Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FELSEFEYE GİRİŞ-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı; felsefenin ne olduğunu, felsefi bilginin ne anlama geldiğini, işlevini, özelliklerini ve etkinlik alanları hakkında öğrenciye bilgi kazandırmaktır. Ayrıca felsefenin daimi şüpheci ve eleştirel yanını öğrencilere aktarmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Genel tanışma ve dersin içeriği hakkında bilgi verme.,Felsefeye giriş (felsefi bilgi nedir, gündelik bilgi, felsefi düşüncenin özellikleri, değerler vs.),Bilgi felsefesi,Bilgi felsefesi,Bilim felsefesi,Varlık felsefesi,Ahlak felsefesi,Ara sınav genel tekrar,Siyaset felsefesi,Tarih felsefesi,Hukuk felsefesi,Sanat felsefesi,Din felsefesi,Eğitim felsefesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Felsefenin ne olduğu, felsefi bilginin özellikleri, felsefenin işlevi, felsefe ile benzeri diğer temel kültürel-entellektüel etkinlik alanları açıklanır.10, 19, 9
Felsefenin belli başlı disiplinleri; bu disiplinlerin alanları içine giren belli başlı problemler, kavramlar; bu alanlarda ileri sürülen belli başlı kuramlar; ortaya çıkan akımlar tartışılır.10, 19
Felsefenin tarih içinde ve çeşitli filozoflar tarafından gerçekleştirilen önemli başarılarını sergilerken bu faaliyet alanında yer alan Türk filozofları hakkında bilgi edindirmek.10, 9
Felsefenin şüpheci ve eleştirel yönünün öğrencilere kazandırmak.10, 19
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Genel tanışma ve dersin içeriği hakkında bilgi verme.
2Felsefeye giriş (felsefi bilgi nedir, gündelik bilgi, felsefi düşüncenin özellikleri, değerler vs.)Kitap kaynağının birinci bölümünün okunması.
3Bilgi felsefesiKitap kaynağının ikinci bölümünün okunması.
4Bilgi felsefesiKitap kaynağının ikinci bölümünün okunması.
5Bilim felsefesiKitap kaynağının üçüncü bölümünün okunması.
6Varlık felsefesiKitap kaynağının dördüncü bölümünün okunması.
7Ahlak felsefesiKitap kaynağının beşinci bölümünün okunması.
8Ara sınav genel tekrarLiteratür taraması
9Siyaset felsefesiKitap kaynağının altıncı bölümünün okunması.
10Tarih felsefesiKitap kaynağının yedinci bölümünün okunması.
11Hukuk felsefesiKitap kaynağının sekizinci bölümünün okunması.
12Sanat felsefesiKitap kaynağının dokuzuncu bölümünün okunması.
13Din felsefesiKitap kaynağının onuncu bölümünün okunması.
14Eğitim felsefesiKitap kaynağının on birinci bölümünün okunması.
Kaynak
Arslan, A. (2021). Felsefeye Giriş. (33. Baskı). Ankara: Serbest Akademi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
X
2
PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
X
3
PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
4
PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
X
5
PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
X
7
PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
X
8
PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
X
9
PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
X
10
PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
X
11
PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
X
12
PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
X
13
PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
X
14
PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14228
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)100
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(100/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FELSEFEYE GİRİŞ-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı; felsefenin ne olduğunu, felsefi bilginin ne anlama geldiğini, işlevini, özelliklerini ve etkinlik alanları hakkında öğrenciye bilgi kazandırmaktır. Ayrıca felsefenin daimi şüpheci ve eleştirel yanını öğrencilere aktarmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Genel tanışma ve dersin içeriği hakkında bilgi verme.,Felsefeye giriş (felsefi bilgi nedir, gündelik bilgi, felsefi düşüncenin özellikleri, değerler vs.),Bilgi felsefesi,Bilgi felsefesi,Bilim felsefesi,Varlık felsefesi,Ahlak felsefesi,Ara sınav genel tekrar,Siyaset felsefesi,Tarih felsefesi,Hukuk felsefesi,Sanat felsefesi,Din felsefesi,Eğitim felsefesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Felsefenin ne olduğu, felsefi bilginin özellikleri, felsefenin işlevi, felsefe ile benzeri diğer temel kültürel-entellektüel etkinlik alanları açıklanır.10, 19, 9
Felsefenin belli başlı disiplinleri; bu disiplinlerin alanları içine giren belli başlı problemler, kavramlar; bu alanlarda ileri sürülen belli başlı kuramlar; ortaya çıkan akımlar tartışılır.10, 19
Felsefenin tarih içinde ve çeşitli filozoflar tarafından gerçekleştirilen önemli başarılarını sergilerken bu faaliyet alanında yer alan Türk filozofları hakkında bilgi edindirmek.10, 9
Felsefenin şüpheci ve eleştirel yönünün öğrencilere kazandırmak.10, 19
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Genel tanışma ve dersin içeriği hakkında bilgi verme.
2Felsefeye giriş (felsefi bilgi nedir, gündelik bilgi, felsefi düşüncenin özellikleri, değerler vs.)Kitap kaynağının birinci bölümünün okunması.
3Bilgi felsefesiKitap kaynağının ikinci bölümünün okunması.
4Bilgi felsefesiKitap kaynağının ikinci bölümünün okunması.
5Bilim felsefesiKitap kaynağının üçüncü bölümünün okunması.
6Varlık felsefesiKitap kaynağının dördüncü bölümünün okunması.
7Ahlak felsefesiKitap kaynağının beşinci bölümünün okunması.
8Ara sınav genel tekrarLiteratür taraması
9Siyaset felsefesiKitap kaynağının altıncı bölümünün okunması.
10Tarih felsefesiKitap kaynağının yedinci bölümünün okunması.
11Hukuk felsefesiKitap kaynağının sekizinci bölümünün okunması.
12Sanat felsefesiKitap kaynağının dokuzuncu bölümünün okunması.
13Din felsefesiKitap kaynağının onuncu bölümünün okunması.
14Eğitim felsefesiKitap kaynağının on birinci bölümünün okunması.
Kaynak
Arslan, A. (2021). Felsefeye Giriş. (33. Baskı). Ankara: Serbest Akademi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
X
2
PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
X
3
PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
4
PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
X
5
PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
X
7
PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
X
8
PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
X
9
PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
X
10
PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
X
11
PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
X
12
PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
X
13
PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
X
14
PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:17Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:18