Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ULUSLARARASI SOSYAL HİZMET | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sosyal hizmet meslek ve disiplininin farklı ülkelerdeki başarılı uygulama örneklerini tanıtmak ve uluslalararası düzeyde güncel uygulamaları değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin Genel Tanıtımı ve Haftalık Planın Açıklanması ,Türkiye’de Sosyal Hizmet ,Avusturya’da Sosyal Hizmet ,Çek Cumhuriyeti’nde Sosyal Hizmet ,İngiltere ve Galler’de Sosyal Hizmet,Finlandiya’da Sosyal Hizmet ,Fransa’da Sosyal Hizmet ,Almanya’da Sosyal Hizmet ,Macaristan’da Sosyal Hizmet ,İtalya’da Sosyal Hizmet ,Hollanda’da Sosyal Hizmet ,Norveç’te ve Slovakya’da Sosyal Hizmet ,Polonya’da ve İsveç’te Sosyal Hizmet ,Romanya’da ve İsviçre’de Sosyal Hizmet ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sosyal hizmet meslek ve disiplininin uluslararası boyutta önemini ve yerini açıklar. | 10, 4, 9 | A, G |
Farklı ülkelerdeki sosyal hizmet uygulamalarını değerlendirir. | 10, 4, 9 | A, G |
Sosyal hizmet uzmanlarının uluslararası düzeyde karşılaştıkları mesleki çalışma koşullarını ve karşılaştıkları problemleri tartışabilir. | 10, 4, 9 | A, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Genel Tanıtımı ve Haftalık Planın Açıklanması | - |
2 | Türkiye’de Sosyal Hizmet | İlgili ülkenin sosyal politikalarına ilişkin literatür taraması |
3 | Avusturya’da Sosyal Hizmet | İlgili ülkenin sosyal politikalarına ilişkin literatür taraması |
4 | Çek Cumhuriyeti’nde Sosyal Hizmet | İlgili ülkenin sosyal politikalarına ilişkin literatür taraması |
5 | İngiltere ve Galler’de Sosyal Hizmet | İlgili ülkenin sosyal politikalarına ilişkin literatür taraması |
6 | Finlandiya’da Sosyal Hizmet | İlgili ülkenin sosyal politikalarına ilişkin literatür taraması |
7 | Fransa’da Sosyal Hizmet | İlgili ülkenin sosyal politikalarına ilişkin literatür taraması |
8 | Almanya’da Sosyal Hizmet | İlgili ülkenin sosyal politikalarına ilişkin literatür taraması |
9 | Macaristan’da Sosyal Hizmet | İlgili ülkenin sosyal politikalarına ilişkin literatür taraması |
10 | İtalya’da Sosyal Hizmet | İlgili ülkenin sosyal politikalarına ilişkin literatür taraması |
11 | Hollanda’da Sosyal Hizmet | İlgili ülkenin sosyal politikalarına ilişkin literatür taraması |
12 | Norveç’te ve Slovakya’da Sosyal Hizmet | İlgili ülkenin sosyal politikalarına ilişkin literatür taraması |
13 | Polonya’da ve İsveç’te Sosyal Hizmet | İlgili ülkenin sosyal politikalarına ilişkin literatür taraması |
14 | Romanya’da ve İsviçre’de Sosyal Hizmet | İlgili ülkenin sosyal politikalarına ilişkin literatür taraması |
Kaynak |
Erath, P. ve Littlechild, B. (2016). Avrupa’da Sosyal Çalışma, 16 Ülke Örneği. Ankara: Sabev Yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | X | |||||
2 | PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır. | X | |||||
3 | PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | X | |||||
4 | PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | X | |||||
5 | PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir. | X | |||||
7 | PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir. | X | |||||
8 | PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir. | X | |||||
9 | PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır. | X | |||||
10 | PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir. | X | |||||
11 | PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | X | |||||
13 | PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir. | X | |||||
14 | PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 2 | 28 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(100/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ULUSLARARASI SOSYAL HİZMET | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sosyal hizmet meslek ve disiplininin farklı ülkelerdeki başarılı uygulama örneklerini tanıtmak ve uluslalararası düzeyde güncel uygulamaları değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin Genel Tanıtımı ve Haftalık Planın Açıklanması ,Türkiye’de Sosyal Hizmet ,Avusturya’da Sosyal Hizmet ,Çek Cumhuriyeti’nde Sosyal Hizmet ,İngiltere ve Galler’de Sosyal Hizmet,Finlandiya’da Sosyal Hizmet ,Fransa’da Sosyal Hizmet ,Almanya’da Sosyal Hizmet ,Macaristan’da Sosyal Hizmet ,İtalya’da Sosyal Hizmet ,Hollanda’da Sosyal Hizmet ,Norveç’te ve Slovakya’da Sosyal Hizmet ,Polonya’da ve İsveç’te Sosyal Hizmet ,Romanya’da ve İsviçre’de Sosyal Hizmet ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sosyal hizmet meslek ve disiplininin uluslararası boyutta önemini ve yerini açıklar. | 10, 4, 9 | A, G |
Farklı ülkelerdeki sosyal hizmet uygulamalarını değerlendirir. | 10, 4, 9 | A, G |
Sosyal hizmet uzmanlarının uluslararası düzeyde karşılaştıkları mesleki çalışma koşullarını ve karşılaştıkları problemleri tartışabilir. | 10, 4, 9 | A, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Genel Tanıtımı ve Haftalık Planın Açıklanması | - |
2 | Türkiye’de Sosyal Hizmet | İlgili ülkenin sosyal politikalarına ilişkin literatür taraması |
3 | Avusturya’da Sosyal Hizmet | İlgili ülkenin sosyal politikalarına ilişkin literatür taraması |
4 | Çek Cumhuriyeti’nde Sosyal Hizmet | İlgili ülkenin sosyal politikalarına ilişkin literatür taraması |
5 | İngiltere ve Galler’de Sosyal Hizmet | İlgili ülkenin sosyal politikalarına ilişkin literatür taraması |
6 | Finlandiya’da Sosyal Hizmet | İlgili ülkenin sosyal politikalarına ilişkin literatür taraması |
7 | Fransa’da Sosyal Hizmet | İlgili ülkenin sosyal politikalarına ilişkin literatür taraması |
8 | Almanya’da Sosyal Hizmet | İlgili ülkenin sosyal politikalarına ilişkin literatür taraması |
9 | Macaristan’da Sosyal Hizmet | İlgili ülkenin sosyal politikalarına ilişkin literatür taraması |
10 | İtalya’da Sosyal Hizmet | İlgili ülkenin sosyal politikalarına ilişkin literatür taraması |
11 | Hollanda’da Sosyal Hizmet | İlgili ülkenin sosyal politikalarına ilişkin literatür taraması |
12 | Norveç’te ve Slovakya’da Sosyal Hizmet | İlgili ülkenin sosyal politikalarına ilişkin literatür taraması |
13 | Polonya’da ve İsveç’te Sosyal Hizmet | İlgili ülkenin sosyal politikalarına ilişkin literatür taraması |
14 | Romanya’da ve İsviçre’de Sosyal Hizmet | İlgili ülkenin sosyal politikalarına ilişkin literatür taraması |
Kaynak |
Erath, P. ve Littlechild, B. (2016). Avrupa’da Sosyal Çalışma, 16 Ülke Örneği. Ankara: Sabev Yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | X | |||||
2 | PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır. | X | |||||
3 | PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | X | |||||
4 | PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | X | |||||
5 | PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir. | X | |||||
7 | PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir. | X | |||||
8 | PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir. | X | |||||
9 | PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır. | X | |||||
10 | PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir. | X | |||||
11 | PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | X | |||||
13 | PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir. | X | |||||
14 | PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |