Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZCE I | - | Güz Dönemi | 4+0 | 4 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İng |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Barış GÜNAY |
Dersin Yardımcıları | Öğretim Görevlisi ASLI BARAN, FULYA KAHVECİ, MÜGE ESER, MEHMET POLAT TACAR, HAKAN YILDIZ, ZEYNEB ÇETİNER |
Dersin Amacı | CEFR A2 seviyesine göre dört temel beceriyi kullanarak yazılı ve sözlü iletişim becerisinin kazandırılması |
Dersin İçeriği | Bu ders; Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı) ,Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı),Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı) ,Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı) ,People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) ,Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) ,Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı),Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı),Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı),The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı) ,The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı) ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İngilizcenin temel dil bilgisi kurallarını açıklayabilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
1.1. Sözlü ve yazılı olarak kendini kısaca açıklar. | 10, 16, 9 | A |
1.2. İngilizce basit diyalogları yorumlar. | 10, 16, 9 | A |
1.3. Öğrenmiş olduğu yeni yapı ve kelimeleri günlük hayatında kullanır. | 10, 16, 9 | A |
2. Çeşitli metinleri okuyarak gerekli bilgi, beceri ve stratejileri kullanabilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
2.1. Bilinmeyen sözcükleri anlamak için tanıma stratejileri kullanır. | 10, 16, 9 | A |
2.2. Anlamı belirgin hale getirmek için tarama, gözden geçirme, ve ayrıntılı okuma stratejilerini kullanır. | 10, 16, 9 | A |
2.3. Metin içerisinde bölümler arasındaki ilişkiyi saptar. | 10, 16, 9 | A |
3. Farklı sosyal ortamlar ve ihtiyaçlar durumunda İngilizcede makul bir düzeyde akıcı ve doğru olarak sözlü iletişim kurabilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
3.1. Uygun dilbilgisi kurallarını kullanarak dile anlam kazandırır. | 10, 16, 6, 9 | A |
3.2. Farklı konularda konuşurken uygun kelimeleri kullanır. | 10, 16, 9 | A |
3.3. Sözlü iletişimde temel dilbilgisi yapılarını kullanır. | 10, 16, 9 | A |
4. İngilizce'nin sosyal medya ortamında kullanımıyla alakalı kendini ifade edebilecektir. | 10, 16, 9 | A |
4.1 Güncel sorunlarla alakalı fikrini ifade eder. | 10, 16, 9 | A |
4.2 Karşıt görüşlere karşı maddi ve manevi değerlerini sözlü olarak korur. | 10, 16, 6, 9 | A |
5. İngilizce'yi kendi kendine geliştirme konusundaki yönlendirmeleri uygulayabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
5.1 Kaynakları etkili kullanma konusunda sıralama yapar. | 10, 16, 6, 9 | A |
5.2 Verimli zaman yönetimi konusunda etkinlik gösterir. | 10, 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı) | İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması |
2 | Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı) | İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması |
3 | Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı) | İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması |
4 | Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı) | İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması |
5 | People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı) | İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması |
6 | People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı) | İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması |
7 | People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı) | İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması |
8 | Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) | İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması |
9 | Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) | İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması |
10 | Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı) | İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması |
11 | Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı) | İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması |
12 | Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı) | İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması |
13 | The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı) | İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması |
14 | The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı) | İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması |
Kaynak |
Speakout 2nd Edition, Pearson Publications, 2018, ISBN:978-1-292-11593-1 www.eltpublications.com |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | ||||||
2 | PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır. | ||||||
3 | PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | ||||||
4 | PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | ||||||
5 | PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir. | ||||||
7 | PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir. | ||||||
8 | PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir. | ||||||
9 | PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır. | ||||||
10 | PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir. | ||||||
11 | PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | ||||||
12 | PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | ||||||
13 | PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir. | ||||||
14 | PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 126 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(126/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZCE I | - | Güz Dönemi | 4+0 | 4 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İng |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Barış GÜNAY |
Dersin Yardımcıları | Öğretim Görevlisi ASLI BARAN, FULYA KAHVECİ, MÜGE ESER, MEHMET POLAT TACAR, HAKAN YILDIZ, ZEYNEB ÇETİNER |
Dersin Amacı | CEFR A2 seviyesine göre dört temel beceriyi kullanarak yazılı ve sözlü iletişim becerisinin kazandırılması |
Dersin İçeriği | Bu ders; Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı) ,Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı),Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı) ,Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı) ,People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) ,Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) ,Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı),Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı),Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı),The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı) ,The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı) ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İngilizcenin temel dil bilgisi kurallarını açıklayabilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
1.1. Sözlü ve yazılı olarak kendini kısaca açıklar. | 10, 16, 9 | A |
1.2. İngilizce basit diyalogları yorumlar. | 10, 16, 9 | A |
1.3. Öğrenmiş olduğu yeni yapı ve kelimeleri günlük hayatında kullanır. | 10, 16, 9 | A |
2. Çeşitli metinleri okuyarak gerekli bilgi, beceri ve stratejileri kullanabilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
2.1. Bilinmeyen sözcükleri anlamak için tanıma stratejileri kullanır. | 10, 16, 9 | A |
2.2. Anlamı belirgin hale getirmek için tarama, gözden geçirme, ve ayrıntılı okuma stratejilerini kullanır. | 10, 16, 9 | A |
2.3. Metin içerisinde bölümler arasındaki ilişkiyi saptar. | 10, 16, 9 | A |
3. Farklı sosyal ortamlar ve ihtiyaçlar durumunda İngilizcede makul bir düzeyde akıcı ve doğru olarak sözlü iletişim kurabilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
3.1. Uygun dilbilgisi kurallarını kullanarak dile anlam kazandırır. | 10, 16, 6, 9 | A |
3.2. Farklı konularda konuşurken uygun kelimeleri kullanır. | 10, 16, 9 | A |
3.3. Sözlü iletişimde temel dilbilgisi yapılarını kullanır. | 10, 16, 9 | A |
4. İngilizce'nin sosyal medya ortamında kullanımıyla alakalı kendini ifade edebilecektir. | 10, 16, 9 | A |
4.1 Güncel sorunlarla alakalı fikrini ifade eder. | 10, 16, 9 | A |
4.2 Karşıt görüşlere karşı maddi ve manevi değerlerini sözlü olarak korur. | 10, 16, 6, 9 | A |
5. İngilizce'yi kendi kendine geliştirme konusundaki yönlendirmeleri uygulayabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
5.1 Kaynakları etkili kullanma konusunda sıralama yapar. | 10, 16, 6, 9 | A |
5.2 Verimli zaman yönetimi konusunda etkinlik gösterir. | 10, 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı) | İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması |
2 | Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı) | İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması |
3 | Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı) | İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması |
4 | Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı) | İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması |
5 | People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı) | İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması |
6 | People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı) | İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması |
7 | People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı) | İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması |
8 | Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) | İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması |
9 | Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) | İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması |
10 | Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı) | İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması |
11 | Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı) | İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması |
12 | Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı) | İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması |
13 | The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı) | İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması |
14 | The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı) | İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması |
Kaynak |
Speakout 2nd Edition, Pearson Publications, 2018, ISBN:978-1-292-11593-1 www.eltpublications.com |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | ||||||
2 | PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır. | ||||||
3 | PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | ||||||
4 | PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | ||||||
5 | PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir. | ||||||
7 | PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir. | ||||||
8 | PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir. | ||||||
9 | PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır. | ||||||
10 | PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir. | ||||||
11 | PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | ||||||
12 | PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | ||||||
13 | PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir. | ||||||
14 | PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |