Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMEL HUKUK | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Salih Önder YEŞİLTEPE |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Çağrı ALAGÖZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere, hukukun temel kavramları ve kurumları hakkında temel bilgileri vermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hukukun tanımı (Kavramsal ve teorik çerçevede hukuk tartışması) ,Toplumsal düzen kuralları ,Hukukun kaynakları,Hukuk sistemleri ,Hukukun dalları (Kamu hukuku) ,Hukukun dalları (Özel hukuk) ,Yargı örgütü ,Dava türleri ,12 Angry Men film incelemesi (Masumiyet karinesi ilkesi),Hak kavramı ,Müeyyide kavramı ,Sorumluluk kavramı,Kişilik kavramı ,Hukukun üstünlüğü ve Hukuk devleti üzerine bir tartışma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bireylerin birbirleriyle ve toplumla olan ilişkilerini düzenleyen kuralların bütünü içinde hukuk kurallarının oluşumunu ve işlevini değerlendirir. | 10, 13, 9 | A, G |
Toplumsal düzeni sağlayan kurallar arasında hukuk kurallarının özelliğini, öngörülebilen yaptırımları tanımlar. | 10, 13, 9 | A, G |
Somut bir olayda bireylerin gerçekleştirdikleri ilişki biçimlerini ve davranışları hukuk alanında değerlendirir. | 13, 16, 4, 9 | A |
Bireylerin gerçekleştirdikleri ilişki biçimlerini ve davranışları hukuki kavramlarla tanımlar. | 13, 16, 4, 9 | A |
Hukuk kurallarının uygulamasında yargının yerini ve işlevini yorumlar. | 10, 16, 9 | A |
Somut bir olayda karşılaştığı uyuşmazlığın çözümünü tartışır. | 13, 16, 4, 9 | A |
Hak kavramını ve türlerini, hakkın konusunu ve hak sahibini tanımlar. | 10, 13, 16, 4, 9 | A |
Yasama, yürütme ve yargı erklerinin yetkileri ile özel hukuk ve kamu hukukunu karşılaştırır. | 10, 13, 16, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hukukun tanımı (Kavramsal ve teorik çerçevede hukuk tartışması) | Literatür okuması |
2 | Toplumsal düzen kuralları | Literatür okuması |
3 | Hukukun kaynakları | Literatür okuması |
4 | Hukuk sistemleri | Literatür okuması |
5 | Hukukun dalları (Kamu hukuku) | Literatür okuması |
6 | Hukukun dalları (Özel hukuk) | Literatür okuması |
7 | Yargı örgütü | Literatür okuması |
8 | Dava türleri | Literatür okuması |
9 | 12 Angry Men film incelemesi (Masumiyet karinesi ilkesi) | Literatür okuması |
10 | Hak kavramı | Literatür okuması |
11 | Müeyyide kavramı | Literatür okuması |
12 | Sorumluluk kavramı | Literatür okuması |
13 | Kişilik kavramı | Literatür okuması |
14 | Hukukun üstünlüğü ve Hukuk devleti üzerine bir tartışma | Literatür okuması |
Kaynak |
Gözler, K. (2020). Hukukun Temel Kavramları. 18. baskı. Bursa: Ekin Yayınevi Güncel hukuk dersi kaynakları |
Ders notu verilmeyecektir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | X | |||||
2 | PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır. | X | |||||
3 | PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | X | |||||
4 | PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | X | |||||
5 | PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir. | X | |||||
7 | PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir. | X | |||||
8 | PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir. | X | |||||
9 | PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır. | X | |||||
10 | PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir. | X | |||||
11 | PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | X | |||||
13 | PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir. | X | |||||
14 | PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 6 | 2 | 12 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 31 | 31 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 92 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(92/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMEL HUKUK | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Salih Önder YEŞİLTEPE |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Çağrı ALAGÖZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere, hukukun temel kavramları ve kurumları hakkında temel bilgileri vermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hukukun tanımı (Kavramsal ve teorik çerçevede hukuk tartışması) ,Toplumsal düzen kuralları ,Hukukun kaynakları,Hukuk sistemleri ,Hukukun dalları (Kamu hukuku) ,Hukukun dalları (Özel hukuk) ,Yargı örgütü ,Dava türleri ,12 Angry Men film incelemesi (Masumiyet karinesi ilkesi),Hak kavramı ,Müeyyide kavramı ,Sorumluluk kavramı,Kişilik kavramı ,Hukukun üstünlüğü ve Hukuk devleti üzerine bir tartışma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bireylerin birbirleriyle ve toplumla olan ilişkilerini düzenleyen kuralların bütünü içinde hukuk kurallarının oluşumunu ve işlevini değerlendirir. | 10, 13, 9 | A, G |
Toplumsal düzeni sağlayan kurallar arasında hukuk kurallarının özelliğini, öngörülebilen yaptırımları tanımlar. | 10, 13, 9 | A, G |
Somut bir olayda bireylerin gerçekleştirdikleri ilişki biçimlerini ve davranışları hukuk alanında değerlendirir. | 13, 16, 4, 9 | A |
Bireylerin gerçekleştirdikleri ilişki biçimlerini ve davranışları hukuki kavramlarla tanımlar. | 13, 16, 4, 9 | A |
Hukuk kurallarının uygulamasında yargının yerini ve işlevini yorumlar. | 10, 16, 9 | A |
Somut bir olayda karşılaştığı uyuşmazlığın çözümünü tartışır. | 13, 16, 4, 9 | A |
Hak kavramını ve türlerini, hakkın konusunu ve hak sahibini tanımlar. | 10, 13, 16, 4, 9 | A |
Yasama, yürütme ve yargı erklerinin yetkileri ile özel hukuk ve kamu hukukunu karşılaştırır. | 10, 13, 16, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hukukun tanımı (Kavramsal ve teorik çerçevede hukuk tartışması) | Literatür okuması |
2 | Toplumsal düzen kuralları | Literatür okuması |
3 | Hukukun kaynakları | Literatür okuması |
4 | Hukuk sistemleri | Literatür okuması |
5 | Hukukun dalları (Kamu hukuku) | Literatür okuması |
6 | Hukukun dalları (Özel hukuk) | Literatür okuması |
7 | Yargı örgütü | Literatür okuması |
8 | Dava türleri | Literatür okuması |
9 | 12 Angry Men film incelemesi (Masumiyet karinesi ilkesi) | Literatür okuması |
10 | Hak kavramı | Literatür okuması |
11 | Müeyyide kavramı | Literatür okuması |
12 | Sorumluluk kavramı | Literatür okuması |
13 | Kişilik kavramı | Literatür okuması |
14 | Hukukun üstünlüğü ve Hukuk devleti üzerine bir tartışma | Literatür okuması |
Kaynak |
Gözler, K. (2020). Hukukun Temel Kavramları. 18. baskı. Bursa: Ekin Yayınevi Güncel hukuk dersi kaynakları |
Ders notu verilmeyecektir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | X | |||||
2 | PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır. | X | |||||
3 | PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | X | |||||
4 | PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | X | |||||
5 | PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir. | X | |||||
7 | PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir. | X | |||||
8 | PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir. | X | |||||
9 | PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır. | X | |||||
10 | PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir. | X | |||||
11 | PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | X | |||||
13 | PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir. | X | |||||
14 | PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |