Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FELSEFEYE GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; felsefenin ne olduğunu, felsefi bilginin ne anlama geldiğini, işlevini, özelliklerini ve etkinlik alanları hakkında öğrenciye bilgi kazandırmaktır. Ayrıca felsefenin daimi şüpheci ve eleştirel yanını öğrencilere aktarmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Genel tanışma ve dersin içeriği hakkında bilgi verme.,Felsefeye giriş (felsefi bilgi nedir, gündelik bilgi, felsefi düşüncenin özellikleri, değerler vs.),Bilgi felsefesi,Bilgi felsefesi,Bilim felsefesi,Varlık felsefesi,Ahlak felsefesi,Ara sınav genel tekrar,Siyaset felsefesi,Tarih felsefesi,Hukuk felsefesi,Sanat felsefesi,Din felsefesi,Eğitim felsefesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Felsefenin ne olduğu, felsefi bilginin özellikleri, felsefenin işlevi, felsefe ile benzeri diğer temel kültürel-entellektüel etkinlik alanları açıklanır. | 10, 19, 9 | |
Felsefenin belli başlı disiplinleri; bu disiplinlerin alanları içine giren belli başlı problemler, kavramlar; bu alanlarda ileri sürülen belli başlı kuramlar; ortaya çıkan akımlar tartışılır. | 10, 19 | |
Felsefenin tarih içinde ve çeşitli filozoflar tarafından gerçekleştirilen önemli başarılarını sergilerken bu faaliyet alanında yer alan Türk filozofları hakkında bilgi edindirmek. | 10, 9 | |
Felsefenin şüpheci ve eleştirel yönünün öğrencilere kazandırmak. | 10, 19 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel tanışma ve dersin içeriği hakkında bilgi verme. | |
2 | Felsefeye giriş (felsefi bilgi nedir, gündelik bilgi, felsefi düşüncenin özellikleri, değerler vs.) | Kitap kaynağının birinci bölümünün okunması. |
3 | Bilgi felsefesi | Kitap kaynağının ikinci bölümünün okunması. |
4 | Bilgi felsefesi | Kitap kaynağının ikinci bölümünün okunması. |
5 | Bilim felsefesi | Kitap kaynağının üçüncü bölümünün okunması. |
6 | Varlık felsefesi | Kitap kaynağının dördüncü bölümünün okunması. |
7 | Ahlak felsefesi | Kitap kaynağının beşinci bölümünün okunması. |
8 | Ara sınav genel tekrar | Literatür taraması |
9 | Siyaset felsefesi | Kitap kaynağının altıncı bölümünün okunması. |
10 | Tarih felsefesi | Kitap kaynağının yedinci bölümünün okunması. |
11 | Hukuk felsefesi | Kitap kaynağının sekizinci bölümünün okunması. |
12 | Sanat felsefesi | Kitap kaynağının dokuzuncu bölümünün okunması. |
13 | Din felsefesi | Kitap kaynağının onuncu bölümünün okunması. |
14 | Eğitim felsefesi | Kitap kaynağının on birinci bölümünün okunması. |
Kaynak |
Arslan, A. (2021). Felsefeye Giriş. (33. Baskı). Ankara: Serbest Akademi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | X | |||||
2 | PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır. | X | |||||
3 | PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | ||||||
4 | PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | X | |||||
5 | PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
6 | PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir. | X | |||||
7 | PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir. | X | |||||
8 | PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir. | X | |||||
9 | PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır. | X | |||||
10 | PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir. | X | |||||
11 | PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | X | |||||
13 | PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir. | X | |||||
14 | PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 2 | 28 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(100/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FELSEFEYE GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; felsefenin ne olduğunu, felsefi bilginin ne anlama geldiğini, işlevini, özelliklerini ve etkinlik alanları hakkında öğrenciye bilgi kazandırmaktır. Ayrıca felsefenin daimi şüpheci ve eleştirel yanını öğrencilere aktarmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Genel tanışma ve dersin içeriği hakkında bilgi verme.,Felsefeye giriş (felsefi bilgi nedir, gündelik bilgi, felsefi düşüncenin özellikleri, değerler vs.),Bilgi felsefesi,Bilgi felsefesi,Bilim felsefesi,Varlık felsefesi,Ahlak felsefesi,Ara sınav genel tekrar,Siyaset felsefesi,Tarih felsefesi,Hukuk felsefesi,Sanat felsefesi,Din felsefesi,Eğitim felsefesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Felsefenin ne olduğu, felsefi bilginin özellikleri, felsefenin işlevi, felsefe ile benzeri diğer temel kültürel-entellektüel etkinlik alanları açıklanır. | 10, 19, 9 | |
Felsefenin belli başlı disiplinleri; bu disiplinlerin alanları içine giren belli başlı problemler, kavramlar; bu alanlarda ileri sürülen belli başlı kuramlar; ortaya çıkan akımlar tartışılır. | 10, 19 | |
Felsefenin tarih içinde ve çeşitli filozoflar tarafından gerçekleştirilen önemli başarılarını sergilerken bu faaliyet alanında yer alan Türk filozofları hakkında bilgi edindirmek. | 10, 9 | |
Felsefenin şüpheci ve eleştirel yönünün öğrencilere kazandırmak. | 10, 19 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel tanışma ve dersin içeriği hakkında bilgi verme. | |
2 | Felsefeye giriş (felsefi bilgi nedir, gündelik bilgi, felsefi düşüncenin özellikleri, değerler vs.) | Kitap kaynağının birinci bölümünün okunması. |
3 | Bilgi felsefesi | Kitap kaynağının ikinci bölümünün okunması. |
4 | Bilgi felsefesi | Kitap kaynağının ikinci bölümünün okunması. |
5 | Bilim felsefesi | Kitap kaynağının üçüncü bölümünün okunması. |
6 | Varlık felsefesi | Kitap kaynağının dördüncü bölümünün okunması. |
7 | Ahlak felsefesi | Kitap kaynağının beşinci bölümünün okunması. |
8 | Ara sınav genel tekrar | Literatür taraması |
9 | Siyaset felsefesi | Kitap kaynağının altıncı bölümünün okunması. |
10 | Tarih felsefesi | Kitap kaynağının yedinci bölümünün okunması. |
11 | Hukuk felsefesi | Kitap kaynağının sekizinci bölümünün okunması. |
12 | Sanat felsefesi | Kitap kaynağının dokuzuncu bölümünün okunması. |
13 | Din felsefesi | Kitap kaynağının onuncu bölümünün okunması. |
14 | Eğitim felsefesi | Kitap kaynağının on birinci bölümünün okunması. |
Kaynak |
Arslan, A. (2021). Felsefeye Giriş. (33. Baskı). Ankara: Serbest Akademi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | X | |||||
2 | PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır. | X | |||||
3 | PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | ||||||
4 | PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | X | |||||
5 | PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
6 | PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir. | X | |||||
7 | PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir. | X | |||||
8 | PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir. | X | |||||
9 | PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır. | X | |||||
10 | PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir. | X | |||||
11 | PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | X | |||||
13 | PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir. | X | |||||
14 | PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |