Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ULUSLARARASI SOSYAL HİZMET -Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSosyal hizmet meslek ve disiplininin farklı ülkelerdeki başarılı uygulama örneklerini tanıtmak ve uluslalararası düzeyde güncel uygulamaları değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin Genel Tanıtımı ve Haftalık Planın Açıklanması
,Türkiye’de Sosyal Hizmet
,Avusturya’da Sosyal Hizmet
,Çek Cumhuriyeti’nde Sosyal Hizmet
,İngiltere ve Galler’de Sosyal Hizmet,Finlandiya’da Sosyal Hizmet
,Fransa’da Sosyal Hizmet
,Almanya’da Sosyal Hizmet
,Macaristan’da Sosyal Hizmet
,İtalya’da Sosyal Hizmet
,Hollanda’da Sosyal Hizmet
,Norveç’te ve Slovakya’da Sosyal Hizmet
,Polonya’da ve İsveç’te Sosyal Hizmet
,Romanya’da ve İsviçre’de Sosyal Hizmet
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sosyal hizmet meslek ve disiplininin uluslararası boyutta önemini ve yerini açıklar.10, 4, 9A, G
Farklı ülkelerdeki sosyal hizmet uygulamalarını değerlendirir.10, 4, 9A, G
Sosyal hizmet uzmanlarının uluslararası düzeyde karşılaştıkları mesleki çalışma koşullarını ve karşılaştıkları problemleri tartışabilir.10, 4, 9A, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin Genel Tanıtımı ve Haftalık Planın Açıklanması
-
2Türkiye’de Sosyal Hizmet
İlgili ülkenin sosyal politikalarına ilişkin literatür taraması
3Avusturya’da Sosyal Hizmet
İlgili ülkenin sosyal politikalarına ilişkin literatür taraması
4Çek Cumhuriyeti’nde Sosyal Hizmet
İlgili ülkenin sosyal politikalarına ilişkin literatür taraması
5İngiltere ve Galler’de Sosyal Hizmetİlgili ülkenin sosyal politikalarına ilişkin literatür taraması
6Finlandiya’da Sosyal Hizmet
İlgili ülkenin sosyal politikalarına ilişkin literatür taraması
7Fransa’da Sosyal Hizmet
İlgili ülkenin sosyal politikalarına ilişkin literatür taraması
8Almanya’da Sosyal Hizmet
İlgili ülkenin sosyal politikalarına ilişkin literatür taraması
9Macaristan’da Sosyal Hizmet
İlgili ülkenin sosyal politikalarına ilişkin literatür taraması
10İtalya’da Sosyal Hizmet
İlgili ülkenin sosyal politikalarına ilişkin literatür taraması
11Hollanda’da Sosyal Hizmet
İlgili ülkenin sosyal politikalarına ilişkin literatür taraması
12Norveç’te ve Slovakya’da Sosyal Hizmet
İlgili ülkenin sosyal politikalarına ilişkin literatür taraması
13Polonya’da ve İsveç’te Sosyal Hizmet
İlgili ülkenin sosyal politikalarına ilişkin literatür taraması
14Romanya’da ve İsviçre’de Sosyal Hizmet
İlgili ülkenin sosyal politikalarına ilişkin literatür taraması
Kaynak
Erath, P. ve Littlechild, B. (2016). Avrupa’da Sosyal Çalışma, 16 Ülke Örneği. Ankara: Sabev Yayınları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
X
2
PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
X
3
PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
X
4
PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
X
5
PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
X
7
PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
X
8
PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
X
9
PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
X
10
PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
X
11
PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
X
12
PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
X
13
PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
X
14
PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14228
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)100
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(100/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ULUSLARARASI SOSYAL HİZMET -Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSosyal hizmet meslek ve disiplininin farklı ülkelerdeki başarılı uygulama örneklerini tanıtmak ve uluslalararası düzeyde güncel uygulamaları değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin Genel Tanıtımı ve Haftalık Planın Açıklanması
,Türkiye’de Sosyal Hizmet
,Avusturya’da Sosyal Hizmet
,Çek Cumhuriyeti’nde Sosyal Hizmet
,İngiltere ve Galler’de Sosyal Hizmet,Finlandiya’da Sosyal Hizmet
,Fransa’da Sosyal Hizmet
,Almanya’da Sosyal Hizmet
,Macaristan’da Sosyal Hizmet
,İtalya’da Sosyal Hizmet
,Hollanda’da Sosyal Hizmet
,Norveç’te ve Slovakya’da Sosyal Hizmet
,Polonya’da ve İsveç’te Sosyal Hizmet
,Romanya’da ve İsviçre’de Sosyal Hizmet
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sosyal hizmet meslek ve disiplininin uluslararası boyutta önemini ve yerini açıklar.10, 4, 9A, G
Farklı ülkelerdeki sosyal hizmet uygulamalarını değerlendirir.10, 4, 9A, G
Sosyal hizmet uzmanlarının uluslararası düzeyde karşılaştıkları mesleki çalışma koşullarını ve karşılaştıkları problemleri tartışabilir.10, 4, 9A, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin Genel Tanıtımı ve Haftalık Planın Açıklanması
-
2Türkiye’de Sosyal Hizmet
İlgili ülkenin sosyal politikalarına ilişkin literatür taraması
3Avusturya’da Sosyal Hizmet
İlgili ülkenin sosyal politikalarına ilişkin literatür taraması
4Çek Cumhuriyeti’nde Sosyal Hizmet
İlgili ülkenin sosyal politikalarına ilişkin literatür taraması
5İngiltere ve Galler’de Sosyal Hizmetİlgili ülkenin sosyal politikalarına ilişkin literatür taraması
6Finlandiya’da Sosyal Hizmet
İlgili ülkenin sosyal politikalarına ilişkin literatür taraması
7Fransa’da Sosyal Hizmet
İlgili ülkenin sosyal politikalarına ilişkin literatür taraması
8Almanya’da Sosyal Hizmet
İlgili ülkenin sosyal politikalarına ilişkin literatür taraması
9Macaristan’da Sosyal Hizmet
İlgili ülkenin sosyal politikalarına ilişkin literatür taraması
10İtalya’da Sosyal Hizmet
İlgili ülkenin sosyal politikalarına ilişkin literatür taraması
11Hollanda’da Sosyal Hizmet
İlgili ülkenin sosyal politikalarına ilişkin literatür taraması
12Norveç’te ve Slovakya’da Sosyal Hizmet
İlgili ülkenin sosyal politikalarına ilişkin literatür taraması
13Polonya’da ve İsveç’te Sosyal Hizmet
İlgili ülkenin sosyal politikalarına ilişkin literatür taraması
14Romanya’da ve İsviçre’de Sosyal Hizmet
İlgili ülkenin sosyal politikalarına ilişkin literatür taraması
Kaynak
Erath, P. ve Littlechild, B. (2016). Avrupa’da Sosyal Çalışma, 16 Ülke Örneği. Ankara: Sabev Yayınları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
X
2
PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
X
3
PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
X
4
PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
X
5
PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
X
7
PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
X
8
PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
X
9
PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
X
10
PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
X
11
PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
X
12
PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
X
13
PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
X
14
PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:17Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:18