Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DEĞERLER SOSYOLOJİSİ VE MANEVİ DESTEK-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı biyopsikososyal manevi değerlendirmeler yapma becerisi kazanarak maneviyatın müdahalelere dahil edilebileceği yolları keşfetmek ve sosyal hizmet uygulamaları için maneviyata duyarlı bir sosyal hizmet çerçevesi geliştirmek için temel bilgi ve becerilerin edinilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, dersin içeriği hakkında bilgi verme.,Maneviyatın sosyal hizmet alanındaki gelişimi, manevi gelişimin tanımlanması ,Sosyal hizmet uygulamalarında manevi, dini ritüellerin yerinin anlaşılması ,İnsan yaşamında sağlık, ölüm, iyilik hali, travma sonrası gelişim tartışması ,Manevi sosyal hizmet uygulamasında manevi güçlü yanların, kaynakların, desteklerin, zorlukların değerlendirilmesi ,Manevi yetkinlik kavramının sosyal hizmet uygulamalarındaki yerinin tartışılması ,Manevi yetkinlik standartları ,Manevi yetkin uygulamalarda kullanılan tekniklerin anlaşılması ,Manevi sosyal hizmet uygulamalarında etik ilke ve sorumluluklar (1) ,Manevi sosyal hizmet uygulamalarında etik ilke ve sorumluluklar (2) ,Batı ve Doğu toplumlarında ve ülke örneklerinde manevi sosyal hizmet uygulamaları ,Aile, çocuk, ergen, genç, yetişkin, orta yaş ve yaşlılarda manevi sosyal hizmet ve sosyal psikolojik altyapılar ,Seçilmiş Vaka Örnekleri ile konuya teorik ve sistematik bakış organizasyonu. ,Genel tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu ders kapsamında; yaşam boyu maneviyat ve manevi gelişimin teorik perspektifleri ve bunların sosyal hizmet için öneminin anlaşılması, etik, ruhsal olarak duyarlı bir uygulama yaklaşımının yönlerini keşfetmek, uygulamada manevi duyarlılık için beceri ve tutumların geliştirilmesi üzerine tartışmaların yürütülmesi, travma, acı, hastalık, iyileşme, dayanıklılık ve genel sağlık ve esenlik gibi alanlarda ruhsal ve varoluşsal konuların rolüne dair bir anlayışın geliştirilmesi açıklanır.10, 16, 19, 4A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, dersin içeriği hakkında bilgi verme.
2Maneviyatın sosyal hizmet alanındaki gelişimi, manevi gelişimin tanımlanması Literatür taraması
3Sosyal hizmet uygulamalarında manevi, dini ritüellerin yerinin anlaşılması Literatür taraması
4İnsan yaşamında sağlık, ölüm, iyilik hali, travma sonrası gelişim tartışması Literatür taraması
5Manevi sosyal hizmet uygulamasında manevi güçlü yanların, kaynakların, desteklerin, zorlukların değerlendirilmesi Literatür taraması
6Manevi yetkinlik kavramının sosyal hizmet uygulamalarındaki yerinin tartışılması Literatür taraması
7Manevi yetkinlik standartları Literatür taraması
8Manevi yetkin uygulamalarda kullanılan tekniklerin anlaşılması Literatür taraması
9Manevi sosyal hizmet uygulamalarında etik ilke ve sorumluluklar (1) Literatür taraması
10Manevi sosyal hizmet uygulamalarında etik ilke ve sorumluluklar (2) Literatür taraması
11Batı ve Doğu toplumlarında ve ülke örneklerinde manevi sosyal hizmet uygulamaları Literatür taraması
12Aile, çocuk, ergen, genç, yetişkin, orta yaş ve yaşlılarda manevi sosyal hizmet ve sosyal psikolojik altyapılar Literatür taraması
13Seçilmiş Vaka Örnekleri ile konuya teorik ve sistematik bakış organizasyonu. Literatür taraması
14Genel tekrar
Kaynak
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
X
2
PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
X
3
PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
X
4
PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
X
5
PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
X
7
PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
X
8
PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
X
9
PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
X
10
PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
X
11
PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
X
12
PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
X
13
PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
X
14
PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14228
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)100
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(100/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DEĞERLER SOSYOLOJİSİ VE MANEVİ DESTEK-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı biyopsikososyal manevi değerlendirmeler yapma becerisi kazanarak maneviyatın müdahalelere dahil edilebileceği yolları keşfetmek ve sosyal hizmet uygulamaları için maneviyata duyarlı bir sosyal hizmet çerçevesi geliştirmek için temel bilgi ve becerilerin edinilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, dersin içeriği hakkında bilgi verme.,Maneviyatın sosyal hizmet alanındaki gelişimi, manevi gelişimin tanımlanması ,Sosyal hizmet uygulamalarında manevi, dini ritüellerin yerinin anlaşılması ,İnsan yaşamında sağlık, ölüm, iyilik hali, travma sonrası gelişim tartışması ,Manevi sosyal hizmet uygulamasında manevi güçlü yanların, kaynakların, desteklerin, zorlukların değerlendirilmesi ,Manevi yetkinlik kavramının sosyal hizmet uygulamalarındaki yerinin tartışılması ,Manevi yetkinlik standartları ,Manevi yetkin uygulamalarda kullanılan tekniklerin anlaşılması ,Manevi sosyal hizmet uygulamalarında etik ilke ve sorumluluklar (1) ,Manevi sosyal hizmet uygulamalarında etik ilke ve sorumluluklar (2) ,Batı ve Doğu toplumlarında ve ülke örneklerinde manevi sosyal hizmet uygulamaları ,Aile, çocuk, ergen, genç, yetişkin, orta yaş ve yaşlılarda manevi sosyal hizmet ve sosyal psikolojik altyapılar ,Seçilmiş Vaka Örnekleri ile konuya teorik ve sistematik bakış organizasyonu. ,Genel tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu ders kapsamında; yaşam boyu maneviyat ve manevi gelişimin teorik perspektifleri ve bunların sosyal hizmet için öneminin anlaşılması, etik, ruhsal olarak duyarlı bir uygulama yaklaşımının yönlerini keşfetmek, uygulamada manevi duyarlılık için beceri ve tutumların geliştirilmesi üzerine tartışmaların yürütülmesi, travma, acı, hastalık, iyileşme, dayanıklılık ve genel sağlık ve esenlik gibi alanlarda ruhsal ve varoluşsal konuların rolüne dair bir anlayışın geliştirilmesi açıklanır.10, 16, 19, 4A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, dersin içeriği hakkında bilgi verme.
2Maneviyatın sosyal hizmet alanındaki gelişimi, manevi gelişimin tanımlanması Literatür taraması
3Sosyal hizmet uygulamalarında manevi, dini ritüellerin yerinin anlaşılması Literatür taraması
4İnsan yaşamında sağlık, ölüm, iyilik hali, travma sonrası gelişim tartışması Literatür taraması
5Manevi sosyal hizmet uygulamasında manevi güçlü yanların, kaynakların, desteklerin, zorlukların değerlendirilmesi Literatür taraması
6Manevi yetkinlik kavramının sosyal hizmet uygulamalarındaki yerinin tartışılması Literatür taraması
7Manevi yetkinlik standartları Literatür taraması
8Manevi yetkin uygulamalarda kullanılan tekniklerin anlaşılması Literatür taraması
9Manevi sosyal hizmet uygulamalarında etik ilke ve sorumluluklar (1) Literatür taraması
10Manevi sosyal hizmet uygulamalarında etik ilke ve sorumluluklar (2) Literatür taraması
11Batı ve Doğu toplumlarında ve ülke örneklerinde manevi sosyal hizmet uygulamaları Literatür taraması
12Aile, çocuk, ergen, genç, yetişkin, orta yaş ve yaşlılarda manevi sosyal hizmet ve sosyal psikolojik altyapılar Literatür taraması
13Seçilmiş Vaka Örnekleri ile konuya teorik ve sistematik bakış organizasyonu. Literatür taraması
14Genel tekrar
Kaynak
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
X
2
PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
X
3
PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
X
4
PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
X
5
PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
X
7
PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
X
8
PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
X
9
PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
X
10
PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
X
11
PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
X
12
PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
X
13
PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
X
14
PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:17Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:18