Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PSİKOLOJİ-Güz Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Burcu DABAKOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıPsikoloji disiplinine ilişkin temel kavram ve kuramları bilimsel bakış açısı çerçevesinde öğrenmek amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin içerik, amaç ve hedeflerinin açıklanması, Dersin işleyiş yönteminin açıklanması.,Modern psikolojik yaklaşımlar, Psikolojinin alt alanları, Araştırma yöntemleri,Psikolojinin diğer bilimlerle ilişkisi,Beynin yapı ve gelişimi, Nöronların yapı ve fonksiyonu, ileticiler, refleks,Gelişim Psikolojisi,DUYUM (Görme, Duyma, Denge, Dokunma) Ağrı, Yapay Duyular),DİKKAT VE ALGI (Algı eşiği, Duyuların algıya dönüştürülmesi, Algıda değişmezlik, Duyum ötesi algı),DİKKAT VE ALGI II,BİLİNCİN DEĞİŞİK DURUMLARI: UYKU VE RÜYALAR,ÖĞRENME-I : KLASİK KOŞULLANMA (Koşullandırma Kavramları, Uyumsal değer, Koşullu korku),ÖĞRENME-II : EDİMSEL VE BİLİŞSEL YAKLAŞIMLAR (Edimsel Koşullanma, Pekiştiriciler, Öğrenmenin Türleri, Davranış Biçimlendirme),BELLEK (Duyusal Bellek, Bellek Süreçleri, Kodlama, Sahte hatıraların aşılanması, Ayrı bellek sistemleri),ZEKA (Zekanın tanımı, Ölçülmesi,Gelişimi, Özel Yetenekler, Yaratıcılık),ZEKA II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Psikoloji biliminin gelişimini tanımlar.10, 9A
Psikolojide bilimsel yöntemi tanımlar.10, 9A
Davranış, duyum, bilinç, bellek, öğrenme, biliş, kişilik ve normal dışı davranışları tanımlar.10, 9A
Yaşamda karşılaşılan duygular hakkında çıkarımda bulunur.10, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin içerik, amaç ve hedeflerinin açıklanması, Dersin işleyiş yönteminin açıklanması.
2Modern psikolojik yaklaşımlar, Psikolojinin alt alanları, Araştırma yöntemleriLiteratür taraması
3Psikolojinin diğer bilimlerle ilişkisiLiteratür taraması
4Beynin yapı ve gelişimi, Nöronların yapı ve fonksiyonu, ileticiler, refleksLiteratür taraması
5Gelişim PsikolojisiLiteratür taraması
6DUYUM (Görme, Duyma, Denge, Dokunma) Ağrı, Yapay Duyular)Literatür taraması
7DİKKAT VE ALGI (Algı eşiği, Duyuların algıya dönüştürülmesi, Algıda değişmezlik, Duyum ötesi algı)Literatür taraması
8DİKKAT VE ALGI IILiteratür taraması
9BİLİNCİN DEĞİŞİK DURUMLARI: UYKU VE RÜYALARLiteratür taraması
10ÖĞRENME-I : KLASİK KOŞULLANMA (Koşullandırma Kavramları, Uyumsal değer, Koşullu korku)Literatür taraması
11ÖĞRENME-II : EDİMSEL VE BİLİŞSEL YAKLAŞIMLAR (Edimsel Koşullanma, Pekiştiriciler, Öğrenmenin Türleri, Davranış Biçimlendirme)Literatür taraması
12BELLEK (Duyusal Bellek, Bellek Süreçleri, Kodlama, Sahte hatıraların aşılanması, Ayrı bellek sistemleri)Literatür taraması
13ZEKA (Zekanın tanımı, Ölçülmesi,Gelişimi, Özel Yetenekler, Yaratıcılık)Literatür taraması
14ZEKA IILiteratür taraması
Kaynak
Atkinson, R. L., Smith, E. E., Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B., Bem, D. J., & Maren, S. (2012). Psikolojiye giriş. Arkadaş Yayınevi. Can, G. (2019) Psikolojik danışma ve rehberlik. Pegem Akademi. PLOTNİK, Rod (2009), Psikolojiye Giriş, çev. Tamer Geniş, İstanbul: Kaknüs Yayınları. ÖZTÜRK, O., AYLIN ULUŞAHIN A., (2015). Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, Gözden Geçirilmiş ve Yenilenmiş 13. Baskı, Ankara.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
X
2
PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
X
3
PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
X
4
PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
X
5
PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
X
7
PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
X
8
PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
X
9
PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
X
10
PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
X
11
PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
X
12
PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
X
13
PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
X
14
PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14228
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)114
