Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SİVİL TOPLUM VE SOSYAL HİZMET -Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Kahraman EROĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSivil toplum kültürü ve anlayışı hakkında genel ve temel bilgilerin edinmesini sağlayarak sosyal hizmet mesleği içerisinde sivil toplumun önemini ve işleyişini öğretmek amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin içerik, amaç ve hedeflerinin açıklanması,Sivil Toplumun Kuramsal Çerçevesi,Sivil toplumun Dünyadaki tarihsel gelişimi,Sivil toplumun Türkiye'deki tarihsel gelişimi,Sivil Toplum Türleri,Sivil Topluma Duyulan İhtiyacın Nedenleri,Sivil toplum kuruluşlarının işlevleri,Ara sınav genel tekrar,Sivil toplum kuruluşu olarak dernekler ve meslek birlikleri,Sivil toplum kuruluşu olarak vakıflar,Sivil toplum kuruluşu olarak sendikalar,Gönüllülük ve Sivil Toplum,Sosyal Hizmet- Sivil Toplum İlişkisi: Vaka Çalışması,Genel Tekrar, Dersin kapanışı.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sivil toplum hakkında bilgi sahibi olur.10, 9A, G
Sosyal hizmet ve sivil toplum arasında ilişkiyi öğrenerek uygulama alanında bilgi ve beceriye sahip olur.10, 4, 9A, G
Gönüllülük ve sivil toplum arasındaki ilişkiyi açıklar.10, 9A, G
Sosyal bilimlerde sivil toplum ile ilgili bilimsel literatürü tanır.10, 19, 9A, G
Sivil toplum kuruluşları hakkında bilgi edinir.10, 9A, G
Sivil toplumun tarihsel gelişimini öğrenir.10, 9A, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin içerik, amaç ve hedeflerinin açıklanması
2Sivil Toplumun Kuramsal ÇerçevesiKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
3Sivil toplumun Dünyadaki tarihsel gelişimiKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
4Sivil toplumun Türkiye'deki tarihsel gelişimiKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
5Sivil Toplum TürleriKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
6Sivil Topluma Duyulan İhtiyacın NedenleriKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
7Sivil toplum kuruluşlarının işlevleriKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
8Ara sınav genel tekrarKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
9Sivil toplum kuruluşu olarak dernekler ve meslek birlikleriKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
10Sivil toplum kuruluşu olarak vakıflarKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
11Sivil toplum kuruluşu olarak sendikalarKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
12Gönüllülük ve Sivil ToplumKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
13Sosyal Hizmet- Sivil Toplum İlişkisi: Vaka ÇalışmasıKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
14Genel Tekrar, Dersin kapanışı.
Kaynak
Akbaş, E. 2011. Sosyal Hizmetlerin Sivil Oluşumu- Berlin'deki Göçmen Sivil Toplum Örgütleri Üzerine Bir Araştırma. Toplum ve Sosyal Hizmet. 22(2). Kara, Y. 2019. Makro Sosyal Hizmet çerçevesinde sivil toplum kuruluşlarının önemi. Sosyal Bilimler Dergisi. 4(2). Onat, Ü. 2001. Sosyal Hizmet eğitiminde makro yaklaşım ve toplum organizasyonu. Toplum ve Sosyal Hizmet. 12(3). Özer, H. 2008. Günümüz itibariyle sivil toplum kuruluşlarının iktisadi ve sosyal fonksiyonları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 7(26).

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
X
2
PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
X
3
PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
X
4
PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
X
5
PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
X
7
PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
X
8
PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
X
9
PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
X
10
PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
X
11
PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
X
12
PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
X
13
PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
X
14
PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14228
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)100
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(100/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SİVİL TOPLUM VE SOSYAL HİZMET -Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Kahraman EROĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSivil toplum kültürü ve anlayışı hakkında genel ve temel bilgilerin edinmesini sağlayarak sosyal hizmet mesleği içerisinde sivil toplumun önemini ve işleyişini öğretmek amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin içerik, amaç ve hedeflerinin açıklanması,Sivil Toplumun Kuramsal Çerçevesi,Sivil toplumun Dünyadaki tarihsel gelişimi,Sivil toplumun Türkiye'deki tarihsel gelişimi,Sivil Toplum Türleri,Sivil Topluma Duyulan İhtiyacın Nedenleri,Sivil toplum kuruluşlarının işlevleri,Ara sınav genel tekrar,Sivil toplum kuruluşu olarak dernekler ve meslek birlikleri,Sivil toplum kuruluşu olarak vakıflar,Sivil toplum kuruluşu olarak sendikalar,Gönüllülük ve Sivil Toplum,Sosyal Hizmet- Sivil Toplum İlişkisi: Vaka Çalışması,Genel Tekrar, Dersin kapanışı.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sivil toplum hakkında bilgi sahibi olur.10, 9A, G
Sosyal hizmet ve sivil toplum arasında ilişkiyi öğrenerek uygulama alanında bilgi ve beceriye sahip olur.10, 4, 9A, G
Gönüllülük ve sivil toplum arasındaki ilişkiyi açıklar.10, 9A, G
Sosyal bilimlerde sivil toplum ile ilgili bilimsel literatürü tanır.10, 19, 9A, G
Sivil toplum kuruluşları hakkında bilgi edinir.10, 9A, G
Sivil toplumun tarihsel gelişimini öğrenir.10, 9A, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin içerik, amaç ve hedeflerinin açıklanması
2Sivil Toplumun Kuramsal ÇerçevesiKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
3Sivil toplumun Dünyadaki tarihsel gelişimiKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
4Sivil toplumun Türkiye'deki tarihsel gelişimiKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
5Sivil Toplum TürleriKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
6Sivil Topluma Duyulan İhtiyacın NedenleriKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
7Sivil toplum kuruluşlarının işlevleriKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
8Ara sınav genel tekrarKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
9Sivil toplum kuruluşu olarak dernekler ve meslek birlikleriKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
10Sivil toplum kuruluşu olarak vakıflarKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
11Sivil toplum kuruluşu olarak sendikalarKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
12Gönüllülük ve Sivil ToplumKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
13Sosyal Hizmet- Sivil Toplum İlişkisi: Vaka ÇalışmasıKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
14Genel Tekrar, Dersin kapanışı.
Kaynak
Akbaş, E. 2011. Sosyal Hizmetlerin Sivil Oluşumu- Berlin'deki Göçmen Sivil Toplum Örgütleri Üzerine Bir Araştırma. Toplum ve Sosyal Hizmet. 22(2). Kara, Y. 2019. Makro Sosyal Hizmet çerçevesinde sivil toplum kuruluşlarının önemi. Sosyal Bilimler Dergisi. 4(2). Onat, Ü. 2001. Sosyal Hizmet eğitiminde makro yaklaşım ve toplum organizasyonu. Toplum ve Sosyal Hizmet. 12(3). Özer, H. 2008. Günümüz itibariyle sivil toplum kuruluşlarının iktisadi ve sosyal fonksiyonları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 7(26).

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
X
2
PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
X
3
PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
X
4
PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
X
5
PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
X
7
PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
X
8
PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
X
9
PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
X
10
PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
X
11
PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
X
12
PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
X
13
PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
X
14
PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:17Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:18