Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNGİLİZCE II-Bahar Dönemi4+044
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİng
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüOrtak Zorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Barış GÜNAY
Dersin YardımcılarıÖğretim Görevlisi Gökçe Şaltan, Mehmet Polat Tacar, Nurcan Kuru, Zeyneb Çetiner, Müge Eser, Seda Yeşildeniz
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilerin İngilizce temel cümle yapıları ile günlük yaşama dair sözlü ve yazılı ifade becerilerini geliştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı),Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı),Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı),Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı),Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı),Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı)
,Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı)
(Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı)
,Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı)
(Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı,Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı)
(Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İngilizce'nin temel dilbilgisi kurallarını tanımlar.10, 15, 16, 6, 9A
2. Çevresini, temel eylemleri ve ilgi alanlarını açıklar.10, 15, 16, 6, 9A
3. Günlük konuşma dili için gerekli kelimeleri cümle içinde kullanır.10, 15, 16, 6, 9A
4. İngilizce'deki temel seviyedeki cümleleri kendi ana diliyle karşılaştırır.10, 16, 6, 8, 9A
5. Temel seviyedeki metinleri yorumlar.10, 15, 16, 6, 9A
6. Temel seviyedeki yazılı kaynakları sözlük yardımı ile açıklar.10, 11, 15, 16, 6, 9A
7. Günlük diyalogları yorumlar.10, 11, 16, 6, 9A
8. Hedef dil ile anadili arasındaki ses farklarını karşılaştırır.10, 11, 16, 6, 9A
9. Kendini geliştirebilecek altyapıyı tanımlar.10, 16, 6, 8, 9A
10. Dilbilgisini geliştirmek için kendi programını yapar.10, 11, 16, 6, 9A
11. Temel konuları yorumlar.10, 16, 6, 9A
12. Medya araçlarını etkili bir şekilde takip eder.10, 16, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı)1
2Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı)1
3Now (Şimdiki zaman kullanımı)1
4Now (Şimdiki zaman kullanımı)1
5Now (Şimdiki zaman kullanımı)1
6Now (Şimdiki zaman kullanımı)1
7Now (Şimdiki zaman kullanımı)1
8Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı)1
9Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı)1
10Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı)1
11Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı)
1
12Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı)
(Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı)
1
13Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı)
(Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı
1
14Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı)
(Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı)
1
Kaynak
1. Speakout Elementary coursebook, 2nd Edition, 2018 Oxford Publications, ISBN 978-1-292-11593-1
2. eltpublications.com online resources

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
2
PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
3
PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
4
PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
5
PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
7
PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
8
PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
9
PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
10
PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
11
PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
12
PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
13
PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
14
PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11616
Genel Sınav ve Hazırlığı12121
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)121
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(121/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNGİLİZCE II-Bahar Dönemi4+044
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİng
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüOrtak Zorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Barış GÜNAY
Dersin YardımcılarıÖğretim Görevlisi Gökçe Şaltan, Mehmet Polat Tacar, Nurcan Kuru, Zeyneb Çetiner, Müge Eser, Seda Yeşildeniz
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilerin İngilizce temel cümle yapıları ile günlük yaşama dair sözlü ve yazılı ifade becerilerini geliştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı),Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı),Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı),Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı),Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı),Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı)
,Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı)
(Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı)
,Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı)
(Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı,Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı)
(Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İngilizce'nin temel dilbilgisi kurallarını tanımlar.10, 15, 16, 6, 9A
2. Çevresini, temel eylemleri ve ilgi alanlarını açıklar.10, 15, 16, 6, 9A
3. Günlük konuşma dili için gerekli kelimeleri cümle içinde kullanır.10, 15, 16, 6, 9A
4. İngilizce'deki temel seviyedeki cümleleri kendi ana diliyle karşılaştırır.10, 16, 6, 8, 9A
5. Temel seviyedeki metinleri yorumlar.10, 15, 16, 6, 9A
6. Temel seviyedeki yazılı kaynakları sözlük yardımı ile açıklar.10, 11, 15, 16, 6, 9A
7. Günlük diyalogları yorumlar.10, 11, 16, 6, 9A
8. Hedef dil ile anadili arasındaki ses farklarını karşılaştırır.10, 11, 16, 6, 9A
9. Kendini geliştirebilecek altyapıyı tanımlar.10, 16, 6, 8, 9A
10. Dilbilgisini geliştirmek için kendi programını yapar.10, 11, 16, 6, 9A
11. Temel konuları yorumlar.10, 16, 6, 9A
12. Medya araçlarını etkili bir şekilde takip eder.10, 16, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı)1
2Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı)1
3Now (Şimdiki zaman kullanımı)1
4Now (Şimdiki zaman kullanımı)1
5Now (Şimdiki zaman kullanımı)1
6Now (Şimdiki zaman kullanımı)1
7Now (Şimdiki zaman kullanımı)1
8Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı)1
9Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı)1
10Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı)1
11Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı)
1
12Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı)
(Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı)
1
13Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı)
(Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı
1
14Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı)
(Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı)
1
Kaynak
1. Speakout Elementary coursebook, 2nd Edition, 2018 Oxford Publications, ISBN 978-1-292-11593-1
2. eltpublications.com online resources

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
2
PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
3
PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
4
PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
5
PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
7
PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
8
PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
9
PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
10
PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
11
PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
12
PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
13
PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
14
PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:17Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:18