Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
RUH SAĞLIĞI, BOZUKLUKLARI VE SOSYAL HİZMET -Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, psikiyatrik sosyal hizmetin temelleri, gelişimi, vakalar üzerinden ruh sağlığı sorunlarının ve sosyal hizmet müdahalelerinin öğrenilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Psikiyatrik sosyal hizmet alanına giriş, tanımlar,Psikiyatrik sosyal hizmet alanında kullanılan teoriler,Psikiyatrik sosyal hizmetin gelişiminde etkili olan bakış açıları,Psikiyatrik sosyal hizmetin gelişiminde etkili olan bakış açıları,Psikiyatrik tedavide psikiyatrik sosyal hizmet uzmanının işlevi,Psikiyatrik sosyal hizmetin tarihsel gelişimi,Psikiyatrik sosyal hizmetin tarihsel gelişimi,Psikiyatrik sosyal hizmette değişen roller,Psikiyatrik tedavide ekip çalışması,Psikiyatrik sosyal hizmette etik konular ve yasal durumlar,Koruyucu ruh sağlığı hizmetleri ve toplum bakımı,Psikiyatrik sosyal hizmette iyi uygulamaya sahip farklı ülke örnekleri ,Psikiyatrik sosyal hizmette iyi uygulamaya sahip farklı ülke örnekleri,Farklı yaklaşımlara göre vaka çalışmaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler, teorik bilgi birikimine ek olarak psikiyatri kliniğindeki hasta ve hasta aileleriyle mesleki çalışmanın özellikleri hakkında beceri geliştirir ve değerlendirir.10, 19A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Psikiyatrik sosyal hizmet alanına giriş, tanımlarKonu ile ilgili literatür incelemesi
2Psikiyatrik sosyal hizmet alanında kullanılan teorilerKonu ile ilgili literatür incelemesi
3Psikiyatrik sosyal hizmetin gelişiminde etkili olan bakış açılarıKonu ile ilgili literatür incelemesi
4Psikiyatrik sosyal hizmetin gelişiminde etkili olan bakış açılarıKonu ile ilgili literatür incelemesi
5Psikiyatrik tedavide psikiyatrik sosyal hizmet uzmanının işleviKonu ile ilgili literatür incelemesi
6Psikiyatrik sosyal hizmetin tarihsel gelişimiKonu ile ilgili literatür incelemesi
7Psikiyatrik sosyal hizmetin tarihsel gelişimiKonu ile ilgili literatür incelemesi
8Psikiyatrik sosyal hizmette değişen rollerKonu ile ilgili literatür incelemesi
9Psikiyatrik tedavide ekip çalışmasıKonu ile ilgili literatür incelemesi
10Psikiyatrik sosyal hizmette etik konular ve yasal durumlarKonu ile ilgili literatür incelemesi
11Koruyucu ruh sağlığı hizmetleri ve toplum bakımıKonu ile ilgili literatür incelemesi
12Psikiyatrik sosyal hizmette iyi uygulamaya sahip farklı ülke örnekleri Konu ile ilgili literatür incelemesi
13Psikiyatrik sosyal hizmette iyi uygulamaya sahip farklı ülke örnekleriKonu ile ilgili literatür incelemesi
14Farklı yaklaşımlara göre vaka çalışmalarıKonu ile ilgili literatür incelemesi
Kaynak
Arıkan, Ç. ve Ladiper, D. (1996) Ruh Hastalıklarının Tedavisinde Psiko-sosyal Bir Boyut. Ankara: Şafak Matbaacılık. Özdemir, U. (2000) Türkiye'de Psikiyatrik Sosyal Hizmet, Ankara: Aydınlar Matbaası.
Stuart, P.H. (1997). Community Care and the Origins of Psychiatric Social Work, Social Work in Health Care, 25:3, 25- 36. Aviram, U. (2002). The Changing Role of the Social Worker in the Mental Health System, Social Work in Health Care, 35:1, 617- 634.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
X
2
PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
X
3
PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
X
4
PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
X
5
PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
X
7
PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
X
8
PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
X
9
PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
X
10
PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
X
11
PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
X
12
PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
X
13
PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
X
14
PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14228
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)100
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(100/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
RUH SAĞLIĞI, BOZUKLUKLARI VE SOSYAL HİZMET -Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, psikiyatrik sosyal hizmetin temelleri, gelişimi, vakalar üzerinden ruh sağlığı sorunlarının ve sosyal hizmet müdahalelerinin öğrenilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Psikiyatrik sosyal hizmet alanına giriş, tanımlar,Psikiyatrik sosyal hizmet alanında kullanılan teoriler,Psikiyatrik sosyal hizmetin gelişiminde etkili olan bakış açıları,Psikiyatrik sosyal hizmetin gelişiminde etkili olan bakış açıları,Psikiyatrik tedavide psikiyatrik sosyal hizmet uzmanının işlevi,Psikiyatrik sosyal hizmetin tarihsel gelişimi,Psikiyatrik sosyal hizmetin tarihsel gelişimi,Psikiyatrik sosyal hizmette değişen roller,Psikiyatrik tedavide ekip çalışması,Psikiyatrik sosyal hizmette etik konular ve yasal durumlar,Koruyucu ruh sağlığı hizmetleri ve toplum bakımı,Psikiyatrik sosyal hizmette iyi uygulamaya sahip farklı ülke örnekleri ,Psikiyatrik sosyal hizmette iyi uygulamaya sahip farklı ülke örnekleri,Farklı yaklaşımlara göre vaka çalışmaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler, teorik bilgi birikimine ek olarak psikiyatri kliniğindeki hasta ve hasta aileleriyle mesleki çalışmanın özellikleri hakkında beceri geliştirir ve değerlendirir.10, 19A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Psikiyatrik sosyal hizmet alanına giriş, tanımlarKonu ile ilgili literatür incelemesi
2Psikiyatrik sosyal hizmet alanında kullanılan teorilerKonu ile ilgili literatür incelemesi
3Psikiyatrik sosyal hizmetin gelişiminde etkili olan bakış açılarıKonu ile ilgili literatür incelemesi
4Psikiyatrik sosyal hizmetin gelişiminde etkili olan bakış açılarıKonu ile ilgili literatür incelemesi
5Psikiyatrik tedavide psikiyatrik sosyal hizmet uzmanının işleviKonu ile ilgili literatür incelemesi
6Psikiyatrik sosyal hizmetin tarihsel gelişimiKonu ile ilgili literatür incelemesi
7Psikiyatrik sosyal hizmetin tarihsel gelişimiKonu ile ilgili literatür incelemesi
8Psikiyatrik sosyal hizmette değişen rollerKonu ile ilgili literatür incelemesi
9Psikiyatrik tedavide ekip çalışmasıKonu ile ilgili literatür incelemesi
10Psikiyatrik sosyal hizmette etik konular ve yasal durumlarKonu ile ilgili literatür incelemesi
11Koruyucu ruh sağlığı hizmetleri ve toplum bakımıKonu ile ilgili literatür incelemesi
12Psikiyatrik sosyal hizmette iyi uygulamaya sahip farklı ülke örnekleri Konu ile ilgili literatür incelemesi
13Psikiyatrik sosyal hizmette iyi uygulamaya sahip farklı ülke örnekleriKonu ile ilgili literatür incelemesi
14Farklı yaklaşımlara göre vaka çalışmalarıKonu ile ilgili literatür incelemesi
Kaynak
Arıkan, Ç. ve Ladiper, D. (1996) Ruh Hastalıklarının Tedavisinde Psiko-sosyal Bir Boyut. Ankara: Şafak Matbaacılık. Özdemir, U. (2000) Türkiye'de Psikiyatrik Sosyal Hizmet, Ankara: Aydınlar Matbaası.
Stuart, P.H. (1997). Community Care and the Origins of Psychiatric Social Work, Social Work in Health Care, 25:3, 25- 36. Aviram, U. (2002). The Changing Role of the Social Worker in the Mental Health System, Social Work in Health Care, 35:1, 617- 634.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
X
2
PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
X
3
PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
X
4
PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
X
5
PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
X
7
PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
X
8
PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
X
9
PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
X
10
PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
X
11
PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
X
12
PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
X
13
PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
X
14
PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:17Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:18