Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMEL SAĞLIK BİLGİSİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Belçim EDE SARIKAYA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sosyal hizmette ihtiyaç duyulacak temel sağlık bilgisi ve temel tıbbi terminoloji kazandırılacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Dersin Tanıtımı,2. Sağlığın Tanımı ve Belirleyicileri,3. Temel sağlık hizmetleri kavramı ve gelişimi,4. Üreme sağlığı,5. Kadın ve Anne sağlığı,6. Bebek ve çocuk sağlığı,7. Yaşlılık, yaşlanmayla ilgili tanım, kavram ve teoriler,8. Ara sınav genel tekrarı,9. Yaşlanmanın etkileri 1,10. Yaşlanmanın etkileri 2,11. Fiziksel aktivite ve egzersiz,12. Beslenme,13. Hijyen ve sanitasyon 1,14. Hijyen ve sanitasyon 2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci; | ||
1. Sağlık ile ilgili temel tanım ve kavramları tanımlar. | 16, 9 | A |
2. Sağlık ve hastalık kavramlarını tanımlar. | 16, 19, 9 | A |
3. Sağlığın belirleyicilerini değerlendirir. | 16, 9 | A |
4. Sağlığın geliştirilmesi yaklaşımını tanımlar. | 16, 9 | A |
5. Sağlık programlarını tartışır. | 16, 9 | A |
6. Tıbbi terminolojinin önemini, yöntemlerini ve kullanım alanlarını açıklar. | 16, 9 | A |
7. Tıbbi terminolojinin temel tanım ve kavramlarını ifade eder. | 16, 9 | A |
8. Tıbbi terimleri oluşturan öğeleri tanır ve alanı ile ilgili tıbbi terimleri oluşturur. | 16, 9 | A |
9. Tıbbi terimlerin kurumsal iletişimdeki önemini ayırt eder. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Dersin Tanıtımı | ders notlarının okunması |
2 | 2. Sağlığın Tanımı ve Belirleyicileri | ders notlarının okunması |
3 | 3. Temel sağlık hizmetleri kavramı ve gelişimi | ders notlarının okunması |
4 | 4. Üreme sağlığı | ders notlarının okunması |
5 | 5. Kadın ve Anne sağlığı | ders notlarının okunması |
6 | 6. Bebek ve çocuk sağlığı | ders notlarının okunması |
7 | 7. Yaşlılık, yaşlanmayla ilgili tanım, kavram ve teoriler | ders notlarının okunması |
8 | 8. Ara sınav genel tekrarı | ders notlarının okunması |
9 | 9. Yaşlanmanın etkileri 1 | ders notlarının okunması |
10 | 10. Yaşlanmanın etkileri 2 | ders notlarının okunması |
11 | 11. Fiziksel aktivite ve egzersiz | ders notlarının okunması |
12 | 12. Beslenme | ders notlarının okunması |
13 | 13. Hijyen ve sanitasyon 1 | ders notlarının okunması |
14 | 14. Hijyen ve sanitasyon 2 | Ders notlarının okunması |
Kaynak |
Ders Notları, Powerpoint Sunular, Tıp terimleri sözlükleri |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | X | |||||
2 | PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır. | X | |||||
3 | PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | ||||||
4 | PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | X | |||||
5 | PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
6 | PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir. | X | |||||
7 | PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir. | X | |||||
8 | PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir. | X | |||||
9 | PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır. | ||||||
10 | PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir. | X | |||||
11 | PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | X | |||||
13 | PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir. | ||||||
14 | PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 2 | 28 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(100/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMEL SAĞLIK BİLGİSİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Belçim EDE SARIKAYA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sosyal hizmette ihtiyaç duyulacak temel sağlık bilgisi ve temel tıbbi terminoloji kazandırılacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Dersin Tanıtımı,2. Sağlığın Tanımı ve Belirleyicileri,3. Temel sağlık hizmetleri kavramı ve gelişimi,4. Üreme sağlığı,5. Kadın ve Anne sağlığı,6. Bebek ve çocuk sağlığı,7. Yaşlılık, yaşlanmayla ilgili tanım, kavram ve teoriler,8. Ara sınav genel tekrarı,9. Yaşlanmanın etkileri 1,10. Yaşlanmanın etkileri 2,11. Fiziksel aktivite ve egzersiz,12. Beslenme,13. Hijyen ve sanitasyon 1,14. Hijyen ve sanitasyon 2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci; | ||
1. Sağlık ile ilgili temel tanım ve kavramları tanımlar. | 16, 9 | A |
2. Sağlık ve hastalık kavramlarını tanımlar. | 16, 19, 9 | A |
3. Sağlığın belirleyicilerini değerlendirir. | 16, 9 | A |
4. Sağlığın geliştirilmesi yaklaşımını tanımlar. | 16, 9 | A |
5. Sağlık programlarını tartışır. | 16, 9 | A |
6. Tıbbi terminolojinin önemini, yöntemlerini ve kullanım alanlarını açıklar. | 16, 9 | A |
7. Tıbbi terminolojinin temel tanım ve kavramlarını ifade eder. | 16, 9 | A |
8. Tıbbi terimleri oluşturan öğeleri tanır ve alanı ile ilgili tıbbi terimleri oluşturur. | 16, 9 | A |
9. Tıbbi terimlerin kurumsal iletişimdeki önemini ayırt eder. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Dersin Tanıtımı | ders notlarının okunması |
2 | 2. Sağlığın Tanımı ve Belirleyicileri | ders notlarının okunması |
3 | 3. Temel sağlık hizmetleri kavramı ve gelişimi | ders notlarının okunması |
4 | 4. Üreme sağlığı | ders notlarının okunması |
5 | 5. Kadın ve Anne sağlığı | ders notlarının okunması |
6 | 6. Bebek ve çocuk sağlığı | ders notlarının okunması |
7 | 7. Yaşlılık, yaşlanmayla ilgili tanım, kavram ve teoriler | ders notlarının okunması |
8 | 8. Ara sınav genel tekrarı | ders notlarının okunması |
9 | 9. Yaşlanmanın etkileri 1 | ders notlarının okunması |
10 | 10. Yaşlanmanın etkileri 2 | ders notlarının okunması |
11 | 11. Fiziksel aktivite ve egzersiz | ders notlarının okunması |
12 | 12. Beslenme | ders notlarının okunması |
13 | 13. Hijyen ve sanitasyon 1 | ders notlarının okunması |
14 | 14. Hijyen ve sanitasyon 2 | Ders notlarının okunması |
Kaynak |
Ders Notları, Powerpoint Sunular, Tıp terimleri sözlükleri |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | X | |||||
2 | PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır. | X | |||||
3 | PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | ||||||
4 | PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | X | |||||
5 | PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
6 | PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir. | X | |||||
7 | PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir. | X | |||||
8 | PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir. | X | |||||
9 | PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır. | ||||||
10 | PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir. | X | |||||
11 | PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | X | |||||
13 | PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir. | ||||||
14 | PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |