Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KENTLEŞME, MEDENİYET VE KENT KİMLİĞİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı kentleri tarihsel ve kültürel perspektif içerisinde incelemek ve kentsel yaşam tarzı hakkında bilgi sahibi olmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kent kavramı,Kent ve medeniyet,Antik Dönem,Roma ve Bizans Dönemi,Osmanlı Dönemi,Cumhuriyet Dönemi,Özgün bir kent olarak İstanbul,Dünya kentleri,Metropol,Kent silüetleri ve kent dokuları,İnsan ve mekan,Kentte sosyal yaşam,Kentte kültür ve sanat,Kent kimliği; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci; 1) Kent kavramını ve kent olgusunu açıklayabilecek, 2) Kentte yaşamanın farkını ifade edebilecek, 3) Kentlilik bilincinin önemini değerlendirebilecek, 4) Medeniyet olgusunu ve medenilik tasavvurunu ifade edebilecek, 5) Kentin çeşitli mekanlarını karşılaştırabilecek, 6) Farklı semtlerin sakinleri ve yaşam tarzlarını karşılaştırabilecek, 7) Kentsel doku ve kent kimliğini yorumlayabilecek | 10, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kent kavramı | Literatür okuma |
2 | Kent ve medeniyet | Literatür okuma |
3 | Antik Dönem | Literatür okuma |
4 | Roma ve Bizans Dönemi | Literatür okuma |
5 | Osmanlı Dönemi | Literatür okuma |
6 | Cumhuriyet Dönemi | Literatür okuma |
7 | Özgün bir kent olarak İstanbul | Literatür okuma |
8 | Dünya kentleri | Literatür okuma |
9 | Metropol | Literatür okuma |
10 | Kent silüetleri ve kent dokuları | Literatür okuma |
11 | İnsan ve mekan | Literatür okuma |
12 | Kentte sosyal yaşam | Literatür okuma |
13 | Kentte kültür ve sanat | Literatür okuma |
14 | Kent kimliği | Literatür okuma |
Kaynak |
Şehir, Max Weber, 2012, Yarın Yayınları; İstanbul – Kent ve Medeniyet, 2010, MBB Yayınları; İstanbul: Mekan ve İnsan, 2012, MBB Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | X | |||||
2 | PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır. | X | |||||
3 | PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | X | |||||
4 | PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | X | |||||
5 | PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
6 | PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir. | X | |||||
7 | PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir. | X | |||||
8 | PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir. | X | |||||
9 | PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır. | ||||||
10 | PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir. | X | |||||
11 | PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | X | |||||
13 | PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir. | X | |||||
14 | PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 2 | 28 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(100/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KENTLEŞME, MEDENİYET VE KENT KİMLİĞİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı kentleri tarihsel ve kültürel perspektif içerisinde incelemek ve kentsel yaşam tarzı hakkında bilgi sahibi olmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kent kavramı,Kent ve medeniyet,Antik Dönem,Roma ve Bizans Dönemi,Osmanlı Dönemi,Cumhuriyet Dönemi,Özgün bir kent olarak İstanbul,Dünya kentleri,Metropol,Kent silüetleri ve kent dokuları,İnsan ve mekan,Kentte sosyal yaşam,Kentte kültür ve sanat,Kent kimliği; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci; 1) Kent kavramını ve kent olgusunu açıklayabilecek, 2) Kentte yaşamanın farkını ifade edebilecek, 3) Kentlilik bilincinin önemini değerlendirebilecek, 4) Medeniyet olgusunu ve medenilik tasavvurunu ifade edebilecek, 5) Kentin çeşitli mekanlarını karşılaştırabilecek, 6) Farklı semtlerin sakinleri ve yaşam tarzlarını karşılaştırabilecek, 7) Kentsel doku ve kent kimliğini yorumlayabilecek | 10, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kent kavramı | Literatür okuma |
2 | Kent ve medeniyet | Literatür okuma |
3 | Antik Dönem | Literatür okuma |
4 | Roma ve Bizans Dönemi | Literatür okuma |
5 | Osmanlı Dönemi | Literatür okuma |
6 | Cumhuriyet Dönemi | Literatür okuma |
7 | Özgün bir kent olarak İstanbul | Literatür okuma |
8 | Dünya kentleri | Literatür okuma |
9 | Metropol | Literatür okuma |
10 | Kent silüetleri ve kent dokuları | Literatür okuma |
11 | İnsan ve mekan | Literatür okuma |
12 | Kentte sosyal yaşam | Literatür okuma |
13 | Kentte kültür ve sanat | Literatür okuma |
14 | Kent kimliği | Literatür okuma |
Kaynak |
Şehir, Max Weber, 2012, Yarın Yayınları; İstanbul – Kent ve Medeniyet, 2010, MBB Yayınları; İstanbul: Mekan ve İnsan, 2012, MBB Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | X | |||||
2 | PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır. | X | |||||
3 | PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | X | |||||
4 | PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | X | |||||
5 | PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
6 | PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir. | X | |||||
7 | PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir. | X | |||||
8 | PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir. | X | |||||
9 | PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır. | ||||||
10 | PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir. | X | |||||
11 | PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | X | |||||
13 | PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir. | X | |||||
14 | PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |