Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KADIN REFAHI VE SOSYAL HİZMET | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Selda MEYDAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Toplumsal cinsiyete dayalı toplum yapısı içerisinde kadınların yaşadığı sorunların kavranması ve sorunların çözümlenmesine yardımcı olacak kavramsal bakış açısının geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Bu hususta sosyal hizmet mesleğinin çalışma alanlarından biri olan kadın refahına yönelik uygulamaların öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin içerik, amaç ve hedeflerinin açıklanması, Dersin işleyiş yönteminin açıklanması.,Uluslararası literatürde kadın refahı ile ilgili istatistiki veriler,Ulusal literatürde kadın refahı ile ilgili istatistiki veriler,Cinsiyet ve Toplumsal Cinsiyete ilişkin temel kavramları ve konular,Literatür taraması, Araştırma makalesinin analizi ve sunumu (Kadın ve Toplumsal cinsiyet alanı),Literatür taraması, Araştırma makalesinin analizi ve sunumu (Kadın ve Eğitim alanı),Literatür taraması, Araştırma makalesinin analizi ve sunumu (Kadın ve Sağlık alanı),Ara sınav genel tekrar,Literatür taraması, Araştırma makalesinin analizi ve sunumu (Kadın ve Çalışma alanı),Merkezi Yönetim ve Kadın refahına yönelik hizmetler/kamu politikaları ,Yerel Yönetimler ve Kadın refahına yönelik hizmetler/politikalar ,Adli Sistemler ve Kadın refahına yönelik hizmetler/politikalar ,Sivil Toplum ve Kadın refahına yönelik hizmetler/politikalar ,Genel Tekrar, Dersin kapanışı.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kadın çalışmalarına ilişkin istatistiki bilgi inceler ve yorumlar. | 10, 4 | A, E, G |
Cinsiyet kavramını toplumsal boyutuyla tanır ve toplumsal cinsiyet kavramını tanımlar. | 10, 4 | A, E, G |
Kadın ile toplumsal cinsiyet, aile, siyaset, eğitim, hukuk, sağlık, çalışma gibi toplumsal alanlar arasındaki ilişkiyi sosyal çalışma bakış açısıyla yorumlar. | 10, 4 | A, E, G |
Kadın refahı ile ilgili toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin söz konusu olduğu yaşam alanlarını açıklar. | 10, 4 | A, E, G |
Merkezi ve Yerel yönetim, Adli sistemler ve Sivil toplum alanlarında kadın refahına yönelik hizmet ve politikaları açıklar. | 10, 4 | A, E, G |
Kadın refahına yönelik sorunları literatür kapsamında araştırır ve çözüm önerileri tasarlar. | 10, 4 | A, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin içerik, amaç ve hedeflerinin açıklanması, Dersin işleyiş yönteminin açıklanması. | - |
2 | Uluslararası literatürde kadın refahı ile ilgili istatistiki veriler | Uluslararası literatürün taranması |
3 | Ulusal literatürde kadın refahı ile ilgili istatistiki veriler | Ulusal literatürün taranması |
4 | Cinsiyet ve Toplumsal Cinsiyete ilişkin temel kavramları ve konular | İlgili literatürün taranması |
5 | Literatür taraması, Araştırma makalesinin analizi ve sunumu (Kadın ve Toplumsal cinsiyet alanı) | İlgili literatürün taranması |
6 | Literatür taraması, Araştırma makalesinin analizi ve sunumu (Kadın ve Eğitim alanı) | İlgili literatürün taranması |
7 | Literatür taraması, Araştırma makalesinin analizi ve sunumu (Kadın ve Sağlık alanı) | İlgili literatürün taranması |
8 | Ara sınav genel tekrar | Haftalık ders konularının çalışılması, Literatürün taranması |
9 | Literatür taraması, Araştırma makalesinin analizi ve sunumu (Kadın ve Çalışma alanı) | İlgili literatürün taranması |
10 | Merkezi Yönetim ve Kadın refahına yönelik hizmetler/kamu politikaları | İlgili literatürün taranması |
11 | Yerel Yönetimler ve Kadın refahına yönelik hizmetler/politikalar | İlgili literatürün taranması |
12 | Adli Sistemler ve Kadın refahına yönelik hizmetler/politikalar | İlgili literatürün taranması |
13 | Sivil Toplum ve Kadın refahına yönelik hizmetler/politikalar | İlgili literatürün taranması |
14 | Genel Tekrar, Dersin kapanışı. | - |
Kaynak |
Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | X | |||||
2 | PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır. | X | |||||
3 | PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | ||||||
4 | PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | X | |||||
5 | PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
6 | PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir. | X | |||||
7 | PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir. | X | |||||
8 | PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir. | X | |||||
9 | PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır. | ||||||
10 | PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir. | X | |||||
11 | PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | X | |||||
13 | PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir. | X | |||||
14 | PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 3 | 42 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KADIN REFAHI VE SOSYAL HİZMET | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Selda MEYDAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Toplumsal cinsiyete dayalı toplum yapısı içerisinde kadınların yaşadığı sorunların kavranması ve sorunların çözümlenmesine yardımcı olacak kavramsal bakış açısının geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Bu hususta sosyal hizmet mesleğinin çalışma alanlarından biri olan kadın refahına yönelik uygulamaların öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin içerik, amaç ve hedeflerinin açıklanması, Dersin işleyiş yönteminin açıklanması.,Uluslararası literatürde kadın refahı ile ilgili istatistiki veriler,Ulusal literatürde kadın refahı ile ilgili istatistiki veriler,Cinsiyet ve Toplumsal Cinsiyete ilişkin temel kavramları ve konular,Literatür taraması, Araştırma makalesinin analizi ve sunumu (Kadın ve Toplumsal cinsiyet alanı),Literatür taraması, Araştırma makalesinin analizi ve sunumu (Kadın ve Eğitim alanı),Literatür taraması, Araştırma makalesinin analizi ve sunumu (Kadın ve Sağlık alanı),Ara sınav genel tekrar,Literatür taraması, Araştırma makalesinin analizi ve sunumu (Kadın ve Çalışma alanı),Merkezi Yönetim ve Kadın refahına yönelik hizmetler/kamu politikaları ,Yerel Yönetimler ve Kadın refahına yönelik hizmetler/politikalar ,Adli Sistemler ve Kadın refahına yönelik hizmetler/politikalar ,Sivil Toplum ve Kadın refahına yönelik hizmetler/politikalar ,Genel Tekrar, Dersin kapanışı.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kadın çalışmalarına ilişkin istatistiki bilgi inceler ve yorumlar. | 10, 4 | A, E, G |
Cinsiyet kavramını toplumsal boyutuyla tanır ve toplumsal cinsiyet kavramını tanımlar. | 10, 4 | A, E, G |
Kadın ile toplumsal cinsiyet, aile, siyaset, eğitim, hukuk, sağlık, çalışma gibi toplumsal alanlar arasındaki ilişkiyi sosyal çalışma bakış açısıyla yorumlar. | 10, 4 | A, E, G |
Kadın refahı ile ilgili toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin söz konusu olduğu yaşam alanlarını açıklar. | 10, 4 | A, E, G |
Merkezi ve Yerel yönetim, Adli sistemler ve Sivil toplum alanlarında kadın refahına yönelik hizmet ve politikaları açıklar. | 10, 4 | A, E, G |
Kadın refahına yönelik sorunları literatür kapsamında araştırır ve çözüm önerileri tasarlar. | 10, 4 | A, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin içerik, amaç ve hedeflerinin açıklanması, Dersin işleyiş yönteminin açıklanması. | - |
2 | Uluslararası literatürde kadın refahı ile ilgili istatistiki veriler | Uluslararası literatürün taranması |
3 | Ulusal literatürde kadın refahı ile ilgili istatistiki veriler | Ulusal literatürün taranması |
4 | Cinsiyet ve Toplumsal Cinsiyete ilişkin temel kavramları ve konular | İlgili literatürün taranması |
5 | Literatür taraması, Araştırma makalesinin analizi ve sunumu (Kadın ve Toplumsal cinsiyet alanı) | İlgili literatürün taranması |
6 | Literatür taraması, Araştırma makalesinin analizi ve sunumu (Kadın ve Eğitim alanı) | İlgili literatürün taranması |
7 | Literatür taraması, Araştırma makalesinin analizi ve sunumu (Kadın ve Sağlık alanı) | İlgili literatürün taranması |
8 | Ara sınav genel tekrar | Haftalık ders konularının çalışılması, Literatürün taranması |
9 | Literatür taraması, Araştırma makalesinin analizi ve sunumu (Kadın ve Çalışma alanı) | İlgili literatürün taranması |
10 | Merkezi Yönetim ve Kadın refahına yönelik hizmetler/kamu politikaları | İlgili literatürün taranması |
11 | Yerel Yönetimler ve Kadın refahına yönelik hizmetler/politikalar | İlgili literatürün taranması |
12 | Adli Sistemler ve Kadın refahına yönelik hizmetler/politikalar | İlgili literatürün taranması |
13 | Sivil Toplum ve Kadın refahına yönelik hizmetler/politikalar | İlgili literatürün taranması |
14 | Genel Tekrar, Dersin kapanışı. | - |
Kaynak |
Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | X | |||||
2 | PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır. | X | |||||
3 | PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | ||||||
4 | PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | X | |||||
5 | PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
6 | PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir. | X | |||||
7 | PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir. | X | |||||
8 | PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir. | X | |||||
9 | PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır. | ||||||
10 | PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir. | X | |||||
11 | PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | X | |||||
13 | PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir. | X | |||||
14 | PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |