Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ İNGİLİZCE-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSosyal hizmette İngilizce temel kavramların anlaşılması ve ayrıca çocuk, engelli, kadın, yaşlı, göçmen gibi temel alanlarda İngilizce terminolojinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, dersin içeriği hakkında bilgi verme.,Çocuk alanına ilişkin ingilizce kavramlar,Kadın alanına ilişkin ingilizce kavramlar,Yaşlı alanına ilişkin ingilizce kavramlar,Engelli alanına ilişkin ingilizce kavramlar,Göç alanına ilişkin ingilizce kavramlar,Gençlik alanına ilişkin ingilizce kavramlar,Sağlık alanına ilişkin İngilizce kavramlar,Makale analizi,Makale analizi,Makale analizi,Makale analizi,Makale analizi,Makale analizi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Öğrenci, sosyal hizmet alanının İngilizce literatürüne ait kavramları tanımlar. 10, 19, 23, 9A
2. İngilizce literatüre ait metinleri araştırır.10, 16A
3. Alana özgü metinleri düzenler.14A
4. İngilizce dilinde mesleki çalışmaları yapılandırır.10, 14, 19A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, dersin içeriği hakkında bilgi verme.
2Çocuk alanına ilişkin ingilizce kavramlarLiteratür taraması
3Kadın alanına ilişkin ingilizce kavramlarLiteratür taraması
4Yaşlı alanına ilişkin ingilizce kavramlarLiteratür taraması
5Engelli alanına ilişkin ingilizce kavramlarLiteratür taraması
6Göç alanına ilişkin ingilizce kavramlarLiteratür taraması
7Gençlik alanına ilişkin ingilizce kavramlarLiteratür taraması
8Sağlık alanına ilişkin İngilizce kavramlarLiteratür taraması
9Makale analiziİlgili makalenin okunması
10Makale analiziİlgili makalenin okunması
11Makale analiziİlgili makalenin okunması
12Makale analiziİlgili makalenin okunması
13Makale analiziİlgili makalenim okunması
14Makale analiziİlgili makalenin okunması
Kaynak
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
X
2
PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
X
3
PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
X
4
PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
X
5
PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
X
7
PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
X
8
PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
X
9
PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
X
10
PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
X
11
PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
X
12
PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
X
13
PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
X
14
PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14228
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)100
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(100/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ İNGİLİZCE-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSosyal hizmette İngilizce temel kavramların anlaşılması ve ayrıca çocuk, engelli, kadın, yaşlı, göçmen gibi temel alanlarda İngilizce terminolojinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, dersin içeriği hakkında bilgi verme.,Çocuk alanına ilişkin ingilizce kavramlar,Kadın alanına ilişkin ingilizce kavramlar,Yaşlı alanına ilişkin ingilizce kavramlar,Engelli alanına ilişkin ingilizce kavramlar,Göç alanına ilişkin ingilizce kavramlar,Gençlik alanına ilişkin ingilizce kavramlar,Sağlık alanına ilişkin İngilizce kavramlar,Makale analizi,Makale analizi,Makale analizi,Makale analizi,Makale analizi,Makale analizi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Öğrenci, sosyal hizmet alanının İngilizce literatürüne ait kavramları tanımlar. 10, 19, 23, 9A
2. İngilizce literatüre ait metinleri araştırır.10, 16A
3. Alana özgü metinleri düzenler.14A
4. İngilizce dilinde mesleki çalışmaları yapılandırır.10, 14, 19A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, dersin içeriği hakkında bilgi verme.
2Çocuk alanına ilişkin ingilizce kavramlarLiteratür taraması
3Kadın alanına ilişkin ingilizce kavramlarLiteratür taraması
4Yaşlı alanına ilişkin ingilizce kavramlarLiteratür taraması
5Engelli alanına ilişkin ingilizce kavramlarLiteratür taraması
6Göç alanına ilişkin ingilizce kavramlarLiteratür taraması
7Gençlik alanına ilişkin ingilizce kavramlarLiteratür taraması
8Sağlık alanına ilişkin İngilizce kavramlarLiteratür taraması
9Makale analiziİlgili makalenin okunması
10Makale analiziİlgili makalenin okunması
11Makale analiziİlgili makalenin okunması
12Makale analiziİlgili makalenin okunması
13Makale analiziİlgili makalenim okunması
14Makale analiziİlgili makalenin okunması
Kaynak
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
X
2
PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
X
3
PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
X
4
PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
X
5
PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
X
7
PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
X
8
PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
X
9
PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
X
10
PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
X
11
PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
X
12
PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
X
13
PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
X
14
PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:17Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:18