Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SALGIN VE AFETLERDE SOSYAL HİZMET | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Salgın ve afetlerde sosyal hizmet hakkında gerekli kavramsal ve kuramsal çerçeveyi, müdahale ve uygulama yöntemlerini, sosyal çalışmacı olarak sahada karşılaşılabilecek sorunları, salgın ve afetlere yönelik metodolojiyi öğrenmelerini ve bu bilgileri mesleki alanda uygulayabilmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin Genel Tanıtımı ve Haftalık Planın Açıklanması,Afetlere İlı̇şkı̇n Tanım ve Yaklaşımlar, Afetin Büyüklüğüne Etki Eden Faktörler, Afet Yönetı̇mı̇, Afete Müdahalede Temel Aşamalar, Afetı̇n Bireyler ve Aileler Üzerindeki Fiziksel, Ruhsal, Sosyo-Kültürel ve Ekonomik Etkı̇lerı̇ ,Afetin Sosyal Çalışmacılar ve Toplum Düzeyinde Etkileri, Sosyal Hizmet ve Afetlerde Genelci Uygulama Yaklaşımı,Afetlerde Sosyal Hizmet, Afetlerde Sosyal Çalışmacıların Görev ve Sorumlulukları, Bireylere ve Ailelere Yönelik Çalışmalar,Afetlerde Çalışanlara Yönelik Çalışmalar, Toplum Odaklı Çalışmalar: Psiko-Sosyal Destek, Toplum Organizasyonu, Depremden Etkilenen İnsanlara Yönelik Sosyal Hizmet Uygulamaları,Toplum Odaklı Çalışmalar: Depremden Etkilenen İnsanlara Yönelik Sosyal Hizmet Uygulamaları, Çeşitli Nüfus Gruplarına Sunulan Hizmetler ,Covıd-19 Pandemı̇ Sürecı̇ne Yönelı̇k Genel Bı̇r Değerlendı̇rme: Türkı̇ye Örneğı̇, Covid-19 Pandemisi ile İlgili Genel Bilgiler, Covid-19 Pandemisinin Türkiye’de Görülmesi ve Yayılım Süreci ,Pandemi ve Sosyal Hizmet Makale Sunumu/ Değerlendirme,Pandemi ve Sosyal Hizmet Makale Sunumu/ Değerlendirme,Pandemi ve Sosyal Hizmet Makale Sunumu/ Değerlendirme,Pandemi ve Sosyal Hizmet Makale Sunumu/ Değerlendirme,Pandemi ve Sosyal Hizmet Makale Sunumu/ Değerlendirme,Pandemi ve Sosyal Hizmet Uygulamaları/ Değerlendirme,Genel Tekrar ve Dersin Değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Salgın ve afetlere yönelik kavramsal ve kuramsal çerçeveyi bilir. | 18, 19, 9 | |
Salgın ve afetlerde müdahalede temel aşamaları, afetlerin mikro mezzo ve makro boyutta etkilerini öğrenir. | 18, 19, 9 | |
Afet ve salgınlarda mesleki anlamda sahada karşılaşabileceği durumları öğrenir. Etik konusunda bilgilenir. | 18, 19, 9 | |
Afetlerde çalışanlara yönelik toplum odaklı çalışmaları ve uygulamaları öğrenir. | 18, 19, 9 | |
Salgın ve afetlerin küresel ve yerel ölçekli etkilerini, sosyal hizmetle ilişkisini ve müdahale yöntemlerini öğrenir. | 14, 9 | E, F |
Alanla ilgili güncel araştırmaları takip edebilir ve sahada ne gibi çalışmalar yapabileceğini öğrenir. | 14, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Genel Tanıtımı ve Haftalık Planın Açıklanması | |
2 | Afetlere İlı̇şkı̇n Tanım ve Yaklaşımlar, Afetin Büyüklüğüne Etki Eden Faktörler, Afet Yönetı̇mı̇, Afete Müdahalede Temel Aşamalar, Afetı̇n Bireyler ve Aileler Üzerindeki Fiziksel, Ruhsal, Sosyo-Kültürel ve Ekonomik Etkı̇lerı̇ | Literatür taraması |
3 | Afetin Sosyal Çalışmacılar ve Toplum Düzeyinde Etkileri, Sosyal Hizmet ve Afetlerde Genelci Uygulama Yaklaşımı | Literatür taraması |
4 | Afetlerde Sosyal Hizmet, Afetlerde Sosyal Çalışmacıların Görev ve Sorumlulukları, Bireylere ve Ailelere Yönelik Çalışmalar | Literatür taraması |
5 | Afetlerde Çalışanlara Yönelik Çalışmalar, Toplum Odaklı Çalışmalar: Psiko-Sosyal Destek, Toplum Organizasyonu, Depremden Etkilenen İnsanlara Yönelik Sosyal Hizmet Uygulamaları | Literatür taraması |
6 | Toplum Odaklı Çalışmalar: Depremden Etkilenen İnsanlara Yönelik Sosyal Hizmet Uygulamaları, Çeşitli Nüfus Gruplarına Sunulan Hizmetler | Literatür taraması |
7 | Covıd-19 Pandemı̇ Sürecı̇ne Yönelı̇k Genel Bı̇r Değerlendı̇rme: Türkı̇ye Örneğı̇, Covid-19 Pandemisi ile İlgili Genel Bilgiler, Covid-19 Pandemisinin Türkiye’de Görülmesi ve Yayılım Süreci | Literatür taraması |
8 | Pandemi ve Sosyal Hizmet Makale Sunumu/ Değerlendirme | Öğrencinin ilgili konuya çalışması |
9 | Pandemi ve Sosyal Hizmet Makale Sunumu/ Değerlendirme | Öğrencinin ilgili konuya çalışması |
10 | Pandemi ve Sosyal Hizmet Makale Sunumu/ Değerlendirme | Öğrencinin ilgili konuya çalışması |
11 | Pandemi ve Sosyal Hizmet Makale Sunumu/ Değerlendirme | Öğrencinin ilgili konuya çalışması |
12 | Pandemi ve Sosyal Hizmet Makale Sunumu/ Değerlendirme | Öğrencinin ilgili konuya çalışması |
13 | Pandemi ve Sosyal Hizmet Uygulamaları/ Değerlendirme | Öğrencinin ilgili konuya çalışması |
14 | Genel Tekrar ve Dersin Değerlendirilmesi |
Kaynak |
Aktaş, A. M. (2000). “Kriz Döneminde Sosyal Refah Hizmetleri ve Sosyal Hizmet Uygulamaları.” A. B. Tufan, A. Mavı̇lı̇ Aktaş ve V. Duyan (Ed.), Travma Tedavisi Uzman Eğitimi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Hizmetler Yüksekokulu Yayını. Newburn, T. (1993). Disaster and After: Social Work in the Aftermath of Disaster. London and Philadelphia: Jessica Kingsley Publishers. Soliman, H. (2000). “Generalist Practice with Survivors of Natural Disasters.” Collaborative Social Work Strengths-Based Generalist Practice. P. John and Contributors (Ed.), Itasca, Illinois: F.E. Pecock Publishers. Tufan A. B., A. Mavı̇lı̇ Aktaş ve V. Duyan. (2000). “Türkiye, Deprem ve Genel Değerlendirme.”. A. B. Tufan, A. Mavı̇lı̇ Aktaş ve V. Duyan (Ed.), Travma Tedavisi Uzman Eğitimi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Hizmetler Yüksekokulu Yayını, No:002. Tufan, B. (2000). “Afet Durumlarında Sosyal Destek Hizmetleri ve Sosyal Hizmet Uzmanları” B. Tufan vd. (Ed.). Travma Tedavisi Uzman Eğitimi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Hizmetler Yüksekokulu Yayını. Tuncay, T. (2004). Afetlerde Sosyal Hizmet: 1999 Yılı Marmara ve Bolu-Düzce Depremlerı̇ Sonrasında Gerçekleştı̇rı̇len Sosyal Hı̇zmet Uygulamaları. Ankara: Özbay Ofset Matbaacılık. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | X | |||||
2 | PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır. | ||||||
3 | PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | X | |||||
4 | PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | ||||||
5 | PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
6 | PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir. | X | |||||
7 | PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir. | X | |||||
8 | PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir. | X | |||||
9 | PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır. | ||||||
10 | PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir. | ||||||
11 | PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | ||||||
12 | PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | X | |||||
13 | PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir. | X | |||||
14 | PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 2 | 28 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(100/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SALGIN VE AFETLERDE SOSYAL HİZMET | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Salgın ve afetlerde sosyal hizmet hakkında gerekli kavramsal ve kuramsal çerçeveyi, müdahale ve uygulama yöntemlerini, sosyal çalışmacı olarak sahada karşılaşılabilecek sorunları, salgın ve afetlere yönelik metodolojiyi öğrenmelerini ve bu bilgileri mesleki alanda uygulayabilmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin Genel Tanıtımı ve Haftalık Planın Açıklanması,Afetlere İlı̇şkı̇n Tanım ve Yaklaşımlar, Afetin Büyüklüğüne Etki Eden Faktörler, Afet Yönetı̇mı̇, Afete Müdahalede Temel Aşamalar, Afetı̇n Bireyler ve Aileler Üzerindeki Fiziksel, Ruhsal, Sosyo-Kültürel ve Ekonomik Etkı̇lerı̇ ,Afetin Sosyal Çalışmacılar ve Toplum Düzeyinde Etkileri, Sosyal Hizmet ve Afetlerde Genelci Uygulama Yaklaşımı,Afetlerde Sosyal Hizmet, Afetlerde Sosyal Çalışmacıların Görev ve Sorumlulukları, Bireylere ve Ailelere Yönelik Çalışmalar,Afetlerde Çalışanlara Yönelik Çalışmalar, Toplum Odaklı Çalışmalar: Psiko-Sosyal Destek, Toplum Organizasyonu, Depremden Etkilenen İnsanlara Yönelik Sosyal Hizmet Uygulamaları,Toplum Odaklı Çalışmalar: Depremden Etkilenen İnsanlara Yönelik Sosyal Hizmet Uygulamaları, Çeşitli Nüfus Gruplarına Sunulan Hizmetler ,Covıd-19 Pandemı̇ Sürecı̇ne Yönelı̇k Genel Bı̇r Değerlendı̇rme: Türkı̇ye Örneğı̇, Covid-19 Pandemisi ile İlgili Genel Bilgiler, Covid-19 Pandemisinin Türkiye’de Görülmesi ve Yayılım Süreci ,Pandemi ve Sosyal Hizmet Makale Sunumu/ Değerlendirme,Pandemi ve Sosyal Hizmet Makale Sunumu/ Değerlendirme,Pandemi ve Sosyal Hizmet Makale Sunumu/ Değerlendirme,Pandemi ve Sosyal Hizmet Makale Sunumu/ Değerlendirme,Pandemi ve Sosyal Hizmet Makale Sunumu/ Değerlendirme,Pandemi ve Sosyal Hizmet Uygulamaları/ Değerlendirme,Genel Tekrar ve Dersin Değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Salgın ve afetlere yönelik kavramsal ve kuramsal çerçeveyi bilir. | 18, 19, 9 | |
Salgın ve afetlerde müdahalede temel aşamaları, afetlerin mikro mezzo ve makro boyutta etkilerini öğrenir. | 18, 19, 9 | |
Afet ve salgınlarda mesleki anlamda sahada karşılaşabileceği durumları öğrenir. Etik konusunda bilgilenir. | 18, 19, 9 | |
Afetlerde çalışanlara yönelik toplum odaklı çalışmaları ve uygulamaları öğrenir. | 18, 19, 9 | |
Salgın ve afetlerin küresel ve yerel ölçekli etkilerini, sosyal hizmetle ilişkisini ve müdahale yöntemlerini öğrenir. | 14, 9 | E, F |
Alanla ilgili güncel araştırmaları takip edebilir ve sahada ne gibi çalışmalar yapabileceğini öğrenir. | 14, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Genel Tanıtımı ve Haftalık Planın Açıklanması | |
2 | Afetlere İlı̇şkı̇n Tanım ve Yaklaşımlar, Afetin Büyüklüğüne Etki Eden Faktörler, Afet Yönetı̇mı̇, Afete Müdahalede Temel Aşamalar, Afetı̇n Bireyler ve Aileler Üzerindeki Fiziksel, Ruhsal, Sosyo-Kültürel ve Ekonomik Etkı̇lerı̇ | Literatür taraması |
3 | Afetin Sosyal Çalışmacılar ve Toplum Düzeyinde Etkileri, Sosyal Hizmet ve Afetlerde Genelci Uygulama Yaklaşımı | Literatür taraması |
4 | Afetlerde Sosyal Hizmet, Afetlerde Sosyal Çalışmacıların Görev ve Sorumlulukları, Bireylere ve Ailelere Yönelik Çalışmalar | Literatür taraması |
5 | Afetlerde Çalışanlara Yönelik Çalışmalar, Toplum Odaklı Çalışmalar: Psiko-Sosyal Destek, Toplum Organizasyonu, Depremden Etkilenen İnsanlara Yönelik Sosyal Hizmet Uygulamaları | Literatür taraması |
6 | Toplum Odaklı Çalışmalar: Depremden Etkilenen İnsanlara Yönelik Sosyal Hizmet Uygulamaları, Çeşitli Nüfus Gruplarına Sunulan Hizmetler | Literatür taraması |
7 | Covıd-19 Pandemı̇ Sürecı̇ne Yönelı̇k Genel Bı̇r Değerlendı̇rme: Türkı̇ye Örneğı̇, Covid-19 Pandemisi ile İlgili Genel Bilgiler, Covid-19 Pandemisinin Türkiye’de Görülmesi ve Yayılım Süreci | Literatür taraması |
8 | Pandemi ve Sosyal Hizmet Makale Sunumu/ Değerlendirme | Öğrencinin ilgili konuya çalışması |
9 | Pandemi ve Sosyal Hizmet Makale Sunumu/ Değerlendirme | Öğrencinin ilgili konuya çalışması |
10 | Pandemi ve Sosyal Hizmet Makale Sunumu/ Değerlendirme | Öğrencinin ilgili konuya çalışması |
11 | Pandemi ve Sosyal Hizmet Makale Sunumu/ Değerlendirme | Öğrencinin ilgili konuya çalışması |
12 | Pandemi ve Sosyal Hizmet Makale Sunumu/ Değerlendirme | Öğrencinin ilgili konuya çalışması |
13 | Pandemi ve Sosyal Hizmet Uygulamaları/ Değerlendirme | Öğrencinin ilgili konuya çalışması |
14 | Genel Tekrar ve Dersin Değerlendirilmesi |
Kaynak |
Aktaş, A. M. (2000). “Kriz Döneminde Sosyal Refah Hizmetleri ve Sosyal Hizmet Uygulamaları.” A. B. Tufan, A. Mavı̇lı̇ Aktaş ve V. Duyan (Ed.), Travma Tedavisi Uzman Eğitimi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Hizmetler Yüksekokulu Yayını. Newburn, T. (1993). Disaster and After: Social Work in the Aftermath of Disaster. London and Philadelphia: Jessica Kingsley Publishers. Soliman, H. (2000). “Generalist Practice with Survivors of Natural Disasters.” Collaborative Social Work Strengths-Based Generalist Practice. P. John and Contributors (Ed.), Itasca, Illinois: F.E. Pecock Publishers. Tufan A. B., A. Mavı̇lı̇ Aktaş ve V. Duyan. (2000). “Türkiye, Deprem ve Genel Değerlendirme.”. A. B. Tufan, A. Mavı̇lı̇ Aktaş ve V. Duyan (Ed.), Travma Tedavisi Uzman Eğitimi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Hizmetler Yüksekokulu Yayını, No:002. Tufan, B. (2000). “Afet Durumlarında Sosyal Destek Hizmetleri ve Sosyal Hizmet Uzmanları” B. Tufan vd. (Ed.). Travma Tedavisi Uzman Eğitimi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Hizmetler Yüksekokulu Yayını. Tuncay, T. (2004). Afetlerde Sosyal Hizmet: 1999 Yılı Marmara ve Bolu-Düzce Depremlerı̇ Sonrasında Gerçekleştı̇rı̇len Sosyal Hı̇zmet Uygulamaları. Ankara: Özbay Ofset Matbaacılık. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | X | |||||
2 | PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır. | ||||||
3 | PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | X | |||||
4 | PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | ||||||
5 | PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
6 | PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir. | X | |||||
7 | PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir. | X | |||||
8 | PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir. | X | |||||
9 | PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır. | ||||||
10 | PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir. | ||||||
11 | PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | ||||||
12 | PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | X | |||||
13 | PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir. | X | |||||
14 | PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |