Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL İNCELEME, KAYIT VE RAPORLAMA-Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Şeyma KARAKAYA ALTIOK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSosyal inceleme gerçekleştirebilme, kayıt tutabilme ve sosyal inceleme raporu yazabilme becerisini geliştirmek ve gerekli farkındalığı kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin Genel Tanıtımı ve Haftalık Planın Açıklanması,Sosyal Hizmette İnceleme, Raporlama ve Rapor Türleri,Sosyal Hizmet Müdahalesinde Sosyal İnceleme Raporunun Yeri ve Önemi
,Sosyal İnceleme Raporu Hazırlama Süreci ve Örneği,Çocuk Yuvalarında İnceleme ve Rapor Yazım Süreci
,Bağımlılık Alanında İnceleme ve Rapor Yazım Süreci
,Huzurevlerinde İnceleme ve Rapor Yazım Süreci,Şiddet Önleme ve İzleme Merkezlerinde İnceleme ve Rapor Yazım Süreci
,Sosyal Hizmet Merkezlerinde İnceleme ve Rapor Yazım Süreci
,Engellilik Alanında İnceleme ve Rapor Yazım Süreci
,Adli Sosyal Hizmet Alanında İnceleme ve Rapor Yazım Süreci
,Tıbbi Sosyal Hizmet Alanında İnceleme ve Rapor Yazım Süreci
,Mülteciler ve Sığınmacılar Alanında İnceleme ve Rapor Yazım Süreci
,Sosyal İnceleme Raporu Örnekleri Üzerinden Değerlendirmeler
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sosyal inceleme gerçekleştirir.10, 4, 9A, G
Sosyal inceleme sırasında ve sonrasında kayıt tutma becerisi kazanır. 10, 4, 9A, G
Sosyal inceleme raporu yazar. 10, 4, 9A, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin Genel Tanıtımı ve Haftalık Planın AçıklanmasıDersin öğretim elemanı tarafından verilen ders notlarının okunması
2Sosyal Hizmette İnceleme, Raporlama ve Rapor TürleriDersin öğretim elemanı tarafından verilen ders notlarının okunması
3Sosyal Hizmet Müdahalesinde Sosyal İnceleme Raporunun Yeri ve Önemi
Dersin öğretim elemanı tarafından verilen ders notlarının okunması
4Sosyal İnceleme Raporu Hazırlama Süreci ve ÖrneğiDersin öğretim elemanı tarafından verilen ders notlarının okunması
5Çocuk Yuvalarında İnceleme ve Rapor Yazım Süreci
Dersin öğretim elemanı tarafından verilen ders notlarının okunması
6Bağımlılık Alanında İnceleme ve Rapor Yazım Süreci
Dersin öğretim elemanı tarafından verilen ders notlarının okunması
7Huzurevlerinde İnceleme ve Rapor Yazım SüreciDersin öğretim elemanı tarafından verilen ders notlarının okunması
8Şiddet Önleme ve İzleme Merkezlerinde İnceleme ve Rapor Yazım Süreci
Dersin öğretim elemanı tarafından verilen ders notlarının okunması
9Sosyal Hizmet Merkezlerinde İnceleme ve Rapor Yazım Süreci
Dersin öğretim elemanı tarafından verilen ders notlarının okunması
10Engellilik Alanında İnceleme ve Rapor Yazım Süreci
Dersin öğretim elemanı tarafından verilen ders notlarının okunması
11Adli Sosyal Hizmet Alanında İnceleme ve Rapor Yazım Süreci
Dersin öğretim elemanı tarafından verilen ders notlarının okunması
12Tıbbi Sosyal Hizmet Alanında İnceleme ve Rapor Yazım Süreci
Dersin öğretim elemanı tarafından verilen ders notlarının okunması
13Mülteciler ve Sığınmacılar Alanında İnceleme ve Rapor Yazım Süreci
Dersin öğretim elemanı tarafından verilen ders notlarının okunması
14Sosyal İnceleme Raporu Örnekleri Üzerinden Değerlendirmeler
Dersin öğretim elemanı tarafından verilen ders notlarının okunması
Kaynak
Artan, T., Yıldız, H., Ünlü, D. ve ÇATALOLUK, H. T. (2017). Karar Sürecini Yapılandırma Aracı Olarak SİR - Sosyal İnceleme Rapor Örnekleri. Ankara: SABEV Yayınevi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
X
2
PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
3
PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
X
4
PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
X
5
PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
7
PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
X
8
PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
X
9
PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
10
PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
X
11
PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
12
PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
13
PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
14
PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14228
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)114
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(114/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL İNCELEME, KAYIT VE RAPORLAMA-Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Şeyma KARAKAYA ALTIOK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSosyal inceleme gerçekleştirebilme, kayıt tutabilme ve sosyal inceleme raporu yazabilme becerisini geliştirmek ve gerekli farkındalığı kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin Genel Tanıtımı ve Haftalık Planın Açıklanması,Sosyal Hizmette İnceleme, Raporlama ve Rapor Türleri,Sosyal Hizmet Müdahalesinde Sosyal İnceleme Raporunun Yeri ve Önemi
,Sosyal İnceleme Raporu Hazırlama Süreci ve Örneği,Çocuk Yuvalarında İnceleme ve Rapor Yazım Süreci
,Bağımlılık Alanında İnceleme ve Rapor Yazım Süreci
,Huzurevlerinde İnceleme ve Rapor Yazım Süreci,Şiddet Önleme ve İzleme Merkezlerinde İnceleme ve Rapor Yazım Süreci
,Sosyal Hizmet Merkezlerinde İnceleme ve Rapor Yazım Süreci
,Engellilik Alanında İnceleme ve Rapor Yazım Süreci
,Adli Sosyal Hizmet Alanında İnceleme ve Rapor Yazım Süreci
,Tıbbi Sosyal Hizmet Alanında İnceleme ve Rapor Yazım Süreci
,Mülteciler ve Sığınmacılar Alanında İnceleme ve Rapor Yazım Süreci
,Sosyal İnceleme Raporu Örnekleri Üzerinden Değerlendirmeler
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sosyal inceleme gerçekleştirir.10, 4, 9A, G
Sosyal inceleme sırasında ve sonrasında kayıt tutma becerisi kazanır. 10, 4, 9A, G
Sosyal inceleme raporu yazar. 10, 4, 9A, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin Genel Tanıtımı ve Haftalık Planın AçıklanmasıDersin öğretim elemanı tarafından verilen ders notlarının okunması
2Sosyal Hizmette İnceleme, Raporlama ve Rapor TürleriDersin öğretim elemanı tarafından verilen ders notlarının okunması
3Sosyal Hizmet Müdahalesinde Sosyal İnceleme Raporunun Yeri ve Önemi
Dersin öğretim elemanı tarafından verilen ders notlarının okunması
4Sosyal İnceleme Raporu Hazırlama Süreci ve ÖrneğiDersin öğretim elemanı tarafından verilen ders notlarının okunması
5Çocuk Yuvalarında İnceleme ve Rapor Yazım Süreci
Dersin öğretim elemanı tarafından verilen ders notlarının okunması
6Bağımlılık Alanında İnceleme ve Rapor Yazım Süreci
Dersin öğretim elemanı tarafından verilen ders notlarının okunması
7Huzurevlerinde İnceleme ve Rapor Yazım SüreciDersin öğretim elemanı tarafından verilen ders notlarının okunması
8Şiddet Önleme ve İzleme Merkezlerinde İnceleme ve Rapor Yazım Süreci
Dersin öğretim elemanı tarafından verilen ders notlarının okunması
9Sosyal Hizmet Merkezlerinde İnceleme ve Rapor Yazım Süreci
Dersin öğretim elemanı tarafından verilen ders notlarının okunması
10Engellilik Alanında İnceleme ve Rapor Yazım Süreci
Dersin öğretim elemanı tarafından verilen ders notlarının okunması
11Adli Sosyal Hizmet Alanında İnceleme ve Rapor Yazım Süreci
Dersin öğretim elemanı tarafından verilen ders notlarının okunması
12Tıbbi Sosyal Hizmet Alanında İnceleme ve Rapor Yazım Süreci
Dersin öğretim elemanı tarafından verilen ders notlarının okunması
13Mülteciler ve Sığınmacılar Alanında İnceleme ve Rapor Yazım Süreci
Dersin öğretim elemanı tarafından verilen ders notlarının okunması
14Sosyal İnceleme Raporu Örnekleri Üzerinden Değerlendirmeler
Dersin öğretim elemanı tarafından verilen ders notlarının okunması
Kaynak
Artan, T., Yıldız, H., Ünlü, D. ve ÇATALOLUK, H. T. (2017). Karar Sürecini Yapılandırma Aracı Olarak SİR - Sosyal İnceleme Rapor Örnekleri. Ankara: SABEV Yayınevi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
X
2
PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
3
PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
X
4
PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
X
5
PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
7
PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
X
8
PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
X
9
PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
10
PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
X
11
PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
12
PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
13
PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
14
PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:17Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:18