Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL HİZMET TARİHİ VE ETİĞİ-Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSosyal hizmetin Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel gelişim sürecini öğrenmeleri, sosyal hizmetlerin tarihsel arka planını anlamaları ve sosyal hizmet uygulama alanlarını tanımaları, sosyal hizmet etik, ilke ve değerlerini benimsemeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin içerik, amaç ve hedeflerinin açıklanması, Dersin işleyiş yönteminin açıklanması.,Sosyal hizmetin tarihsel oluşumu ve gelişimi,Sosyal hizmet mesleğinin ve sosyal hizmetlerin Dünyadaki tarihsel gelişimi,Uluslararası Sosyal Hizmet Kuruluşları,Sosyal hizmet mesleğinin Türkiye'de tarihsel gelişimi,Dünyada Sosyal Hizmet eğitiminin tarihsel gelişimi,Türkiye'de Sosyal Hizmet eğitiminin tarihsel gelişimi,Ara sınav genel tekrar,Sosyal Hizmet Etiği: Temel Kavramlar,Etiğin İşlevleri, Türleri ve Boyutları,Etik Teoriler,Sosyal Hizmetin Temel Değerleri, Etik Standartlar ve Sorumluluklar,Sosyal Hizmette Etik İkilemler ve Etik Karar Verme,Genel Tekrar, Dersin kapanışı.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sosyal Hizmet mesleğinin Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel gelişimini öğrenir.10, 13, 9A, G
Sosyal Hizmet eğitiminin Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel gelişimini öğrenir.10, 13, 9A, G
Sosyal hizmetin gelişim sürecini analiz edebilme yeterliliğine sahip olabilir.10, 13, 9A, G
Sosyal Hizmet meslek etiğini ve temel değerlerini öğrenir.10, 4, 9A, G
Sosyal çalışmacının etik ilke, değer ve sorumluluklarını benimser.10, 4, 9A, G
Sosyal hizmette etik ikilemleri açıklar ve etik karar verme sürecini bilir.16, 4, 9A, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin içerik, amaç ve hedeflerinin açıklanması, Dersin işleyiş yönteminin açıklanması.
2Sosyal hizmetin tarihsel oluşumu ve gelişimiKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
3Sosyal hizmet mesleğinin ve sosyal hizmetlerin Dünyadaki tarihsel gelişimiKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
4Uluslararası Sosyal Hizmet KuruluşlarıKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
5Sosyal hizmet mesleğinin Türkiye'de tarihsel gelişimiKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
6Dünyada Sosyal Hizmet eğitiminin tarihsel gelişimiKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
7Türkiye'de Sosyal Hizmet eğitiminin tarihsel gelişimiKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
8Ara sınav genel tekrarKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
9Sosyal Hizmet Etiği: Temel KavramlarKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
10Etiğin İşlevleri, Türleri ve BoyutlarıKonu ile ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
11Etik TeorilerKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
12Sosyal Hizmetin Temel Değerleri, Etik Standartlar ve SorumluluklarKonu ile ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
13Sosyal Hizmette Etik İkilemler ve Etik Karar VermeKonu ile ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
14Genel Tekrar, Dersin kapanışı.
Kaynak
Ders notu öğretim elamanları tarafından verilecektir.
Acar, H. ve Çamur Duyan, G. 2003. Dünyada Sosyal Hizmet Mesleğinin Ortaya Çıkışı. Toplum ve Sosyal Hizmet. 14(1). Artan, T. ve Zubaroğlu Yanardağ, M. (2020). Sosyal Hizmet Etiği. Nika Yayınevi Duyan, V. 2014. Sosyal Hizmet: Temelleri, Yaklaşımları, Müdahale Yöntemleri. İstanbul: Sosyal Çalışma Yayınları. Ersoy Yılmaz, S. 2015. Sosyal Hizmet Etiğine İlişkin Bir Değerlendirme. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi. s. 122-136. GÖKÇEARSLAN ÇİFÇİ, E. ve GÖNEN, E. 2011. SOSYAL HİZMET UYGULAMALARINDA ETİK KARAR VERME SÜRECİ. TOPLUM VE SOSYAL HİZMET. 22(2). NASW. 2017. Code of Ethics. https://www.socialworkers.org/About/Ethics/Code-of-Ethics/Code-of-Ethics-English Erişim tarihi: 12.12.2018. Reamer, F. 2018. Sosyal Hizmet Etiği ve Değerleri. çev. Acar, H. Nika Yayınevi Reçber, B. 2019. Sosyal Hizmetin Gelişiminde Türkiye'nin Konumu: Teorik Bir Analiz. Toplum ve Sosyal Hizmet. 30(2). Sosyal Hizmet Uzmanları Derneği. http://www.shudernegi.org/?pnum=42 Erişim tarihi: 12.12.2018. Şahin Taşğın, N. ve Özel, H. 2011. Türkiye'de Sosyal Hizmetlerin Dönüşümü. Toplum ve Sosyal Hizmet. 22(2).

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
X
2
PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
X
3
PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
4
PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
X
5
PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
X
7
PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
X
8
PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
X
9
PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
X
10
PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
X
11
PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
X
12
PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
X
13
PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
X
14
PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14228
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)114
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(114/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL HİZMET TARİHİ VE ETİĞİ-Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSosyal hizmetin Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel gelişim sürecini öğrenmeleri, sosyal hizmetlerin tarihsel arka planını anlamaları ve sosyal hizmet uygulama alanlarını tanımaları, sosyal hizmet etik, ilke ve değerlerini benimsemeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin içerik, amaç ve hedeflerinin açıklanması, Dersin işleyiş yönteminin açıklanması.,Sosyal hizmetin tarihsel oluşumu ve gelişimi,Sosyal hizmet mesleğinin ve sosyal hizmetlerin Dünyadaki tarihsel gelişimi,Uluslararası Sosyal Hizmet Kuruluşları,Sosyal hizmet mesleğinin Türkiye'de tarihsel gelişimi,Dünyada Sosyal Hizmet eğitiminin tarihsel gelişimi,Türkiye'de Sosyal Hizmet eğitiminin tarihsel gelişimi,Ara sınav genel tekrar,Sosyal Hizmet Etiği: Temel Kavramlar,Etiğin İşlevleri, Türleri ve Boyutları,Etik Teoriler,Sosyal Hizmetin Temel Değerleri, Etik Standartlar ve Sorumluluklar,Sosyal Hizmette Etik İkilemler ve Etik Karar Verme,Genel Tekrar, Dersin kapanışı.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sosyal Hizmet mesleğinin Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel gelişimini öğrenir.10, 13, 9A, G
Sosyal Hizmet eğitiminin Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel gelişimini öğrenir.10, 13, 9A, G
Sosyal hizmetin gelişim sürecini analiz edebilme yeterliliğine sahip olabilir.10, 13, 9A, G
Sosyal Hizmet meslek etiğini ve temel değerlerini öğrenir.10, 4, 9A, G
Sosyal çalışmacının etik ilke, değer ve sorumluluklarını benimser.10, 4, 9A, G
Sosyal hizmette etik ikilemleri açıklar ve etik karar verme sürecini bilir.16, 4, 9A, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin içerik, amaç ve hedeflerinin açıklanması, Dersin işleyiş yönteminin açıklanması.
2Sosyal hizmetin tarihsel oluşumu ve gelişimiKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
3Sosyal hizmet mesleğinin ve sosyal hizmetlerin Dünyadaki tarihsel gelişimiKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
4Uluslararası Sosyal Hizmet KuruluşlarıKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
5Sosyal hizmet mesleğinin Türkiye'de tarihsel gelişimiKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
6Dünyada Sosyal Hizmet eğitiminin tarihsel gelişimiKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
7Türkiye'de Sosyal Hizmet eğitiminin tarihsel gelişimiKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
8Ara sınav genel tekrarKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
9Sosyal Hizmet Etiği: Temel KavramlarKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
10Etiğin İşlevleri, Türleri ve BoyutlarıKonu ile ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
11Etik TeorilerKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
12Sosyal Hizmetin Temel Değerleri, Etik Standartlar ve SorumluluklarKonu ile ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
13Sosyal Hizmette Etik İkilemler ve Etik Karar VermeKonu ile ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
14Genel Tekrar, Dersin kapanışı.
Kaynak
Ders notu öğretim elamanları tarafından verilecektir.
Acar, H. ve Çamur Duyan, G. 2003. Dünyada Sosyal Hizmet Mesleğinin Ortaya Çıkışı. Toplum ve Sosyal Hizmet. 14(1). Artan, T. ve Zubaroğlu Yanardağ, M. (2020). Sosyal Hizmet Etiği. Nika Yayınevi Duyan, V. 2014. Sosyal Hizmet: Temelleri, Yaklaşımları, Müdahale Yöntemleri. İstanbul: Sosyal Çalışma Yayınları. Ersoy Yılmaz, S. 2015. Sosyal Hizmet Etiğine İlişkin Bir Değerlendirme. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi. s. 122-136. GÖKÇEARSLAN ÇİFÇİ, E. ve GÖNEN, E. 2011. SOSYAL HİZMET UYGULAMALARINDA ETİK KARAR VERME SÜRECİ. TOPLUM VE SOSYAL HİZMET. 22(2). NASW. 2017. Code of Ethics. https://www.socialworkers.org/About/Ethics/Code-of-Ethics/Code-of-Ethics-English Erişim tarihi: 12.12.2018. Reamer, F. 2018. Sosyal Hizmet Etiği ve Değerleri. çev. Acar, H. Nika Yayınevi Reçber, B. 2019. Sosyal Hizmetin Gelişiminde Türkiye'nin Konumu: Teorik Bir Analiz. Toplum ve Sosyal Hizmet. 30(2). Sosyal Hizmet Uzmanları Derneği. http://www.shudernegi.org/?pnum=42 Erişim tarihi: 12.12.2018. Şahin Taşğın, N. ve Özel, H. 2011. Türkiye'de Sosyal Hizmetlerin Dönüşümü. Toplum ve Sosyal Hizmet. 22(2).

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
X
2
PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
X
3
PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
4
PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
X
5
PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
X
7
PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
X
8
PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
X
9
PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
X
10
PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
X
11
PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
X
12
PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
X
13
PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
X
14
PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:17Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:18