hastaya genel yaklaşım ilkeleri |
Kaynak |
1-Tintinalli's emergency medicine.: a comprehensive study guide. 8th edition. Mc Graw Hill eduction. 2016 2- www.emedicine.com 3-uptodate |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | X | |||||
2 | Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | X | |||||
3 | Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | X | |||||
4 | Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | X | |||||
7 | Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
8 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir | ||||||
11 | Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır | ||||||
13 | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
14 | Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır | X | |||||
15 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir. | ||||||
16 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
18 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir. | ||||||
19 | Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
20 | Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEÇ.ACİL TIP | - | Senelik | 0+60 | - | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Staj (Seçmeli) |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mesut YILMAZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mesut YILMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Acil servise başvuran dahili, cerrahi veya yaralanmalı hastalara genel yaklaşım ilkelerini öğrenecekler, ilk değerlendirme diyebileceğimiz triyaj sistemini tanıyacaklardır. Triyaj değerlendirmesi ile acil servise başvuran hastaların mevcut klinik durum ciddiyetlerinin saptanmasını ve acil müdahale anlamında hangi hastanın öncelikli olacağına karar verme sürecini yakından görmüş olacaklardır. Acil servise başvuran hastaların ön tanı, tetkik ve acil tedavi yönetim sürecini öğreneceklerdir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Triyaj nedir? Dünyada ve Türkiye'deki triyaj sistemleri nelerdir? ,Acil serviste multitravmalı hastaya genel yaklaşım ilkeleri ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Triyaj nedir? Dünyada ve Türkiye'deki triyaj sistemleri nelerdir? | 10, 16, 5 | E |
a. Triyaj tanımını yapar b. Dünyadaki triyaj sistemlerini açıklar c. Türkiye’deki triyaj sistemini açıklar | 10, 16, 5 | E |
2. Acil serviste multitravmalı hastaya genel yaklaşım ilkeleri | 10, 16, 5 | E |
a. Multitravmalı hastada Birincil bakı ilkelerini açıklar b. Multitravmalı hastada İkincil bakı ilkelerini açıklar c. Travmaya bağlı yaşamı tehdit eden klinik durumları açıklar ve acil tedavisini planlar | 10, 16, 5 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Triyaj nedir? Dünyada ve Türkiye'deki triyaj sistemleri nelerdir? | |
2 | Acil serviste multitravmalı hastaya genel yaklaşım ilkeleri |
Kaynak |
1-Tintinalli's emergency medicine.: a comprehensive study guide. 8th edition. Mc Graw Hill eduction. 2016 2- www.emedicine.com 3-uptodate |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | X | |||||
2 | Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | X | |||||
3 | Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | X | |||||
4 | Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | X | |||||
7 | Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
8 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir | ||||||
11 | Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır | ||||||
13 | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
14 | Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır | X | |||||
15 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir. | ||||||
16 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
18 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir. | ||||||
19 | Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
20 | Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |