Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KARŞILAŞTIRMALI SOSYAL REFAH MODELLERİ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıRefah ve sosyal refah kavramlarının analizi, Türkiye’de ve Dünya’da sosyal refah kavramının gelişimi, sosyal hizmet ve sosyal hizmet örgütlerinin tanımlanması, Türkiye’de sosyal refah açısından sosyal hizmete ilişkin mevcut sistemin yapısal ve işlevsel yönleri konularında öğrencilere bilgi kazandırmak hedeflenmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Sosyal refahın tanımı,Sosyal refahın tarihsel gelişimi,Sosyal refah devletinin amaçları ve araçları,Sosyal refahın ekonomik boyutu,Sosyal refah, gelir dağılımı ve sosyal adalet,Sosyal refah ve sosyal hizmet,Ara sınav genel tekrar,Sosyal refah ve sosyal güvenlik,Sosyal refah, yoksulluk ve sosyal yardımlar,Sosyal refah ve sağlık,Sosyal refah ve eğitim,Sosyal refah, sosyal bütünleşme ve toplumsal katılım,Sosyal refaha katkı sağlayan kuruluşlar ,GENEL DEĞERLENDİRME,YIL SONU GENEL SINAVI; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
*Sosyal politikaya ilişkin uluslararası belgeleri açıklayabilecektir. *Sosyal politilkaya ilişkin Avrupa Konseyi belgelerini açıklayabilecektir. *AB'nin kurucu ve tadil antlaşmalarındaki sosyal politikaya ilişkin düzenlemeleri açıklayabilecektir. *Sosyal politikaya ilişkin temel AB direktiflerini açıklayabilecektir. *ILO'nun çekirdek sözleşmelerini açıklayabilecektir. *Sosyal refah rejimini açıklayabilecektir. *Sosyal refah rejimi kavramını, tarihsel gelişimini ve küreselleşmenin etkisini tartışabilecektir. *Esping-Andersen'in üçlü refah devleti kavramını yorumlayabilecektir. *Türkiye'deki sosyal refah uygulamalarını tartışabilecektir.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sosyal refahın tanımıKonu ile ilgili kaynakların okunması
2Sosyal refahın tarihsel gelişimiKonu ile ilgili kaynakların okunması
3Sosyal refah devletinin amaçları ve araçlarıKonu ile ilgili kaynakların okunması
4Sosyal refahın ekonomik boyutuKonu ile ilgili kaynakların okunması
5Sosyal refah, gelir dağılımı ve sosyal adaletKonu ile ilgili kaynakların okunması
6Sosyal refah ve sosyal hizmetKonu ile ilgili kaynakların okunması
7Ara sınav genel tekrar
8Sosyal refah ve sosyal güvenlikKonu ile ilgili kaynakların okunması
9Sosyal refah, yoksulluk ve sosyal yardımlarKonu ile ilgili kaynakların okunması
10Sosyal refah ve sağlıkKonu ile ilgili kaynakların okunması
11Sosyal refah ve eğitimKonu ile ilgili kaynakların okunması
12Sosyal refah, sosyal bütünleşme ve toplumsal katılımKonu ile ilgili kaynakların okunması
13Sosyal refaha katkı sağlayan kuruluşlar Konu ile ilgili kaynakların okunması
14GENEL DEĞERLENDİRME
15YIL SONU GENEL SINAVI
Kaynak
Dersin öğretim elemanı tarafından verilen ders kaynakları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
2
PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
3
PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
X
4
PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
5
PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
X
7
PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
X
8
PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
9
PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
X
10
PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
X
11
PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
X
12
PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
13
PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
14
PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi11010
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14228
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)110
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(110/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KARŞILAŞTIRMALI SOSYAL REFAH MODELLERİ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıRefah ve sosyal refah kavramlarının analizi, Türkiye’de ve Dünya’da sosyal refah kavramının gelişimi, sosyal hizmet ve sosyal hizmet örgütlerinin tanımlanması, Türkiye’de sosyal refah açısından sosyal hizmete ilişkin mevcut sistemin yapısal ve işlevsel yönleri konularında öğrencilere bilgi kazandırmak hedeflenmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Sosyal refahın tanımı,Sosyal refahın tarihsel gelişimi,Sosyal refah devletinin amaçları ve araçları,Sosyal refahın ekonomik boyutu,Sosyal refah, gelir dağılımı ve sosyal adalet,Sosyal refah ve sosyal hizmet,Ara sınav genel tekrar,Sosyal refah ve sosyal güvenlik,Sosyal refah, yoksulluk ve sosyal yardımlar,Sosyal refah ve sağlık,Sosyal refah ve eğitim,Sosyal refah, sosyal bütünleşme ve toplumsal katılım,Sosyal refaha katkı sağlayan kuruluşlar ,GENEL DEĞERLENDİRME,YIL SONU GENEL SINAVI; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
*Sosyal politikaya ilişkin uluslararası belgeleri açıklayabilecektir. *Sosyal politilkaya ilişkin Avrupa Konseyi belgelerini açıklayabilecektir. *AB'nin kurucu ve tadil antlaşmalarındaki sosyal politikaya ilişkin düzenlemeleri açıklayabilecektir. *Sosyal politikaya ilişkin temel AB direktiflerini açıklayabilecektir. *ILO'nun çekirdek sözleşmelerini açıklayabilecektir. *Sosyal refah rejimini açıklayabilecektir. *Sosyal refah rejimi kavramını, tarihsel gelişimini ve küreselleşmenin etkisini tartışabilecektir. *Esping-Andersen'in üçlü refah devleti kavramını yorumlayabilecektir. *Türkiye'deki sosyal refah uygulamalarını tartışabilecektir.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sosyal refahın tanımıKonu ile ilgili kaynakların okunması
2Sosyal refahın tarihsel gelişimiKonu ile ilgili kaynakların okunması
3Sosyal refah devletinin amaçları ve araçlarıKonu ile ilgili kaynakların okunması
4Sosyal refahın ekonomik boyutuKonu ile ilgili kaynakların okunması
5Sosyal refah, gelir dağılımı ve sosyal adaletKonu ile ilgili kaynakların okunması
6Sosyal refah ve sosyal hizmetKonu ile ilgili kaynakların okunması
7Ara sınav genel tekrar
8Sosyal refah ve sosyal güvenlikKonu ile ilgili kaynakların okunması
9Sosyal refah, yoksulluk ve sosyal yardımlarKonu ile ilgili kaynakların okunması
10Sosyal refah ve sağlıkKonu ile ilgili kaynakların okunması
11Sosyal refah ve eğitimKonu ile ilgili kaynakların okunması
12Sosyal refah, sosyal bütünleşme ve toplumsal katılımKonu ile ilgili kaynakların okunması
13Sosyal refaha katkı sağlayan kuruluşlar Konu ile ilgili kaynakların okunması
14GENEL DEĞERLENDİRME
15YIL SONU GENEL SINAVI
Kaynak
Dersin öğretim elemanı tarafından verilen ders kaynakları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
2
PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
3
PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
X
4
PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
5
PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
X
7
PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
X
8
PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
9
PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
X
10
PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
X
11
PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
X
12
PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
13
PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
14
PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:17Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:18