Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK PSİKOLOJİSİ VE RUH SAĞLIĞI-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇocuk ruh sağlığı ile ilgili temel kavramlar, çocuk ruh sağlığını etkileyen etmenler, çocukluk ve ergenlik döneminde görülen uyum ve davranış sorunları, çocuk ve ergenlerde ruhsal bozukluklar konusunda bilgi kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Hafta: Ruh Sağlığı ile İlgili Temel Kavramlar,2. Hafta: Ruh Sağlığının Önemi,3. Hafta: Çocuk Ruh Sağlığını Etkileyen Etmenler,4. Hafta: Çocuklarda Gelişim Dönemlerine Özgü Sorunlar,5. Hafta: Çocuklarda Uyum ve Davranış Problemlerine Neden Olan Etmenler,6. Hafta: Çocuklarda Uyum ve Davranış Problemlemlerine Yönelik Çözüm Önerileri,7. Hafta: Çocuklarda uyum ve davranış problemlerinin örneklerle incelenmesi,8. Hafta: Ara sınav genel tekrar,9. Hafta: Çocuk ve Ergenlerde Ruhsal Bozukluk Belirtilerinin İncelenmesi,10. Hafta: Çocuk ve Ergenlerde Görülen Ruhsal Bozukluklar,11. Hafta: Çocuk ve Ergenlerde Ruh Sağlığını Korumaya Yönelik Çalışmalar,12. Hafta: Çocuğun Ruh Sağlığını Korumaya Yönelik Ailelere Öneriler,13. Hafta: Değerlendirme,14. Hafta: Final sınavı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Ruh sağlığı ile ilgili temel kavramlar ve ruh sağlığının önemine ilişkin bilgi ve bilince sahip olma. 2. Çocuk ruh sağlığını etkileyen etmenleri öğrenme. 3. Çocuklarda gelişim dönemlerine özgü sorunları tartışır. 4. Çocuklarda uyum ve davranış problemlerine neden olan etmenleri öğrenme. 5. Uyum ve davranış problemlerine yönelik çözüm önerilerini bilme 6. Çocuk ve ergenlerde ruhsal bozukluk belirtilerini tanımlama ve değerlendirme 7. Çocuk ve ergenlerde ruhsal bozukluk belirtilerini değerlendirir. 8. Çocuk ruh sağlığı yönünden koruyucu etkenleri sıralama ve aile ile işbirliğini öğrenme. 10, 19, 4A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Hafta: Ruh Sağlığı ile İlgili Temel KavramlarLiteratür taraması
22. Hafta: Ruh Sağlığının ÖnemiLiteratür taraması
33. Hafta: Çocuk Ruh Sağlığını Etkileyen EtmenlerLiteratür taraması
44. Hafta: Çocuklarda Gelişim Dönemlerine Özgü SorunlarLiteratür taraması
55. Hafta: Çocuklarda Uyum ve Davranış Problemlerine Neden Olan EtmenlerLiteratür taraması
66. Hafta: Çocuklarda Uyum ve Davranış Problemlemlerine Yönelik Çözüm ÖnerileriLiteratür taraması
77. Hafta: Çocuklarda uyum ve davranış problemlerinin örneklerle incelenmesiLiteratür taraması
88. Hafta: Ara sınav genel tekrar
99. Hafta: Çocuk ve Ergenlerde Ruhsal Bozukluk Belirtilerinin İncelenmesiLiteratür taraması
1010. Hafta: Çocuk ve Ergenlerde Görülen Ruhsal BozukluklarLiteratür taraması
1111. Hafta: Çocuk ve Ergenlerde Ruh Sağlığını Korumaya Yönelik ÇalışmalarLiteratür taraması
1212. Hafta: Çocuğun Ruh Sağlığını Korumaya Yönelik Ailelere ÖnerilerLiteratür taraması
1313. Hafta: DeğerlendirmeLiteratür taraması
1414. Hafta: Final sınavı
Kaynak
1. Yörükoğlu, A. 1997. Çocuk ruh sağlığı. Özgür Yayınları, İstanbul. 2. Nazik, B.2000. Çocuk ruh sağlığı. Ya-pa Yayınları, İstanbul. 3. Yavuzer, Haluk . 1999. Çocuk psikolojisi. 17 baskı. Remzi Kitapevi, İstanbul

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
2
PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
X
3
PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
4
PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
X
5
PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
X
7
PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
X
8
PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
X
9
PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
10
PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
11
PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
X
12
PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
X
13
PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
X
14
PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14228
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)100
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(100/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK PSİKOLOJİSİ VE RUH SAĞLIĞI-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇocuk ruh sağlığı ile ilgili temel kavramlar, çocuk ruh sağlığını etkileyen etmenler, çocukluk ve ergenlik döneminde görülen uyum ve davranış sorunları, çocuk ve ergenlerde ruhsal bozukluklar konusunda bilgi kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Hafta: Ruh Sağlığı ile İlgili Temel Kavramlar,2. Hafta: Ruh Sağlığının Önemi,3. Hafta: Çocuk Ruh Sağlığını Etkileyen Etmenler,4. Hafta: Çocuklarda Gelişim Dönemlerine Özgü Sorunlar,5. Hafta: Çocuklarda Uyum ve Davranış Problemlerine Neden Olan Etmenler,6. Hafta: Çocuklarda Uyum ve Davranış Problemlemlerine Yönelik Çözüm Önerileri,7. Hafta: Çocuklarda uyum ve davranış problemlerinin örneklerle incelenmesi,8. Hafta: Ara sınav genel tekrar,9. Hafta: Çocuk ve Ergenlerde Ruhsal Bozukluk Belirtilerinin İncelenmesi,10. Hafta: Çocuk ve Ergenlerde Görülen Ruhsal Bozukluklar,11. Hafta: Çocuk ve Ergenlerde Ruh Sağlığını Korumaya Yönelik Çalışmalar,12. Hafta: Çocuğun Ruh Sağlığını Korumaya Yönelik Ailelere Öneriler,13. Hafta: Değerlendirme,14. Hafta: Final sınavı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Ruh sağlığı ile ilgili temel kavramlar ve ruh sağlığının önemine ilişkin bilgi ve bilince sahip olma. 2. Çocuk ruh sağlığını etkileyen etmenleri öğrenme. 3. Çocuklarda gelişim dönemlerine özgü sorunları tartışır. 4. Çocuklarda uyum ve davranış problemlerine neden olan etmenleri öğrenme. 5. Uyum ve davranış problemlerine yönelik çözüm önerilerini bilme 6. Çocuk ve ergenlerde ruhsal bozukluk belirtilerini tanımlama ve değerlendirme 7. Çocuk ve ergenlerde ruhsal bozukluk belirtilerini değerlendirir. 8. Çocuk ruh sağlığı yönünden koruyucu etkenleri sıralama ve aile ile işbirliğini öğrenme. 10, 19, 4A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Hafta: Ruh Sağlığı ile İlgili Temel KavramlarLiteratür taraması
22. Hafta: Ruh Sağlığının ÖnemiLiteratür taraması
33. Hafta: Çocuk Ruh Sağlığını Etkileyen EtmenlerLiteratür taraması
44. Hafta: Çocuklarda Gelişim Dönemlerine Özgü SorunlarLiteratür taraması
55. Hafta: Çocuklarda Uyum ve Davranış Problemlerine Neden Olan EtmenlerLiteratür taraması
66. Hafta: Çocuklarda Uyum ve Davranış Problemlemlerine Yönelik Çözüm ÖnerileriLiteratür taraması
77. Hafta: Çocuklarda uyum ve davranış problemlerinin örneklerle incelenmesiLiteratür taraması
88. Hafta: Ara sınav genel tekrar
99. Hafta: Çocuk ve Ergenlerde Ruhsal Bozukluk Belirtilerinin İncelenmesiLiteratür taraması
1010. Hafta: Çocuk ve Ergenlerde Görülen Ruhsal BozukluklarLiteratür taraması
1111. Hafta: Çocuk ve Ergenlerde Ruh Sağlığını Korumaya Yönelik ÇalışmalarLiteratür taraması
1212. Hafta: Çocuğun Ruh Sağlığını Korumaya Yönelik Ailelere ÖnerilerLiteratür taraması
1313. Hafta: DeğerlendirmeLiteratür taraması
1414. Hafta: Final sınavı
Kaynak
1. Yörükoğlu, A. 1997. Çocuk ruh sağlığı. Özgür Yayınları, İstanbul. 2. Nazik, B.2000. Çocuk ruh sağlığı. Ya-pa Yayınları, İstanbul. 3. Yavuzer, Haluk . 1999. Çocuk psikolojisi. 17 baskı. Remzi Kitapevi, İstanbul

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
2
PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
X
3
PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
4
PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
X
5
PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
X
7
PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
X
8
PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
X
9
PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
10
PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
11
PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
X
12
PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
X
13
PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
X
14
PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:17Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:18