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(114/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PSİKOLOJİ-Güz Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Burcu DABAKOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıPsikoloji disiplinine ilişkin temel kavram ve kuramları bilimsel bakış açısı çerçevesinde öğrenmek amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin içerik, amaç ve hedeflerinin açıklanması, Dersin işleyiş yönteminin açıklanması.,Modern psikolojik yaklaşımlar, Psikolojinin alt alanları, Araştırma yöntemleri,Psikolojinin diğer bilimlerle ilişkisi,Beynin yapı ve gelişimi, Nöronların yapı ve fonksiyonu, ileticiler, refleks,Gelişim Psikolojisi,DUYUM (Görme, Duyma, Denge, Dokunma) Ağrı, Yapay Duyular),DİKKAT VE ALGI (Algı eşiği, Duyuların algıya dönüştürülmesi, Algıda değişmezlik, Duyum ötesi algı),DİKKAT VE ALGI II,BİLİNCİN DEĞİŞİK DURUMLARI: UYKU VE RÜYALAR,ÖĞRENME-I : KLASİK KOŞULLANMA (Koşullandırma Kavramları, Uyumsal değer, Koşullu korku),ÖĞRENME-II : EDİMSEL VE BİLİŞSEL YAKLAŞIMLAR (Edimsel Koşullanma, Pekiştiriciler, Öğrenmenin Türleri, Davranış Biçimlendirme),BELLEK (Duyusal Bellek, Bellek Süreçleri, Kodlama, Sahte hatıraların aşılanması, Ayrı bellek sistemleri),ZEKA (Zekanın tanımı, Ölçülmesi,Gelişimi, Özel Yetenekler, Yaratıcılık),ZEKA II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Psikoloji biliminin gelişimini tanımlar.10, 9A
Psikolojide bilimsel yöntemi tanımlar.10, 9A
Davranış, duyum, bilinç, bellek, öğrenme, biliş, kişilik ve normal dışı davranışları tanımlar.10, 9A
Yaşamda karşılaşılan duygular hakkında çıkarımda bulunur.10, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin içerik, amaç ve hedeflerinin açıklanması, Dersin işleyiş yönteminin açıklanması.
2Modern psikolojik yaklaşımlar, Psikolojinin alt alanları, Araştırma yöntemleriLiteratür taraması
3Psikolojinin diğer bilimlerle ilişkisiLiteratür taraması
4Beynin yapı ve gelişimi, Nöronların yapı ve fonksiyonu, ileticiler, refleksLiteratür taraması
5Gelişim PsikolojisiLiteratür taraması
6DUYUM (Görme, Duyma, Denge, Dokunma) Ağrı, Yapay Duyular)Literatür taraması
7DİKKAT VE ALGI (Algı eşiği, Duyuların algıya dönüştürülmesi, Algıda değişmezlik, Duyum ötesi algı)Literatür taraması
8DİKKAT VE ALGI IILiteratür taraması
9BİLİNCİN DEĞİŞİK DURUMLARI: UYKU VE RÜYALARLiteratür taraması
10ÖĞRENME-I : KLASİK KOŞULLANMA (Koşullandırma Kavramları, Uyumsal değer, Koşullu korku)Literatür taraması
11ÖĞRENME-II : EDİMSEL VE BİLİŞSEL YAKLAŞIMLAR (Edimsel Koşullanma, Pekiştiriciler, Öğrenmenin Türleri, Davranış Biçimlendirme)Literatür taraması
12BELLEK (Duyusal Bellek, Bellek Süreçleri, Kodlama, Sahte hatıraların aşılanması, Ayrı bellek sistemleri)Literatür taraması
13ZEKA (Zekanın tanımı, Ölçülmesi,Gelişimi, Özel Yetenekler, Yaratıcılık)Literatür taraması
14ZEKA IILiteratür taraması
Kaynak
Atkinson, R. L., Smith, E. E., Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B., Bem, D. J., & Maren, S. (2012). Psikolojiye giriş. Arkadaş Yayınevi. Can, G. (2019) Psikolojik danışma ve rehberlik. Pegem Akademi. PLOTNİK, Rod (2009), Psikolojiye Giriş, çev. Tamer Geniş, İstanbul: Kaknüs Yayınları. ÖZTÜRK, O., AYLIN ULUŞAHIN A., (2015). Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, Gözden Geçirilmiş ve Yenilenmiş 13. Baskı, Ankara.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
X
2
PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
X
3
PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
X
4
PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
X
5
PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
X
7
PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
X
8
PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
X
9
PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
X
10
PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
X
11
PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
X
12
PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
X
13
PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
X
14
PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:17Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:18