Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KENTLEŞME, MEDENİYET VE KENT KİMLİĞİ-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı kentleri tarihsel ve kültürel perspektif içerisinde incelemek ve kentsel yaşam tarzı hakkında bilgi sahibi olmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Kent kavramı,Kent ve medeniyet,Antik Dönem,Roma ve Bizans Dönemi,Osmanlı Dönemi,Cumhuriyet Dönemi,Özgün bir kent olarak İstanbul,Dünya kentleri,Metropol,Kent silüetleri ve kent dokuları,İnsan ve mekan,Kentte sosyal yaşam,Kentte kültür ve sanat,Kent kimliği; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci; 1) Kent kavramını ve kent olgusunu açıklayabilecek, 2) Kentte yaşamanın farkını ifade edebilecek, 3) Kentlilik bilincinin önemini değerlendirebilecek, 4) Medeniyet olgusunu ve medenilik tasavvurunu ifade edebilecek, 5) Kentin çeşitli mekanlarını karşılaştırabilecek, 6) Farklı semtlerin sakinleri ve yaşam tarzlarını karşılaştırabilecek, 7) Kentsel doku ve kent kimliğini yorumlayabilecek10, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kent kavramıLiteratür okuma
2Kent ve medeniyetLiteratür okuma
3Antik DönemLiteratür okuma
4Roma ve Bizans DönemiLiteratür okuma
5Osmanlı DönemiLiteratür okuma
6Cumhuriyet DönemiLiteratür okuma
7Özgün bir kent olarak İstanbulLiteratür okuma
8Dünya kentleriLiteratür okuma
9MetropolLiteratür okuma
10Kent silüetleri ve kent dokularıLiteratür okuma
11İnsan ve mekanLiteratür okuma
12Kentte sosyal yaşamLiteratür okuma
13Kentte kültür ve sanatLiteratür okuma
14Kent kimliğiLiteratür okuma
Kaynak
Şehir, Max Weber, 2012, Yarın Yayınları; İstanbul – Kent ve Medeniyet, 2010, MBB Yayınları; İstanbul: Mekan ve İnsan, 2012, MBB Yayınları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
X
2
PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
X
3
PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
X
4
PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
X
5
PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
X
7
PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
X
8
PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
X
9
PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
10
PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
X
11
PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
X
12
PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
X
13
PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
X
14
PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14228
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)100
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(100/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KENTLEŞME, MEDENİYET VE KENT KİMLİĞİ-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı kentleri tarihsel ve kültürel perspektif içerisinde incelemek ve kentsel yaşam tarzı hakkında bilgi sahibi olmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Kent kavramı,Kent ve medeniyet,Antik Dönem,Roma ve Bizans Dönemi,Osmanlı Dönemi,Cumhuriyet Dönemi,Özgün bir kent olarak İstanbul,Dünya kentleri,Metropol,Kent silüetleri ve kent dokuları,İnsan ve mekan,Kentte sosyal yaşam,Kentte kültür ve sanat,Kent kimliği; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci; 1) Kent kavramını ve kent olgusunu açıklayabilecek, 2) Kentte yaşamanın farkını ifade edebilecek, 3) Kentlilik bilincinin önemini değerlendirebilecek, 4) Medeniyet olgusunu ve medenilik tasavvurunu ifade edebilecek, 5) Kentin çeşitli mekanlarını karşılaştırabilecek, 6) Farklı semtlerin sakinleri ve yaşam tarzlarını karşılaştırabilecek, 7) Kentsel doku ve kent kimliğini yorumlayabilecek10, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kent kavramıLiteratür okuma
2Kent ve medeniyetLiteratür okuma
3Antik DönemLiteratür okuma
4Roma ve Bizans DönemiLiteratür okuma
5Osmanlı DönemiLiteratür okuma
6Cumhuriyet DönemiLiteratür okuma
7Özgün bir kent olarak İstanbulLiteratür okuma
8Dünya kentleriLiteratür okuma
9MetropolLiteratür okuma
10Kent silüetleri ve kent dokularıLiteratür okuma
11İnsan ve mekanLiteratür okuma
12Kentte sosyal yaşamLiteratür okuma
13Kentte kültür ve sanatLiteratür okuma
14Kent kimliğiLiteratür okuma
Kaynak
Şehir, Max Weber, 2012, Yarın Yayınları; İstanbul – Kent ve Medeniyet, 2010, MBB Yayınları; İstanbul: Mekan ve İnsan, 2012, MBB Yayınları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
X
2
PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
X
3
PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
X
4
PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
X
5
PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
X
7
PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
X
8
PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
X
9
PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
10
PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
X
11
PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
X
12
PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
X
13
PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
X
14
PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:17Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:18