Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSİKOLOJİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Burcu DABAKOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Psikoloji disiplinine ilişkin temel kavram ve kuramları bilimsel bakış açısı çerçevesinde öğrenmek amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin içerik, amaç ve hedeflerinin açıklanması, Dersin işleyiş yönteminin açıklanması.,Modern psikolojik yaklaşımlar, Psikolojinin alt alanları, Araştırma yöntemleri,Psikolojinin diğer bilimlerle ilişkisi,Beynin yapı ve gelişimi, Nöronların yapı ve fonksiyonu, ileticiler, refleks,Gelişim Psikolojisi,DUYUM (Görme, Duyma, Denge, Dokunma) Ağrı, Yapay Duyular),DİKKAT VE ALGI (Algı eşiği, Duyuların algıya dönüştürülmesi, Algıda değişmezlik, Duyum ötesi algı),DİKKAT VE ALGI II,BİLİNCİN DEĞİŞİK DURUMLARI: UYKU VE RÜYALAR,ÖĞRENME-I : KLASİK KOŞULLANMA (Koşullandırma Kavramları, Uyumsal değer, Koşullu korku),ÖĞRENME-II : EDİMSEL VE BİLİŞSEL YAKLAŞIMLAR (Edimsel Koşullanma, Pekiştiriciler, Öğrenmenin Türleri, Davranış Biçimlendirme),BELLEK (Duyusal Bellek, Bellek Süreçleri, Kodlama, Sahte hatıraların aşılanması, Ayrı bellek sistemleri),ZEKA (Zekanın tanımı, Ölçülmesi,Gelişimi, Özel Yetenekler, Yaratıcılık),ZEKA II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Psikoloji biliminin gelişimini tanımlar. | 10, 9 | A |
Psikolojide bilimsel yöntemi tanımlar. | 10, 9 | A |
Davranış, duyum, bilinç, bellek, öğrenme, biliş, kişilik ve normal dışı davranışları tanımlar. | 10, 9 | A |
Yaşamda karşılaşılan duygular hakkında çıkarımda bulunur. | 10, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin içerik, amaç ve hedeflerinin açıklanması, Dersin işleyiş yönteminin açıklanması. | |
2 | Modern psikolojik yaklaşımlar, Psikolojinin alt alanları, Araştırma yöntemleri | Literatür taraması |
3 | Psikolojinin diğer bilimlerle ilişkisi | Literatür taraması |
4 | Beynin yapı ve gelişimi, Nöronların yapı ve fonksiyonu, ileticiler, refleks | Literatür taraması |
5 | Gelişim Psikolojisi | Literatür taraması |
6 | DUYUM (Görme, Duyma, Denge, Dokunma) Ağrı, Yapay Duyular) | Literatür taraması |
7 | DİKKAT VE ALGI (Algı eşiği, Duyuların algıya dönüştürülmesi, Algıda değişmezlik, Duyum ötesi algı) | Literatür taraması |
8 | DİKKAT VE ALGI II | Literatür taraması |
9 | BİLİNCİN DEĞİŞİK DURUMLARI: UYKU VE RÜYALAR | Literatür taraması |
10 | ÖĞRENME-I : KLASİK KOŞULLANMA (Koşullandırma Kavramları, Uyumsal değer, Koşullu korku) | Literatür taraması |
11 | ÖĞRENME-II : EDİMSEL VE BİLİŞSEL YAKLAŞIMLAR (Edimsel Koşullanma, Pekiştiriciler, Öğrenmenin Türleri, Davranış Biçimlendirme) | Literatür taraması |
12 | BELLEK (Duyusal Bellek, Bellek Süreçleri, Kodlama, Sahte hatıraların aşılanması, Ayrı bellek sistemleri) | Literatür taraması |
13 | ZEKA (Zekanın tanımı, Ölçülmesi,Gelişimi, Özel Yetenekler, Yaratıcılık) | Literatür taraması |
14 | ZEKA II | Literatür taraması |
Kaynak |
Atkinson, R. L., Smith, E. E., Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B., Bem, D. J., & Maren, S. (2012). Psikolojiye giriş. Arkadaş Yayınevi. Can, G. (2019) Psikolojik danışma ve rehberlik. Pegem Akademi. PLOTNİK, Rod (2009), Psikolojiye Giriş, çev. Tamer Geniş, İstanbul: Kaknüs Yayınları. ÖZTÜRK, O., AYLIN ULUŞAHIN A., (2015). Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, Gözden Geçirilmiş ve Yenilenmiş 13. Baskı, Ankara. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | X | |||||
2 | PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır. | X | |||||
3 | PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | X | |||||
4 | PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | X | |||||
5 | PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir. | X | |||||
7 | PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir. | X | |||||
8 | PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir. | X | |||||
9 | PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır. | X | |||||
10 | PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir. | X | |||||
11 | PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | X | |||||
13 | PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir. | X | |||||
14 | PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 2 | 28 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(114/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSİKOLOJİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Burcu DABAKOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Psikoloji disiplinine ilişkin temel kavram ve kuramları bilimsel bakış açısı çerçevesinde öğrenmek amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin içerik, amaç ve hedeflerinin açıklanması, Dersin işleyiş yönteminin açıklanması.,Modern psikolojik yaklaşımlar, Psikolojinin alt alanları, Araştırma yöntemleri,Psikolojinin diğer bilimlerle ilişkisi,Beynin yapı ve gelişimi, Nöronların yapı ve fonksiyonu, ileticiler, refleks,Gelişim Psikolojisi,DUYUM (Görme, Duyma, Denge, Dokunma) Ağrı, Yapay Duyular),DİKKAT VE ALGI (Algı eşiği, Duyuların algıya dönüştürülmesi, Algıda değişmezlik, Duyum ötesi algı),DİKKAT VE ALGI II,BİLİNCİN DEĞİŞİK DURUMLARI: UYKU VE RÜYALAR,ÖĞRENME-I : KLASİK KOŞULLANMA (Koşullandırma Kavramları, Uyumsal değer, Koşullu korku),ÖĞRENME-II : EDİMSEL VE BİLİŞSEL YAKLAŞIMLAR (Edimsel Koşullanma, Pekiştiriciler, Öğrenmenin Türleri, Davranış Biçimlendirme),BELLEK (Duyusal Bellek, Bellek Süreçleri, Kodlama, Sahte hatıraların aşılanması, Ayrı bellek sistemleri),ZEKA (Zekanın tanımı, Ölçülmesi,Gelişimi, Özel Yetenekler, Yaratıcılık),ZEKA II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Psikoloji biliminin gelişimini tanımlar. | 10, 9 | A |
Psikolojide bilimsel yöntemi tanımlar. | 10, 9 | A |
Davranış, duyum, bilinç, bellek, öğrenme, biliş, kişilik ve normal dışı davranışları tanımlar. | 10, 9 | A |
Yaşamda karşılaşılan duygular hakkında çıkarımda bulunur. | 10, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin içerik, amaç ve hedeflerinin açıklanması, Dersin işleyiş yönteminin açıklanması. | |
2 | Modern psikolojik yaklaşımlar, Psikolojinin alt alanları, Araştırma yöntemleri | Literatür taraması |
3 | Psikolojinin diğer bilimlerle ilişkisi | Literatür taraması |
4 | Beynin yapı ve gelişimi, Nöronların yapı ve fonksiyonu, ileticiler, refleks | Literatür taraması |
5 | Gelişim Psikolojisi | Literatür taraması |
6 | DUYUM (Görme, Duyma, Denge, Dokunma) Ağrı, Yapay Duyular) | Literatür taraması |
7 | DİKKAT VE ALGI (Algı eşiği, Duyuların algıya dönüştürülmesi, Algıda değişmezlik, Duyum ötesi algı) | Literatür taraması |
8 | DİKKAT VE ALGI II | Literatür taraması |
9 | BİLİNCİN DEĞİŞİK DURUMLARI: UYKU VE RÜYALAR | Literatür taraması |
10 | ÖĞRENME-I : KLASİK KOŞULLANMA (Koşullandırma Kavramları, Uyumsal değer, Koşullu korku) | Literatür taraması |
11 | ÖĞRENME-II : EDİMSEL VE BİLİŞSEL YAKLAŞIMLAR (Edimsel Koşullanma, Pekiştiriciler, Öğrenmenin Türleri, Davranış Biçimlendirme) | Literatür taraması |
12 | BELLEK (Duyusal Bellek, Bellek Süreçleri, Kodlama, Sahte hatıraların aşılanması, Ayrı bellek sistemleri) | Literatür taraması |
13 | ZEKA (Zekanın tanımı, Ölçülmesi,Gelişimi, Özel Yetenekler, Yaratıcılık) | Literatür taraması |
14 | ZEKA II | Literatür taraması |
Kaynak |
Atkinson, R. L., Smith, E. E., Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B., Bem, D. J., & Maren, S. (2012). Psikolojiye giriş. Arkadaş Yayınevi. Can, G. (2019) Psikolojik danışma ve rehberlik. Pegem Akademi. PLOTNİK, Rod (2009), Psikolojiye Giriş, çev. Tamer Geniş, İstanbul: Kaknüs Yayınları. ÖZTÜRK, O., AYLIN ULUŞAHIN A., (2015). Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, Gözden Geçirilmiş ve Yenilenmiş 13. Baskı, Ankara. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | X | |||||
2 | PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır. | X | |||||
3 | PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | X | |||||
4 | PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | X | |||||
5 | PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir. | X | |||||
7 | PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir. | X | |||||
8 | PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir. | X | |||||
9 | PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır. | X | |||||
10 | PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir. | X | |||||
11 | PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | X | |||||
13 | PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir. | X | |||||
14 | PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |