Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEMEL SAĞLIK BİLGİSİ-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Belçim EDE SARIKAYA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSosyal hizmette ihtiyaç duyulacak temel sağlık bilgisi ve temel tıbbi terminoloji kazandırılacaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Dersin Tanıtımı,2. Sağlığın Tanımı ve Belirleyicileri,3. Temel sağlık hizmetleri kavramı ve gelişimi,4. Üreme sağlığı,5. Kadın ve Anne sağlığı,6. Bebek ve çocuk sağlığı,7. Yaşlılık, yaşlanmayla ilgili tanım, kavram ve teoriler,8. Ara sınav genel tekrarı,9. Yaşlanmanın etkileri 1,10. Yaşlanmanın etkileri 2,11. Fiziksel aktivite ve egzersiz,12. Beslenme,13. Hijyen ve sanitasyon 1,14. Hijyen ve sanitasyon 2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci;
1. Sağlık ile ilgili temel tanım ve kavramları tanımlar.16, 9A
2. Sağlık ve hastalık kavramlarını tanımlar.16, 19, 9A
3. Sağlığın belirleyicilerini değerlendirir.16, 9A
4. Sağlığın geliştirilmesi yaklaşımını tanımlar.16, 9A
5. Sağlık programlarını tartışır.16, 9A
6. Tıbbi terminolojinin önemini, yöntemlerini ve kullanım alanlarını açıklar.16, 9A
7. Tıbbi terminolojinin temel tanım ve kavramlarını ifade eder.16, 9A
8. Tıbbi terimleri oluşturan öğeleri tanır ve alanı ile ilgili tıbbi terimleri oluşturur.16, 9A
9. Tıbbi terimlerin kurumsal iletişimdeki önemini ayırt eder.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Dersin Tanıtımıders notlarının okunması
22. Sağlığın Tanımı ve Belirleyicileriders notlarının okunması
33. Temel sağlık hizmetleri kavramı ve gelişimiders notlarının okunması
44. Üreme sağlığıders notlarının okunması
55. Kadın ve Anne sağlığıders notlarının okunması
66. Bebek ve çocuk sağlığıders notlarının okunması
77. Yaşlılık, yaşlanmayla ilgili tanım, kavram ve teorilerders notlarının okunması
88. Ara sınav genel tekrarıders notlarının okunması
99. Yaşlanmanın etkileri 1ders notlarının okunması
1010. Yaşlanmanın etkileri 2ders notlarının okunması
1111. Fiziksel aktivite ve egzersizders notlarının okunması
1212. Beslenmeders notlarının okunması
1313. Hijyen ve sanitasyon 1ders notlarının okunması
1414. Hijyen ve sanitasyon 2Ders notlarının okunması
Kaynak
Ders Notları, Powerpoint Sunular, Tıp terimleri sözlükleri

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
X
2
PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
X
3
PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
4
PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
X
5
PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
X
7
PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
X
8
PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
X
9
PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
10
PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
X
11
PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
X
12
PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
X
13
PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
14
PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14228
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)100
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(100/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEMEL SAĞLIK BİLGİSİ-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Belçim EDE SARIKAYA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSosyal hizmette ihtiyaç duyulacak temel sağlık bilgisi ve temel tıbbi terminoloji kazandırılacaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Dersin Tanıtımı,2. Sağlığın Tanımı ve Belirleyicileri,3. Temel sağlık hizmetleri kavramı ve gelişimi,4. Üreme sağlığı,5. Kadın ve Anne sağlığı,6. Bebek ve çocuk sağlığı,7. Yaşlılık, yaşlanmayla ilgili tanım, kavram ve teoriler,8. Ara sınav genel tekrarı,9. Yaşlanmanın etkileri 1,10. Yaşlanmanın etkileri 2,11. Fiziksel aktivite ve egzersiz,12. Beslenme,13. Hijyen ve sanitasyon 1,14. Hijyen ve sanitasyon 2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci;
1. Sağlık ile ilgili temel tanım ve kavramları tanımlar.16, 9A
2. Sağlık ve hastalık kavramlarını tanımlar.16, 19, 9A
3. Sağlığın belirleyicilerini değerlendirir.16, 9A
4. Sağlığın geliştirilmesi yaklaşımını tanımlar.16, 9A
5. Sağlık programlarını tartışır.16, 9A
6. Tıbbi terminolojinin önemini, yöntemlerini ve kullanım alanlarını açıklar.16, 9A
7. Tıbbi terminolojinin temel tanım ve kavramlarını ifade eder.16, 9A
8. Tıbbi terimleri oluşturan öğeleri tanır ve alanı ile ilgili tıbbi terimleri oluşturur.16, 9A
9. Tıbbi terimlerin kurumsal iletişimdeki önemini ayırt eder.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Dersin Tanıtımıders notlarının okunması
22. Sağlığın Tanımı ve Belirleyicileriders notlarının okunması
33. Temel sağlık hizmetleri kavramı ve gelişimiders notlarının okunması
44. Üreme sağlığıders notlarının okunması
55. Kadın ve Anne sağlığıders notlarının okunması
66. Bebek ve çocuk sağlığıders notlarının okunması
77. Yaşlılık, yaşlanmayla ilgili tanım, kavram ve teorilerders notlarının okunması
88. Ara sınav genel tekrarıders notlarının okunması
99. Yaşlanmanın etkileri 1ders notlarının okunması
1010. Yaşlanmanın etkileri 2ders notlarının okunması
1111. Fiziksel aktivite ve egzersizders notlarının okunması
1212. Beslenmeders notlarının okunması
1313. Hijyen ve sanitasyon 1ders notlarının okunması
1414. Hijyen ve sanitasyon 2Ders notlarının okunması
Kaynak
Ders Notları, Powerpoint Sunular, Tıp terimleri sözlükleri

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
X
2
PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
X
3
PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
4
PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
X
5
PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
X
7
PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
X
8
PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
X
9
PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
10
PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
X
11
PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
X
12
PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
X
13
PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
14
PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:17Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:18