Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE ARAÇLARI II-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Serpil AYDIN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Serpil AYDIN
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Yaşar Gökalp
Dersin AmacıBilgisayar programlarını yönetimsel ve operasyonel olarak etkin bir şekilde kullanabilmeleri için, temel donanım, işletim sistemi ve ofis uygulamaları ve özellikle excel konusunda öğrencilere bilgi ve pratiklik kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Bilgisayar Donanımı ve Hata Bulma,Sosyal Ağlar ve Sosyal Medya,Özel Uygulama Yazılımları,Çoklu Ortam Uygulamaları,EndNote Programı,Bilişim Hukuku ve Etiği,E-Öğrenme (EdModo),E-Devlet Uygulamaları,Bilgisayar ve Ağ Güvenliği,Ağ Güvenlik Uygulamaları,Günümüzde Bilişimin Stratejik Teknolojileri,Bulut Bilişim ve Çeşitleri,Bulut Bilişim Uygulamaları,Büyük Veri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilgisayar türlerini açıklar.23, 8, 9A
Bilgisayar ile ilgili temel sorunları sıralar.23, 8, 9A
Bilgisayarın iç ve dış birimlerini tanımlar. 23, 8, 9A
Yeni iletişim teknolojileri ve internet’in önemini açıklar. 23, 8, 9A
Sosyal ağların kullanımını tanımlar. 23, 8, 9A
Sosyal medyanın önemini açıklar. 23, 8, 9A
Çoklu ortamlarda kullanılan temel kavramları tanımlar. 23, 8, 9A
PDF yazılımının kullanım gerekçelerini açıklar. 23, 8, 9A
Bilgi Sistemleri ve Uzman Sistemler kavramlarını tanımlar. 23, 8, 9A
Web Tasarımı sürecini açıklar. 23, 8, 9A
Sanal Gerçeklik ve Robotlar kavramlarını tanımlar.23, 8, 9A
Bilişim hukuku ve bilişim suçları ile ilgili kavramları açıklar.23, 8, 9A
Fikrî haklar kavramı ve bilişim alanına ilişkin düzenlemeleri açıklar.23, 8, 9A
Kişilik hakları, kişisel veri ve bilişim hukuku arasındaki ilişkiyi açıklar.23, 8, 9A
Bilişim etiği kavramını tanımlar.23, 8, 9A
Öğrenmede elektronik teknoloji kullanımının gelişimini açıklar.23, 8, 9A
İçerik, etkileşim ve değerlendirme bileşenlerini yorumlar.23, 8, 9A
Öğrenme yönetim sistemi ve sanal öğrenme ortamlarını tanımlar.23, 8, 9A
Açık kaynak hareketini açıklar.23, 8, 9A
Kişisel öğrenme ortamlarını ve sosyal öğrenme kavramlarını açıklar.23, 8, 9A
Kötü niyetli yazılımları ve bunlara karşı alınabilecek önlemleri açıklar. 23, 8, 9A
Antivirüs yazılımının görevini ve fonksiyonunu tanımlayarak güvenlik duvarı ile ilgili ayarları açıklar. 23, 8, 9A
Akıllı telefonların güvenliğine ilişkin alınması gereken önlemleri açıklar. 23, 8, 9A
Güvenli bir kablosuz ağ bağlantısı için gerekli uygulamaları açıklar.23, 8, 9A
Zaman içinde olgunlaşan bilişimin zorlukları ve fırsatlarını açıklar. 23, 8, 9A
Kullanıcı odaklı bilişimin ipuçlarını açıklar. 23, 8, 9A
5651 sayılı Kanun ve getirdiği düzenlemeleri açıklar.23, 8, 9A
Öğretim Yöntemleri:23: Kavram Haritası Tekniği, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilgisayar Donanımı ve Hata Bulmaİlgili Ders Notları
2Sosyal Ağlar ve Sosyal Medyaİlgili Ders Notları
3Özel Uygulama Yazılımlarıİlgili Ders Notları
4Çoklu Ortam Uygulamalarıİlgili Ders Notları
5EndNote Programıİlgili Ders Notları
6Bilişim Hukuku ve Etiğiİlgili Ders Notları
7E-Öğrenme (EdModo)İlgili Ders Notları
8E-Devlet Uygulamalarıİlgili Ders Notları
9Bilgisayar ve Ağ Güvenliğiİlgili Ders Notları
10Ağ Güvenlik Uygulamalarıİlgili Ders Notları
11Günümüzde Bilişimin Stratejik Teknolojileriİlgili Ders Notları
12Bulut Bilişim ve Çeşitleriİlgili Ders Notları
13Bulut Bilişim Uygulamalarıİlgili Ders Notları
14Büyük Veriİlgili Ders Notları
Kaynak
Anadolu Üniversitesi Temel Bilgi Teknolojileri-II https://www.acikakademi.com/portal/egitimler/t; Information Technology Law The Law and Society

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
2
PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
3
PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
4
PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
5
PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
7
PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
8
PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
9
PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
X
10
PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
11
PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
12
PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
13
PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
14
PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı11515
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)58
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(58/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE ARAÇLARI II-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Serpil AYDIN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Serpil AYDIN
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Yaşar Gökalp
Dersin AmacıBilgisayar programlarını yönetimsel ve operasyonel olarak etkin bir şekilde kullanabilmeleri için, temel donanım, işletim sistemi ve ofis uygulamaları ve özellikle excel konusunda öğrencilere bilgi ve pratiklik kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Bilgisayar Donanımı ve Hata Bulma,Sosyal Ağlar ve Sosyal Medya,Özel Uygulama Yazılımları,Çoklu Ortam Uygulamaları,EndNote Programı,Bilişim Hukuku ve Etiği,E-Öğrenme (EdModo),E-Devlet Uygulamaları,Bilgisayar ve Ağ Güvenliği,Ağ Güvenlik Uygulamaları,Günümüzde Bilişimin Stratejik Teknolojileri,Bulut Bilişim ve Çeşitleri,Bulut Bilişim Uygulamaları,Büyük Veri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilgisayar türlerini açıklar.23, 8, 9A
Bilgisayar ile ilgili temel sorunları sıralar.23, 8, 9A
Bilgisayarın iç ve dış birimlerini tanımlar. 23, 8, 9A
Yeni iletişim teknolojileri ve internet’in önemini açıklar. 23, 8, 9A
Sosyal ağların kullanımını tanımlar. 23, 8, 9A
Sosyal medyanın önemini açıklar. 23, 8, 9A
Çoklu ortamlarda kullanılan temel kavramları tanımlar. 23, 8, 9A
PDF yazılımının kullanım gerekçelerini açıklar. 23, 8, 9A
Bilgi Sistemleri ve Uzman Sistemler kavramlarını tanımlar. 23, 8, 9A
Web Tasarımı sürecini açıklar. 23, 8, 9A
Sanal Gerçeklik ve Robotlar kavramlarını tanımlar.23, 8, 9A
Bilişim hukuku ve bilişim suçları ile ilgili kavramları açıklar.23, 8, 9A
Fikrî haklar kavramı ve bilişim alanına ilişkin düzenlemeleri açıklar.23, 8, 9A
Kişilik hakları, kişisel veri ve bilişim hukuku arasındaki ilişkiyi açıklar.23, 8, 9A
Bilişim etiği kavramını tanımlar.23, 8, 9A
Öğrenmede elektronik teknoloji kullanımının gelişimini açıklar.23, 8, 9A
İçerik, etkileşim ve değerlendirme bileşenlerini yorumlar.23, 8, 9A
Öğrenme yönetim sistemi ve sanal öğrenme ortamlarını tanımlar.23, 8, 9A
Açık kaynak hareketini açıklar.23, 8, 9A
Kişisel öğrenme ortamlarını ve sosyal öğrenme kavramlarını açıklar.23, 8, 9A
Kötü niyetli yazılımları ve bunlara karşı alınabilecek önlemleri açıklar. 23, 8, 9A
Antivirüs yazılımının görevini ve fonksiyonunu tanımlayarak güvenlik duvarı ile ilgili ayarları açıklar. 23, 8, 9A
Akıllı telefonların güvenliğine ilişkin alınması gereken önlemleri açıklar. 23, 8, 9A
Güvenli bir kablosuz ağ bağlantısı için gerekli uygulamaları açıklar.23, 8, 9A
Zaman içinde olgunlaşan bilişimin zorlukları ve fırsatlarını açıklar. 23, 8, 9A
Kullanıcı odaklı bilişimin ipuçlarını açıklar. 23, 8, 9A
5651 sayılı Kanun ve getirdiği düzenlemeleri açıklar.23, 8, 9A
Öğretim Yöntemleri:23: Kavram Haritası Tekniği, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilgisayar Donanımı ve Hata Bulmaİlgili Ders Notları
2Sosyal Ağlar ve Sosyal Medyaİlgili Ders Notları
3Özel Uygulama Yazılımlarıİlgili Ders Notları
4Çoklu Ortam Uygulamalarıİlgili Ders Notları
5EndNote Programıİlgili Ders Notları
6Bilişim Hukuku ve Etiğiİlgili Ders Notları
7E-Öğrenme (EdModo)İlgili Ders Notları
8E-Devlet Uygulamalarıİlgili Ders Notları
9Bilgisayar ve Ağ Güvenliğiİlgili Ders Notları
10Ağ Güvenlik Uygulamalarıİlgili Ders Notları
11Günümüzde Bilişimin Stratejik Teknolojileriİlgili Ders Notları
12Bulut Bilişim ve Çeşitleriİlgili Ders Notları
13Bulut Bilişim Uygulamalarıİlgili Ders Notları
14Büyük Veriİlgili Ders Notları
Kaynak
Anadolu Üniversitesi Temel Bilgi Teknolojileri-II https://www.acikakademi.com/portal/egitimler/t; Information Technology Law The Law and Society

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
2
PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
3
PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
4
PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
5
PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
7
PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
8
PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
9
PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
X
10
PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
11
PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
12
PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
13
PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
14
PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:17Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:18