Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DEZAVANTAJLI GRUPLAR VE MÜRACAATÇI SİSTEMLERİ-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıToplumsal koruma ve bakıma gereksinim duyan grupların ve müracaatçı sistemlerinin belirlenmesi, dezavantajlılığa sebep veren faktörlerin tespit edilmesi, ön yargı, ayrımcılık ve baskının kaynaklarını belirlenmesi, baskı karşıtı uygulamaların kuramsal temellerinini öğrenilmesi ve baskı karşıtı sosyal hizmet müdahalesinin analiz edilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, dersin içeriği hakkında bilgi verme.,Dezavantajlı grup kavramının, müracaatçı sistemi kavramının ele alınması,Dezavantajlı grupların sınırlandırılması ve sınıflandırılması,Dezavantajlı bir grup ve müracaatçı sistemi olarak kadınlar (sorunlar ve çözüm önerileri),Dezavantajlı bir grup ve müracaatçı sistemi olarak çocuklar (sorunlar ve çözüm önerileri),Dezavantajlı bir grup ve müracaatçı sistemi olarak engelliler (sorunlar ve çözüm önerileri),Dezavantajlı bir grup ve müracaatçı sistemi olarak yaşlılar (sorunlar ve çözüm önerileri),Ara sınav genel tekrar,Dezavantajlı bir grup ve müracaatçı sistemi olarak yoksullar (sorunlar ve çözüm önerileri),Dezavantajlı bir grup ve müracaatçı sistemi olarak gençler (sorunlar ve çözüm önerileri),Dezavantajlı bir grup ve müracaatçı sistemi olarak göçmenler (sorunlar ve çözüm önerileri),Dezavantajlı grupların hakları ve hak ihlalleri
,Vaka örnekleri ile dezavantajlı gruplar
,Genel tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dezavantajlı grupları özellikleriyle bilir9A, E
Dezavantajlı grupların karşılaştıkları sorunları ve güçlükleri açıklar.9A, E
Dezavantajlılığın oluşum nedenleri açıklar.9A, E
Ayrımcılık, ötekileştirme, önyargının temellerini açıklar.10, 9A, E
Ayrımcılık ve baskı kaynaklarına karşı nasıl mücadele edileceğini bilir.10, 16, 19, 4A, E
Risk ve baskı altında olan grupların savunuculuğunu yapar.10, 19, 4A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, dersin içeriği hakkında bilgi verme.
2Dezavantajlı grup kavramının, müracaatçı sistemi kavramının ele alınmasıÖğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notunun okunması
3Dezavantajlı grupların sınırlandırılması ve sınıflandırılmasıÖğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notunun okunması
4Dezavantajlı bir grup ve müracaatçı sistemi olarak kadınlar (sorunlar ve çözüm önerileri)Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notunun okunması
5Dezavantajlı bir grup ve müracaatçı sistemi olarak çocuklar (sorunlar ve çözüm önerileri)Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notunun okunması
6Dezavantajlı bir grup ve müracaatçı sistemi olarak engelliler (sorunlar ve çözüm önerileri)Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notunun okunması
7Dezavantajlı bir grup ve müracaatçı sistemi olarak yaşlılar (sorunlar ve çözüm önerileri)Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notunun okunması
8Ara sınav genel tekrar
9Dezavantajlı bir grup ve müracaatçı sistemi olarak yoksullar (sorunlar ve çözüm önerileri)Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notunun okunması
10Dezavantajlı bir grup ve müracaatçı sistemi olarak gençler (sorunlar ve çözüm önerileri)Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notunun okunması
11Dezavantajlı bir grup ve müracaatçı sistemi olarak göçmenler (sorunlar ve çözüm önerileri)Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notlarının okunması
12Dezavantajlı grupların hakları ve hak ihlalleri
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notlarının okunması
13Vaka örnekleri ile dezavantajlı gruplar
Öğretim elemanı tarafından yazılan ders notlarının okunması
14Genel tekrar
Kaynak
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
X
2
PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
X
3
PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
X
4
PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
X
5
PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
X
7
PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
X
8
PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
X
9
PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
X
10
PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
X
11
PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
12
PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
X
13
PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
X
14
PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14228
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)100
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(100/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DEZAVANTAJLI GRUPLAR VE MÜRACAATÇI SİSTEMLERİ-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıToplumsal koruma ve bakıma gereksinim duyan grupların ve müracaatçı sistemlerinin belirlenmesi, dezavantajlılığa sebep veren faktörlerin tespit edilmesi, ön yargı, ayrımcılık ve baskının kaynaklarını belirlenmesi, baskı karşıtı uygulamaların kuramsal temellerinini öğrenilmesi ve baskı karşıtı sosyal hizmet müdahalesinin analiz edilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, dersin içeriği hakkında bilgi verme.,Dezavantajlı grup kavramının, müracaatçı sistemi kavramının ele alınması,Dezavantajlı grupların sınırlandırılması ve sınıflandırılması,Dezavantajlı bir grup ve müracaatçı sistemi olarak kadınlar (sorunlar ve çözüm önerileri),Dezavantajlı bir grup ve müracaatçı sistemi olarak çocuklar (sorunlar ve çözüm önerileri),Dezavantajlı bir grup ve müracaatçı sistemi olarak engelliler (sorunlar ve çözüm önerileri),Dezavantajlı bir grup ve müracaatçı sistemi olarak yaşlılar (sorunlar ve çözüm önerileri),Ara sınav genel tekrar,Dezavantajlı bir grup ve müracaatçı sistemi olarak yoksullar (sorunlar ve çözüm önerileri),Dezavantajlı bir grup ve müracaatçı sistemi olarak gençler (sorunlar ve çözüm önerileri),Dezavantajlı bir grup ve müracaatçı sistemi olarak göçmenler (sorunlar ve çözüm önerileri),Dezavantajlı grupların hakları ve hak ihlalleri
,Vaka örnekleri ile dezavantajlı gruplar
,Genel tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dezavantajlı grupları özellikleriyle bilir9A, E
Dezavantajlı grupların karşılaştıkları sorunları ve güçlükleri açıklar.9A, E
Dezavantajlılığın oluşum nedenleri açıklar.9A, E
Ayrımcılık, ötekileştirme, önyargının temellerini açıklar.10, 9A, E
Ayrımcılık ve baskı kaynaklarına karşı nasıl mücadele edileceğini bilir.10, 16, 19, 4A, E
Risk ve baskı altında olan grupların savunuculuğunu yapar.10, 19, 4A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, dersin içeriği hakkında bilgi verme.
2Dezavantajlı grup kavramının, müracaatçı sistemi kavramının ele alınmasıÖğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notunun okunması
3Dezavantajlı grupların sınırlandırılması ve sınıflandırılmasıÖğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notunun okunması
4Dezavantajlı bir grup ve müracaatçı sistemi olarak kadınlar (sorunlar ve çözüm önerileri)Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notunun okunması
5Dezavantajlı bir grup ve müracaatçı sistemi olarak çocuklar (sorunlar ve çözüm önerileri)Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notunun okunması
6Dezavantajlı bir grup ve müracaatçı sistemi olarak engelliler (sorunlar ve çözüm önerileri)Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notunun okunması
7Dezavantajlı bir grup ve müracaatçı sistemi olarak yaşlılar (sorunlar ve çözüm önerileri)Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notunun okunması
8Ara sınav genel tekrar
9Dezavantajlı bir grup ve müracaatçı sistemi olarak yoksullar (sorunlar ve çözüm önerileri)Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notunun okunması
10Dezavantajlı bir grup ve müracaatçı sistemi olarak gençler (sorunlar ve çözüm önerileri)Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notunun okunması
11Dezavantajlı bir grup ve müracaatçı sistemi olarak göçmenler (sorunlar ve çözüm önerileri)Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notlarının okunması
12Dezavantajlı grupların hakları ve hak ihlalleri
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notlarının okunması
13Vaka örnekleri ile dezavantajlı gruplar
Öğretim elemanı tarafından yazılan ders notlarının okunması
14Genel tekrar
Kaynak
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
X
2
PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
X
3
PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
X
4
PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
X
5
PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
X
7
PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
X
8
PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
X
9
PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
X
10
PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
X
11
PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
12
PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
X
13
PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
X
14
PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:17Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:18