Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL GRUP VE GRUPLA ÇALIŞMA-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Can CEYLAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGruplarla sosyal hizmet ile ilgili teori ve yaklaşımların incelenmesi, bu teori ve yaklaşımların sosyal hizmetin amaçları doğrultusunda bütünleştirilmesi, tartışılması ve gruplarla sosyal hizmet müdahalesinin aşamaları konularının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, dersin içeriği hakkında bilgi verme.,Grup Dinamiği Kavramı,Grupla Sosyal Hizmetin Tarihsel Gelişim Süreci,Grup Çalışmasında Etkili Olan Teoriler,Sosyal Hizmet Uygulamalarında Gruplarla Çalışmanın Önemi
,Sosyal Hizmet Uzmanının Grup Sürecindeki Mesleki Rolleri ve Becerileri
,Ara sınav genel tekrar,Grup Sürecinin Aşamaları: Grubun Oluşturulması
,Grup Sürecinin Aşamaları: Başlangıç Aşaması-Güven Kazanma, Özerklik ve Çatışmaların Çözümü
,Sosyal Hizmet Uzmanının Grubu Tanıma ve Değerlendirmeye İlişkin Görevleri
,Grup Sürecinin Aşamaları: Gelişme Aşaması- Yakınlaşma, Bağlılık, Bütünleşme
,Grup Sürecinin Aşamaları: Ayrışma, Bağımsızlaşma
,Grup Sürecinin Sonlandırılması
,Örnek grup çalışması tasarlama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Grup kavramını ve grupların insan yaşamındaki önemini kavrar. 10, 16A, E
Grup türleri hakkında bilgi edinir.9A, E
Grup çalışmasında etkili olan teoriler hakkında bilgi edinir.10, 9A, E
Gruplarla sosyal hizmet müdahalesinde sosyal hizmet uzmanının işlevlerini ve rollerini tartışır.10, 19A, E
Grup sürecinin aşamalarını kavramsallaştırır.10, 16, 19, 9A, E
Planlı değişim sürecini grup çalışmaları ile bütünleştirir.10, 9A, E
Farklı müracaatçı gruplarıyla kurulacak gruplar konusunda bilgi edinir.10, 19A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, dersin içeriği hakkında bilgi verme.
2Grup Dinamiği KavramıLiteratür taraması
3Grupla Sosyal Hizmetin Tarihsel Gelişim SüreciLiteratür taraması
4Grup Çalışmasında Etkili Olan TeorilerLiteratür taraması
5Sosyal Hizmet Uygulamalarında Gruplarla Çalışmanın Önemi
Literatür taraması
6Sosyal Hizmet Uzmanının Grup Sürecindeki Mesleki Rolleri ve Becerileri
Literatür taraması
7Ara sınav genel tekrar
8Grup Sürecinin Aşamaları: Grubun Oluşturulması
Literatür taraması
9Grup Sürecinin Aşamaları: Başlangıç Aşaması-Güven Kazanma, Özerklik ve Çatışmaların Çözümü
Literatür taraması
10Sosyal Hizmet Uzmanının Grubu Tanıma ve Değerlendirmeye İlişkin Görevleri
Literatür taraması
11Grup Sürecinin Aşamaları: Gelişme Aşaması- Yakınlaşma, Bağlılık, Bütünleşme
Literatür taraması
12Grup Sürecinin Aşamaları: Ayrışma, Bağımsızlaşma
Literatür taraması
13Grup Sürecinin Sonlandırılması
Literatür taraması
14Örnek grup çalışması tasarlama
Kaynak
Öğretim elemanı tarafından verilen ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
X
2
PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
X
3
PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
X
4
PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
X
5
PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
X
7
PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
X
8
PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
X
9
PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
X
10
PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
X
11
PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
X
12
PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
X
13
PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
X
14
PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14228
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)100
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(100/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL GRUP VE GRUPLA ÇALIŞMA-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Can CEYLAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGruplarla sosyal hizmet ile ilgili teori ve yaklaşımların incelenmesi, bu teori ve yaklaşımların sosyal hizmetin amaçları doğrultusunda bütünleştirilmesi, tartışılması ve gruplarla sosyal hizmet müdahalesinin aşamaları konularının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, dersin içeriği hakkında bilgi verme.,Grup Dinamiği Kavramı,Grupla Sosyal Hizmetin Tarihsel Gelişim Süreci,Grup Çalışmasında Etkili Olan Teoriler,Sosyal Hizmet Uygulamalarında Gruplarla Çalışmanın Önemi
,Sosyal Hizmet Uzmanının Grup Sürecindeki Mesleki Rolleri ve Becerileri
,Ara sınav genel tekrar,Grup Sürecinin Aşamaları: Grubun Oluşturulması
,Grup Sürecinin Aşamaları: Başlangıç Aşaması-Güven Kazanma, Özerklik ve Çatışmaların Çözümü
,Sosyal Hizmet Uzmanının Grubu Tanıma ve Değerlendirmeye İlişkin Görevleri
,Grup Sürecinin Aşamaları: Gelişme Aşaması- Yakınlaşma, Bağlılık, Bütünleşme
,Grup Sürecinin Aşamaları: Ayrışma, Bağımsızlaşma
,Grup Sürecinin Sonlandırılması
,Örnek grup çalışması tasarlama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Grup kavramını ve grupların insan yaşamındaki önemini kavrar. 10, 16A, E
Grup türleri hakkında bilgi edinir.9A, E
Grup çalışmasında etkili olan teoriler hakkında bilgi edinir.10, 9A, E
Gruplarla sosyal hizmet müdahalesinde sosyal hizmet uzmanının işlevlerini ve rollerini tartışır.10, 19A, E
Grup sürecinin aşamalarını kavramsallaştırır.10, 16, 19, 9A, E
Planlı değişim sürecini grup çalışmaları ile bütünleştirir.10, 9A, E
Farklı müracaatçı gruplarıyla kurulacak gruplar konusunda bilgi edinir.10, 19A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, dersin içeriği hakkında bilgi verme.
2Grup Dinamiği KavramıLiteratür taraması
3Grupla Sosyal Hizmetin Tarihsel Gelişim SüreciLiteratür taraması
4Grup Çalışmasında Etkili Olan TeorilerLiteratür taraması
5Sosyal Hizmet Uygulamalarında Gruplarla Çalışmanın Önemi
Literatür taraması
6Sosyal Hizmet Uzmanının Grup Sürecindeki Mesleki Rolleri ve Becerileri
Literatür taraması
7Ara sınav genel tekrar
8Grup Sürecinin Aşamaları: Grubun Oluşturulması
Literatür taraması
9Grup Sürecinin Aşamaları: Başlangıç Aşaması-Güven Kazanma, Özerklik ve Çatışmaların Çözümü
Literatür taraması
10Sosyal Hizmet Uzmanının Grubu Tanıma ve Değerlendirmeye İlişkin Görevleri
Literatür taraması
11Grup Sürecinin Aşamaları: Gelişme Aşaması- Yakınlaşma, Bağlılık, Bütünleşme
Literatür taraması
12Grup Sürecinin Aşamaları: Ayrışma, Bağımsızlaşma
Literatür taraması
13Grup Sürecinin Sonlandırılması
Literatür taraması
14Örnek grup çalışması tasarlama
Kaynak
Öğretim elemanı tarafından verilen ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
X
2
PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
X
3
PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
X
4
PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
X
5
PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
X
7
PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
X
8
PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
X
9
PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
X
10
PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
X
11
PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
X
12
PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
X
13
PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
X
14
PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:17Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:18