Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ İNGİLİZCE | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sosyal hizmette İngilizce temel kavramların anlaşılması ve ayrıca çocuk, engelli, kadın, yaşlı, göçmen gibi temel alanlarda İngilizce terminolojinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, dersin içeriği hakkında bilgi verme.,Çocuk alanına ilişkin ingilizce kavramlar,Kadın alanına ilişkin ingilizce kavramlar,Yaşlı alanına ilişkin ingilizce kavramlar,Engelli alanına ilişkin ingilizce kavramlar,Göç alanına ilişkin ingilizce kavramlar,Gençlik alanına ilişkin ingilizce kavramlar,Sağlık alanına ilişkin İngilizce kavramlar,Makale analizi,Makale analizi,Makale analizi,Makale analizi,Makale analizi,Makale analizi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Öğrenci, sosyal hizmet alanının İngilizce literatürüne ait kavramları tanımlar. | 10, 19, 23, 9 | A |
2. İngilizce literatüre ait metinleri araştırır. | 10, 16 | A |
3. Alana özgü metinleri düzenler. | 14 | A |
4. İngilizce dilinde mesleki çalışmaları yapılandırır. | 10, 14, 19 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, dersin içeriği hakkında bilgi verme. | |
2 | Çocuk alanına ilişkin ingilizce kavramlar | Literatür taraması |
3 | Kadın alanına ilişkin ingilizce kavramlar | Literatür taraması |
4 | Yaşlı alanına ilişkin ingilizce kavramlar | Literatür taraması |
5 | Engelli alanına ilişkin ingilizce kavramlar | Literatür taraması |
6 | Göç alanına ilişkin ingilizce kavramlar | Literatür taraması |
7 | Gençlik alanına ilişkin ingilizce kavramlar | Literatür taraması |
8 | Sağlık alanına ilişkin İngilizce kavramlar | Literatür taraması |
9 | Makale analizi | İlgili makalenin okunması |
10 | Makale analizi | İlgili makalenin okunması |
11 | Makale analizi | İlgili makalenin okunması |
12 | Makale analizi | İlgili makalenin okunması |
13 | Makale analizi | İlgili makalenim okunması |
14 | Makale analizi | İlgili makalenin okunması |
Kaynak |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | X | |||||
2 | PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır. | X | |||||
3 | PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | X | |||||
4 | PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | X | |||||
5 | PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir. | X | |||||
7 | PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir. | X | |||||
8 | PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir. | X | |||||
9 | PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır. | X | |||||
10 | PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir. | X | |||||
11 | PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | X | |||||
13 | PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir. | X | |||||
14 | PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 2 | 28 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(100/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ İNGİLİZCE | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sosyal hizmette İngilizce temel kavramların anlaşılması ve ayrıca çocuk, engelli, kadın, yaşlı, göçmen gibi temel alanlarda İngilizce terminolojinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, dersin içeriği hakkında bilgi verme.,Çocuk alanına ilişkin ingilizce kavramlar,Kadın alanına ilişkin ingilizce kavramlar,Yaşlı alanına ilişkin ingilizce kavramlar,Engelli alanına ilişkin ingilizce kavramlar,Göç alanına ilişkin ingilizce kavramlar,Gençlik alanına ilişkin ingilizce kavramlar,Sağlık alanına ilişkin İngilizce kavramlar,Makale analizi,Makale analizi,Makale analizi,Makale analizi,Makale analizi,Makale analizi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Öğrenci, sosyal hizmet alanının İngilizce literatürüne ait kavramları tanımlar. | 10, 19, 23, 9 | A |
2. İngilizce literatüre ait metinleri araştırır. | 10, 16 | A |
3. Alana özgü metinleri düzenler. | 14 | A |
4. İngilizce dilinde mesleki çalışmaları yapılandırır. | 10, 14, 19 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, dersin içeriği hakkında bilgi verme. | |
2 | Çocuk alanına ilişkin ingilizce kavramlar | Literatür taraması |
3 | Kadın alanına ilişkin ingilizce kavramlar | Literatür taraması |
4 | Yaşlı alanına ilişkin ingilizce kavramlar | Literatür taraması |
5 | Engelli alanına ilişkin ingilizce kavramlar | Literatür taraması |
6 | Göç alanına ilişkin ingilizce kavramlar | Literatür taraması |
7 | Gençlik alanına ilişkin ingilizce kavramlar | Literatür taraması |
8 | Sağlık alanına ilişkin İngilizce kavramlar | Literatür taraması |
9 | Makale analizi | İlgili makalenin okunması |
10 | Makale analizi | İlgili makalenin okunması |
11 | Makale analizi | İlgili makalenin okunması |
12 | Makale analizi | İlgili makalenin okunması |
13 | Makale analizi | İlgili makalenim okunması |
14 | Makale analizi | İlgili makalenin okunması |
Kaynak |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | X | |||||
2 | PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır. | X | |||||
3 | PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | X | |||||
4 | PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | X | |||||
5 | PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir. | X | |||||
7 | PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir. | X | |||||
8 | PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir. | X | |||||
9 | PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır. | X | |||||
10 | PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir. | X | |||||
11 | PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | X | |||||
13 | PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir. | X | |||||
14 | PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |