Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZCE III | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İng |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Seda Suna UCAKAN |
Dersin Yardımcıları | Öğretim Görevlisi Onur Kavak |
Dersin Amacı | CEFR B1 seviyesine göre dört temel becerinin temel alınarak sözlü ve yazılı iletişim becerisinin geliştirilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Let's get started (Present Simple zaman yapısı içerisinde -to be fiilinin soru cümlelerinde kullanımı) (Günlük hayatta kullanılacak ifadeler),Let's get started (Present Simple zaman yapısı içerisinde -to be fiilinin soru cümlelerinde kullanımı) (Günlük hayatta kullanılacak ifadeler),On the job (Present Simple zaman yapısının kullanımı) (Mesleklerle ilgili dialog kurma),On the job (Present Simple zaman yapısının kullanımı) (Mesleklerle ilgili dialog kurma),My daily life (Past Simple zaman yapısının kullanımı) (Günlük hayatla ilgili bilgi verilmesini sağlayacak ifadeler) ,My life story (Past Simple zaman yapısı içerisinde soru ve kısa cevap kalıplarının kullanımı) (Tanışma hikayeleri),Getting around (Present continuous ve present simple zaman yapılarının kullanımı) (Yapılan eylemlerin sorulması),What a good story (Past continuous zaman yapısının kullanımı) (Geçmişte olan bir olaydan bahsetme),I can do that (Davet etme, Problem belirtme ifadelerinin kullanımı ) (-ebilmek kipinin kullanımı,soru ve kısa cevap formları ),Seeing the world (-Going to yapısının kullanımı) (Gelecek planlarından bahsetme),Seeing the world (-Going to yapısının kullanımı) (Gelecek planlarından bahsetme) ,What's she like (Sıfat ve zarf kullanımları) (Farklı insan karakterlerinden bahsetme) ,What's she like (Sıfat ve zarf kullanımları) (Farklı insan karakterlerinden bahsetme) ,What's she like (Sıfat ve zarf kullanımları) (Farklı insan karakterlerinden bahsetme); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Çevresini, insanları, ve kendisini anlaşılır cümleler ile tanımlayabilecektir. | 10, 16, 3, 9 | A |
1.1 Bir olayın nasıl geliştiğini kısa cümleler ile ifade eder. | 10, 11, 16, 3, 9 | A |
1.2 Çevresine dair yazılı ve sözlü girdileri özetler. | 11, 16, 3, 9 | A |
2. Gelecek planlarını aktarabilecektir. | 10, 15, 16, 3, 9 | A |
2.1 Lisans sonrası eğitim ve iş planlarını listeler | 10, 11, 16, 3, 9 | A |
2.2 Dil öğrenimine yönelik hedefler tasarlar. | 10, 16, 3, 8, 9 | A |
3. Mezuniyet sonrası çalışma alanını açıklayabilecektir. | 10, 16, 3, 8, 9 | A |
3.1 Mesleğinin çalışma koşullarını özetler. | 10, 16, 3, 9 | A |
3.2 Mesleğinin gerektirdiği minimum İngilizce iletişim seviyesini betimler. | 10, 16, 6, 9 | A |
4. Bir olayı edilgen cümleler ile nesnel bir şekilde yorumlayabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A |
4.1 Edilgen yapılı cümleleri rahatlıkla tasarlar. | 10, 16, 6, 9 | A |
4.2 Geçmiş olayları karşılaştırır. | 10, 16, 6, 9 | A |
5. Kendi milli değerlerini ifade edebilecektir. | 10, 16, 9 | A |
5.1 Kültürler arası farklılıkları karşılaştırır. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
5.2 Ülkesinin değer yargılarını açıklar. | 10, 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Let's get started (Present Simple zaman yapısı içerisinde -to be fiilinin soru cümlelerinde kullanımı) (Günlük hayatta kullanılacak ifadeler) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
2 | Let's get started (Present Simple zaman yapısı içerisinde -to be fiilinin soru cümlelerinde kullanımı) (Günlük hayatta kullanılacak ifadeler) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
3 | On the job (Present Simple zaman yapısının kullanımı) (Mesleklerle ilgili dialog kurma) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
4 | On the job (Present Simple zaman yapısının kullanımı) (Mesleklerle ilgili dialog kurma) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
5 | My daily life (Past Simple zaman yapısının kullanımı) (Günlük hayatla ilgili bilgi verilmesini sağlayacak ifadeler) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
6 | My life story (Past Simple zaman yapısı içerisinde soru ve kısa cevap kalıplarının kullanımı) (Tanışma hikayeleri) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
7 | Getting around (Present continuous ve present simple zaman yapılarının kullanımı) (Yapılan eylemlerin sorulması) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
8 | What a good story (Past continuous zaman yapısının kullanımı) (Geçmişte olan bir olaydan bahsetme) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
9 | I can do that (Davet etme, Problem belirtme ifadelerinin kullanımı ) (-ebilmek kipinin kullanımı,soru ve kısa cevap formları ) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
10 | Seeing the world (-Going to yapısının kullanımı) (Gelecek planlarından bahsetme) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
11 | Seeing the world (-Going to yapısının kullanımı) (Gelecek planlarından bahsetme) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
12 | What's she like (Sıfat ve zarf kullanımları) (Farklı insan karakterlerinden bahsetme) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
13 | What's she like (Sıfat ve zarf kullanımları) (Farklı insan karakterlerinden bahsetme) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
14 | What's she like (Sıfat ve zarf kullanımları) (Farklı insan karakterlerinden bahsetme) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
Kaynak |
1. Oxford English File Pre-intermediate Student's Book + Workbook + Cd 4th 2020 |
- Network Online Practice Platform www.eltpublications.com |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | ||||||
2 | PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır. | X | |||||
3 | PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | ||||||
4 | PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | ||||||
5 | PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir. | X | |||||
7 | PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir. | X | |||||
8 | PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir. | X | |||||
9 | PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır. | ||||||
10 | PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir. | X | |||||
11 | PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | X | |||||
13 | PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir. | X | |||||
14 | PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 112 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZCE III | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İng |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Seda Suna UCAKAN |
Dersin Yardımcıları | Öğretim Görevlisi Onur Kavak |
Dersin Amacı | CEFR B1 seviyesine göre dört temel becerinin temel alınarak sözlü ve yazılı iletişim becerisinin geliştirilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Let's get started (Present Simple zaman yapısı içerisinde -to be fiilinin soru cümlelerinde kullanımı) (Günlük hayatta kullanılacak ifadeler),Let's get started (Present Simple zaman yapısı içerisinde -to be fiilinin soru cümlelerinde kullanımı) (Günlük hayatta kullanılacak ifadeler),On the job (Present Simple zaman yapısının kullanımı) (Mesleklerle ilgili dialog kurma),On the job (Present Simple zaman yapısının kullanımı) (Mesleklerle ilgili dialog kurma),My daily life (Past Simple zaman yapısının kullanımı) (Günlük hayatla ilgili bilgi verilmesini sağlayacak ifadeler) ,My life story (Past Simple zaman yapısı içerisinde soru ve kısa cevap kalıplarının kullanımı) (Tanışma hikayeleri),Getting around (Present continuous ve present simple zaman yapılarının kullanımı) (Yapılan eylemlerin sorulması),What a good story (Past continuous zaman yapısının kullanımı) (Geçmişte olan bir olaydan bahsetme),I can do that (Davet etme, Problem belirtme ifadelerinin kullanımı ) (-ebilmek kipinin kullanımı,soru ve kısa cevap formları ),Seeing the world (-Going to yapısının kullanımı) (Gelecek planlarından bahsetme),Seeing the world (-Going to yapısının kullanımı) (Gelecek planlarından bahsetme) ,What's she like (Sıfat ve zarf kullanımları) (Farklı insan karakterlerinden bahsetme) ,What's she like (Sıfat ve zarf kullanımları) (Farklı insan karakterlerinden bahsetme) ,What's she like (Sıfat ve zarf kullanımları) (Farklı insan karakterlerinden bahsetme); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Çevresini, insanları, ve kendisini anlaşılır cümleler ile tanımlayabilecektir. | 10, 16, 3, 9 | A |
1.1 Bir olayın nasıl geliştiğini kısa cümleler ile ifade eder. | 10, 11, 16, 3, 9 | A |
1.2 Çevresine dair yazılı ve sözlü girdileri özetler. | 11, 16, 3, 9 | A |
2. Gelecek planlarını aktarabilecektir. | 10, 15, 16, 3, 9 | A |
2.1 Lisans sonrası eğitim ve iş planlarını listeler | 10, 11, 16, 3, 9 | A |
2.2 Dil öğrenimine yönelik hedefler tasarlar. | 10, 16, 3, 8, 9 | A |
3. Mezuniyet sonrası çalışma alanını açıklayabilecektir. | 10, 16, 3, 8, 9 | A |
3.1 Mesleğinin çalışma koşullarını özetler. | 10, 16, 3, 9 | A |
3.2 Mesleğinin gerektirdiği minimum İngilizce iletişim seviyesini betimler. | 10, 16, 6, 9 | A |
4. Bir olayı edilgen cümleler ile nesnel bir şekilde yorumlayabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A |
4.1 Edilgen yapılı cümleleri rahatlıkla tasarlar. | 10, 16, 6, 9 | A |
4.2 Geçmiş olayları karşılaştırır. | 10, 16, 6, 9 | A |
5. Kendi milli değerlerini ifade edebilecektir. | 10, 16, 9 | A |
5.1 Kültürler arası farklılıkları karşılaştırır. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
5.2 Ülkesinin değer yargılarını açıklar. | 10, 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Let's get started (Present Simple zaman yapısı içerisinde -to be fiilinin soru cümlelerinde kullanımı) (Günlük hayatta kullanılacak ifadeler) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
2 | Let's get started (Present Simple zaman yapısı içerisinde -to be fiilinin soru cümlelerinde kullanımı) (Günlük hayatta kullanılacak ifadeler) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
3 | On the job (Present Simple zaman yapısının kullanımı) (Mesleklerle ilgili dialog kurma) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
4 | On the job (Present Simple zaman yapısının kullanımı) (Mesleklerle ilgili dialog kurma) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
5 | My daily life (Past Simple zaman yapısının kullanımı) (Günlük hayatla ilgili bilgi verilmesini sağlayacak ifadeler) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
6 | My life story (Past Simple zaman yapısı içerisinde soru ve kısa cevap kalıplarının kullanımı) (Tanışma hikayeleri) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
7 | Getting around (Present continuous ve present simple zaman yapılarının kullanımı) (Yapılan eylemlerin sorulması) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
8 | What a good story (Past continuous zaman yapısının kullanımı) (Geçmişte olan bir olaydan bahsetme) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
9 | I can do that (Davet etme, Problem belirtme ifadelerinin kullanımı ) (-ebilmek kipinin kullanımı,soru ve kısa cevap formları ) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
10 | Seeing the world (-Going to yapısının kullanımı) (Gelecek planlarından bahsetme) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
11 | Seeing the world (-Going to yapısının kullanımı) (Gelecek planlarından bahsetme) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
12 | What's she like (Sıfat ve zarf kullanımları) (Farklı insan karakterlerinden bahsetme) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
13 | What's she like (Sıfat ve zarf kullanımları) (Farklı insan karakterlerinden bahsetme) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
14 | What's she like (Sıfat ve zarf kullanımları) (Farklı insan karakterlerinden bahsetme) | İlgili ünite ve sayfa ile ders içinde verilecek olan sunum ve projeler. |
Kaynak |
1. Oxford English File Pre-intermediate Student's Book + Workbook + Cd 4th 2020 |
- Network Online Practice Platform www.eltpublications.com |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | ||||||
2 | PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır. | X | |||||
3 | PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | ||||||
4 | PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | ||||||
5 | PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir. | X | |||||
7 | PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir. | X | |||||
8 | PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir. | X | |||||
9 | PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır. | ||||||
10 | PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir. | X | |||||
11 | PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | X | |||||
13 | PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir. | X | |||||
14 | PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |